6 Юли, 2021 20:55 12 654 56

Next.e.GO ще произвежда електромобили в завод „Балкан“ край Ловеч

  • next.e.go-
  • производство-
  • електромобили-
  • завод-
  • ловеч

Инвестицията е привлечена благодарение на активната работа на „Аутомотив Клъстер България“ и по-специално – на президента Росен Плевнелиев

Next.e.GO ще произвежда електромобили в завод „Балкан“ край Ловеч - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

Стартъпът Next.e.GO е автомобилната компания с интерес да изгради съоръжение за производство на електрически автомобили в България, научи Economic.bg. По неофициална информация производството ще бъде ситуирано в Ловеч, като ще се използва производствената база на завод „Балкан“, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Двамата са участвали активно в преговорите около проекта, съобщи economic.bg.

Инвестицията е привлечена благодарение на активната работа на „Аутомотив Клъстер България“ и по-специално – на президента Росен Плевнелиев (2012 – 2017 г.), който е член на Управителния съвет на клъстера.

Не мога да коментирам нищо засега. Информация ще бъде изнесена на официалното събитие в събота. Все още вървят разговорите, но те не са приключили. Работя вече 20 години за осъществяването на подобен проект и не искам за два дни да се провали, за да направим сензация", коментира Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“.

По-рано днес икономическият министър Кирил Петков обяви в Министерския съвет, че името на компанията и локацията на производството ще се държи в тайна, докато не бъде подписан меморандум за сътрудничество. По неговите думи това ще се случи в събота, по време на специално събитие в "София Тех Парк". Той разкри обаче, че инвестицията ще бъде около 140 млн. евро. Предвижда се в завода не просто да се сглобяват колите, а да има производство с по-голяма добавена стойност. Очаква се да бъдат създадени 1000 нови работни места.

В завод "Балкан" в момента се произвеждат велосипеди и мотокари, но разполага с подходящата инфраструктура, която може да се модифицира и за производство на автомобили. В своята над 80-годишна история заводът е произвеждал още самолети, леки автомобили и мотоциклети.

Next.e.GO започва живота си като германски стартъп с производство в град Аахен. През септември 2020 г. компанията e.GO Mobile AG бе придобита от холандската инвестиционна група ND Industrial BV. Новата компания бе наречена Next.e.GO Mobile SE.

Сега тя произвежда моделите e.GO Life First Edition, e.GO Life 60 и e.GO Life 40+. В Германия колите струват между 23 и 25 хил. евро, преди държавната субсидия за екологичност. С нея цената на един от моделите пада под 17 хил. евро.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перо

    136 23 Отговор
    Какво общо имат престъпниците Домусчиеви и оня боклук от Гоце Делчев. Държавните заводи в Ловеч,да не им е бащиния,престъпници!!!

    Коментиран от #17, #31, #46

  • 2 русенец

    99 25 Отговор
    Пак онова дребното борче ли ще движи нещата? Защото помня как преди време обясняваше, как Грей Уолт ще се сглобява от хора, със средна възраст от 19 години, а инженерният състав ще е със средна възраст от 24 годишна възраст. Бе хора, защо не садите домати? Писна ми да ям албански и гръцки домати, но не ми е писнало да карам немски коли.

    Коментиран от #43

  • 3 Майна

    48 8 Отговор
    Интересно в Германия защо още бавят и не пускат завода за електромобили на Тесла
  • 4 Счупи тъпомера

    99 15 Отговор
    Абе ще произвеждат, като онея недоразумения гейт уол. Нищо няма да произведат. Само ше гушнат едни комисионни. Замесен ли е гела, всичко е мушенгия.
  • 5 ПатрЕотът

    25 65 Отговор
    Като си спомня колелетата и моторетките Балкан, направо ме е срам че съм от Ловеч, дано колите неса като тях ...............

    Коментиран от #42, #51

  • 6 MTGонтан

    12 68 Отговор
    Аз съм огромен фен на проф.Иво Христов , обичам миналото и искам да живея в него . Искам колела Балканче със сгъваемата рамка , по 20кг и дето им падаха педалите / с контра / . Да върнем соц блясъка на Вулгаристан . Ако ли не , искам да ми върнат Симеон и Златния Век , там копия - мопия ши са опраими , по добре ще е от соца дори

    Коментиран от #9

  • 7 Екаритет

    17 5 Отговор
    Няма ли да е В Гърция на Астипалея ,производството на струващите 24 000 долара двуврати малки неща ?
  • 8 Asdfg

    49 16 Отговор
    Марооооооооооо,защо пишеш “президента?” БИВШ Марооооооооооооо,БИВШ! Марооооооооооо,защо си толкова Т.Ъ.П.А?!?

