Last news in Fakti

8 Октомври, 2020 07:20 8 147 25

Транспортни фирми продават автобусите си

  • транспортен бранш-
  • автобуси

Надежда за оцеляване се вижда във финансовата помощ за превозвачите

Транспортни фирми продават автобусите си - 1
Кадър БНТ

30 милиона лева помощ ще бъде предоставена заради COVID кризата. Преди средствата да са стигнали реално до фирмите с пътнически превози обаче - в Русе масово продават автобусите си, за да покриват загубите, съобщава БНТ.

Азми Адемов се занимава с транспорт на пътници от 20 години. Притежава 25 автобуса и микробуса, осигурява работа на над 30 служители - шофьори, техници и администрация. COVID кризата обаче е на път да погуби бизнеса му. Над половин година превозните му средства са паркирани в гаражите, защото липсват туристически и междуселищни курсове. На път са само три микробуса по три междуселски линии.

"Ние не изкарваме пари, ние в момента нищо не правим, само стоим. Пътниците вече се оттеглиха от този вид транспорт. Не искат да пътуват с автобуси, всичките си имат коли. Автобусите вървят на 30 процента", казва Азми.

Бизнесменът е обявил почти всички автобуси и микробуси за продажба още в началото на епидемията през пролетта, но досега никой не е проявил интерес към тях. Има и кредити, но засега банките не го притискат. Ситуацията го принудила да съкрати част от шофьорите.

Надежда за оцеляване Азми Адемов вижда във финансовата помощ за превозвачите, която правителството отпусна миналата седмица. Вече подготвя документи по мярката, за да ги подаде в първия възможен момент.

Според Адемов пътническият транспорт играе важна роля за възстановяването на икономиката след пандемията. Но за да се съживи поне на половина, ще са нужни много повече пари и по-бърза реакция от страна на държавата при предоставянето им.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Отровното трио

    46 20 Отговор
    Това е пряк резултат от управлението на #хунтата. Ако ние вече бяхме взели властта, щяха да купуват автобуси, не да продават

    Коментиран от #17

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 2loop

    58 5 Отговор
    Пак да си гласувате за боко
  • 4 Последния Софиянец

    53 4 Отговор
    Още един съсипан бизнес от Хунтата ГЕРБ .
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 хмм

    32 5 Отговор
    е щом бизнеса не върви какво ще спасят тези държавни помощи ... аз пак ще ползвам личен автомобил и няма да се кача на гнусните влакове или автобуси следващите 40 години...
  • 7 Русе

    40 4 Отговор
    Когато са гласували за герп и дпс да са мислили. Този човечец е от тях
  • 8 Дгйкккк

    34 0 Отговор
    Ами по-добре своя таратайка, отколкото смърдящите ви стари кочини на колела!
  • 9 ИВАН

    60 3 Отговор
    Няма да ревна за автобусите на Азмитата Адемовци, но това, че съсипаха и продължават да съсипват най-сигурния, евтин и екологичен транспорт - железопътния, си е за реване, това е само едно от чудовищните лицемерия на съвременното общество .... искат вода, но секат дърветата, говорят за екология, но не развиват влаковете, а само камиони и автобуси --- американска работа
  • 10 номад

    19 3 Отговор
    99% от шофьорите на маршрутките са кретени карат адски бързо и рисковано 0 правила мислят се за състезатели
  • 11 Българин

    15 0 Отговор
    Абито нещо е сгафило пред големио вожд Доган и он с глемио ятаган го е отсвирил ..иначе което аби прави теманета /кланя се доземи/на вожда е добре и европари бол и Доган му помага ..ей азми я отиди при вожда направи му темане и ще си добре както всички вие абита които правите теманета....

    Коментиран от #12, #18

  • 12 един от многото

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Българин":

    Не си е пуснал лептата в шкафчето.
  • 13 БОРИСОВ....ДАВА ПО 50 ЛВ НА ПЕНСИОНЕРИТЕ

    13 4 Отговор
    НЯМА ИКОНОМИКА И БИЗНЕС...ЗАПЛАТИ И ПОМОЩИ РАСТАТ ПЛЮС 50 ЛВ НА ПЕНСИОНЕР....КАК СТАВА БЕ ДРУГАРИ КОМУНИСТИ
  • 14 Циганския крал

    3 1 Отговор
    Ще си купя 3 такива, черен, бял, червен" един за мен, един за родата, а в третия ше ми возят бомбето ха ха
  • 15 Бончо

    9 0 Отговор
    Когато има протести всички превозвачи си седят вкъщи ,като протестират са някъде другаде.Автоинструкторите също отделно.
    Сега като едни се борят и за вас ,а вас никъде ви няма или се цепите щото ви е страх чакат ви пак загуби.Като сте си затрили бизнеса сега работете нещо друго.Или като гласувахте идете сега да ви спасяват.
  • 16 Клик

    11 0 Отговор
    Този бизнес е само за ДПС фирми.Никой не може да пробие монополът им.Пазарът е регулатор.Да се оправят.
  • 17 Голем смях

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "Отровното трио":

    Ами вземете я тая власт бе ..Да ви видим тогава.Ама няма да ви видим,защото ще гледате власт през крив макарон.
  • 18 Голем смях

    17 2 Отговор

    До коментар #11 от "Българин":

    90 процента от автобусния транспорт се държи от абита.Целенасочено се съсипа БДЖ за да може абитата да печелят.И това стана по времето на мадритския боклук и гея от Украйна -СерГей.
  • 19 Селим

    7 0 Отговор
    Да пита Рамадан Аталай. Той прави обръчите в този сектор.
  • 20 ЕКОНОМИКС

    8 0 Отговор
    А защо тъпчат транспорта с милиони ? За да дебелеят ли ? Ами всеки в България притежава поне по 2 3 автомобила , лични и служебни. Е ? За къф ч.еп са тея милиони от общия джоб ?
  • 21 ивайло

    6 0 Отговор
    А запитал ли се е собственика на транспортна фирма защо да пътувам със собствен автомобил ми е по-евтино отколкото с обществен превоз? Да не говорим за по-удобно, по-чисто, по-сигурно и по-комфортно.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Пунта мара Крокодилски сьлзи

    2 0 Отговор
    Сички по големи транспортни фирми са собственост на малцинствата.Ся плакат и утро ша ги нахранят с няколко милиона народна безвъзмездна помощ.
  • 24 селтак

    1 0 Отговор
    Абе защо данъкоплатците требва да спонсорират бизнеса на Азми! Ми да фалира и толкова,щом ще има безплатен обед за Азми,требва да има за всички! Азмито,ше похарчи дотациите за нова джипка например а за работниците дръжки!
  • 25 Много лъжеш

    0 0 Отговор
    Тарикат. Един автобус който пътува например София -Бургас и вози 50 пътници по 25лв билета прави 1250лв оборот. Това са грубо 630 евро. За 400км това е по над 1.50 евро на километър. При разход на гориво макс 25/100, около 1500лв заплата на шофьора и супер смешна тол такса от максимум 50лв. За сравнение давам следния пример. Аз съм шофьор на тир и работя основно в западна Европа за заплата около 2300е. Шефа плаща тол такса от 16 до 27 евро цента за километър в зависимост от държавата. Разхода на гориво е около 30/100. И получава от 82 до максимум 90 евро цента за километър транспорт в зависимост от държавата и тонажа на товара. Спазваме часовете за каране и правим 12-13 хиляди километра месечно. Печели достатъчно да ни плаща и на всеки 5-6 години подменя автопарка. Това са фактите всеки да си прави извода