Last news in Fakti

4 Април, 2016 10:36 1 306 3

СБА: ДАИ да остане само с контролни функции иначе затъване на по-дълбоко в „пещерата”

  • сба-
  • емил панчев-
  • контролни функции-
  • затъване-
  • "пещерата"

Съюзът на българските автомобилисти изпрати отворено писмо до депутатите от Комисията по транспорт и информационни технологии и съобщения. В него от СБА предлагат в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез Министерство на транспорта, МВР, Министерство на просветата да контролира. Ето и пълният текст на писмото, което е подписано от председателя на СБА инж.Емил Панчев :

"Обръщам се към Вас, провокиран от последните събития в държавата. По-точно за държава в държавата – Държавната автомобилна агенция. Не зная какво още трябва да се случи в държавата ни, колко пъти трябва да се говори за корупция от служители на тази Агенция, колко шофьори и превозвачи с купени книжки трябва да се движат по пътищата ни. Колко коли и хора трябва да пострадат от некачествени прегледи и т.н. Няма никакво значение кой е шеф на ДАИ. Ако той не участва в схемата, това го прави подчиненият му началник или друг служител. Трябва да се разбере, че смяната на един Цветанов, Божков, Киров с друг не води до нищо друго, освен затъване на по-дълбоко в „пещерата”.

Трябва някой да има желанието и волята да направи промяна. Промяна, която по-белите страни отдавна са направили. Това вече 15 години СБА го предлага да се направи. Трябва в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез Министерство на транспорта, МВР, Министерство на просветата да контролира. От извършващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и др. дейности, за да няма конфликт на интереси.

В САЩ и Великобритания няма задължителни шофьорски курсове, а само изпити /разбира се, не са като при нас/. Желаещите сами избират начина как да се обучават и при кого. В Холандия от 1926 г. изпитва частна фирма. В Германия /поради големината ѝ/ са 2 фирми, които провеждат изпитите. В съседна Македония, където всичко е „велико”, като се сблъскаха с проблема за купуването на книжки, само за няколко месеца извадиха изпитите от държавата и проблемът се реши.

Това е пътят, другият път си го знаем, друг ръководител, друг началник, пак ново начало с предизвестен резултат.

Няколко думи за ЗДП. Трябва ни нов закон. Много по-важен е от заплатите на ВСС. Трябват много промени в него, с които да мислим повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им.

 Разбира се, за такива промени винаги ще има противници, които са намерили топло местенце, и това, което се случва не ги интересува. Никой не се грижи и обучава водачите, които ползват служебни автомобили в работата си /не се отнася за превозвачите/. Повечето от тези хора познават само светофара и знака стоп. В Европа работодателят има задължението на 3 или 5 години да им заплати еднодневно обучение по БД.

Опитът на другите държави категорично показва, че се нуждаем от промени. Само с камери и таблети няма да стане. Това, което излезе тези дни, може би е само половината от нещата. Ние от СБА си задаваме въпроси защо в даден наш пункт за ГТП минават 3-5 автомобила, а при съседа ни минават 20-25 автомобила и няма върнати автомобили нито за данъци, нито за техническа изправност, нито за газови уредби, но камери всички имаме.

Трябва да спрем да говорим за подобряване на качеството на учебния процес, докато не се направи така, че в изпита да няма пробойни. Каква е ползата от увеличаване на часовете, когато инструкторът обещава, че ще ти уреди изпита. В САЩ и Великобритания няма.

 Знам, че повечето от Вас ги вълнуват много тези процеси. Вие също сте шофьори, родители, пешеходци. Време е нещо реално да се направи, да има промяна, която ще ни извади от първото място по убити на пътя в Европа".

 

 

                                          


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    0 0 Отговор
    Дали ще чуе някой!
  • 2 Буден

    0 0 Отговор
    ДАЙ трябва да бъде разформирована и КАТ да поеме функциите на контролен орган,така ще бъде обхванат контрола по пътищата и съответно респект у джигитите!Само с камери не става!Абревиатурата на самата организация крещи от корупция и хората работещи в нея (разбира се не всички)не защитават никаква чест,а си оправят финансовото състояние!
  • 3 Пламен Мирчев

    0 0 Отговор
    Пламен Мирчев- В Учебните Центрове трябва да се провеждат освен подготовката и изпитите с лицензирани лица,които имат документ за това.Ние Автошкорите и лицензираните фирми и лица да държим отговорност Даи въобще да и се отнемат всички функции на контрол.Съгласен съм контрол да се осъществява само от МОН!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове