Стартъпът Next.e.GO е автомобилната компания с интерес да изгради съоръжение за производство на електрически автомобили в България, научи Economic.bg. По неофициална информация производството ще бъде ситуирано в Ловеч, като ще се използва производствената база на завод „Балкан“, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Двамата са участвали активно в преговорите около проекта, съобщи economic.bg.
Инвестицията е привлечена благодарение на активната работа на „Аутомотив Клъстер България“ и по-специално – на президента Росен Плевнелиев (2012 – 2017 г.), който е член на Управителния съвет на клъстера.
Не мога да коментирам нищо засега. Информация ще бъде изнесена на официалното събитие в събота. Все още вървят разговорите, но те не са приключили. Работя вече 20 години за осъществяването на подобен проект и не искам за два дни да се провали, за да направим сензация", коментира Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“.
По-рано днес икономическият министър Кирил Петков обяви в Министерския съвет, че името на компанията и локацията на производството ще се държи в тайна, докато не бъде подписан меморандум за сътрудничество. По неговите думи това ще се случи в събота, по време на специално събитие в "София Тех Парк". Той разкри обаче, че инвестицията ще бъде около 140 млн. евро. Предвижда се в завода не просто да се сглобяват колите, а да има производство с по-голяма добавена стойност. Очаква се да бъдат създадени 1000 нови работни места.
В завод "Балкан" в момента се произвеждат велосипеди и мотокари, но разполага с подходящата инфраструктура, която може да се модифицира и за производство на автомобили. В своята над 80-годишна история заводът е произвеждал още самолети, леки автомобили и мотоциклети.
Next.e.GO започва живота си като германски стартъп с производство в град Аахен. През септември 2020 г. компанията e.GO Mobile AG бе придобита от холандската инвестиционна група ND Industrial BV. Новата компания бе наречена Next.e.GO Mobile SE.
Сега тя произвежда моделите e.GO Life First Edition, e.GO Life 60 и e.GO Life 40+. В Германия колите струват между 23 и 25 хил. евро, преди държавната субсидия за екологичност. С нея цената на един от моделите пада под 17 хил. евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перо
Коментиран от #17, #31, #46
20:58 06.07.2021
2 русенец
Коментиран от #43
20:59 06.07.2021
3 Майна
20:59 06.07.2021
4 Счупи тъпомера
21:02 06.07.2021
5 ПатрЕотът
Коментиран от #42, #51
21:04 06.07.2021
6 MTGонтан
Коментиран от #9
21:05 06.07.2021
7 Екаритет
21:07 06.07.2021
8 Asdfg
Коментиран от #25, #32, #34
21:07 06.07.2021
9 Грух
До коментар #6 от "MTGонтан":
За тебе ще отворят свинарника у Белене.21:10 06.07.2021
10 Госあ
21:11 06.07.2021
11 карчи
Коментиран от #23
21:11 06.07.2021
12 Нашта Субсидия за екологични коли
21:11 06.07.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Иванов
21:17 06.07.2021
16 Швепс
21:18 06.07.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Перо
Коментиран от #21
21:23 06.07.2021
19 asd
В Румъния биха намерили по-добри специалисти и подкрепа от държавата. Има даже достатъчно добри държавни стимули/облекчения за закупуването на подобни автомобили.
21:27 06.07.2021
20 Джамбаза
21:39 06.07.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 гост
21:55 06.07.2021
23 ееее
До коментар #11 от "карчи":
това по добре да не го правятКоментиран от #27, #36
22:08 06.07.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 пинокио
До коментар #23 от "ееее":
но вече имаме запитвания от бурунди уганда и заир ...............22:20 06.07.2021
28 баба Люга
Можеше да е в град с кмет различен от мафията...ИМА ТАКИВА ГРАДОВЕ!
07:24 07.07.2021
29 дедо
07:39 07.07.2021
30 Бай Ганьо
08:13 07.07.2021
31 инфо
До коментар #1 от "Перо":
майка им е общото!08:19 07.07.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Васил
08:51 07.07.2021
34 Тъпия си ти
До коментар #8 от "Asdfg":
Много правилно е написано. Вденъж бил президент - остава си такъв за винаги. Само се пишат годините на мандата му. Средното завърши ли го или прекъсна?09:28 07.07.2021
35 ПЕТРОВ
10:35 07.07.2021
36 kkk
До коментар #23 от "ееее":
И защо да не го правят? Теб някой кара ли те да си купиш такава ел. въшка за такава бясна сума пари? Никой дори и не си прави илюзии, че в БГ ще има изобщо пазар за такива коли- пряко сили 10-на броя годишно. Тези въшки си имат пазарна ниша, но не и в БГ.Та защо да не ги правят тук? Кирията за държавата няма да е кой знае каква (освен малко работни места), но все от някъде трябва да се започне...
12:03 07.07.2021
37 пастиркин
12:33 07.07.2021
38 Варна
Взаимовръзките си ги направете сами
Коментиран от #40
13:08 07.07.2021
39 Некой си
13:11 07.07.2021
40 Всъщност
До коментар #38 от "Варна":
майка им....но за взаимовръзките е точно така. : дядото на Домусчиеви, активен борец против фашизма и капитализма, бащата на Домусчиев, който по времето на комунизма е с ранг на министър, куфарчетата на БКП, ДС и майка им, която е верен и дългогодишен активист на БКП, а по време на комунизма и след 10.11.89г. е директор на завод „Балкан“13:48 07.07.2021
41 Рико
Коментиран от #53
14:35 07.07.2021
42 Всички разбраха колко си Тъп...
До коментар #5 от "ПатрЕотът":
Но ти не15:54 07.07.2021
43 Олга
До коментар #2 от "русенец":
Сади ти бе. Писна ми разни селяни да зарязват нивите и да идват в София. И тук се правят на велики.Коментиран от #48
20:45 07.07.2021
44 Ам чи
21:13 07.07.2021
45 регрес
00:12 08.07.2021
46 шумчо
До коментар #1 от "Перо":
Щом заводът е на 80 години дали е бил държавен и от кого са го откраднаил шумкарите. Ненаяли се цървули.00:14 08.07.2021
47 Калмук
Коментиран от #49
11:17 08.07.2021
48 Гост
До коментар #43 от "Олга":
То пък в София как гледате ниви......11:41 08.07.2021
49 kkk
До коментар #47 от "Калмук":
Къде видя 1000 работни места бе? Това ще е дребно серийно СГЛОБЯВАНЕ на лагерни колички- може да се изпълни и от шимпанзета. 1000 работника може да са нужни ако броим тея дето ще ремонтират сградата на завода, постоянно работещи за да сглобят колите ще са максимум 150 човека. Не са малко и 150 калпака, но 1000 няма да бъдат в никой случай18:56 08.07.2021
50 хахаха
Коментиран от #54
21:26 08.07.2021
51 Само
До коментар #5 от "ПатрЕотът":
можеш да съжаляваш,че не си от предишния Ловеч. В този същия завод са произвеждани мото и електрокари,самолетите ЛАЗ, Фиат 850,мотопеди,велосипеди и мотоциклети,военна техника...7200 човека работеха там, но дойде лъжедемокрацията и унищожи всичко.Коментиран от #52
22:00 08.07.2021
52 В завод"Елпром"
До коментар #51 от "Само":
се произвеждаха качествени електроинструменти ,директно им се слагаха етикети АЕГ и заминаваха за износ, завод"Велур" произвеждаше кожени облекла основно за износ, така беше и с мебелите на "Тодор Кацаров" и "Атанас Мирчев", завод"Стоян Едрев" и"Миролюбец" изнасяха конфекция за ГФР и Франция, много трудно можеше да се отдели някоя бройка за нашия пазар. За сухите млека да не говорим.22:07 08.07.2021
53 Проектант
До коментар #41 от "Рико":
Около 1 милиард долара/евро струва разработката на съвременна кола от нулата, докато тази електрическа кола използва многократно по-малко на брой части и голяма част от тях са достъпни на свободния пазар, така че не се налага тяхната разработка тепърва. Отделно, че купето е от стъклопласти и за целта са необходими просто едни евтини стъклопластови калъпи. Тръбната рама пък е от заварени алуминиеви профили и също е евтина за изработка, без необходимостта от роботи. От друга страна, стандартните коли с купета от стомана или алуминий изискват изключително скъпи огромни стоманени пресформи, изработени с фреза с ЦПУ, които после се закрепват към 300-тонни преси.09:47 10.07.2021
54 ТИЧАЙ
До коментар #50 от "хахаха":
ПАЛЯК, КАКЪВ ГРИША ГАНЧЕВ? НЕ ВИЖДАШ ЛИ , ЧЕ НА ДОМУСЧИЕВИ Е ЗАВОДА!13:40 10.07.2021
55 pepi
14:58 10.07.2021
56 Николай
13:49 30.08.2021