3 004 6

Застрахователи скочиха на КАТ

Причината - новите правила при катастрофа

Мартин Христов

„При леко ПТП и шофьорите се разберат помежду си, се попълва протокол и се обаждате на застрахователите. Когато няма разбирателство, се вика КАТ и те ще определят кой шофьор е виновен. Когато единият шофьор се усъмни, че другият участник в ПТП е в нетрезво състояние, е най-добре да се повика КАТ”, коментира пред Нова тв главен инспектор Росен Рабчев от КАТ.

По думите му КАТ отговаря за контрола на пътното движение, а с новите промени в закона, Пътна полиция и застрахователите вече ще си разделят тази функция.

Припомняме, че влизат в сила нови правила, по които ще действат властите при катастрофи. КАТ вече ще идват само на мястото на тежките инциденти. Катастрофите без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ. В останалите случаи, дори ако колите са със сериозни щети, ще бъдат съставяни двустранни протоколи.

Пътна полиция ще пристига на местопроизшествието при следните условия: ако има жертви или пострадали; ако двамата шофьори не могат да се разберат кой е виновен; ако има съмнения, че единият от водачите е в неадекватно състояние или няма книжка.

До този момент не се подписваха протоколи, ако някоя от колите не може да се придвижва на собствен ход. Според застрахователите обаче това почти винаги се случва при по-тежките катастрофи.

„Промените не са свързани с леките ПТП. Тази наредба действа от 2009 година. Шофьорите добре познават правилата и как се пишат двустранни протоколи. Промяната е, че КАТ няма да посещава и тежки ПТП-та между два тира, например. А когато стане тежко пътно-транспортно произшествие, хората обикновено са много афектирани и разбирателството е много трудно. Застрахователите плащат на КАТ да извършват тази контролна мярка. Гаранционния фонд изплаща 5% от всички вноски, които ние, като граждани плащаме”, коментира Юри Тодоров, председател на „Асоциация за застрахователна сигурност”.

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • zfhaha
    Отговор
    1 10:13  16.02.17
    az i brat mi se blaskame fiktivno ,i si delim parite ot policata....bravo use6ta se che BSP chte specheli izborite....

    Коментиран от #2

  • Патето Яки
    Отговор
    2 10:55  16.02.17

    До коментар #1 от "zfhaha":

    За да се получат пари от застрахователя на виновната страна той прави снимки и оценка на щетите след което чакате 5-6 месеца протакане и накрая получавате нещо.
    За сериозните произшествия е нужно КАТ да бъдат там за да санкционират шофьора грубо нарушил закона за движение даже и с отнемане на книжката и т.н.т.
    Ако ти потроши колата някой който няма предимство или преминал на червено кой ще го санкционира ако не дойде кат.

    Коментиран от #3

  • gdfgdf
    Отговор
    3 11:10  16.02.17

    До коментар #2 от "Патето Яки":

    pak obiasniavam....az parkiram i po nevnimanie se udriam v bordiura i si praskam broniata,vikam te tebe i pred zastahovatela kazvame che ti si me udaril i ot policata ti mi plachtat

    Коментиран от #4

  • хубав сап ама къс и крив
    Отговор
    4 11:28  16.02.17

    До коментар #3 от "gdfgdf":

    В белите държави се води история на водача и след дна подобна случка му скача застраховката нали се сещаш че там не е много евтино...
  • Зельоная марка
    Отговор
    5 13:18  17.02.17
    Живея в Чехия и законът е подобен - за леки произшествия не се вика полиция, нужно е щетите да надминават поне 8,000 лева. Естествено, ако някой е във видимо нетрезво състояние или отрича вина за катастрофата, пътна полиция непременно се вика. Обаче Чехия е много различна като манталитет и култура. Мен ме удариха пред червен светофар на спиране, човекът отзад си мислел, че ще премина на жълто и ми се блъсна в багажника. Подписахме двустранен протокол, той си призна вината, закарах си колата в оторизиран от застрахователя сервиз и след седмица имах парите да си купя друга такава кола.

    В България такова нещо не може да се случи! В България всеки един се мисли за Господ зад волана. Стане нещо и се почват едни ритници, плюнки, побоища. И аз, когато живеех в страната, бях абсолютно същия - с триста зора се спирах да изскоча и разбия нечия кратуна и кола с метална тръба или каквото ми попадне.
  • йес мамо
    Отговор
    6 19:11  18.02.17
    Ето лесно решение на проблема. Ако се сбият шофьорите, нека в КАТ има един лек вертолет Апачи с пълно бойно снаряжение и дори хаосни патрони за картечницата! Ако се ступат, вдига се по тревога отива над тях и почва да трака с хаосните. После звъни на Чистотата да дойде да изчисти кокитата, които ще се образуват от шофьорите! След което шофьорите и застрахователите и свидетелите се събират на сгъваеми масички и столчета и разглеждат проблема! Ето, проста работа.

Напиши коментар:


Публикувай