Last news in Fakti

24 Април, 2017 13:33 6 257 12

Швейцарски трамваи ще се движат до Люлин (СНИМКИ)

  • трамваи-
  • софия-
  • швейцария
Швейцарски трамваи ще се движат до Люлин (СНИМКИ) - 1
Снимки: БТА

Швейцарски трамваи ще се движат до столичния квартал Люлин. Те са дарени по линия на Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Целта на проекта "Модернизирани трамваи за град София" е да се подобри качеството и достъпността на услугите в обществения транспорт на града.

Общата стойност на проекта е 3 млн. швейцарски франка, от които швейцарската страна покрива 85 на сто (2 550 000 шв. фр.).

Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. "Люлин". Общо 28 трамвая ще бъдат доставени до края на годината по линия на Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Това съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно със заместник министър-председателя по европейските фондове Малина Крумова и посланика на Швейцария у нас Денис Кнобел участва в официалното въвеждане в движение на трамваите на пл. "Възраждане".

Втората доставка от осем трамвая пристигна в депото на "Столичен електротранспорт" преди дни. Швейцарски трамваи предстои да се движат и по линии с номера 6 и 12, каза столичният кмет. По думите й целта на проекта "Модернизирани трамваи за град София" е да се подобри качеството и достъпността на услугите в обществения транспорт на града.

Изработването на План за устойчива градска мобилност на София е също част от проекта, подчерта кметът Фандъкова. Планът обхваща периода 2017 - 2035 г. и има за цел да отговори на транспортните потребности на хората и бизнеса във всички локации на София.

Столичният кмет посочи, че трамваите са модернизирани, с нископодова секция, която ги прави удобни за майки с детски колички и хора с ограничени двигателни възможности. Оборудвани са със система за видеонаблюдение, пестят енергия и генерират по-малко шум. Произведени са през 1990-1991 г., модернизирани са в периода 2000-2002 г. и подменят най-старите трамваи в София от 1980 година. Максималната им скорост на движение е 60 км/ч., имат капацитет от 60 седящи и 160 правостоящи места. Производител е Schindler Waggon AG с електрооборудване на Siemens AG и ABB AG.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Azazel

    6 3 Отговор
    Ок, разбирам, че спестиха десетки милиони, като докарха тези таралясници, вместо да купят нови трамваи, ама не можаха ли поне по една жълта боя да им сложат - да заприличат малко на останалите трамваи в днижение, защото така ще дразнят визуално изключително много...?
  • 2 Shindler

    9 0 Отговор
    Не. По договора с швейцарците нашите не могат да ги клепат през година отгоре-отгоре с баданарката.
  • 3 Моамар

    2 0 Отговор
    Излизат по 50.000 евро на трамвай, произведени 90-91, а чисто -новите полски са по 1.5 милона евро всеки !
  • 4 зтс трамкар

    1 0 Отговор
    Само да уточним - "най-старите трамваи в София от 1980 година" са произведени между 1987 и 1990-а, претърпели са "модернизация" с нископодова секция през 1997-2002, като някои са претърпели и "основен" ремонт след това.
  • 5 гостенче

    4 0 Отговор
    Само погледнете на какво приличат тези трамваи и си помислете какво отношение имат хора там към собственото и обещественото имущество.
    На тази цена трамвайте са много повече от добри и бих се радвал че не са купени чисто нови защото още не сме дорасни. Ама като се сетя, че верочтно разликатав цена ще отиде "по направление" и вече ме е яд.
  • 6 Гггсж

    4 0 Отговор
    Пак трохите...То от крадене не остава...
  • 7 Piffa

    5 2 Отговор
    Скрапта от милостиня е отново при нас... честита да ни е... за 1 година по софийските линий и може пак да качите кадри на какво е заприличала и интериорно, и екстериорно !
  • 8 Аз7107

    3 0 Отговор
    Tа на колко години са тези железа?

    Коментиран от #11

  • 9 Mercedes-Benz

    4 0 Отговор
    Вижте как изглежда ползван трамвай от Швейцария, после го вижте след 2 месеца тукашно ползване как ще изглежда!
  • 10 бббббб

    1 0 Отговор
    Съсипаха нашия завод ,а сега купуваме старо желязо.Вместо да осигуряваме работа в БГ.
  • 11 bremze

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Аз7107":

    Възрастта при трамваите не е от голямо значение, важни са моментното състояние и конструкцията на различните системи. Ако игареха мач, швейцарските щяха да бият с около 10:1 българските. Особено спирачната система при българските е направо опасна, понеже дава възможност при неизправност изцяло да се загуби спирането (примерно като 904 при депо Банишора), докато при швейцарските спирачките се държат отворени принудително и при неизправност се затварят и трамваят спира.
    Като задвижване са горе-долу еднакви - контролер и резистори, но швейцарските имат сервомотор на контролера за плавно управление (тук чешките от същия период са поколение напред).
    Единствения донякъде плюс за българските е изнесените с кардан извън талигите мотори, което намалява неоресорената маса, но и там закрепването на карданите не е особено надеждно - случва се да изпадат и заради това и спирачките не ги пускат вече над пл. Журналист в гората.
  • 12 Гост

    0 0 Отговор
    Трябва да се правят български трамвай. Има достатъчно специалисти и дори трябва да се проектират от студенти различните системи на принципа на пряката конкуренция между отделните екипи. Професори ръководители и опитни хора за инспектори. Да се правят модели и изпитания, тестване и така чак до производството. Това са стотици работни места на образовани и не чак толкова образовани хора. Процесът на модернизация също може да се поеме от ВУЗ-овете. Забравените акедемици от БАН (ако има още не пропили се) може също да помогнат.
    Едно толкова просто нещо като трамвая ще има нужда от инженери, дизайнери, специалисти по материалознание, химици, електротехници, та дори и програмисти, вссякакъв обслужващ персонал и много много други.



    Новите ни "стари" трамвай са супер. Нека не гледаме в паницата на тези до нас, а да се радваме и да сме благодарни на това, което имаме. И да не спираме да търсим истината, да се учим от грешките си и да се стремим да правим повече с по-малко.

    Дано добротата надделее над лошотията , заради по-светлото бъдеще на поколенията.

    Успех!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове