8 436 12

Две момчета откриха метеорит край Кърджали

Цената на метеоритът може да надхвърли 10 000 долара

Анжелина Димитрова

Капковиден метеорит, тежащ 4,6 кг, бил открит край Кърджали от две момчета, съобщиха от 24rodopi.com. От Астрономическата обсерватория заявиха, че това е най-големият метеорит, откриван досега на нашата територия.

Директорът на обсерваторията Агоп Узунбохусян разказа, че момчетата се натъкнали на небесния обект след зрелищно светещо кълбо, което е паднало близо до родното им село. „Те са го потърсили на другия ден и наистина са открили това тяло с капковидна форма, което залепва магнита върху него и което е с неимоверна тежест, и явно няма спор, че е железен метеорит", твърди Узунбохосян.

Учените смятат, че метеоритът е част от потока Леониди, който преминава близо до Земята всяка година през ноември. Те ще разрежат тялото и ще анализират вътрешната му структура. От съображения за сигурност мястото на находката ще бъде запазено в тайна. Директорът на обсерваторията обясни, че космическите тела често се обявят за продажба в интернет. По думите му цената на метеоритът може да надхвърли 10 000 долара.

Кърджали / България

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • минувача (гост)
    1 09:50  03.08.16
    Как неимоверна тежест, като сте написали, че е 4,6кг?!

• киро (гост)
    2 09:59  03.08.16
    По думите на директора на обсерваторията цената на метеоритът може да надхвърли 10 000 долара , а двете момчета открили меторита какво ще получат - един гол ....... ? Те това си го имат и без това!
  • erdal (гост)
    3 10:06  03.08.16
    БОЙКО БОРИСОВ ЗАЩО ГО НЯМА НА ОТКРИВАНЕТО!
  • гост (гост)
    4 10:10  03.08.16

До коментар #1 от "минувача":

Поради причината, че примерно е с размер на топка за тенис, а тежи 5 кила...
  • райта (гост)
    5 12:35  03.08.16
    дайте парите на децата бре ееей!
  • крадливата държава (гост)
    6 13:36  03.08.16
    Честните пионерчета пак ги набутаха, язък за 10 000 долара, сега родителите им трябва да спестяват от закуски - пари за учебници, анцуг и нови раници.
    За това на сина ми съм му казал: "Каквото си намериш твое си е! Държавата е най-големият ти враг."
    За това в България мошениците, лъжците и крадците са най-добре, богати са, имат власт и не носят никаква отговорност, даже и акъл дават по телевизията, която пак е тяхна.
  • Сори (гост)
    7 13:37  03.08.16
    Какви пари ще дават на момчетата бе ....по законите на Тиквата може да бъдат осъдени за иманярство с глоба от 5000 до 15000лв...Така е в България..Вие нямате право на нищо...Единствено право само да умрете в Бедност...
  • Morgoth (гост)
    8 13:58  03.08.16
    Може да стигне 10 хиляди, ама може и да не стигне. Метеорити колкото искаш, такива пари се дават за редки находки с по-нестандартна структура. Този най-вероятно не струва почти нищо. А тия от астрономическата обсерватория са толкова недофинансирани, че ако имат 10 хиляди сватба ще вдигнат.
  • Хаяско (гост)
    9 14:21  03.08.16
    Лелеле леле колко се вързаха на тая измама .
  • идва края (гост)
    10 14:53  03.08.16
    От горе ни пращат мостра,скоро идва и оригинала.
  • Дедо Шишарко (гост)
    11 16:29  03.08.16
    Тегло 5кг. и падащо от хиляди километри!Това ще се забие най-малко на петнадесет метра под земята и единствено само миньори могат да го намерят случайно!
  • оооооооооо (гост)