1 303 1

Ало измамници се представят за служители на ЧЕЗ

Те съобщават за близки, претърпели токов удар

Анжелина Димитрова

За нов опит за измама, в който се злоупотребява с името на ЧЕЗ, съобщиха от дружеството.

Измамници се обадили по телефона на жителка от София, представили се за служители на ЧЕЗ и след кратък разговор, в който показали, че знаят нейния адрес и други лични данни, я уведомили, че синът й е претърпял токов удар. Жената обаче изразила съмнение и те прекратили разговора.

„Невъзможно е служители на ЧЕЗ да се обаждат с информация за пострадал човек. Очевидно е, че става дума за опит за измама. Използвам случая, за да подчертая, че по никакъв начин, по никакъв повод, служители на ЧЕЗ не събират пари на при посещение на абонат. Разплащания се извършват единствено на определените за това места - в пощенските клонове, в касите на „Изи пей“ и „Фаст Пей“ е-Пей и по банков път“, заяви Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“ в ЧЕЗ България.

ЧЕЗ призовава при съмнение за злоупотреби, корупционни практики и други нередности, в които се злоупотребява с името на компанията, да се подават сигнали в МВР.

Всеки служител на ЧЕЗ е длъжен при поискване да се легитимира със своята служебна карта, която съдържа трите имена, длъжността и снимка.

На гърба й има телефонен номер, на който клиентите могат да проверят самоличността на служителя. При отказ да се предостави картата, потребителят има право да поиска съдействие от полицията.

С цел по-голяма сигурност на личните данни и защита от възможни измами компанията съветва клиентите да използват електронна фактура. Тя е по-сигурен, по-удобен и по-защитен вариант на хартиения носител, от който злонамерени лица биха могли да събират лични данни.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ало Ало (гост)
    Отговор
    1 16:37  04.08.16
    Преди около шест месеца един мъж с източно-българско наречие ми се обади по телефона, представи се за служител на ЧЕЗ и ме попита дали електромера се води на името на майка ми. След положителния ми отговор, каза, че само тази информация го интересувала и прекъсна връзката. Преди месец-два ми се обади друг, отново се представи за служител на ЧЕЗ и ме попита дали аз съм се обаждала за авария на електромера ми. Попитах го за електромера на кой адрес става дума, защото на мое име се водят три електромера и той прекъсна връзката.
    Искам да кажа, че с кратни и незначителни обаждания измамниците събират информация, за да се доберат до адресите на абонатите, а след това и до парите им.

Напиши коментар:


Публикувай