Last news in Fakti

13 Февруари, 2017 11:53 1 938 11

Едва 15% от 4 млн. коли у нас са под 10 години

  • kat-
  • катастрофи-
  • война на пътя
Едва 15% от 4 млн. коли у нас са под 10 години - 1

В България има опасна тенденция за стареене на автомобилния парк. За това предупреди Александър Малинов, председател на Асоциацията за вносители на автомобили.

Той участва в дискусията, организирана от в. „24 часа“ на тема „100 живота повече“.

От изнесените данни стана ясно, че едва 15% от регистрираните в България 4 млн. автомобила са под 10 г.

Александър Миланов заяви, че от Асоциацията са готови да предложат и да участват заедно с правителството и държавната администрация на програма за данъчни облекчения и стимули за обновяване на автомобилния парк.

Представителите на гражданското общество посочиха, че заниженият контрол и липсата на традиция в техническото обслужване на автомобилите също допринася за ръста на катастрофите.

От полицията припомниха, че трябва да се работи за културата на шофьорите.

60% от автопарка и нас - на възраст над 15 години. Това призна шефът на "Пътна полиция" Бойко Рановски по време на дебат на тема: "Идва ли краят на войната по пътищата?".

По думите му, това също има връзка с пътните инциденти. През миналата година са регистрирани над 305 000 нови коли.

Под мотото "За 100 живота повече" зам.-министри, досегашни народни представители, ръководители на КАТ, СБА, юристи, както и хора, чийто живот се е преобърнал драматично след катастрофи, дискутираха по проблема с войната по пътищата.

Около 500 водачи, шофирали след употреба на алкохол, наркотици или без книжка, средно на седмица залавя полицията. Санкцията е сваляне на регистрационната табела. Шефът на Главна дирекция "Национална полиция" Христо Терзийски обясни, че около 150 от тях са собственици на автомобилите, а останалите 350 - не са.

Според главния секретар на МВР Георги Костов дебатът донякъде закъсня, но законът вече действа месец и десет дни. За този период има изготвена статистика и съществено влияние имат промените в Закона за движение по пътищата.

415 тежки катастрофи са станали от началото на годината до 9 февруари. Загинали са 32 души, а 485 са ранени. Костов констатира, че спрямо 2016 г. пътните инциденти са със 126 по-малко, ранените - с 14 по-малко. Със 160 души по-малко са и ранените, спрямо 2016 г.

Директорът на СБА инж. Емил Панчев поиска изработването на нов закон.

P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.

Прекалено много станаха автонаглеците по българските улици!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    5 9 Отговор
    Нормално е новите да са по-малко!Те просто са по-чупливи от старите и затова хората претпочитат по-стари!Съфсем в реда на нещата е!

    Коментиран от #2

  • 2 Шефьор

    9 5 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Напрово не е за вярване колко му е акъла на ong s kong!!Този човек през живота си е карал само стари коли.
    Ще му дам един приятелски съвет:- да иде в истински сервиз в Турция или Гърция, щото до там ще му стигнат парите, така мисля и да му направят един чек лист на стария 15-20годишен автомобил, който според него е перфектен!! Ще се изуми, колко неща са за смяна по тази стара кола! Не забравяйте, че автомобилен сервиз тип "Пенкилер" няма, а и технологията не стои на едно място. Така наречените нечупливи автомобили при катастрофа едва ли имат такова гасене на кинетичната енергия както един нов и съвременен автомобил.
    Освен това, не виждам защо хората трябва да дишат непрекъснато микро частици и вредни газове, в пъти над нормата от таралясника на някой, който си мисли, че има вечни автомобили! Утре като се разболее от някоя болест ще се сети, ама късно байно, нали си си возил задника в стар, нечуплив, екологичен автомобил... Нямам думи за такива невежи.

