1 172 8

Плевнелиев остави Борисов на власт за още скандални сделки и назначения

Отивайки си, правителството се опитва да събира средства за изборите

Калина Петрова

„Свидетели сме на безпрецедентни действия от страна на българския президент. Извършена бе поредната сделка. Основният закон на страната бе погазен само и само - Борисов и това правителство да останат на власт по-дълго”. Това заяви пред журналисти в парламента говорителят на ПГ на БСП Лява България Жельо Бойчев. Той обясни, че за съжаление и в края на своя мандат, Плевнелиев не е успял да излезе от зависимостта си към Борисов и ГЕРБ. „Ежедневно излизат примерите - защо беше нужно това правителство да остане на власт: за да се приключат скандалните сделки и назначения”, категоричен бе Бойчев.

Драгомир Стойнев: Да се спре незабавно концесията на интермодалния терминал в Пловдив

„Вчера министър-председателят заяви, че всички обществени поръчки трябва да бъдат спрени. Ние обаче не вярваме на човек, който днес казва едно, а утре друго. Затова го призоваваме да се спре веднага един грабеж - концесията на интермодалния терминал в Пловдив. Апелираме процедурата незабавно да бъде прекратена”, призова народният представител от ПГ на левицата и член на ИБ на НС на БСП Драгомир Стойнев. Той обясни, че процедурата е обявена на 23.11.2016г- след като правителството е подало оставка. Бившият министър на икономиката и енергетиката подчерта, че този терминал вече е изграден от НКЖИ и вместо предприятието да извършва търговска дейност, да получава приходи- правителството решава, че трябва да се даде на концесия. „Ще се даде на конкретна фирма, която по нашите съмнения, е голяма транспортна фирма от Пловдив, която ще спечели тази концесия за 4 хил. лв. на месец и ще определя цените и таксите за останалите транспортни фирми за 27 години напред”, обясни Стойнев. Той припомни, че БСП има предложение за закон за публичните предприятия, с който се налагат стандарти за управление, така че да се спрат всякакви корупционни схеми и такива предприятия да работят и да печелят в полза на държавата. „Отивайки си, правителството се опитва да прави жестове или да събира средства за изборите. Това обаче са подаръци, платени от българския народ. Това е ограбване, концесията струва в пъти повече. Това са средства, които могат да отиват в НКЖИ”, заяви Драгомир Стойнев.

Георги Свиленски: Управляващите да спрат поръчката за ТОЛ-системата, ощетяваща всички българи

„Борисов призовава да се спрат всички обществени поръчки. Ще си позволя да му припомня и поръчката за ТОЛ система, която трябва да регламентира плащанията за ползване на пътната инфраструктура”, заяви народният представител от ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски. Той припомни, че при стартирането на тази поръчка левицата е сигнализирала и е призовала премиера да спре тази процедура, защото тя е несправедлива спрямо всички български граждани. „Тя предвижда таксуване на 85% от пътната инфраструктура в България, каквато практика няма в нито една страна от Европа- там е около 2%”, поясни социалистът. Той подчерта, че става въпрос за таксуване на магистрали, скоростни пътища, I, II и III клас пътища. „Всеки един вътрешен превозвач, ако до днес е плащал за винетка и е калкулирал нейната стойност в цената си, сега ще трябва да добави и цената на ТОЛ таксите”, каза още той.

Свиелнски заяви, че тази поръчка е порочна и е направена за конкретна фирма. Той обясни, че вида на поръчката и вида на системата не са определени нито от българския парламент, нито от българското правителство, а от външна организация. Герорги Свиленски обясни още, че тя се обжалва в Комисията за защита на конкуренцията и трябва да бъде спряна.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Име на гост (гост)
    Отговор
    1 11:57  22.12.16
    Тия са ми точно за разстрел строени! С къв кеф бих им отхлупил черепухите само ако знаетееее!!!

    Коментиран от #2

  • бати (гост)
    Отговор
    2 12:19  22.12.16

    До коментар #1 от "Име на гост":

    Ама вземи си повечко патрони че да опаткаш цялото народно събрание, министерския съвет и президенството, и лично аз ще ти построя паметник в който град или село пожелаеш.
  • Morgoth (гост)
    Отговор
    3 13:09  22.12.16
    Предизборната кампания е в разгара си и комунистита пак ръсят глупости. Добре, че президента реагира адекватно, че да назначиш правителство което да работи един месец и то по празниците си е пълна простотия. Ще станем отново за смях пред целия свят, както с кандидатките ни за ООН.
    А сделките Бойко вече си ги направи и спази традицията преди избори правителството да завещае задължения на следващото.
  • бибо (гост)
    Отговор
    4 13:29  22.12.16
    Ако някой е искал да остава по-дълго на властн ямаше да си подава оставка бе Желю.
  • Реалист (гост)
    Отговор
    5 14:24  22.12.16
    Така така, червената мафия отново иска държавни предприятия които "да печелели за държавата"... Тоя рефрен го повтаряха 45 години и живееха на гърба на всички останали. Май пак им се иска след като успяха да ни пробутат генерал-матрьошка за президент.
  • закуска супа без топчета (гост)
    Отговор
    6 14:25  22.12.16
    Гладна паплач виждали ли сте?
  • Варна (гост)
    Отговор
    7 14:30  22.12.16
    И аз искам държавата да ми построи нещо и да ми го даде под наем за 27 години.
    Разбирате ли за какво говорим? Онзи циганин Московски от години обяснява как оправя БДЖ-то. Като гледам наистина го "Оправя"! Вместо този актив на държавата да се използва от БДЖ за да намалят загубите си предлагайки нови услуги. Той се строи съвсем нов и се дава на определена частна фирма!
    Без да съм разследвал съм убеден, че тази фирма ще е любимата на управляващите "ПИМБ"
  • ПуткоМафани (гост)
    Отговор
    8 15:17  22.12.16
    - Защо е направен този интермодален терминал?
    1- Кого обслужва?
    2- Кой печели?
    3- Вреди ли това на държавата?
    4- Кой плаща за него?
    5- в Чии Ръце остава актива и държавната роля в защитава нашият интерес?
    ОТГОВОРИ:
    1. - Обслужва Турция и Гърция
    Вместо корабите да влизат в Черно Море, разтоварват в комшиите...
    2.- Печелят от транспорта Турция и Гърция
    - Там остават парите за траспорта, товаро- разтоварните операции, таксите за Демурейдж и Сторидж, таксите за проверка на товарите вкл. и ГВК. Печелят техните митнически агенти, сървеи, шипшандри, кораборемонтчици, SaFeTy и т.н.
    3.- Пренасочването на транспорта в Турция и Гърция, отнема приходите на Варна и Бургас за целият морски бранш.
    Хиляди хора остават без работа, затварят се фирми, което води до по- малко данъци в крайна сметка за тъпата София
    4.- За този интермодална простотия плащаме всички. Парите за проекта в крайна сметка са общи! Дори да идват от ЕС, те са предназначени за цялата страна. Европа на дава пари с конкретен ресор околовръстното на София. Парите влизат в Републиканският Бюджет! А грешките на малоумниците от София ги плащаме в крайна сметка всички! Варна и Бургас ще загубят своята конкурентноспособност и следователно ще вкарват по- малко приходи за така алчните шопи.
    5- Както стана ясно.- Държавата стои един център в ущърб на цели две области със общи средства и вместо да го използва за да възстанови кондицията на БДЖ с възможността да предложи нови услуги, го дава на

Напиши коментар:


Публикувай