789 3

Протест срещу движението на ТИР-ове през уикенда

Венцислав Михайлов

През това лято тежкотоварните камиони отново могат да се движат по магистралите, вместо да бъдат спирани в петък и неделя.

Забраната за движение остава само по няколко участъка от първокласните пътища. Зам.-председателят на Националното сдружение на превозвачите Красимир Лалов и Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадали при катастрофи разясниха как се стигна до там, цитирани от bTV.

Решението е взето през ноември 2016 г. на среща на АПИ, превозвачите, КАТ и представители на Асоциацията на пострадали при катастрофи. От Пътна полиция представиха данни и статистика и потвърдиха пред всички, че магистралите са най-безопасното място за движение, съобразно останалите пътища, каза Лалов.

Проявихме разбирането, че най-големият проблем е отсечката след Благоевград през Кресна и там забраната фигурира. Приехме, че Русе – Велико Търново също е много конфликтен участък, както и Ребърково – Благоевград и панорамният път Варна – Бургас и Бургас – Царево. Споразумели се по тези пътища в петък и неделя в определен период да не се движат тежкотоварни автомобили, каза още той. Той призова да не се правят спекулации за жертвите – „Да видим дали загиват от война по пътищата или от ниска култура на шофиране“.

Тировете са предпоставка за пътнотранспортни произшествия дотолкова, доколкото влияят с масата си, каза Илия Тодоров. Не казваме, че са виновни за всички катастрофи, защото, в интерес на истината, в по-голямата част от случаите автомобилите предизвикват тези инциденти.

Въпросът е, че когато има усилен трафик на т. нар. конфликти пътища, които изброихме, при една такава катастрофа между лек автомобил и тежък камион обикновено се стига до фатални последици. Това всъщност е основният проблем – чисто физически разликата в масата, каза той. Въпросът опира до културата на шофиране на търпимост, каза Лилов.

Трябва да наблегнем обществена нетърпимост към нарушителите, посочи той. На въпрос дали превозвачите са заплашили с масови протести и национална стачка, той отговори: „Не сме заплашвали с нищо“, изразихме позициите си, но уточни, че „казали сме, че ако не се съобразяват с фактите, всеки има право да протестира“. Според него не е имало извиване на ръце, а обосновка.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иван
    Отговор
    1 12:53  22.06.17
    Не ги спирайте, само тотално им забранете всякакво изпреварване с жестоки глоби. Върнете знака " прооусни колоната" като задължителен и нещата ще изглеждат по друг начин.
  • Петкан
    Отговор
    2 15:10  22.06.17
    Иване до кои клас си учил та не си се научил да пишеш. Като караш с 70км по магистралата, да качиш жена си в камиона за теб та да може да те изтърпява шофера
  • ....
    Отговор
    3 09:39  23.06.17
    Ей любител като тръгнеш да караш тежкотоварен автомобил друго ще приказваш я се замисли че гонят време и някой кара пред теб с 70 при ограничение 90 имаш ли идея как се изпреварва с 40т. камион

Напиши коментар:


Публикувай