19 412 84

СБА иска да се криминализира превъртането на километражи

В Германия превъртането на километражи е криминално престъпления и се наказва с до 1 година затвор

Калина Петрова

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) стои твърдо на позицията, че трябва да бъде забранена дейността на фирми, предлагащи услуги за намаляване на показанията на километражите и манипулиране на реалния пробег на колите. Тази дейност трябва да се криминализира.

От СБА предлагат в най-кратък срок тази мярка да бъде разписана и предложена в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание.

Трябва да се има предвид, че през май 2018 година влиза в сила директива на Европейския парламент, която дава решение на посочения проблем. Смятаме, че същата трябва да бъде транспонирана и в българското законодателство.

Манипулираните километражи на автомобили втора ръка в България не са непознат феномен. Всички знаем, че автотърговците често прибягват до тази практика. Трябва да имаме предвид, че над 70% от регистрираните МПС в България са на възраст от 10 до 20-годишни, като дялът на закупените нови автомобили е много малък, твърдят от СБА.

В България няма изследване, което да покаже реално какъв процент от автопарка е с манипулирани километражи. В Германия обаче такова проучване е правено. По данни на тяхната полиция и на най-големия автомобилен клуб в страната ADAC всеки трети автомобил на пазара е с подправени данни за пробега. Това е проблем на полицията, защото в Германия превъртането на километражи е криминално престъпления и се наказва с до 1 година затвор.

Във федералната република още се помни едно журналистическо разследване на AUTO BILD със скрита камера, което преди няколко години показа истинските мащаби на тази престъпна дейност и печалбите, които се генерират от нея.

Според немската полиция икономическите щети на тази мафия са огромни. Те са изчислили, че цената на колите с манипулирани километражи се повишана средно с 3400 евро. Aко се умножи тази сума по 2 млн. – броя на продаваните автомобили втора ръка в Германия, излиза, че купувачите им са ощетени с около 6,8 млрд. евро.

В България рядко може да се видят автомобили по автокъщите с над 160 000 км пробег. В този смисъл българските автомобилисти са сред най-потърпевшите, тъй като сме сред най-големите клиенти на употребявани автомобили, твърдят от СБА. От Съюза се надяват, че в най-скоро време и у нас ще започне публичен дебат за контрола над масовите автоизмами, които освен че бъркат в джоба на българина, оказват негативно влияние върху безопасността на движението.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • оооооох
    Отговор
    1 10:55  18.08.16
    Че те от там идват с превъртяни километражи..повечето, де.
  • onq s konq
    Отговор
    2 11:05  18.08.16
    От лошото винаги има и по-лошо и в случая са автомобилите С ФАБРИЧНО ПРЕВЪРТЯНИ КИЛОМЕТРИ!По-умните ще ме разберат от първия път какво казвам,а по-глупавите ще го усетят по джоба си веднага след изтичане на гаранционния срок.
  • Георги
    Отговор
    3 11:12  18.08.16
    Ами то ако се приеме такъв закон няма да останат търговци в автокъщите,всички ще са в панделата.
  • ХХХ
    Отговор
    4 11:33  18.08.16
    У нас практически не се продават автомобили над две-три годишна възраст с НЕпревъртяни километри. Само идиот би повярвал, че германец ще използва служебна лимузина с трилитров дизел по 10 хил. километра годишно.......

  • xxx
    Отговор
    5 11:35  18.08.16
    С две ръце гласувам за това! Особено като видиш дизелов автомобил на 10 години и пробега е 130 000км. Смях, смях... Ако се разходите по автокъщите и видите автомобил под 3 години вскички, ама всички са под 100 000. Правил съм си майтап да питам колко още има до края на гаранцията на колата и се почва едно хъкъне-мъкане, то такова-онокова, тя всъщност вече е извън гаранция...
  • Тошибиян
    Отговор
    6 11:36  18.08.16
    Аз например имам кола в гаража неркарана от 3 години и ако сепкара е много рядко може би в годината 200 300км
  • Тошибиян
    Отговор
    7 11:38  18.08.16
    Аз например имам кола в гаража неркарана от 3 години и ако сепкара е много рядко може би в годината 200 300км
  • 7777777
    Отговор
    8 11:46  18.08.16
    При бензиновите коли не е толкова страшно, но ако случиш на дизелова кола на 400-500 000 км превъртяни, после даваш пари за още една кола за ремонт!
  • иван
    Отговор
    9 11:53  18.08.16
    Аз мисля ,че най добре ще е Банките да свалят лихвеният процент както е в Германия и тогава бизнеса със стари автомобили ще намалее
  • Nik
    Отговор
    10 11:56  18.08.16
    Ми то няма да стигнат затворите в Булгаристан..... трябва да се строят нови. Дано обаче, не въведат заедно с "екотаксата" и такса за строителство на затвори.
  • йоци
    Отговор
    11 11:58  18.08.16
    Превъртат ги защото народа е яко прост и търси голям,топъл и евтин сладолед.
  • Ивочо
    Отговор
    12 12:06  18.08.16
    Е хубава работа сега как ще си купя кола на 134 хил. км.
  • Кофата
    Отговор
    13 12:10  18.08.16
    Ако я криминализират и няма да останат джамбази на свобода бе!
  • Волен Сидеров
    Отговор
    14 12:18  18.08.16
    аааа ето една много положителна новина в правилната посока-дано само да се въведе-а не пак клиента да е прецакан от тези мошеници джамбазите Иван е много прав -дано всички успеем да си купуваме нови коли без значение от марката с малко оскъпяване и да ги видим джамбазите ко ще правят
  • той
    Отговор
    15 13:11  18.08.16
    Показанията на километража са за идиотите дето неразбират нищо от автомобили.
  • Jack Bauer
    Отговор
    16 13:14  18.08.16
    Даже и да се приеме такъв закон, пак остава проблема с контрола и доказването на "превъртяния километраж". Както е и с много други добри закони у нас, има ги, но никой не ги спазва тъй като няма контрол. Например забраната за тютюнопушене на закрити места.
  • Тинки Уинки
    Отговор
    17 13:17  18.08.16
    В Апсурдистан, всеки нововъведен закон е само за простосмъртните. За големите мафиоти, той не важи защото си плащат където трябва и не ги закачат. Дефакто искат да убият малките автокъщи, дето имат по 4, 5, 10 автомобила що годе читави. Защото на големите босове не им върви бизнеса с "Гаранционните автомобили" с "Реален пробег" и никой не ги купува!
  • comerciante
    Отговор
    18 13:57  18.08.16
    Като търговец на коли бих казал,че съм ЗА този закон,но после как ВИЕ клиентите ще си купите 'НОВА" кола на 10-15г НЕЗНАМ!!! Защото всички знаем какво се търси-хубаво,малко карано,мн запазено,като ново и ЕВТИНООО,да ама такива коли в "чужденеция" НЯМА!...и много ще се радвам един ден да го разберете и тогава няма да има нужда да въртим километражи,ами ще си знаете-ще има коли за гащници(80%) от "клиентите" и същите коли,но до 2 пъти по-скъпи на малък пробег и в наистина в перфектно състояние за хора,знаещи какво искат и готови да го платят.Дотогава кучетата лаят,кервана си върви!

    Коментиран от #23

  • дАА
    Отговор
    19 14:10  18.08.16
    много интерсно ще стане, да нося отговорност дали джорджо наполитано ме е улеснил и е врътнал км още в италия
  • гост
    Отговор
    20 14:24  18.08.16
    Ами то у нас няма кола над 170х.км, а в чужбина са на 250-300х.км. Който гледа километрите, за да прецени покупката си откорвенно казано е балък. Като изискваха от автокъщите да дават гаранция какво стана? Много по-разумно би било да прокарат една наредба за транзитни номера за тест драйв на коли, така че като отиде човек в автокъща да може да му сложат такива тестови табели, да изкара легално колата и да я покара. Така биха спестили много повече ядове и биха помогнали за коректното закупуване на коли. Това го има навсякъде из Запада, у нас все срещу течението и разума се върви. Влязохме в ЕС, да спрат да ходят на почивки из чужбина и да понаучат нещо от чуждите законодателства, не само на хапка, пийка.
  • гост
    Отговор
    21 14:35  18.08.16
    Има толкова други неща, които са по-належащи: - стумулите за нови коли: най-новите плащат най-много данъци, такси, а на Запад са най-евтини - обща система за следене и събиране на глоби между МВР и общини, трябва да се върне запора за продажба на автомобил при неплатени глоби - коли с десен волан: масово се карат вече и няма никакъв контрол, а те са опасни за нашите пътища: техническите изисквания въобще не се спазват, всеки левак трябва да сменя фарове, за да има право да е с бг табели, ама на кой му пука, нали някой друг ще бъде ранен или убит -ГП пълна подигравка за проверка з изправност, особенно при отработените газове: дишаме непречистена дизелова смрад, всеки втори е с дизел, и веднага се маха ЕГР и филтър понеже на никой не му пука, никой не проверява, никой не санкционира, а резултата е в химиотерапиите, но простотията не позволява да се помисли в тази насока и да дадем шанс на децата ни. Въобще у нас е пълна анархия и обратното на развитите страни, което е жалко.
  • Koj4o
    Отговор
    22 14:54  18.08.16
    Всичките търгаши с коли трябва да се обесят за топките. Защо ли, ами кой манилупира километрите, дали немеца който си оставил вече колата, или джамбазина!? С каква цел е манипулирано? Да може да прибере колкото може повече пари и от кой, от този който цял ден превива гръб. Че за тва де......
  • Пешо
    Отговор
    23 14:56  18.08.16

    До коментар #18 от "comerciante":

    То няма такива коли, но ти искаш да ни убедиш, че има, не си ли за трепане?
  • Гост
    Отговор
    24 14:56  18.08.16
    То в тази държава няма с какво друго да се занимават и явно тези господа от СБА са големи тарикати и си мислят, че в Германия не се пипат километри , ама са в голяма грешка.Българина иска кола която да е без пари и на малко километри,по възможност чисто нова за без пари и купуват коли, които не могат да поддържат и когато види че е на 250000 км било много ,като му я направиш на 180 е добре хаххаха затова господата политици и тези от СБА да се занимават с други неща , защото има много по важни неща от това да се занимаваш с километрите на колите !!!

    Коментиран от #26

  • Госттт
    Отговор
    25 15:00  18.08.16
    Който иска да му бъдат реални километрите да си купи от магазина ,а ако неможе да си малчи бе да има претенции !!

