1 430 4

ТОЛ система за камиони. Винетките остават

Строят ударно магистралите Струма и Хемус

Венцислав Михайлов

След въвеждането на електронната система за таксуване, цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишени. Това заяви пред бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той уточни, че индикативната стойност на бъдещата тол система е около 200 млн. лв., но още в първата година след въвеждането й се очаква приходите от пътни такси да надхвърлят 1 млрд. лв., като по-голямата част от тях ще бъдат от тежкотоварния трафик.

Николай Нанков съобщи още, че през тази година със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета на направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България. Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа. Стойността на отсечката Мездра - Ботевград, където стават най-големите тапи, е на стойност 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението.

През месец август започваме строителството на лот 3.1. от АМ „Струма“, обяви в сутрешния блок на бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството.

За трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Отсечката с дължина от близо 13 км е между Благоевград и Крупник. Продължава и строителството на лот 3.3 от магистралата от Струмяни към Сандански, който трябва да е готов през 2019 г. Активно се работи и по строителството на обходния път на Габрово, като тунелът на обхода ще е готов до кая на годината. Очаква се през 2018 г. да е готов целият обходен път на града, след което ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка, уточни министър Нанков

„Имаме амбицията в този мандат да изградим голяма част от АМ „Хемус“, каза още министър Нанков и посочи, че има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза, където се чака решение на ВАС. Очаква се и решение за избор на изпълнител на още 16 км от Белокопитово към п.в. Буховци. До 6 месеца се очаква и да бъде готов новият проект за трасето на магистралата от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. 50-килкометровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на изпълнител на строително-ремонтните дейности, отбеляза министър Нанков. Той бе категоричен, че новите трасета ще са с магистрален габарит.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гоуст
    Отговор
    1 13:49  06.06.17
    Нямам думи. Който се занимава с пътища знае какво е положението. Нямало да поскъпнат винетките...а говори за приходи от над 1 млрд. В доклада на световната банка приходи от 1 млрд се очакват да се постигнат ако се въведат възможно най-високите такси за тежкотоварни от разгледаните варианти и ел. винетка от 150 ЛЕВА за кола. Дори и да не стане винетката 150 лева,а да си остане 97, приходите се очакват да са над 700 лева. Представете си от къде ще дойдат тези 400 млн допълнителни - от камионите разбира се. А как това ще се отрази на икономиката на България, защото 90% от товарите по пътищата се превозват от камиони. Пагубно
  • Гого
    Отговор
    2 10:55  07.06.17
    Колкото и пари да влизат от пътни данъци винетки тол система пътища няма да имаме при тези нива на корупция. И 100 милиарда да се влеят в нови пътища нищо няма да видим от това. Колите скоро ще почнат да летят а ние още се борим с дупките!
  • ХХХХ
    Отговор
    3 10:59  07.06.17
    Цялата работа е да се приберат милиони от държавата, особенно с некачествено строене на магистрали от свои хора. А като увеличат винетките за товарните автомобили тогава чуждите камиони ще си намерят алтернативни пърища, т.е. въобще няма да влизат в бг и тогава като видят, че тол сиситемата не генерира толкова пари ще се увеличат винетките на леките авт. и ще измислят всевъзможни оправдания за това. НЯМАТА НАЯЖДАНЕ с това некачествено строене, само минете по новоасвалтираната част на АМ Тракия, вълните на черно море пасти яли в сравнение с магистралата.
  • Ghost
    Отговор
    4 20:41  07.06.17
    Ако доживеем въвеждането на ТОЛ система в България. Аз искам да стане като на запад,ТОЛ да си има за камионите но винетките да отпаднат ! На вън където има ТОЛ винетки за колите няма и тук трябва да е така.Че нещо много им стана да карат коли за по 200 000 нашите политици а народа да мизерува...

Напиши коментар:


Публикувай