25 Август, 2016 13:57 5 204 5

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

  • западната дъга-
  • софийския околовръстен път-
  • пускат

Трасето ще бъде пуснато изцяло за движение на 14 септември  

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео) - 1
Снимки: МРРБ

Около 15 часа днес ще бъде пуснато транзитното движение по участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път. Това стана ясно по време на направената днес инспекция за напредъка при изграждането на обекта от министър-председателя Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

Физическото изпълнение на участък 2 на Западната дъга на Софийския околовръстен път е 95%. Има готовност за завършване и пускане на обекта в експлоатация на 14 септември, какъвто срок беше поет от изпълнителя пред премиера, по време на предишна инспекция, напомни Павлова. Тя обясни, че движението ще бъде пуснато по новия мост двупосочно в едното платно, с което още от днес ще се облекчи трафикът по Околовръстното шосе и Западната дъга и така ще се улесни включването към Северната скоростна тангента.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

Работата ни е да направим всички транзити, които минават около София, за да отпушим „тапите“ в града, подчерта премиерът. Той обясни, че новото трасе ще осигури транзитна връзка между магистралите „Люлин“, „Струма“, Хемус“ и „Тракия“ и към направлението в посока Белград, Сърбия. Вече се работи по моста на Околовръстния път в района на Казичене, който е с 6 ленти. Правят се проекти, за да се отпуши транзитното движение в района на кв. Горубляне и селата Герман и Лозен и така ще се завърши целият пръстен около София, като трасето по Южната дъга ще бъде само за леки автомобили. За доизграждане ще остане само последната отсечка между бул. Цар Борис III и Банкя, обясни той.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

Регионалният министър напомни, че втората фаза на Западната дъга е проект, който започна в края на миналата година по старата оперативна програма на стойност 102 млн. лв. с ДДС и обърна внимание, че изпълнителят успя да изпълни този сложен обект за по-малко от девет месеца, без да се спира движението. Участъкът е с дължина почти 6 км и включва много тежки и сложни съоръжения – три големи пътни възела от готовия пътен възел на три нива на бул. „Сливница“, където е краят на участък 1, до връзката със Северна скоростна тангента, и четири тежки съоръжения.

Изпълнителят трябваше да работи при постоянен трафик и затова в момента, в който ставаха готови новите платна, движението се прехвърляше на тях, за да може да се изграждат паралелните, подчерта Павлова.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

Към настоящия момент са удовлетворени всички претенции, които имат живущите в с. Мрамор, съобщи инж. Лазаров. Той обясни, че те имат връзка със съществуващия път в участъка на АМ Калотина към Костинброд.

Участък 2 от Западната дъга на СОП започва от моста над река Какач и е до пресичането със Северната скоростна тангента. Строителството включва изграждането на директно трасе и реконструкция на Софийския околовръстен път в отсечката от км 0+780 до км 6+309. По трасето на обекта има 3 пътни възли – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк и надлез над пътя за с. Мрамор.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

При пътен възел „Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. „Стефансон“, жп линията и пътя за гара Волуяк. Мостовото съоръжение е с дължина 344 м. Очаква се след изграждането на бул. „Стефансон“ от Столична община да се повиши удобството на пътуващите от и за кварталите „Модерно предградие“, „Връбница“ и „Обеля“.

При пътен възел „Ломско шосе“ трасето преминава по естакада, а бул. „Ломско шосе“ е на нивото на съществуващия път, където е изградено и кръгово кръстовище. Съоръжението осигурява връзка на жителите от кварталите „Обеля“, „Връбница“ и „Надежда“, както и с второкласния път II-81 за Костиброд и прохода „Петрохан“.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

При пътен възел „Северна скоростна тангента“ е връзката на Западната дъга със скоростния път. Съоръжението е „пълна детелина“ и на него трафикът от и за АМ „Струма“ и АМ „Люлин“, преминавайки през тангентата ще прави връзка с АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“.

Изпълнител на участък 2 от път ІІ-18 Софийски околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 е ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от Сдружение „София Запад 2013”, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът е за 719 040 лв. с ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Пускат Западната дъга на Софийския околовръстен път (Видео)

Западната дъга е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата. До изграждането на АМ „Калотина“ тежкото транзитно движение от Калотина към АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“ ще се поема от Западната дъга на СОП.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кмик кмик

    1 0 Отговор
    Хората по белия свят откриват един път след като е изцяло построен, а тук на всеки сто метра сложен асфалт "откриване" на всяка нова маркировка " откриване" !? Тая тангента, колко пъти я откриваха, после на 14-ти пак, а след това по традиция следва затваряне на новия участък за ремонт и после откриване на ремонтирания участък !?
    Идат избори с непредвидим изход, така че серия ПР откривания на едно и също нещо е неизбежна!
  • 2 гост

    1 0 Отговор
    Е той Бойко откри магистрала Марица и половин година след това още вървяха сервизни камиончета в крайна лява лента, нямаше отбивки, но табели имаше, нямаше отводняване и пропаданията започнаха, след което на поне 20 места за 24км имаше кръпки. Мрежа за птици виси, а канионите оставят следи в нещото наречено асфалт. Виждам, че се строи и това е добре, но е недопустимо с подобно качество, нулево, без нови машини и методи. След 5г изпълнителя няма да е отговорен и всичко ще се плаща от бюджета, а вероятно и по-рано. Ако се построи нещо и то е лошо с цена в пъти по-висока от нормалната, то няма как да се адмирира и да се радва ползвателя.
  • 3 Only ГЕРБ know how

    0 0 Отговор
    А я инженер Лазаров да обясни след като се пусне обекта
    и по стара традиция с фанфари естакадата минаваща над околовръстното от кв Обеля за с Мрамор,как пристигащите от Люлин по Околовръстния път ще свият за село Мрамор
    нещо като 90 градусавия проход под северната тангента между кв Требич и Илиянци

  • 4 ГОСТ

    1 0 Отговор
    Хубаво е да се правят нови пътища. Но по хубаво ще бъде ако българските проектанти някога се научат да правят транспортни надлези на няколко нива, без да има на тях светофари.
  • 5 РЕАЛИСТ

    1 0 Отговор
    Когато се прави нов път не трябва да се прави икономия на асфалт и трябва да има разклонения. Трябва да се правят последователни транспортни надлези и подлези за безпрепятствено преминаване. Например: пред румънското посолство ако се построи надлез над трамвая до следващото кръстовище до училището, ще бъде движение без да се спира от Бул. Вапцаров покрай гара Подуяне до третия лъч на метрото. След това по Бул. Цвятко Радойнов от Сточна гара над Владайската река и над кръговото може да се изгради надлез до Бул. Сливница. След това и подлез над Ул. Раковска и така се стига до Бул. Христо Ботев без да се спира. В обратна посока, подлез на Раковска и на бърза помощ до светофара.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове