965 5

Оборудват магистралите с телефони

Радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Константин Карагьозов

Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, 10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи предвижда изготвен от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството проект на Наредба за проектиране на пътища. Правилата ще важат при проектирането на нови и при реконструкцията на съществуващи пътища.

Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях. В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти и др.

Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.

Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.

Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.

Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.

Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия. Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.

При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.

В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.

В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение. Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.

Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.

Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел „За обществено обсъждане“, както и на Портала за обществени консултации.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Няма такава държава
    Отговор
    1 11:40  04.07.17
    Поредната малоумна идея при положение 4е всеки има гсм. Може да са с шайба даже
  • бббббб
    Отговор
    2 11:57  04.07.17
    Телефонна връзка имаше още по Татово време.Но,демокрацията ги унищожи.А,сега са се сетили ,че може да се гепят пари от там.При положение ,че всеки има мобилен телефон в себе си .

    Коментиран от #3

  • Бг гражданин
    Отговор
    3 13:19  04.07.17

    До коментар #2 от "бббббб":

    Не само телефоните АМИ ЦЯЛАТА БЪЛГАРИЯ РАЗРУШИХА
  • Родолюбец (не националист)
    Отговор
    4 13:22  04.07.17
    Твърдо против съм за комунизма но Демократите у нас не направиха и половинатаот това което направи ТАТО
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    5 17:21  05.07.17
    Живков светец а комунизма златната ера на бг друга такава ера е нямало и няма и да има 1944-1989

Напиши коментар:


Публикувай