1 460 4

До 2027 г. строим жп линията София-Перник-Радомир-Македония

Снимка: Пресцентър
Снимка: Пресцентър
Светослава Ингилизова

С изграждането на железопътна връзка между София и Скопие отваряме нова страница в отношенията между двете държави. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България Ивайло Московски по време на среща с министъра на транспорта и съобщенията на Република Македония Горан Сугарески, която се проведе днес в Скопие.

Европейската комисия категорично показа, че Коридор №8 е в основата на интеграцията на Западните Балкани и ще се търси целево финансиране, каза Ивайло Московски по време на двустранната среща. Той заяви, че предстоят срещи с еврокомисарите Йоханес Хан и Виолета Булц за обсъждане на по-нататъшните действия на страните, участващи в проекта. „Проектът ще гарантира транспортната свързаност между нашите държави и ще доведе до по-голяма сигурност, устойчивост и икономически растеж за целия регион“, допълни Московски. „Надявам се, че подобни инициативи ще бъдат пример за другите държави от Балканите, защото пред нас няма по-добра алтернатива от транспортната свързаност“, посочи още той.

Министърът отправи покана към македонската страна да се присъедини към успешния проект Danube FAB, който България изпълнява съвместно с Румъния. Това ще доведе до постигане на още по-големи ползи и оптимизация на трафика във въздушното пространство.

По-рано днес двамата министри подписаха Меморандум за разбирателство за развитието на железопътните връзки между София и Скопие. Документът ще послужи като основа за бъдещата съвместна работа по изграждането на железопътната връзка между столиците на двете държави. Българската страна пое ангажимент до 2027 г. да изгради жп линията София – Перник – Радомир – македонска граница. Македония, от своя страна, се ангажира да построи жп участъка Крива паланка – Деве баир – българска граница до края на 2025 г.

Министър Ивайло Московски допълни, че в този програмен период е предвидено цялостното проектиране на отсечката София – Перник – Радомир – македонска граница. За жп линията от София до Радомир са изготвени технически проекти и подробни устройствени планове, които са на етап съгласуване, а за останалата част от отсечката в момента се подготвя документация за проектиране. Анализите показват, че ще бъдат необходими около 800 млн. евро за модернизация на цялата линия от София до Гюешево, добави той.

Министър Московски е част от официалната делегация, водена от министър-председателя Бойко Борисов, която е на двудневно посещение в Македония. По-рано днес от министър - председателите Бойко Борисов и Зоран Заев беше подписан и историческия Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Македония. В рамките на визитата министър Московски участва в пленарно заседание между представителите на двете правителства, на което бяха обсъдени теми от взаимен интерес.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Boiko borisov
    Отговор
    1 21:39  01.08.17
    Къде е като цяло Кюстендил бе бойко ,той не е в македония.или от радомир отиваме направо в криеатати паланка или той р отдвлна държава.Ти имаш две новини една хубава и една лоша хубавата е че спечелихте изборите а лошата е че никой не е гласувал за вас бой...
  • Кюстендил
    Отговор
    2 23:32  01.08.17
    До Кюстендил има жп линия, а от Кюнстендил до Македония има около 20 км. За десет години ще строим по 2 км? Голямо крадене ще падне.
  • Именно
    Отговор
    3 23:50  01.08.17
    Дотогава в повечето страни няма да има коли с ДВГ, и Хиперлуупа на Мъск ще са нормалните влакове ... а ние ще сме направили 20км жп-линия ...
  • Гостенин
    Отговор
    4 15:36  02.08.17
    Господа журналисти няма ли най накрая да ги попитате кой ще ги кара тези влакове по тези нови линии и тези нови влакове които искат да копуват. Машинистите постепенно напускат, нови почти няма. Сега са около минус 100 а до тогава незнам.....

Напиши коментар:


Публикувай