1 367 3

Кой е истинският първи метродиаметър?

Снимка: Факти.бг
Снимка: Факти.бг

Истинският първи метродиаметър съществува от 1888 г., но поради недалновидност не се използва капацитета му. Това се посочва в позиция на Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", изпратена до медиите.

От Сдружението уточняват, че не става въпрос за „онзи” метродиаметър, който погълна през последните години стотици милиони левове, а за един, който държава и община се правят че несъществува от десетки години.

Този „метродиаметър“ също пресича София от запад на изток, свързва Обеля с Дружба, но за разлика от новия си събрат не е толкова лъскав и е тотално изолиран от останалата система на обществения транспорт в града.

Става въпрос за железопътната линия Банкя – Волуяк – Централна жп гара София – Подуене – Казичене.

На територията на Столична община в момента са разположени 17 жп гари и спирки, които са обслужвани ежедневно от около 85 чифта бързи, пътнически и крайградски пътнически влакове. Въпреки, че броят на влаковете ежегодно намалява тяхното наличие е достатъчно основание за  предприемане на мерки за интегрирането им с останалия обществен транспорт в рамките на столицата. Направлението, което най-удачно би могло да бъде пилотно интегрирано е Банкя – Казичене. Това се обуславя от няколко факта:

- пресича града от изток на запад – това направление има най-голям дял при пътуванията в рамките на града;

- по цялата си дължина от 33 км е разположено на територията на Столична община;

- за провеждането на пилотно интегриране не са необходими първоначални инвестиции за инфраструктура и подвижен състав.

От Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" настояват за предприемане на незабавни мерки за интегриране на железопътния транспорт в рамките на обществения градски транспорт на територията на Столична община, като предлагат конкретни краткосрочни и средносрочни мерки.

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бай Митю от Младежда
    Отговор
    1 14:27  10.08.16
    Например в Берлин има S-ban и U-ban. Ето че тук S-ban има на практика, а не се използва като компонент от градския транспорт. Което е потресаващо в нашенски стил. Щото знае ли се кога ще стане метрото от Банкя до Казичене ...

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    2 15:02  10.08.16
    Бай Митю, какво очакваш, когато 27 години ни управляват престъпници, мутри, полицаи и всякакви алчни и непрофесионални хора.
    Това не са експерти. Това са хора престъпници, без срам и каквито и да са други чувства освен желание за повече и повече. Трябва революция. Истинска.
  • Топчо
    Отговор
    3 15:40  10.08.16

    До коментар #1 от "Бай Митю от Младежда":

    пълни щуротии, в най-натовареното време пътуват по-малко от 5 човека!

Напиши коментар:


Публикувай