2 788 4

Нанков: При всички сценарии ТОЛ системата тръгва догодина

Обмисля се и каква точно ТОЛ система да се въвежда

Константин Карагьозов

При всички сценарии работата по ТОЛ системата може да започне през 2018 година. Това обяви регионалният министър Николай Нанков. По думите му регионалното министерство чака решение на Комисията за защита на конкуренцията, която разглежда жалбите срещу последния конкурс за избор на изпълнител, обявен от МРРБ.

Междувременно стана ясно, че Агенция "Пътна инфраструктура" обмисля да съди фирмите, които всеки път обжалват конкурсите за ТОЛ системата. От трите жалби, които са заведени срещу последната процедура за ТОЛ системата, една вече е отхвърлена. Чака се Комисията да реши за другите две.

"Впоследствие има 3-дневен срок за обжалване пред ВАС, впоследствие продължаваме с процедурата - назначаване на оценителна комисия, която ще оцени съответно подадените оферти. Вече напреднахме в процедурен аспект, досега не разглеждахме оферти, до момента имаме 6 подадени оферти и след произнасяне в полза на АПИ като възложител от КЗК, ако има жалби, ще изчакаме решението на ВАС", обясни министър Нанков, цитиран от БНТ.

Очаква се изпълнителят да бъде избран в периода между септември и ноември 2017 г., а той да започне работа в края на тази или началото на следващата година.

"Работата на комисията може да бъде максимално до срока на валидност на подадените оферти, 180 дни е заложена работа на комисията, ще се съкрати значително, не повече от месец. В края на 2017-а да започне внедряването, 7 месеца е внедряването по обявени условия. 12 месеца е срокът за коригиране, ако бъдат забелязани дефекти", каза още той.

Министърът заяви, че ТОЛ системата няма да обхване 85% от пътната мрежа, както се твърди, а 50% от пътищата.

"Натам ще върви предполагам АПИ. Това са и към момента анализите, които са ни предоставени на нас в МРРБ. Да няма да е в такъв голям обем, какъвто някои експерти по темата откровено спекулират". ТОЛ системата ще въведе справедливо заплащане за транзитните тежкотоварни автомобили, които сега преминават страната с еднодневна винетка от 21 лева. Очаква се първата година приходите да са с 500 млн. лв. повече.

"Ще създадем отдел със съответно финансови експерти по наистина адекватно обективно, тарифиране, за да определим какви ще бъдат цените за изминат километър на база на съответно на различните МПС спрямо техния тонаж, спрямо тяхната тежест", посочи Нанков.

Агенция "Пътна инфраструктура" обмисля да съди жалбоподателите, които няколко пъти спират процедурата за ТОЛ системата, въпреки нееднократните решения на ВАС в полза на Агенцията. Мотивите са злоупотреба с право. Обмисля се и каква точно ТОЛ система да се въвежда.

"На какъв принцип ще се заложи ТОЛ системата - дали ще се предплаща на км, дали ще бъдат джипиес, уеб базирани системи, знаете, това също е подход, може да бъде интегрирана системата, но нека все пак да изчакаме комисията да отвори офертите", каза още той.

По думите на министъра, през първите шест месеца на годината еднодневните винетки, закупени от ТИР-ове, са с 8000 повече спрямо миналата година. Общо през 2016-а са продадени 7 млн. винетки за 326 млн. лв.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    1 22:35  10.06.17
    Поредната измама и пътищата ще са пак като фърляни бомби просто политиците ще крадат още повече

    Коментиран от #2

  • МДам
    Отговор
    2 10:57  11.06.17

    До коментар #1 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Това е въпроса дали след като вземат повече ще дават повече. Навън се плаща, но и пътищата им са в добро състояние и винаги измити и чисти без трева.
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    3 12:29  11.06.17
    Много ми е интересно ще я организирате ли, както трябва тази работа?! Камионите не трябва да плащат по-малко от 15 ст/км по първокласен път и 25 ст/км по магистрала! Разбира се плащат и по второкласната и масово използвани участъци от третокласната републиканска мрежа. И хич да не реват превозвачите, защото в западна Европа кихат по 40 евроцента... на км! В същото време се изисква желязна организация на движението за тежкотоварния трафик! Маршрути общо взето, съобразени с основните посоки и индустриални райони, както и забрани за движение над 7,5 тона по много участъци. Например участъка по път 8 от Пазрджик до Свиленград трябва да е забранен за тежкотоварния транзит - тотално! Както и Белокопитово - Варна по 2 например! Всички камиони - на магистралата! И трябва да се съблюдават забраните и да се глобява. Здраво! В същото време лекият и лекотоварния трафик трябва да плаща САМО за движение по магистрала... Я да видим това как ще се получи точни? В България! ТОЛ системата е най-справедлива в момента. Истина е, но се изисква отлична планировка съобразена със състава на трафика. При нея наистина се разпределят автомобилните потоци, а и много по-лесно се следи за всякакви нарушения и престъпления по пътищата! Но ако и там се работи на принципа "батко и братко"...
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    4 06:37  13.06.17
    Ще има грабеж по български и тол система абсурд

Напиши коментар:


Публикувай