    Коментиран от #27

  • Киро
    Отговор
    26 15:01  18.08.16

    До коментар #24 от "Гост":

    Значи държавата да ви остави да си правите каквото си искате, да ама не можете да платите толкова! Гадно нали?
  • Шофьор
    Отговор
    27 15:06  18.08.16

    До коментар #25 от "Госттт":

    На теб какво ще стане ако не превърташ километрите? Слагай си цената, ако ми е изгодно ще купя, ако нямам в момента толкова ще събирам. Защо непремено с лъжа, то българина така е свикнал, но който лъже нали знаеш, че тъпкано му се връща?
  • Гошо
    Отговор
    28 15:09  18.08.16
    ИДИ В ГЕРМАНИЯ ДА СИ КУПИШ С ТЕЗИ ПАРИ ДА ВИДЯ КОИТО ЩЕ ВЗЕМЕШ ТО И ТУКА ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА НОВИ КОЛИ ДЕТО СЕ МРЪНКАТ ВРЪЩАТ КИЛОМЕТРАЖИТЕ КОИ ТОВА СБА ХРАНТУТНИЦИ МАШИНА ЗА СЪБИРАНЕ НА ПАРИ АДИС СТИГА ВЕЧЕ МНОГО ГОЛЕМИ ЕВРОПЕЙЦИ СТАНАХМЕ СЕ СЕ МЕРИМ ТАМ КЪДЕТО НЕ МОЖЕМ ДА ДОПРЕМ

    Коментиран от #33

  • Шофьор
    Отговор
    29 15:12  18.08.16
    Не обиждай! Точно затова трябва закон, такива мишки като вас да бъдат натикани в л..ната където им е мястото. На теб като не ти оттърва ходи и копай картофи!
  • До Шофьора
    Отговор
    30 15:14  18.08.16
    БЪЛГАРИНА ТРЯБВА ДА ГО ЛЪЖЕШ . ЩЕ СЪБИРАЛ ПАРИ ОТ КЪДЕ БЕ ГАНЧО ИМАШ 3000 И ИСКАШ ДА СИ КУПИШ НЕШТО ЗА 6000 ДА ТИ НАПРАВЯТ ОТСТЪПКА ДА СИ ИГРАЧ ДА ВИКАШ НАВЕДОГ ГИ НА АВТОКАЩАТА САМО ЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ КОИ КОГО
  • Шофьор
    Отговор
    31 15:17  18.08.16
    Затуй ще ядеш камбоджански домати от Мозамбиг! Мислиш,че само ти си лъжеца. Докато няма закони за такива престъпници като вас и да бъдете пребивани с камъни, няма да има оправия.
  • До Шофьора
    Отговор
    32 15:18  18.08.16
    КАРТОФИ ЩЕ ГЛЕДАШ ТИ АЗ ЩЕ ГИ ЯМ ПЪРЖЕНИ С БИРИЧКА НА МОРЕТО ТИ ЩЕ КАРАШ КЕНЕФИТЕ ТЕ ДЕТО ТИ ГИ КАРАМ ПО НА 1000000 И ЩЕ СЕ СВИВАШ В ДУПКАТА СИ

    Коментиран от #34

  • 33 15:20  18.08.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Шофьор
    Отговор
    34 15:22  18.08.16

    До коментар #32 от "До Шофьора":

    Аз с такава като теб работа нямам. Карам ново, напук на авто мошениците.
  • Край
    Отговор
    35 15:39  18.08.16
    Един на Горубляне ми фали - пасат на 230 хил. км. на 6г. - истински били километрите. ми да та еа у левака как да го зема такъв - що ги не врътна на 120 да ми е кеф да се воза.
  • Венеция Ауто
    Отговор
    36 16:49  18.08.16
    Купете си кола от Венеция Ауто Драгичево страшни измамници,върнали километража с 200 000 допитах се в форума тия всички коли с им на 90 000 км така ги правели за 20 кинта
  • търговец
    Отговор
    37 17:10  18.08.16
    Здравейте, говорим за километри. Това ли е най-важното в една кола? Има ли нужда да ви обяснявам, че една кола на 100 000 км. карана градско е по-амортизирана от тази на 250 000 карана извънградско? Тази дето днес е запалена и изгасена 20 пъти, а другата запалена и минала 500 км. в оптимален режим с минимални обороти на магистрала! И освен това на каква цена се продава едната и другата? Малко хора се замислят за тези неща. Дайте сега да правим евтин пиар на гърбът на невежите, да отчитаме дейност и да защитаваме правата на" народа". Имате ли представа, че каското на една премиум кола с цена около 90 000лв. нова за 3 години е 10 000лв.? Не е лошо да се карат нови коли, но и те се чупят, понякога повече от тези старите. Може ли да подкараш старо БМВ дизел на 320 000 км , да го караш до 370 000 км., после друг да го вземе и той да кара, а ти умника да си вземеш ново и то на 109 000 да си счупи турбото, а на 116 000 кутията и да отнесеш 10 000 лв. ремонт? Два пъти да стоиш на пътя със счупена НОВА кола , а тези със старите минават и заминават. Моето мнение е, че състоянието е определящо за цената на автомобила. По-важно е съзнанието на търговеца да предложи проверен и изправен автомобил, а не скалъпен за продаване боклук. Ако се приеме закон за гаранция на употребяваните автомобили ще има по-малко страдащи.

    Коментиран от #48

  • Иво
    Отговор
    38 17:22  18.08.16
    Абсолютно всички автомобили след 1998г имат километраж който не може да се върне друг е въпроса че той е видим само със специален софтуер и хардуер , този на таблото е лесно манипулируем дори и с най елементарния начин да се смени самият километраж + ел.блок и ринга четящ ключа (километража не винаги носи пълната информация за пробега ), както се досещате има един куп катастрофирали автомобили по моргите на малко километри продаващи се на части купуват се ел.блок , километража и ключа + ринга-четец на ключа , подменят се и имате "каруца" на реални 300 000+ км а на километража пише 100 000 км , идеята за написаното е да закарате колата в сервиз на който имате доверие и с въпросният софтуер да се провери истинският пробег , ще ви излезне приблизително ~50 лв. но пък ще си спестите доста сещате се от какво . Успех на всички тръгнали по "трънливия път - нов автомобил 2-ра ръка "
  • ДОЛУ КОМУНЯРИ
    Отговор
    39 17:28  18.08.16
    Ще фалират автокъщите. оставете бизнеса на мира Щом СБА иска повече регулиране да си подаде оставката шефа на СБА защото е комунист. Толкова бедна държава ми пишат какви закони имало в Германия, а какви закони има в Люксембург а ? България е африканска държава по доходи и трябва да се съобразяват с обстановката. В Гана няма винетки махнете ги и у нас. В Камерун няма еко такси а доходите им са х3 , махнете ги и у нас ! Най-бедната страна в ЕС има комунистическа "регулаторна икономика" няма и бегъл помен от капитализъм. Затова сме бедни. Заради руския икономически модел въведен от службите на Русия и протежетата им ДС. СБА да поиска падането на екотаксите, винетки и намалянето на акцизите на горивата. Бизинес в условия на руски антикапитализъма, който вирее в ултра-про-руска България е MISSION IMPOSSIBLE.
  • Джими
    Отговор
    40 17:30  18.08.16
    Докато има глупаци да купуват тези скрапове и мъртъвци от автосалоните май е по правилно да ги наречем автоморги все , ще е така.По добре си вземете кола на лизинг, но нова отколкото тези 20 годишни бангии, удряни , пребоядисвани закърпени колкото да излязат от салона.Гледал съм как вътре ги перат с водоструйки и после клиентите се чудят защо им се отлепват тапицериите и им падат таваните.Когато си купувате коли от тези измамници винаги си водете доказани добри автомеханици със себе си.По добре дайте 50лв на някой да ви прегледа колата от колкото после да дадете 5000 за ремонти.Не забравяйте,че джамбазите са обиграни и арогантни.Умеят да омайват клиентите , това им е работата по цял ден са като някой продавачи на зарзават на пазара.Изпекани панаирджии са.
  • Иво
    Отговор
    41 17:36  18.08.16
    ... да добавя ... самия софтуер + кабела грубо струват към 150лв.(зависи за кой производител са ) от там нататък ви трябва (смартфон , таблет , лаптоп или обикновен компютър + кабел за връзка в случая OBD- II ) , програмките (обикновено са с размер около 200-300мб ) работят и с Windows и с Android , с този проблем съм се сблъсквал много пъти тъй като се занимавам с диагностика , в много от случаите хората изобщо нямат идея какво са си купили и като им се каже (в някой случай че автомобила е за основен ремонт) се хващат за главата , определено практики като тази за меко казано не-добросъвестни , тук изключвам проблемите с ремонти и т.н. а имам предвид сигурността на пътя , просто дайте някой друг лев за да сте сигурни какво купувате .
  • Специалист
    Отговор
    42 17:41  18.08.16
    Не пишете глупости за колите с десен волан. Ако не се предприемат рискови изпреварвания няма никакъв проблем. Но това важи за всички автомобили. Изобщо не трябва да се сменят фаровете им а само се лепват на тях едни лепенки, които в Англия се продават навсякъде, защото там автомобилите с ляв волан изобщо не са забранени а само се прави корекция на фаровете с тези лепенки. Не слушайте разни провалени но жадни за медийно внимание политици.

    Коментиран от #71

  • Иво
    Отговор
    43 17:46  18.08.16
    Цялото реване, което би настанало от страна на джамбазите се дължи на следното: 1.Купува се тотал щета от Италия за 200 евро, скалъпва се от към километри и ламарини и се продава в БГ "нов внос" за 3 500лв. на 150К километра.И така на джамбазина му излиза всичко 500 евро и другото е густо. Да, ама ако я вкара същата позакърпена "кола" и я пусне на 450 000 км, на колкото си е , ще трябва не да му е печалбицата 250% , а 50%. А на бай Ганя не му се ще...
  • САЩ
    Отговор
    44 17:47  18.08.16
    Албанския модел за регистриране на автомобили е много по-подходящ за крайно бедната България. 1/2 от населението на България са крайно бедни, 7/8 си харчат доходите основно за храна. Как може да се говори за допълнително затягане, а не за облекчаване на правилата за бизнеса не е ясно. Насърчават бизнеса с глоби и затвори и бумащина. Същото направиха комунистите когато регулираха шистовия газ и сега Бъгария не произвежда нищо, а Румъния произвежда шистов газ. Изгонете комунистите иначе НЯМА ДА СЕ ОПРАВИТЕ точка.
  • Иво
    Отговор
    45 18:18  18.08.16
    ... само за пример как работи въпросната "програмка"
  • Иво
    Отговор
    46 18:21  18.08.16
    Извинявам се , грешен линк ... http://imageban.ru/show/2016/08/18/c49f139a335f9f62d50fe64fc8a299e5/jpg
  • Андрей Николов
    Отговор
    47 18:21  18.08.16
    To пък кой нормален човек ще си купи кола по автокъщите? Това са хора деграданти с нисък социален статус, простовати и глупави! От километри им личи и че са мошеници, но от дребните.. Трагедия..
  • Андрей Николов
    Отговор
    48 18:27  18.08.16

