Last news in Fakti

8 Юни, 2016 13:57, обновена 8 Юни, 2016 14:57 1 442 7

МС отпусна 1,5 млн. лева за Северната тангента

  • мс-
  • северна тангента
МС отпусна 1,5 млн. лева за Северната тангента - 1
Снимка: Факти.бг

Правителството отпусна извънредно милион и половина лева на Столична община, за да изгради временни довеждащи пътища около Северния околовръстен път на София.

С парите ще се изградят локалните шосета и уличната мрежа в Требич и пътищата, които ще извеждат на тангентата, както и кръгово движение и двупосочен път. В момента, за да се премине под двупосочния мост се чака с часове.  

„Старият архитект не си е направил проектите. Единственият шанс да ви помогнем бързо, днес го имаме като точка в Министерски съвет – 1.5 милиона. Лиляна Павлова ми каза, че ако се направят двете локали, ще може да се реши проблемът. Има още 2-3 седмици по стария договор на Тангентата, може да започнете да го правите веднага, заяви премиерът Бойко Борисов.

Преди дни жители на северните части на София готвеха протести заради "тапите", които създава новоизградената Северна скоростна тангента.

„Проектът не е реализиран в пълния обхват, в които е проектиран. Това не е подлезът, през който трябва да минава целият този трафик", обясни шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.

Той и главният архитект на София заявиха, че се търсело възможно най-бързо разрешение на проблемите, които създава новият път.

По време на заседанието премиерът се обърна към зам.-кметът на София Дончо Барбалов и главния архитект на столицата Здравко Здравков.

„Глобихте ни милион и половина на практика, без да имаме никаква вина, но отивайте хората да са спокойни, бързо строете, правете каквото трябва и да стане факт. Точката ви е приета, днес ще Ви пратим парите и почвайте. Като стане готово ще ни благодарите, сега бързо да строите и архитекта да върши работа“.

„За да ви спасим от ситуацията го правим“, допълни Борисов.

„Ангажимент на Столична община е да изгради локалните трасета или да ремонтира  довеждащата улична мрежа, която да обслужва града и малките населени места на територията на общината. За съжаление поради обжалване, поради забавяне в изпълнението това не е факт, затова сега с тези целево предоставени средства общината ще може да намери проектно решение, с което да облекчи трафика и пътуващите от Требич и другите населени места да може да се качват на тангентата“, каза министърът.

Главният архитект на София арх. Здравко Здравков обясни какво ще бъде предприето за улесняване на трафика под подлеза. „Идващите от квартал „Илиянци“ да могат да правят десен завой, да стигат до пътния възел, който е на мястото на бъдещия бул. „Рожен“, след което да тръгват към Требич. В оперативен порядък бързо намерихме проектанско решение и пристъпваме към изпълнение на строителните дейности“, заяви арх. Здравков.

Гражданите от инициативния комитет, които поискаха бързо решаване на проблема и бяха поканени на заседанието, благодариха на премиера за бързото решение. Задоволство изрази и кметът на район „Надежда“ Димитър Димов. „По този план работим от 2010 г. За съжаление има сериозни проблеми с Подробния устройствен план, който в момента е в съда. Това досега ни е спирало с реализацията на пътния възел на „Рожен“. Делото е насрочено за 19 юни. Нямаме търпение по най-бързия начин въпросът да се реши, за да можем да работим по проекта“, подчерта Димов.

За разрешаване на създалата си ситуация преди бул. „Рожен“ и премахване на 90-градусовия завой АПИ ще подпомогне общината за реализирането на временното решение на проблема, а именно чрез въвеждането на еднопосочно движение през подлеза, като движението ще бъде организарано така, че да са намалят до минимум конфликтните точки.

Още през следващата седмица ще бъде направена алтернативната връзка за придвижване до с. Мрамор през възела на Софийския околовръстен път със Северната скоростна тангента, което ще доведе до улесняване на трафика.

