3 319 12

Лъжите на националния превозвач

Закъснения, липса на информация, закъснял багаж, абсурдни … обяснения, компенсация - липсва

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Константин Карагьозов

През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица. В официалния сайт на Симеон Втори бе публикуван случай, разказващ за премеждията на множество пътници, споделени от сънародник, летял със същия полет от Испания.

Прилагаме неговия разказ за едно твърде “интересно” пътуване с националния ни превозвач без редакторска намеса:

“Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач
или пътеписа на един изстрадал пътник.

Закъснения, липса на информация, откровени лъжи, закъснял багаж, абсурдни … обяснения. Компенсация – липсва.

Вече месеци от както проблемите с националния превозвач България Еър стават ежедневие.
Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки. Последният такъв случай ( последен поне за мен) е полетът FB472 Мадрид – София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да … ама не.
Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване. Бидейки на борда на самолета, с огромно закъснение бе оповестено, и то след като пътниците започнаха да негодуват, че полетът се забавя заради … температурите вън. ОК, това е възможно по принцип, но нито вече бе толкова горещо – говорим за 22ч, нито пък пистата в Мадрид е къса, за да усложни излитането. А и около нас самолетите на други компании излитаха.

Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София както казах около полунощ, …. кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -тесен. Но поне пристигнахме. И тогава … оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен, с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия! Дали International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Подигравка. Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се си стоеше. След като пътниците научихме това, няма да казвам каква врява се вдигна и то с право. Пасажерите бяха предимно чужденци, дошли на почивка или по работа в София – Страхотно първо впечатление!

Тук дойде ред на новото обяснения от страна на БГ Еър – Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полетът от Мадрид, и ние за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.
Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самият багаж. И така до сутринта.

Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате БГ Еър – неделният полет е от малък самолет – ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която уви, ще остане безнаказана.

И какво следва – ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.
И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти, останали с мисленето си, че са още по времето на Соца, компании, които нямат и капка въображение или усещане, че трябва да се грижат за пътниците си. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори. И само си представете сега тези хора, който 3 дни ще са без никакъв багаж какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те, или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което БГ еър трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.

И понеже така или иначе съм почнал – летя често. Налага ми се. И от както съществува тази компания знаете ли какво забелязвам – менюто им е едно и също. Един и същи сандвич, а в бизнес класата – риба или пиле. Без никаква промяна там. Виното пък се носи в чаша, без човек да може дори да види от какво е налято. Обслужването на персонала – не на нивото на такъв авиопревозвач.. От 3 часов полет, 2 часа те си говорят в стаичката и ако случайно се досетят, че са на работа, проверяват дали някой пътник не е умрял от скука, теснотия.

А от скоро и една дъщерна компания на БГ еър взима част от полетите на компанията майка – БулЕър. Компания със самолети на възраст и рециклирани, тесни до безобразие. Особено за по-дългите полети са мъчение за всеки по висок от 165см!

И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач като България Еър? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които до сега не са имали сблъсъкът с такъв монополист с държание от времето на тежкия социализъм. Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук. Компании с в пъти по-добро обслужване от това на България Еър!”

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Екипът на ТИМ Варна
    Отговор
    1 17:16  07.08.17
    ТИМ - Варна, праща много поздрави и най-добри пожелания!
  • Явор
    Отговор
    2 17:24  07.08.17
    Някой май се опитва да очерни конкуренцията. От километри си личи, че този "пътник без име", цели да ни каже видиш ли колко лоши са България еър, но имало светлина в тунела, защото сме имали множество low cost. Пълни глупости, на които може да се върже само човек, които никога не е летял със самолет.
  • Вярно е
    Отговор
    3 17:29  07.08.17
    Пътувам доста често до Лондон и за съжаление, най- вече с България Еър. Пълен кошмар! Последния път, когато влязохме в салона се стелеше цигарен дим. Стюардесите явно бяха пушили. Когато кацахме, се отвориха багажни отделения !! Никой не се трогна. Когато се възмутих, бях нахокан като "не-българин", "не-националист", "не-родолюбец" и т.н. За полетите ми с тази "компания" мога да разказвам с часове - седял съм 4 часа на летището, защото капитана се заключи в самолета и не пуска проверяващите. А бе, направо мене ме е срам... защо ли са Национален превозвач??
  • сасас
    Отговор
    4 17:36  07.08.17
    на ви демокрацияя едно време адиокомпания Балкан е била на световно ниво....

    Коментиран от #7


  • кофти
    Отговор
    5 18:09  07.08.17
    И отдавна намирисва на фалит ? Има едни платени драскачи, които УЖ да водят кризисен ПР и не знам, как още не са се включили с коментари? Явно нямат желание, защото след предния път май не им платиха въпреки, че ги предупреждавах за това и да не се хабят ! Факт е че тази компания е доста зле и не знам, какво още трябва да се случи за да го схванат и най-големите им "фенове" ?
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    6 18:15  07.08.17
    А защо се возите с бг еър?
  • Наблюдател
    Отговор
    7 18:19  07.08.17

    До коментар #4 от "сасас":

    Дръжки била на световно ниво. Личи си колко си пътувал с Балкан. Свърталище на ченгета със заплати в долари за сметка на тия дето никога не излизаха от страната, като автора на горното изхвърлане, че Балкан била на световно ниво. Един път не съм пътувал до София от Франкфурт без да закъснее поне 4 часа. Какво световно ниво с руските таралясници и по-шумни и по-бавни и повече разход. Аман от сенилни носталгици.
  • юпитер
    Отговор
    8 19:33  07.08.17
    ТИМ е..а м...та и на печелившо предприятие като Българско Речно Плаване - Русе ! До каквото се докоснат , отива в небитието ! и Сахара без пари да им харижат бетон да произвеждат - пак ще фалират !
  • Глупак
    Отговор
    9 23:49  07.08.17
    Припомняте само престъпната приватизация на БГА БАЛКАН от Костов. Приватизирана по български За 1% от стойността
  • Бесен Язовец
    Отговор
    10 23:59  07.08.17
    Жалвайте се до агенцията по въздухоплаване преди 2 г.имах билет дву посочен София - Сарафово на отиване добре на връщане ни сервираха на летището в Сарафово че самолета бил повреден а пратили др.но с 85места а пасажерите били 106 и мен и още 20 човека ни натовариха на Автобус до София на следващия ден жалба до агенцията и ме обещетиха 2ву посочен билет от избрана от мен дестинация стига бг.еър да покрива тази линия в рамките на 1 г.трябваше да го ползвам
  • Скалъпена история
    Отговор
    11 09:31  08.08.17
    Както и се очакваше, тази историйка се оказа много скалъпена. В официално изявление на сайта на авиокомпанията са публикувани уточнения, които ясно доказват, че анонимният пътник силно е преувеличил фактите, вероятно целенасочено. Колкото до родните медии, за тях никога не е било най-важно колко достоверна е информацията, важното е да звучи скандално, за да се прочете от повече хора.
  • Аном
    Отговор
    12 11:15  09.08.17
    Тези, които защитават България еър очевидно никога не са пътували с тях и са криво разбрани патриоти. Тази фирма се гаври многогодишно с пътниците си. Летят когато си поискат, нагло поведение към пътниците и куп други неща. Летище Варна , даедно с Бургас са тефни, а сега искат да вземат и София. Тотален монопол. Държава в ЕС.

Напиши коментар:


Публикувай