    До коментар #37 от "търговец":

    Най-важното е пробега на автомобила! Колко е експлоатиран /амортизиран/ Панимаиш? Ако ти продам една пералня, която е въртяна 100 000пъти и една на същите години но въртяна 1 000 пъти коя е в по-добро състояние? Така че пич сделката смърди още преди да е станал сделка, защото си започнал да лъжеш още преди да я е видял някой! Нали знаеш значението на думичката ЛЪЖА? Друг е въпроса в експлоатацията, той е вторичен и всеки може да прецени състоянието на колата. А дали е обслужвана добре знае собственика само не и ти! Ти нищо не знаеш, знаеш само да превърташ километражи, да переш седалки по цял ден и да боядисваш волани.. Карат ти ги пакет по 10 морги. Хората ги изхвърлят тези боклуци. Стана ли ти ясно сега?
  • Иво
    Отговор
    49 18:49  18.08.16
    ... по повод написаното от мен в пост No41 , като казвам да се закара колата в сервиз имам предвид такъв на който вярвате а не сервиз с който работи въпросната автокъща или дадения "вносител" на автомобила. Пожелавам ви успех с покупките !!!
  • търговец
    Отговор
    50 19:27  18.08.16
    Първо, не ме познаваш, второ не пера седалки- има си автомивки за това, трето като купиш 9 коли за 65 000 евро не говориш за морги и после не сравнявай кола с пералня, и ако ти минат до някой ден 3000 автомобила през автокъщата имай експертно мнение. Всеки разбира от всичко това е ясно. Да имам колеги, които петнят бизнеса. Аз също съм против превъртяните километри и против лъжата. Аз не лъжа! Моля имайте уважение към всеки труд, както искате да се цени вашия. И за тези дето пишат за 200 евро коли много ми се иска напълно безплатно да ги взема веднъж , да обикалят по 300-400 км на ден да видят ефтините коли и после да се говори безразборно глупости. И това, че ме обиждаш говори за нисък интелект и липса на умение да общуваш нормално. А това за пробега е много относително имам много опит и мога да давам примери безброй но аз за това имам коли и с повече и с по-малко километри. Аз продадох кола , която купих нова и навъртях 134500 км и сменях масло 2 пъти по-често от предписаното и си регистрирах друга от същия модел почти на 248 000км и от нея бях по-доволен. Продадох я на 290 000км. и я купиха на тези километри. Ако има нещо неясно питай в прав текст и ще ти бъде обяснено.

    Коментиран от #53

  • Иво
    Отговор
    51 19:30  18.08.16
    Тук няма да споря ако не всички то поне 95% са в това число за внасящите "ГаВтомобили" (не е правописна грешка) от Италия пък изобщо няма да коментирам там положението е най-зле .
  • мъжкар
    Отговор
    52 19:41  18.08.16
    Аз пък не мисля че вече има хора които купуват в България коли втора ръка и които вярват на показанията на километражите.Това беше адно време в началото на 90-те сега вече никой не е б,удала всеки знае че колите втора ръка които се предлагат по нашите автокъщи са с пробег между 150 и 400 000 км.Така че това с въртянето на километража е безполезна практика.Като купуваш кола просто качваш се ако всичко е наръде и ако върви както трябва вземаш и това е пък ако ще и на 600 000 км да е.
  • гост
    Отговор
    53 19:48  18.08.16

    До коментар #50 от "търговец":