    Коментиран от #25, #32, #34

  • 9 Грух

    30 3 Отговор

    До коментар #6 от "MTGонтан":

    За тебе ще отворят свинарника у Белене.
  • 10 Госあ

    20 2 Отговор
    Пфффф мижи да те лажем
  • 11 карчи

    30 6 Отговор
    Аве Ловеч няма ли да е на каръщинка, досега, кой е опитал да праеи нещо там на 4 колела и все провал, таааа.. ??? А и интересна "симбиоза" Роско П. на ПДомусчиеви... Домусчиеви ъъъъ !?!?!? Иначе е такива "коли", ще "правим" !

    Коментиран от #23

  • 12 Нашта Субсидия за екологични коли

    16 1 Отговор
    Е един ярак
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Иванов

    51 5 Отговор
    Там където са намесени българи - всичко се проваля. В конкретния случай - Домусчиеви - още по-зле. Пълна трагедия.
  • 16 Швепс

    16 2 Отговор
    Не ме трийте, бе! Олигофрен е!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Перо

    24 5 Отговор
    Защо по мутренско време не доидоха инвеститорите,”водени” от мутренските боклуци-държавни милионери?

    Коментиран от #21

  • 19 asd

    21 3 Отговор
    Явно тези трябва да са специално тъпи.
    В Румъния биха намерили по-добри специалисти и подкрепа от държавата. Има даже достатъчно добри държавни стимули/облекчения за закупуването на подобни автомобили.
  • 20 Джамбаза

    36 6 Отговор
    Ако ги произвеждат в Ловеч тези коли не могат да стигнат до София Тех парк на самоход. Трябва да ги вози дизелов камион.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 гост

    38 2 Отговор
    Тия братя нещо Магнит не ги лови. И те даряваха легла с Пеевски, а както се разбра леглата са тясно свързани с паричките от ББР. Дали са блажили и те от милиардите?
  • 23 ееее

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "карчи":

    това по добре да не го правят

    Коментиран от #27, #36

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 пинокио

    11 3 Отговор

    До коментар #23 от "ееее":

    но вече имаме запитвания от бурунди уганда и заир ...............
  • 28 баба Люга

    11 5 Отговор
    На Ловеч кметицата е от ГРОБ! Как може такава излагация? Сега ГРОБ ще си го препишат на тях и чрез ПЛевню...СРАМОТА!
    Можеше да е в град с кмет различен от мафията...ИМА ТАКИВА ГРАДОВЕ!
  • 29 дедо

    12 1 Отговор
    Това на видиото не ми прилича много на кола ! Погрешно бях заинтригуван.
  • 30 Бай Ганьо

    1 5 Отговор
    Благодаря на колегите писали преди мен - идеално ме отменяте в плюенето и аз мога да си почивам.
  • 31 инфо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Перо":

    майка им е общото!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Васил

    16 5 Отговор
    25 хиляди евра за тези бръмбари за 17 хиляди долара в Китай си купуваш електрическо комби с 500 километра пробег. Няма шанс да просъществуват дълго.
  • 34 Тъпия си ти

    9 8 Отговор

    До коментар #8 от "Asdfg":

    Много правилно е написано. Вденъж бил президент - остава си такъв за винаги. Само се пишат годините на мандата му. Средното завърши ли го или прекъсна?
  • 35 ПЕТРОВ

    4 0 Отговор
    това е половин автомобил
  • 36 kkk

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "ееее":

    И защо да не го правят? Теб някой кара ли те да си купиш такава ел. въшка за такава бясна сума пари? Никой дори и не си прави илюзии, че в БГ ще има изобщо пазар за такива коли- пряко сили 10-на броя годишно. Тези въшки си имат пазарна ниша, но не и в БГ.

    Та защо да не ги правят тук? Кирията за държавата няма да е кой знае каква (освен малко работни места), но все от някъде трябва да се започне...
  • 37 пастиркин

    12 1 Отговор
    щом преЦедента пллевню олигуфреена е "уредил" нещата, а и гелосаните са в схемата, значи нищо няма да стане, но тия айдуци ще гепат по некой друг милион от народа. И тримата споменати в статията са за пандиза - до живот
  • 38 Варна

    17 1 Отговор
    Старият завод Балкан е първият приватизиран завод от Домусчиеви, където ... - О изненада! - Баща им бил директор на завода!
    Взаимовръзките си ги направете сами

    Коментиран от #40

  • 39 Некой си

    11 1 Отговор
    Тримата водещи от българска страна са необходимо и достатъчно условие да заключим, че става дума за финансови измами.
  • 40 Всъщност

    6 2 Отговор

    До коментар #38 от "Варна":

