Швейцарски трамваи ще се движат до столичния квартал Люлин. Те са дарени по линия на Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Целта на проекта "Модернизирани трамваи за град София" е да се подобри качеството и достъпността на услугите в обществения транспорт на града.
Общата стойност на проекта е 3 млн. швейцарски франка, от които швейцарската страна покрива 85 на сто (2 550 000 шв. фр.).
Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. "Люлин". Общо 28 трамвая ще бъдат доставени до края на годината по линия на Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Това съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно със заместник министър-председателя по европейските фондове Малина Крумова и посланика на Швейцария у нас Денис Кнобел участва в официалното въвеждане в движение на трамваите на пл. "Възраждане".
Втората доставка от осем трамвая пристигна в депото на "Столичен електротранспорт" преди дни. Швейцарски трамваи предстои да се движат и по линии с номера 6 и 12, каза столичният кмет. По думите й целта на проекта "Модернизирани трамваи за град София" е да се подобри качеството и достъпността на услугите в обществения транспорт на града.
Изработването на План за устойчива градска мобилност на София е също част от проекта, подчерта кметът Фандъкова. Планът обхваща периода 2017 - 2035 г. и има за цел да отговори на транспортните потребности на хората и бизнеса във всички локации на София.
Столичният кмет посочи, че трамваите са модернизирани, с нископодова секция, която ги прави удобни за майки с детски колички и хора с ограничени двигателни възможности. Оборудвани са със система за видеонаблюдение, пестят енергия и генерират по-малко шум. Произведени са през 1990-1991 г., модернизирани са в периода 2000-2002 г. и подменят най-старите трамваи в София от 1980 година. Максималната им скорост на движение е 60 км/ч., имат капацитет от 60 седящи и 160 правостоящи места. Производител е Schindler Waggon AG с електрооборудване на Siemens AG и ABB AG.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Azazel
14:03 24.04.2017
2 Shindler
14:11 24.04.2017
3 Моамар
14:18 24.04.2017
4 зтс трамкар
14:27 24.04.2017
5 гостенче
На тази цена трамвайте са много повече от добри и бих се радвал че не са купени чисто нови защото още не сме дорасни. Ама като се сетя, че верочтно разликатав цена ще отиде "по направление" и вече ме е яд.
15:03 24.04.2017
6 Гггсж
17:29 24.04.2017
7 Piffa
19:39 24.04.2017
8 Аз7107
Коментиран от #11
23:01 24.04.2017
9 Mercedes-Benz
01:48 25.04.2017
10 бббббб
07:42 25.04.2017
11 bremze
До коментар #8 от "Аз7107":
Възрастта при трамваите не е от голямо значение, важни са моментното състояние и конструкцията на различните системи. Ако игареха мач, швейцарските щяха да бият с около 10:1 българските. Особено спирачната система при българските е направо опасна, понеже дава възможност при неизправност изцяло да се загуби спирането (примерно като 904 при депо Банишора), докато при швейцарските спирачките се държат отворени принудително и при неизправност се затварят и трамваят спира.Като задвижване са горе-долу еднакви - контролер и резистори, но швейцарските имат сервомотор на контролера за плавно управление (тук чешките от същия период са поколение напред).
Единствения донякъде плюс за българските е изнесените с кардан извън талигите мотори, което намалява неоресорената маса, но и там закрепването на карданите не е особено надеждно - случва се да изпадат и заради това и спирачките не ги пускат вече над пл. Журналист в гората.
10:15 25.04.2017
12 Гост
Едно толкова просто нещо като трамвая ще има нужда от инженери, дизайнери, специалисти по материалознание, химици, електротехници, та дори и програмисти, вссякакъв обслужващ персонал и много много други.
Новите ни "стари" трамвай са супер. Нека не гледаме в паницата на тези до нас, а да се радваме и да сме благодарни на това, което имаме. И да не спираме да търсим истината, да се учим от грешките си и да се стремим да правим повече с по-малко.
Дано добротата надделее над лошотията , заради по-светлото бъдеще на поколенията.
Успех!
19:12 25.04.2017