2 539 3

Пътищата са проходими при тежки зимни условия

От АПИ апелират към водачите да шофират с намалена скорост и повишено внимание

Анатоли Стайков

Пътищата в страната са проходими при тежки зимни условия. От МВР напомнят на водачите да шофират с намалена скорост и повишено внимание, като спазват стриктно указанията на пътните полицаи, поради наличие на стеснени участъци от пътното платно.

Нормализира се ситуацията в област Бургас. В региона няма затворени участъци от републиканската мрежа по данни на институциите. Движението по автомагистрала "Тракия" е възстановено, но се осъществява контролирано, информират от Пътната агенция. Проходим при зимни условия е и пътят Петолъчката-Бургас, където стотици прекараха по над десет часа блокирани в преспите. Много от тях обвиниха институциите в недобре свършена работа.

Службите в България са само за статистика. Те не си вършат работата, каза един от пътниците.

Те като казват, че има осигурено гориво, храна - къде се намират тези неща? Аз вече стоя четиринайсет часа между Айтос и Миролюбово. Такова нещо няма, изтъкна жена, блокирана от снега.

Строиха колите, минаха да ни подредят хубаво, да сме изпънати, защото щял да мине Бойко Борисов. Затова ли минаха оттук седем машини за почистване, минаха верижни машини, минават патрулки напред-назад и ние си мислим, че тези хора мислят за хората, коментира друга пътничка.

Не са свалени ограниченията по пътя Ямбол-Средец за Бургас. Движението е при зимни условия, информират от областната администрация. Пътят Малко Търново-Бургас е отворен, но не е почистен, алармират пътуващи. Четиринайсет са населените места в Бургас без електроенергия. В Руен и Сунгурларе снежните преспи са над два метра. Там ситуацията остава усложнена.

Обстановката в Хасковска област се усложнява заради продължаващия снеговалеж и силния вятър. Ограничения по пътищата има само в района на Тополовград, където движението с вериги е задължително за всички автомобили. Над 70 снегорина работят по републиканската пътна мрежа. Вече е възстановено електрозахранването в цялата област. Без електричество са останали населени места община Ивайловград. В момента няма бедстващи хора. Осигурено е снабдяване на всички населени места. Медицинската помощ ще е гарантирана.

Няма населени места без електричество в Ямболска област. Постепенно се нормализира обстановката в областта. Най-сериозна обаче остава ситуацията по пътя Саранско-Войника-Средец. Над два час продължава издърпването на закъсали авотмобили по пътя Войника-Средец в района на село Войника. До усложнената обстановка се стигна след пренасочването на автомобили от автомагистрала "Тракия" на пътен възел Зимница по маршрута за Бургас. Аварирали ТИР-ове, както и силен вятър утежняват ситуацията. На място е областният управител на Ямбол Димитър Иванов заедно с екипи на противопожарната служба, роторен снегорин и друга тежка техника. От преспите са издърпани над 60 автомобила. По думите на Иванов, ще бъде направено всичко възможно хората да се приберат. Отоплени са читалищните салони в селата Саранско, Тамарино и Войника, както и в град Стралджа, в случай че се наложи евакуация на пътници. Пътят Ямбол-Войника-Средец е затворен.

В Сливен вятърът спря и обстановката в региона постепенно се нормализира. Няма затворени пътища в областта. Пътят между връх Българка и Меча поляна в посока Карандила е непроходим заради изоставен автомобил, който пречи на преминаване на снегопочистващата техника. Затворени към Бургас са пътят Петолъчката-Карнобат и АМ "Тракия“. От Областно пътно управление не препоръчват да се ползват обходни маршрути в тази посока.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • рес еоод
    Отговор
    1 19:09  31.12.16
    брано на лилето павлова
  • onq s konq
    Отговор
    2 20:19  31.12.16
    Добре че бяха БСП-то да им издърпат ушите
  • 1234
    Отговор
    3 01:18  01.01.17
    Когато се научите да правите МАГИСТРАЛИ няма да имате проблеми зимно време.Магистралата не е един по широк път с две платна и аварийна лента отстрани.На магистралата след аварийната лента трябва да има не канавка като напоителен канал от 60 те години на миналия век,а:тревна площ най малко по десетина метра след аварийната лента,после следват ниски и по високи храсти и след тях дървета ,първо ниски и клонести ,а след тях по високи.Всичко това е спестено за да може след построяването на магистралата да се заделят по вече средства за нейното почистване през зимния период.Може зимата да няма сняг,но пари за почистването винаги ще има ,и някои фирми ще печелят търговете цял живот.Всичко това е замислено много преди да започнат да строят магистралите.Един единствен път в България е направен по начина по който ви описах и той е Шумен-Силистра.Не казвам,че по него не пада сняг,но там няма снегонавявания.Там има само сняг който е паднал отгоре,и като мине снегорина вятъра не може да го върне обратно на пътя защото храстите и дърветата не позволяват това.

Напиши коментар:


Публикувай