    Коментиран от #4

  • 3 Дядо поп

    13 1 Отговор
    Писна ми от граждански общества от 10 човека,колкото са
    вносителите на нови коли.Нека КАТ да дадат статистика
    кой коли най-често катастрофират,ама не дават защото
    ще се окаже,че новите коли по-често катастрофират или са
    причина за тежки катастрофи със смъртен изход.Тия поми-
    яри да оставят хората на мира стига са се опитвали да из-
    ползват властта да си вдигнат печалбата.
    В Британия има коли на по 100 години в движение и хората
    си ги карат без някой да ги тормози и да им дава акъл,какви
    коли да карат.
  • 4 Дядо поп

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шефьор":

    Да не искаш и ти да ни внушаваш че праховите частици са
    от колите или пък вредните газове.Разликите са в хилядни
    от процента даже стара кола на газ или метан замърсява в
    пъти по-малко отколкото някой нови мъртвородени.Емисиите
    на прахови частици на матанова или газова кола са нулеви
    за разлика от новите дизели на ВАГ,който и в САЩ ги усети-
    ха.
  • 5 Дядо поп

    3 0 Отговор
    Даже в Британия по-старите коли са освободени от пътен
    данък.А,който не харесва старите коли селата предоставят
    отлична възможност да живееш в уединение.
  • 6 Ядосан

    3 0 Отговор
    Докато данъците, обслужването и абсолютно всичко е в пъти по-скъпо на нов автомобил е напълно нормално хората да предпочитат по-стари автомобили. Имам чисто нов форд фокус и А6 на 10 години. Фокуса е малко над 100 коня и за да го обслужа в официалния сервиз давам 4 пъти повече от колкото на А6-цата, която е над 200 и със сигурност се обслужва с качествени части, просто не от официалния сервиз. Докато няма никакви привилегии за закупуването на нов автомобил е напълно нормално обикновения човек да си вземе автомобил на старо.
  • 7 Гост

    6 1 Отговор
    То изпоплашиха хората с тия нови коли. Преди завода хранеше сервиза ,сега сервиза храни завода. Къде са здравите и безпроблемни коли между 92 и 2002,нуждаещи се само от навременна смяна на консумативи и обслужване. За да се икономиса половин литър , и да влезе УЖКИМ в някакви евро-стандарти , се обкичва автомобила с всякаква електроника. От всяка пошибалка стърчат по сноб кабели и детайла влиза в графата "умна Част" съответно много скъпа. Манна небесна за сервиза.
  • 8 нтнтнт

    8 1 Отговор
    Като са ни такива доходите - респективно заплатите, такова ще караме!
    Айде пак гласувайте за Герб, на приказки минималната заплата 1000лв правят, а тази на учителите утрояват!
    Ко беше - добре лъжеш ходжа, ама аз не ти вярвам!
    Както и приказката, за лъжливото овчарче!
    -
    Чудя се поне от кумува срам, защо някой като спечели изборите не направи и 5% от това дето е обещал преди изборите! Ама то е ясно защо - понеже са мега нагли!
  • 9 сноу

    0 0 Отговор
    Че те тия коли ,да не са паднали от Марс ,нали са били стари и на запад и арабеските които баб Смъркалана прибра уж да и работят ,ги търгосват на нашего брата...
  • 10 кисело грозде

    3 1 Отговор
    Господа, имам щастието да съм собственик на нов автомобил - закупих го от автосалон на 6/шест/ км преди няколко години. В момента е на почти 40 000 км. До момета съм сменил 1 крушка на фар за 5лв. Ведъж в годината сменявам филтър и масло в сервиза към автосалона за смешнш пари. Първата година купих и оригинални джанти + зимни гуми, които въртя зиме и лете.
    Вервайте ми - няма по-голям кеф от НОВ автомобил !!!
    Предишен собсвеник съм на много трошляци, повечето купени от мен в Холандия, Германия и Австрия.
    Най-лошото е , че купиш ли ведъж нова кола, после караш само нови.

    Коментиран от #11

  • 11 и аз да попитам

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "кисело грозде":

    като няма по-голям кеф,защо твърдиш ''Публикувано във факти.бг: Най-лошото е , че купиш ли ведъж нова кола, после караш само нови. ''Вносителите на нови са търговци и знаят,че идва много трудни времена с колите които ще отпаднат от държави с еко стратегии за транспорта си!Голям внос на 2 ръка ще е от Холандия,Белгия и Норвегия,защото те до 8 години минават на регистрация само на ел.!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове