До 2020 година междуградските пътища трябва да останат без завои и да бъдат заменени от прави участъци.
Това е записано в "Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата" до 2020 година.
Причина за нововедението са данните на КАТ, според които всяка трета катастрофа у нас става на завой.
За да стане това, се предвижда да бъдат сменени параметрите в обществените поръчки.
Ще бъдат преначертани вече съществуващите планове, а тези, които са в строителство, ще се реконструират. С новите правила вече са запознати както Агенция "Пътна инфраструктура”, така и строителните фирми.
Едни от най-смъртоносните пътища са в България, сочат данни на Европейската комисия, която е изчислила, че на глава от населението у нас загиват най-много хора, докато шофират.
Смъртоносните отсечки са девет. Сред тях са пътят Бяла-Руса, магистрала "Хемус", пътят Варна-Бургас, пътят Велико Търново – Дебелец и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 The real BMW
18:03 08.02.2017
2 Чудесно
18:20 08.02.2017
3 mihala
19:50 08.02.2017
4 Ранарса
20:56 08.02.2017
5 jambazina
Коментиран от #11
22:23 08.02.2017
6 Bell
23:12 08.02.2017
7 Ех Българино
Как пък не можаха да се разходят до Германия, Белгия, Холандия..... и тнт за да видят как се решава в Европа този проблем.
Точно правите участъци са предпоставка за катастрофи защото подтикват към развиване на по-високи скорости и неразумни изпреварвания.
В Европа междуградските пътища се правят с много завой, ,много острови и криви за да се намали по естествен път възможността за развиване скорости и изпреварвания.
А от 10 години този тип пътностроене се въвежда и в градовете
Коментиран от #12
23:59 08.02.2017
8 123
07:47 09.02.2017
9 Morgoth
1. Всички първокласни пътища да се изкарат извън населените места - големия трафик не трябва да минава през центъра на селата, а по околовръстен път.
2. Кръстовищата задължително се слагат на прав участък и се осигурява добра видимост към тях.
3. За всеки вход/изход на първокласен и второкласен път се слагат поне 50 метра лента за ускорение/намаляване.
Също така КАТ трябва да вземат мерки за намаляване необходимостта от изпреварвания. Не са завоите виновни сами по себе си, а изпреварванията които се случват без необходимата видимост. А това се прави не само от идиотизъм, но и от изнервеност и липса на по-добра възможност за изпреварване на бавно движещи се ПТП-та. Принудата за редовно пропускане на колоната от такива би намалило драстично опасността идваща от завоите.
10:21 09.02.2017
10 анонимен
10:26 09.02.2017
11 Morgoth
До коментар #5 от "jambazina":
Ще му се кефиш как набира на по правите и ще изпреварваш бързо и безопасно ;)Аз какво да кажа с моя Лекс като ми става лошо, ако карам бързо по завои? Няколко завои да взема със спортно темпо и следва божието наказание, никакви катаджии не ми трябват да ме следят.
10:27 09.02.2017
12 Morgoth
До коментар #7 от "Ех Българино":
Ходили са в Европа и знаят, че единствения начин да се намалят жертвите са добре построените магистрали, но това иска пари, а където има пари се и чака подходящата оферта при която да може и да се "задели" от тези пари.Естественото намаляване на скоростта в Европа го правят с кръгови и само за вход-изход на малки населени места. Ненужни завои са слагали само в америките на пътища които имат десетки километри прави участъци за да не заспиват шофьорите.
10:33 09.02.2017
13 abv
12:02 09.02.2017