    Търговецо, данъци за всяка продадена кола плащаш ли? Цитираната сума ако е за СУВ е напълно нормално да са морги, много е относително. И аз съм се занимавал с това и знам каква е разликата между цената и състоянието тук и там. Ясно е, че печалбата трябва да дойде отнейде, но повечето познати купили наскоро кола от търговец едвам се прибраха на ход или не успяха да се приберат. Така че генрално, не специално ти, търговците са по-големи измамници от дребните вносители, а оборотите са толкова големи, че не знам защо НАП не ти спят пред вратата.
  • Чичо Чарли
    Отговор
    54 19:50  18.08.16
    Еми нема такова нещо: автотърговец на коли да не лъже.. Ако не излъже няма да спечели. Малко е странно масово на автомобил 160 000 км да му доливаш 2-3 литра масло до смяна. Търговците в Италия и Германия врътнат назад малко километража после и в БГ малко ги врътнат.. хубавите автомобили от собственици са скъпи дори и в Италия
  • ккк
    Отговор
    55 19:56  18.08.16
    Няма как това да се случи,а другото което е,че Бай Ганьо иска за 5 000лв да си купи нова кола....А за нови пари няма...
  • AVA BULGARIA
    Отговор
    56 20:02  18.08.16
    MOBILE.BG ЩО ЗА СТАТИЯ Е ТОВА ? ПРЕДИЗВИКВАТЕ ИЗЛИШЕН СМУТ,НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ,ЧЕ ВАШИТЕ ПАРИ СА ОТ НАШИТЕ КОЛИ ;)
  • хонда 1912
    Отговор
    57 20:17  18.08.16
    Проблема може да се реши сравнително лесно от ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ , но и на тях няма да им е изгодно , защото в крайна сметка към днешна дата парите от колите и като цяло в автомобилостроенето са огромни , почти цяла Европа се крепи на това перо , така , че по-скоро си мисля , че ПРАВИТЕЛСТВАТА тихомълком си затварят очите и си прибират налозите с пълен кеф , а потребителите на втора , трета ръка коли КАТО НАС им се Е..ВА М....ТА ПОСЛЕ . Познавам хора , които теглиха десетки хиляди за да си ремонтират колите ...................Просто нямаме пари , иначе всеки знае какво да прави , е почти всеки ...........
  • Maschinengewehr
    Отговор
    58 20:42  18.08.16
    Българинът е толкова тъп че само на лъжа и измама се доверява!
  • Търговец
    Отговор
    59 20:47  18.08.16
    Защо трябва всичко да е гадно и да се оплюва? Има разлика когато купуваш по една или по много.Едровата цена е различна. 5-12% печалба ли е? Съществуващ някакси и се бориш. От 1995 година до сега доста вода изтече. От много места съм купувал не само Италия.Но от там има пакети 3 хубави и 2 калпави, а хубавите в Германия са на двойна цена.И в крайна сметка когато си точен във времето един клиент има 7 коли от мен, и за всяка сделка се носи отговорност.Не може ли на Българина да му се пречупи съзнанието и да подходи позитивно.Доброто винаги се връща. Не съм забогатял но колите са ми страст и мой свят. Те са като деца, гледаш ги радваш им се и после ги няма.До преди 7-8 години се работеше, сега е хоби и занимание.Не си мислете, че всичко е черно има и червеничко

    Коментиран от #63, #67

  • Никола
    Отговор
    60 20:54  18.08.16
    Лошото е , че напоследък има вече доста евтини устройства , които "пренанвиват" километража без следа във всички компютри в автомобила и това се прави лесно от собствениците , за да си удължат гаранцията , най-вече в Италия . По този начин самия автотърговец вече е прецакан когато купува , ако и той реши да върне още нещата стават неспасяеми. Влезте в Мобиле.де и сложете пробег 250-400хил . ще се удивите колко добре изглеждат отвътре и отвън коли от средния клас на по 350хил.км , спокойно у нас такива се продават за 120-160хил.км защото са на макс 4год. Вярно е, че такъв пробег за това кратко време може да се постигне само с дълго извънградско каране , което щади автомобила и най-вече интериора от прекомерно износване . Това важи особено за колите от горния среден клас бъкани с екстри, които като нови струват над 30-40хил€ .
  • купувач
    Отговор
    61 21:07  18.08.16
    Къде ти е салона. Аз си търся кола от такива търговци като теб
  • jambazina
    Отговор
    62 21:49  18.08.16
    Е как да не въртиме километражите като сички си търсите коли до 150 хиляди, па ако ще да са пред разпад. Спрете да ги купувате и няма да ги въртим. То баби в Италия не останаа.
  • хонда 1912
    Отговор
    63 21:58  18.08.16

    До коментар #59 от "Търговец":

    Пич , без да влизам в задочен спор с теб но не мислиш ли , че 90% от търговците са за бой , защото според мен , когато се прохождаше в зората на демокрацията съм продал около 50 автомобила без да им пипам нищо , и когато други колеги почнаха да ходат до Германия веднага почнаха с километрите , точно такива вкараха хората във филма (реални километри , първи собственик , от баба , от дядо , от представителство и прочие ) , а не можеше ли просто да се казва истината пък всеки да си прави сметка . Но когато купиш фирмена запазена кола , карана само по аутобана на 700000 , а тя е в перфектно състояние 99% от вносителите веднага я бутат на 99 000 и слагат безумна цена , та може би трябва да се преосмислят печалбите към днешна дата . Разбира се има огромен риск за търговеца особено ако прави пакет по телефона , но в крайна сметка почти никога не може да влезе така както обикновен човек за турбо и дюза на дизелак , който дава 2бона за ремонт на втория месец , а колата струва 5 хиляди , да търговеца е просто търговец на определен продукт но той(не всички) В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ ЛЪЖЕ ПОГОЛОВНО ............
  • автоджамбаз
    Отговор
    64 22:19  18.08.16
    Аве, ма ние и данъци ли требе да плащаме, ве? Айсифон!
  • Bmw
    Отговор
    65 22:39  18.08.16
    Докато има агнета ще има и вълци
  • Ники
    Отговор
    66 22:54  18.08.16
    И не само това да се криминализира но и това че собственици на автомобили не ги регистрират в данъчното след което не може следващ притежател да плати данъка
  • Андрей Николов
    Отговор
    67 23:33  18.08.16

    До коментар #59 от "Търговец":