Временната организация в района в ул. „Васил Левски“ (пътят за село Мрамор) в момента е свързана с изграждането на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път. През август ще бъде възстановено кръстовището на околовръстния път с ул. „Васил Левски“, който в момента е затворен, заради изграждане на конструкция на надлез.

В момента в посока София функционира надлезът на бул. „Лазар Михайлов“ над Северната тангента, който обслужва достъпа откъм с. Кубратово.

Агенция „Пътна инфраструктура“ построи отсечката по проект, изготвен от общината и предоставен на АПИ като целта бе да се прехвърли транзитният трафик, който се генерира от АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“ към АМ „Струма”, за да се облекчи движението по Северната дъга на околовръстния път на София. Трасето, което е ангажимент на пътната агенция, беше изпълнено по проект и в срок.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ник

    0 0 Отговор
    О изненада- Държавата финансира проекти на София!
    Не Ви ли е срам бе? София има бюджет 1,2 млрд. , като собствените и приходи са около 560 млн.
  • 2 Иван

    0 0 Отговор
    Айде да не се делиме на софиянци и провинция а? Като дойдеш в София и ти караш по тези пътища...всички сме българи. С това темпо още 5-6 г. и пътищата ще се пооправят. Хемус да се почне... Миналата седмица минах от Нови Хан до Ихтиман... ама не по магистралата....ужас....лунен пейзаж. Мислех, че като влезна в някоя дупка там ше остана ....

    Коментиран от #5

  • 3 navi

    0 0 Отговор
    Тангента - права допирателна на окръжност. Стига простотии.......
  • 4 Гост

    0 0 Отговор
    Айде пак София е проблема, интересно само ако не бяха ИТ индустрията на София и заводите на Пловдив, кой щеше да влачи икономиката. После тия два града били виновни на всички останали. Да факт е че провинцията снабдява София и Пловдив но всичко се плаща, никой не храни големите градове даром.

    Коментиран от #6

  • 5 Ник

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Въпросът не е да се делим, а че София прекалява при разпределението на средствата на държавата. Повече от 130 години наливаме парите си в София- не е ли достатъчно? Съгласно нашето законодателство Р. Бюджет прибира 90% от приходите на общините, без местните данъци и такси и връща остатъка от 10%. Защо не важи това правило за София? Повече от 1 млрд. са дотациите за столицата, при условие, че бюджетите на останалите големи градове не надхвърлят 220- 240 млн.
    Това е малко нагло!
  • 6 Ник

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Ако четеш годишните доклади, ще установиш, че ИТ сектора не е основния двигател на икономиката! Основният двигател е износа на суровини (основно цветни метали), следван от Туризма който сформира 30% от годишните приходи.
    За това не го вади голям, просто защото информацията ти не е вярна! Ако утре свалиш субсидиите на София за следващите 10 години, този град ще умре в буквалният смисъл на думата. С 560 млн. собствени приходи няма как да си покрие разходите.
    Да не говорим за глупавите решения, които обикновено се вземат там, които са в ущърб на на не малко общини.
    Не може и не трябва да се наливат безумни за нашия стандарт пари в един град, просто защото бил определен за Столица!
    Само помисли, ако всеки един от градовете в страната се субсидира с повече от 1млрд. на година, как ще се развива той? Не можеш да лишаваш останалите общини от средства просто защото си мислиш, че си нещо повече!
    - Това са пари от Републиканския Бюджет- тоест на всички!
    Дори Европейската субсидия влиза в Р.Бюджет, който е подчертавам на всички!
  • 7 Иван

    0 0 Отговор
    Жив и здрав да е Бойко да строи....Преди беше "Асфалта не се яде"...ама хляба от точка А до точка Б трее да мине по асфалт...Са като има път младежите натискат 30-годишните БМВ-та ;-) Е-30 (ама се кефат) ...бабите искат полегнал полицай ;-) ...искат ...и те да са на 30 ама... и така ... абе ... труден се оказа тоа преход....
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове