814 6

Експерт: Тунелите у нас са правени без хидроизолация

Стефанаки Йоанис

Тунелите у нас са правени без хидроизолация, каза в предаването "Тази сутрин" по бТВ експертът инж. Ясен Ишев. Той коментира трагедията в тунела Ечемишка от неделя.

Тогава метално съоръжение към осветително тяло уби жена. По повод липсата на хидроизолация в тунелите, изграждани преди години, експертът обясни, че това е слабост, която е била заложена.

Такива били нормите. След 90-те години на миналия ХХ в. покритието се увеличило.

Той посочи, че ремонти на тунел „Ечемишка” са правени през годините, но не и основни. През 2005 г. тунелът, в който в неделя загина жена заради паднала осветителна греда, е бил обявен за опасен и създаващ предпоставки за "възникване на пътнотранспортни произшествия с непредвидими последствия и възможни човешки жертви".

Според инж. Иван Каралеев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране проблемът с лошата пътна инфраструктура става системен и не е ясно до каква степен са изпълнени предписанията от задължителното обследване на тунела. „Въведохме големи глоби и наказания за водачите на превозни средства, но не е ясно кой носи отговорността за лошото изпълнение на подобни инфраструктурни и транспортни съоръжения”, посочи той.

Според него след като цял конструктивен елемент се е срутил вероятно дадените предписания не са спазени. Все пак щом 33 години тунелът съществува без основни ремонти явно добре е било изпълнен навремето. Но няма съоръжение което да се употребява толкова дълго време без поддръжка, категоричен е Каралеев.

След срутването в „Ечемишка” обходният път под виадукта Коренишки дол даде възможност на пътуващите да видят стълбовете му лошото им състояние. Самият Ишев посочи, че е работил по виадуктите на „Хемус” и при тях при строежа им е имало занижено изискване на бетоновото покритие на армировката.

В момента 90-метровите стълбове са с на места оголена арматура и това е слабост. По думите му на следващия голям акведукт вече тази слабост е ремонтирана и е положена хидроизолация.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 11:44  07.02.17
    Като са знаели за слабостите преди 10 години, защо не са отстранини? Виновник значи има.
  • Гоуст
    Отговор
    2 12:07  07.02.17
    Няма абсолютно никаква програма за поддръжка на съществуващата мрежа. Това да допуснеш стълбовете в такова състояние да станат, да допуснеш мостова греда да бъде компрометирана и в последствие заменена и то на МАГИСТРАЛА, тунели, фуги, лагери да падат, греди да висят свободно...

    Коментиран от #3, #5

  • Пеньо
    Отговор
    3 14:24  07.02.17

    До коментар #2 от "Гоуст":

    Точно! Няма никакви конкретни, подробни и писани правила за поддръжка и ремонт на вече създадени съоръжения. Няма точни правила за инспекция и контрол. И малкото написани не се спазват. Резултатът е пълно безхаберие и липса на отговорност! Това ни е в гена!

    Коментиран от #4

  • Гоуст
    Отговор
    4 15:07  07.02.17

    До коментар #3 от "Пеньо":

    Аз питам и други, но ще питам и вас: кое в България е наред, кой сектор и коя сфера на дейност?
  • семи проф
    Отговор
    5 19:04  07.02.17

    До коментар #2 от "Гоуст":

    Каква програма за подръжка...и какви закони и правила като депутатите бяха много сериозно заети с глоби..глоби и само глоби..това беше основната задача на ГЕРБ...всичко друго на заден план....особенно сигурноста на хорат а от нещастни случаи.ГЕРБ ги интересуват само парите

    Коментиран от #6

  • Гоуст
    Отговор
    6 20:39  07.02.17

    До коментар #5 от "семи проф":

    Явно си платен щом само ГЕРБ пишеш... тунелите и съоръженията са в лошо състояние от много отдавна (от времето на станишевци, орешаци и крале)

Напиши коментар:


Публикувай