    майка им....но за взаимовръзките е точно така. : дядото на Домусчиеви, активен борец против фашизма и капитализма, бащата на Домусчиев, който по времето на комунизма е с ранг на министър, куфарчетата на БКП, ДС и майка им, която е верен и дългогодишен активист на БКП, а по време на комунизма и след 10.11.89г. е директор на завод „Балкан“
  • 41 Рико

    7 1 Отговор
    Смущават ме парите. Малко са. Една поточна линия на автомобили ДВГ струваше(в момента не знам точно)1 млд щ.д. Електромобилите по-скъпи ли ще са за производство или по-евтини? И не забравяите че точно такъв тип производство в Ловеч ще тръгне от нула. Може и да греша(дано!),но написаната сума едва ли говори за производство на завършен продукт.

    Коментиран от #53

  • 42 Всички разбраха колко си Тъп...

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ПатрЕотът":

    Но ти не
  • 43 Олга

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "русенец":

    Сади ти бе. Писна ми разни селяни да зарязват нивите и да идват в София. И тук се правят на велики.

    Коментиран от #48

  • 44 Ам чи

    4 0 Отговор
    Пред изборна статия за Харвардския умник ,и са скъсаха да трият ,трият ли значи поръчкова статкя ,Ай чистито Рублояди
  • 45 регрес

    4 2 Отговор
    Преди комунизма сме произвеждали самолети.
  • 46 шумчо

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Перо":

    Щом заводът е на 80 години дали е бил държавен и от кого са го откраднаил шумкарите. Ненаяли се цървули.
  • 47 Калмук

    5 1 Отговор
    Най-доброто на тази инвестиция е, че не е в София или Пловдив. Не знам кой какво е очаквал, но 140 млн. инвестция + 1000 работни места са повече от добре за Ловеч ...

    Коментиран от #49

  • 48 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Олга":

    То пък в София как гледате ниви......
  • 49 kkk

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "Калмук":

    Къде видя 1000 работни места бе? Това ще е дребно серийно СГЛОБЯВАНЕ на лагерни колички- може да се изпълни и от шимпанзета. 1000 работника може да са нужни ако броим тея дето ще ремонтират сградата на завода, постоянно работещи за да сглобят колите ще са максимум 150 човека. Не са малко и 150 калпака, но 1000 няма да бъдат в никой случай
  • 50 хахаха

    0 2 Отговор
    Пак завирате на Гриша Ганчев в г..а тесен много пари, пак тоя ще краде и лапа на гърба на народа.

    Коментиран от #54

  • 51 Само

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "ПатрЕотът":

    можеш да съжаляваш,че не си от предишния Ловеч. В този същия завод са произвеждани мото и електрокари,самолетите ЛАЗ, Фиат 850,мотопеди,велосипеди и мотоциклети,военна техника...7200 човека работеха там, но дойде лъжедемокрацията и унищожи всичко.

    Коментиран от #52

  • 52 В завод"Елпром"

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Само":

    се произвеждаха качествени електроинструменти ,директно им се слагаха етикети АЕГ и заминаваха за износ, завод"Велур" произвеждаше кожени облекла основно за износ, така беше и с мебелите на "Тодор Кацаров" и "Атанас Мирчев", завод"Стоян Едрев" и"Миролюбец" изнасяха конфекция за ГФР и Франция, много трудно можеше да се отдели някоя бройка за нашия пазар. За сухите млека да не говорим.
  • 53 Проектант

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Рико":

    Около 1 милиард долара/евро струва разработката на съвременна кола от нулата, докато тази електрическа кола използва многократно по-малко на брой части и голяма част от тях са достъпни на свободния пазар, така че не се налага тяхната разработка тепърва. Отделно, че купето е от стъклопласти и за целта са необходими просто едни евтини стъклопластови калъпи. Тръбната рама пък е от заварени алуминиеви профили и също е евтина за изработка, без необходимостта от роботи. От друга страна, стандартните коли с купета от стомана или алуминий изискват изключително скъпи огромни стоманени пресформи, изработени с фреза с ЦПУ, които после се закрепват към 300-тонни преси.
  • 54 ТИЧАЙ

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "хахаха":

    ПАЛЯК, КАКЪВ ГРИША ГАНЧЕВ? НЕ ВИЖДАШ ЛИ , ЧЕ НА ДОМУСЧИЕВИ Е ЗАВОДА!
  • 55 pepi

    0 0 Отговор
    А във ВИДНИ кога, КОГА, кога? Съсипахте го тоя град!
  • 56 Николай

    0 0 Отговор
    Асан да ми викате,ако стане тази консерва! Президента-Алли!!!