1 181 6

С ТОЛ-системата ще има пари за новите пътища

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Калина Петрова

“Нашите надежди са, че в момента, в който заработи тол-системата ще можем със собствени сили да строим пътищата”. Това каза инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”, пред Нова телевизия тази сутрин. В момента тръжната процедура е спряна заради жалба, но се очаква да бъде възобновена, след като приключат всички процедури по исканията за спирането й. Три последователни жалби към момента са постъпили в КЗК.

Бъдещите планове по отношение на магистралната пътна мрежа са изграждането на автомагистралите Калотина, Русе – Свиленград, „Хемус“, както и на обхода на Габрово, който в момента се изгражда, каза още инж. Лазаров. С тези проекти, заедно с АМ „Струма“, когато бъде завършена, ще се изгради изцяло магистралният пръстен на държавата, посочи председателят на пътната агенция.

Най-добре се пътува по новоизградените участъци на републиканските пътища – по цялата АМ „Тракия“, по „Хемус“ - в участъка при гара Яна, новите участъци от АМ „Струма“ и АМ „Марица“. Строителството и ремонтът на пътищата се приоритизират според трафика, подчерта инж. Лазаров. Той посочи, че има много проблеми предимно по най-натоварените участъци и по третокласната мрежа, която е в най-лошо състояние. Прави се всичко възможно обаче кръпките и запълването на дупки да остане в миналото. Затова чрез превантивните ремонти се извършва цялостно преасфалтиране, с което и гаранцията на ремонтирания участък е не 1 или две години, а до 10, обясни инж. Лазаров.

Председателят на УС на АПИ каза, че в началото на следващия месец ще започне превантивният ремонт на път III-112 Добри дол – Тополовец на територията на област Видин. Ремонтните дейности ще стартират веднага след приключване на ремонта на път I-1 Видин – Димово – Монтана, за да може по него да бъде пренасочен ТИР-трафикът. Останалата част от третокласния път на територията на област Монтана ще бъде рехабилитиран догодина по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.

Пътят Чирпан - Зетьово, който е в недобро състояние, и преминава успоредно на АМ „Марица“, завършвайки при Симеоновград, също ще бъде рехабилитиран по ОПРР през следващия строителен сезон. Инж. Лазаров предупреди шофьорите да не преминават по старото мостово съоръжение над р. Марица към Чирпан, тъй като мостът е на повече от 100 години и е затворен за движение, поради недоброто му състояние.

 

 

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Волен Сидеров
    Отговор
    1 10:46  15.08.16
    Когато се спрат КРАЖБИТЕ НА всякъде и ЗА всякъде ще има пари-а дано се спрат ама надали-българи юнаци-навсякъде ус.раме -После я бежанците са ни виновни я циганите-никога не се поглеждаме в огледалото и в съвестта си.....ша са опрайМ скоро
  • Морков или тояга
    Отговор
    2 11:48  15.08.16
    НЕ ВИ ВЯРВАМЕ !!!!!!
  • гост
    Отговор
    3 11:57  15.08.16
    Когато започнат да правят истински пътища и съоръжения тогава ще има пари. Построеното не е път, асфата не е асфалт, табелите им дори не са табели, а маркировка няма. На Запад това не подлежи на компромис, пътища се правят със специални машини по предварителни планове и стандарти, без недоразумения както се прави у нас. След като една магистрална отсечка не може да издържи 1г за какво качество става дума? На Запад магистралата се ремонтира на 20г и то само се подновява горния слой, у нас след 6 месеца копаят до основи, понеже няма дренаж?!?
  • Гост
    Отговор
    4 12:37  15.08.16
    Ако си спомняте и винетките щяха да решат всичките ни пътни проблеми, после се оказа, че увеличаването на цената им ще оправи пътищата ни. Сега ни обясняват, че тол таксата е спасението, но истината е, че докато се правят пътища, на които гръмко им режат лентите, а още на следващата година тихомълком започват ремонтите и кърпежите оправия няма да има. Трябва да се работи качествено, животът на един път преди да започнат ремонти трябва да е поне 30г. иначе всичко друго за тол такси и т.н. е просто прах в очите и още пари в нечии джобове (как пък се не напълниха)
  • по темата
    Отговор
    5 14:13  15.08.16
    А също ще позволи и на хората да използват калашников, когато се окаже, че отново пътищата са в основното си състояние, което е и в момента, тогава няма да има причина, виновните да не гризват дръвцето, защото това е единствения съд в момента, който би оправил България.
  • Morgoth
    Отговор
    6 14:48  15.08.16
    Пътищата са една голяма касичка и властимащите постоянно се опитват да си увеличат приходите от тях. Тъй като обаче българина е много чувствителен на тема цена на винетките - от там много не може да се изкара. Друго е обещанието за светло бъдеще хем с много пари за ремонти, хем с по-ниски такси от толовете. Какъв ще бъде резултата - ще ни съдерат по няколко кожи от гърбовете! Едно пресичане на Сърбия с кола е към 15 лева - няма причина да очакваме нещо различно. От 3 до 5 хиляди километра като навъртиш и ще си платил винетката. А това, че ще е само за камиони, ще го видим за колко време ще бъде. Под формата на "справедливо разпределяне на разходите" ще го сложат и на останалите.

Напиши коментар:


Публикувай