    Защото е факт. Пич ще ти го кажа ясно! Хората са го криминализирали ти ми обясняваш врели некипели.. В нормалните държави. И не ми разправяй, че има честни търговци в този бизнес! Е сигурно има но са фалирали търговци в този бизнес..
  • Бай Тошо
    Отговор
    68 23:43  18.08.16
    Аз съм фен на многото километри на километража , да поставям рекорди :) Пасата ми е на близо 500000км продължавам да ги редя,кола с малко километри не ме кефи,не е узряла още, а някоя си уж по нова като почне да се троши а на километража пише 160000км ми прилошава
  • Хуенов
    Отговор
    69 23:51  18.08.16
    Защо трябва закона да се занимава излишно с терзанията на разни прошляци, купуващи си стари изхвърлени коли по на 10-20г? Ми аз като купя стар телефон или миксер кви километри кви пет лева? Купуваш стара ИЗХВЪРЛЕНА, повтарям ИЗХВЪРЛЕНА кола от стария собственик пета употреба и искаш качество и сигурност?!? Истински коли има в магазините мили мои, на О км. и само за 10-15% от заплатата ти на месец. Всякакви вехтошари с измислените си мечти могат да си бълнуват глупостите за малкото км и грижовният собственик. Било криминализирано в Германия ха-ха там има отделна графа "за експорт", това са колите за износ, там няма нито ТЮВ, нито нищо. По закона за измамите се криминализира не въртенето на км на стари трошки, а манипулация на нови и гаранционни коли, примерно за удължаване на гаранцията, или за спестяване на ДДС от гориво. Искам името на поне 1 германец, излежаващ присъдата си за въртене на км в Германия! Няма такива а, ха-ха. А тези изветрели сухари от паразитната организация СБА (съюз на безделните алкохолици) да си заврат идеите в ....... то не бяха идеи само те да провеждат шоферските изпити, сега и тази простотия. Колко от вас членуват там, правят някакви залъгалки с безплатна пътна помощ, абе смях в залата.
  • Галин
    Отговор
    70 00:37  19.08.16
    До Хуенов...ни мислиш с главата си..не всеки може да си позволи нова кола..и защо трябва да връща км назад не 1 година затвор а ръцете трябва да му отрежат ...кой му е дал право да лъжи..най мразя лъжи и лицемерие..ако някой си мисли че ще живее 200 години много се лъжи няма значение колко ПАРИ имш....бъди щастлив като се събудиш СУТРИН ако има такава и забрави материалните работи които ти налагат

    Коментиран от #72

  • Джими
    Отговор
    71 05:27  19.08.16

    До коментар #42 от "Специалист":

    Автомобилите с десен волан трябва да се забранят със закон.Тези коли са опасни за движението.
  • гост
    Отговор
    72 09:04  19.08.16

    До коментар #70 от "Галин":

    Защо всички очаква всеки да има възможност за кола. Една Дачия ти е под 200лв месечно на лизинг, като това ти премахва разходите за ремонти по старата кола и така си изплащаш обезценяването. Само каране за 200лв, да, бюджетна е, но е нова кола. Но няма стимули за това. Напълно погрешно е мисленето, че всеки трябва да кара кола, заради това мислене е пълно с трошки пред всеки вход и градинките са пълни с коли. Младите не мислят как може да наптрупат опит, квалификация, преживявания, а мислят каква кола да си купят. Промити мозъци. Ако започнат да спазват ЕС норми ще има много повече коли понеже сега решилите да си купят нови коли плащат хиляди левове държавен рекет, противно на чужденците. Стимулира се умишленото каране на лоши, стари и тровещи коли, не разбирам оправданието за това.
  • Arkan
    Отговор
    73 10:09  19.08.16
    Значи тея където убиват по пътищата се разминават с условна присъда,а за връщане на километраж една година затвор.Италянците и те връщат километражите,значи аз ако отида в ИТ. и купя кола която е с превартян километраж и после я продам в Бг и се установи че има манипулация мен ли ще затворят.
  • Българин
    Отговор
    74 11:13  19.08.16
    Само говорите как го прават в Европа (Това е проблем на полицията, защото в Германия превъртането на километражи е криминално престъпления и се наказва с до 1 година затвор.) и поради тази причина така трябва и да е и в България. Когато направите заплатите като в Германия, тогава ги налагайте тези закони и глоби.

    Коментиран от #76

  • манияка
    Отговор
    75 11:32  19.08.16
    Докато сме бедни и гладни и не можем да си позволим нови автомобили километрите винаги ще се връщат, това никакъв закон не може да го промени, беднотията си е беднотията, същата работа, като със сервизите, където измамите са още по големи. Относно километрите, аз лично предпочитам да са повече, защото това означава, че повечето от нещата са сменени. Примерно една Тойота или Мазда дизел, към 180 000-200 000 износва съединител за 2000 лв, това е скъпа част, която при пробег от 250 000 е вече сменена и т.н. по реда на номерата. В крайна сметка няма никакво значение, колко са километрите, а как е експлоатирана колата и дали е поддържана. За 100 000 км може да се такова мамата на двигателя поне 2 пъти! Съвет: Кола се купува само след оглед на окачването на канал, диагностика със софтуер и тестдрайв, както и палене на студен двигател при което особено внимание се обръща на оборотите, чукане, тракане и други странни звуци от двигателя. Има ли опит човека, който купува колата и да го излъжат с километрите е все тая, защото купувача ще бъде доволен. За това ако не разбирате от коли взимайте човек, който разбира и всичко ще бъде наред. А иначе, хубаво и евтино не съществува, хубавите и здрави коли са скъпи и има защо.:)
  • манияка
    Отговор
    76 11:40  19.08.16

    До коментар #74 от "Българин ":

    Точно така, в Германия дилърите на нови и върнати от лизинг коли са на загуба, защото разни тъмни субекти, като върнат километрите на по стари коли и Ханс веднага кълве, а Ханс ИМА ПАРИ ЗА НОВА кола, макар, че много германци предпочитат да купуват коли на по 1-2 години. И точно тука някой сърбин, арабин, турчин ги удря в джоба с мита за малко по старата кола, но на много малко километри. Докато положението в България е много по различно, защото Пешо не може да си купи нова кола за разлика от Ханс, ако няма стари коли Пешо ще трябва да впряга каруца или да се качва на градския транспорт, така, че реално загубите на дилърите на нови автомобили не са никакви, то и печалбите от продажби са на същия хал и ако не печелиха от облсужването, в България нямаше въобще да има тръговци на нови автомобили.
  • Иван ИТ
    Отговор
    77 13:54  19.08.16
    Да направят един публичен сайт в който се публикува пробега на автомобилите всяка година от техническите прегледи. Превъртането на километражите ще стане безсмислено, защото всеки ще може да провери на сайта на съответната автомобилна инспекция на колко хил км и превозното средство. Криминализирането няма да спре нищо, защото много трудно се доказва

    Коментиран от #83

  • Ицо
    Отговор
    78 15:13  19.08.16
    Най-лесно е да забранят вноса (регистрация) на автомобили по- стари от 6години каквато практика има съседни нам държави!!! Тогава пазара ще се свие,и сам ще отсее търгашите "измикяри" Могат да се направят много неща в полза на безопасността като например да забранят вноса на гуми втора употреба,всички автосервизи да минат сертификат както вносителите на авточасти НО правителството няма сметка от тези мерки!!! За това като стане катастрофа най-лесно е да кажат "превишена скорост" Никой не си задава въпроса - този автомобил защо е загубил управление.....от износени гуми втора употреба или от счупен некачествен примерно шарнир на цена 6 лева! Помислете колко е производствената цена на детайла в Китай и на какво качество е.

    Коментиран от #80

  • Рангел
    Отговор
    79 15:23  19.08.16
    Има лизингови къщи , които предлагат 3.99 % фиксирана лихва , колко е в Германия лихвата , че не съм запознат ?
  • манияка
    Отговор
    80 15:52  19.08.16

    До коментар #78 от "Ицо":

    Нищо не разбираш от коли, е кво, като една кола е на 6 години??? Абсолютно нищо! Нали за това си има ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ, да си чувал нещо за това? Сега друг е въпроса, доколко са надежни, нали и камери им сложиха. Има ли контрол всяка кола, която минава преглед е технически годна! Има си контролни органи и за това им плащат, сега стана ли ясно? Не знам, имам чувството, че тука коментират хора, които нямат книжки и никога не са карали кола. И да ти кажа още нещо. Една кола на 6 години може да мине и 1 милион километра и може да е тотален скрап, в сравнение с друга на 10 години, но поддържана и по малко карана, там нещата са относителни, всичко зависи от предишния собственик. И за да не бъдат относителни и неясни, тука се намесва контролният орган, който инспектира автомобила и трябва да гарантира, че МПС -то е годно! Нали за това плащаме 35 лв, слагат стикери и т.н. Закона предвижда и глоби, ако не минеш преглед.

  • ГРАБЧО
    Отговор
    81 16:35  19.08.16
    Колата е за да се кара.При тези цени на горивото и "Високото" му лукойлско качество, още дълго време ще караме стари автомобили. Новите коли се прецакват и липсата на качествен сервиз си казва думата.
  • TOMA POR KULO
    Отговор
    82 19:01  19.08.16
    KOLA I JENA ISKAT KARANE ZA KOLATA I LA6KANE ZA JENATA INA4E EDNATA SE SKAPVA OT STOENE V GARAJA A DRUGATA IZNEVERQVA TA VS4KO ZAVISI OT PODRAJKATA NA PREDI6NIQ SOBSVENIK AKO E BIL KARUZAR SAMO DA KARA I NA BEZ DA PODARJA I NA 4 GODINI DA E KOLATA VE4E MOJE DA SI E IZPQLA PESENTA
  • подкрепям те
    Отговор
    83 19:26  19.08.16

    До коментар #77 от "Иван ИТ":

    Точно това си мислех и аз. Ще стане безпредметно да си корегираш пробега всяка година при такива обстоятелста, като всеки спрял те за проверка ще гледа картончето за прегледа и километража и или пак ще черпиш, или ще си си редовен.
  • гост
    Отговор
    84 20:10  19.08.16
    Техническите прегледи нямат връзка с реалността. Те нито замерват точните емисии, нито има значение какво покажат спирачките, нито километрите и данните са от твоята кола. Пример: колата пред мен показва различно на всяко колело при спиране, на задните под 0,4, увиснала задница и ръжда по праговете и калниците, но минава без проблем. Аз минавам колата супер, питам за отработени емисии, не можели да ми кажат, дават ми талончето и си тръгвам, после се вглеждам и виждам, че показанията не са от моята кола. Прегледите са просто пиеса за пред камера, реално всеки минава, а за 20лв отгоре няма и да ти стъпи колата на място.

Напиши коментар:


Публикувай