1 503 10

Кирил Домусчиев е против ветото за концесиите

Стефанаки Йоанис

Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България с остра реакция след първото вето на президента Румен Радев, което той наложи върху Закона за концесиите. Пред „Здравей, България“ по Нова телевизия председателят на КРИБ Кирил Домусчиев обясни, че 50 години концесия не може да се нарече приватизация.

„Не може да се счита за приватизация, тъй като собствеността остава държавна, има съответния контрол, по Закона за концесиите. Има и закон за публично-частното партньорство. Новият закон обединяваше двата закона”, заяви Кирил Домусчиев, председателят на КРИБ.

Той даде и пример.

„Не виждам с какви средства държавата би построила тунел под Шипка, който е необходим. Докато, ако се появи един концесионер, който е готов да го построи под формата на публично частно партньорство, не виждам никакъв проблем, стига да имаме подходящия закон, който да гарантира на този инвеститор, че ще си върне инвестицията”, заяви Домусчиев.

Относно мнението на Божидар Данев от Българска стопанска камара, който смята, че това отваря вратата за корупция, Домусчиев заяви:

„Не ми се влиза в дълги коментари каква е причината специално Божидар Данев да критикува концесията. Не виждам никакъв проблем и нашите експерти не виждат. След всяко вето, трябва да излязат мотиви. Чакаме ги”, заяви Домусчиев. „За нас президентът е подведен, липсата на експертност е една от причините, тъй като кабинетът му е от скоро. При него са ходили синдикати и неправителствени организации и всеки един, който е против си е изказал там мнението. Не бяха поканени най-заинтересованите - работодателите", каза Домусчиев и добави, че „приказките за безкрайност на концесиите са пълна глупости”: „Разликата е, че концесиите за повече от 35 години могат да бъдат удължени от парламента. Това трябва да стане не с решение на един човек, министър или кмет. Трябва да мине през съответните обсъждания”.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ИВАН
    Отговор
    1 09:58  07.02.17
    Домусчиев, нещо не ти изнася ли, и на мен много неща не ми изнасят , но не забравяй че и ти си човек като нас и трябва да се съобразяваш с това кой кой е
  • BILL
    Отговор
    2 10:09  07.02.17
    Наяла се една въшка и излязла на челото.
  • радев президент
    Отговор
    3 10:15  07.02.17
    Именно заради такива работодатели като киро гела държавата е на този хал , а сега тръгнал да дава акъл ей не са наядохте м.... в. д. е ..
  • мдам
    Отговор
    4 10:36  07.02.17
    Иска само той да лапа и да няма за други. На всички им е ясно как се взема концесия в България . Това си е цял живот трудов стаж за него че и за децата му половината. Да си остане 50 години концесията, но с актуализиране на правата и цените в полза на държавата на всеки 5 години. Защото преди 15 години цените са били едни,а сега други. Държавата губи милиарди от тези неща.

  • Ник
    Отговор
    5 11:01  07.02.17
    Кой е Домусчиев? Баща вързан с ДС и майка разбира се член на БКП. І до тук няма лошо! - Лошото идва после! След 89г. бащата на Домусчиеви е директор на завод Балкан. Този завод в последствие става семейна собственост. Някак странно на 30 години Домусчиев става сабственик на няколко предприятия: Завод Балкан, Плевенско Пиво, няколко фабрики за мебели, а след още няколо „Биовет“ и „Хювефарма“, стоков базар „Илиянци“. Говори се че е собственик на МОЛ Сердика, а както знаете преди не много отдавна придоби параходство Български Морски Флот. Иначе добре помня как обясняваше по телевизията, че с брат си продавали шлифери от мачкан шушлек и така направили първият си милион... Всеки да мисли каквото намери за добре Така или иначе фактите са си факти за това какво представлява това лице и семейството му. Факт, е и че концесията на летище София, бе забавена именно заради този закон както и заради няколко знакови концесии от Борисов за Летище Варна и пристанищата Лом, Русе, Балчик, Бургас, Варна и Несебър. Печеливши са ТИМ с летище Варна, пристанище Лом, Русе, Балчик и Варна. Домусчиев пристанище Бургас и разбира се Пеевски с пристанището в Несебър Ще се радвам някой да обори информацията ми, но едва ли!
  • кроко
    Отговор
    6 11:23  07.02.17
    Пълни лъжи и глупости дрънка тоя! Проблема въобще не е в срока намконцесията, а в условията които допускаше закона - те предполагаха яко крадене на държавната собственост. А тунел под Шипка няма как да има с концесия. На концесия се отдават съществуващи обекти при определени условия за инвестиции, потдръжка ит.н. Това за което говори мазника, може да стане с публично-частно партньорство, което не мисля че попада в този закон.

    Коментиран от #7

  • Ник
    Отговор
    7 11:40  07.02.17

    До коментар #6 от "кроко":

    Е да де! :-) Държавата изгражда обект. Вкарва едни пари и после на концесия во веки веков ! Не е ли същия принципа от преди месец с Интермоделния терминал в Пловкив? Борисов заповяда да се изгради с наши пари терминала и после си го даде на себе си чрез фирма ПИМБ
  • за без пари
    Отговор
    8 12:58  07.02.17
    Те тия работодатели искат, ако може и без пари да им работиме , ама няма вече будали..... Се са им малки печалбите и работника трябвало да мълчи , че и тия пари са му много!! Ей , алчност безкрайна...
  • неутрален
    Отговор
    9 14:28  07.02.17
    Абе Домусче, голям смешник си. Много си нагъл и нахален. Когато убиха собственика на "Агресия" ти изпя едни на слабостта на Боко, демек министърката на МВР, че ако до три дни не се открие кой е извършителя, тя да си подаде оставката и какво се случи? Тиквата ти напомни какви пари ти е дал за стадиона на "Лудогорец" и ти млъкна, камо ли не им се извини. Питам те, а сега Тиквата ли ти каза, че трябва да си против ветото, че на него не му е угодно, а и за тебе. Хайде се махни от този пост, че хич не ти е мястото там. Не си от умните бизнесмени да си направил бизнес и пари, а си един ДАЛАВЕРАДЖИЯ и нищо повече!
  • Грую
    Отговор
    10 18:21  07.02.17
    За протокола само - Свинаров е тимаджийска пионка.

Напиши коментар:


Публикувай