12 220 7

Удар е причинил взрива в Хитрино

Никога не сме се сблъсквали с инцидент от подобен мащаб, признава експерт

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Анатоли Стайков

“Получените деформации на фланцевото съединение категорично показват, че са вследствие на механичното въздействие при обръщането на цистерната.” Това разкри в ексклузивно интервю за “24 часа” Красимир Купенов.

Той е главен инженер на производство “Транспорт и съхранение на нефтопродукти” в “Лукойл Нефтохим Бургас” и част от екипа, който бе помолен от кризисния щаб в Хитрино да помогне със своята експертиза за овладяване на ситуацията в селото.

Седем загинаха и 29 бяха ранени след зверски взрив на газ в Хитрино на 10 декември. Щетите в селото са огромни. Никога не сме се сблъсквали с инцидент от подобен мащаб, призна Купенов. Той похвали кризисния щаб за бързите действия по евакуация на хората от пострадалото село. Експертът разкри колко трудно е било обезопасяването на цистерните, за да няма разрастване на инцидента.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Факта (гост)
    Отговор
    1 04:12  30.12.16
    Това е последица. А коя е причината, да се обърне влака? Влязал е с нормална ниска скорост, тогава кое е причинило излизането от релсите? Ето това е важното, а е ясно, че удара на цистерната, може да доведе до пожари... КОЙ Е ПРИЧИНИЛ ИЗЛИЗАНЕТО ОТ РЕЛСИТЕ И КАК? Казват не било от взрив. но е възможно умишленно отклоняване на релсите в друг коловоз и когато минат няколко вагона да се върнат обратно - това дерайлира задни вагони и ...излизат от релси. теорията на случайностите не важи. НЕЩО Е ПРИЧНИЛО ДЕРАЙЛИРАНЕТО И НЕ СА МАШИНИСТИТЕ, вероятно. Но причината вероятно е в отговора: Чии са били цистерните и за кого и къде са пътували?
  • гост (гост)
    Отговор
    2 11:23  30.12.16
    Защо не кажат, че не всички цистерни са били по стандарт, имало е и такава, която не е отговаряла на днешните стандарти и не е могла да вземе завоя с висока скорост. Оттам следва верижна реакция и е логично, че след като не са на релсите цистерните са получили удар и последващ взрив. Важното е, че са карали с висока скорост, че са използвали нестандартна цистерна, която не е предназначена за опасни товари и не са имали застраховки. Затова ли се изсипват политиците да покриват какво се случва там? Никой не допусна обвинение на фирмата. Замислете се дали е редно да се даряват повече пари за това селце отколкото за Българската Коледа. И отделно, ако е верно ест. да се раздадат десетки милиони за къщи, които не са стрували и 10х.лв на бройка. А болните деца, а медицинските услуги, а беднотията? Защо даренията на българите трябва да отиват за инцидент, предизвикан от частна фирма и никой не заявявява позицията, че частника трябва да поеме вината, а не да се използва добрината на хората.
  • Fanetti Mazakura (гост)
    Отговор
    3 11:27  30.12.16
    Постоянно се ядосвам на журналя- защо не отидат да зададат важните въпроси на собственика на вагоните- КОЙ ЩЕ ПЛАЩА ЗА ЩЕТИТЕ И КОГА? Никой от нормалните хора не го интересува защо са дереайлирали вагоните, с какво са били пълни, и как са се обърнали- това са неща, от които да се интересуват застрахователите. Хващам се на бас по пакет печени фъстъци, че не потърпевшите семейства ще има само извинително писмо, че това няма да се повтори.
  • гост (гост)
    Отговор
    4 16:56  30.12.16
    Публикувано във факти.бг: Той е главен инженер на производство “Транспорт и съхранение на нефтопродукти” в “Лукойл Нефтохим Бургас”-ами какво да каже,нали ако не са виновни машинистите тия цистерни са натоварени в лук оил,а пък там я са били запечатани добре я не?И от къде на къде,ще викат него като експерт при положение,че лук оил са страна по случая?
  • знаещият (гост)
    Отговор
    5 18:58  30.12.16
    Трагедията в Хитрино е закономерен завършек на всичко случващо се в БДЖ и в България през последните десетилетия. БДЖ е огледален образ на съборения вече 20-ти блок в Ямбол. Не може тридесет години да не се инвестира нито един лев и само да се краде. Не може да искаш да си в Европа ,а влаковете да делайрират при 80км/ч (ако скоростта на влака не е била и по-ниска). Знаят ли министрите с каква скорост се движат влаковете в Англия,Франция и т.н.(Китай ,Япония те са извъм Европа). Къде е проблема? В скоростта ли ? Сега ще обвинят нещастните машинисти , защото така е най- удобно на всички .
  • БДЖ смях (гост)
    Отговор
    6 23:22  30.12.16
    Ееее при нас се движат с 40 в Китай с 400 почти няма разлика. http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1605570
  • 7 05:14  11.04.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай