11 892 76

Когато от София се летеше до 7 града у нас

България е една от държавите с най-добре развита мрежа за вътрешни въздушни съобщения през 80-те

Снимки: Животът днес
Снимки: Животът днес
Константин Карагьозов

България беше една от държавите с най-добре развита мрежа за вътрешни въздушни съобщения. До 1990 година БГА „Балкан“ поддържаше редовни целогодишни самолетни линии до Варна, Бургас, Силистра, Търговище, Русе, Горна Оряховица и Видин. През 80-те години на миналия век бяха организирани и полети до Кърджали, които се изпълняваха с вертолет „Ми-8“, пишат от "Животът днес".

В различни периоди от развитието на българската авиация са изпълнявани полети от София до Стара Загора, Пловдив и Плевен, както и от Горна Оряховица до Варна и Бургас.

За относително малката територия на България гъстата вътрешна самолетна мрежа се обяснява с планинския релеф и липсата по онова време на скоростни автомобилни пътища, както и с дългите авиационни традиции на страната. Преди изграждането на съвременните магистрали и първокласни пътища пътуването от София до Варна със съветските автомобили отнемаше поне 8 – 10 часа. Дори до отдалечения на едва 211 км. Видин с автомобил или влак се пътуваше около 5 часа. Затова самолетите бяха много желан транспорт, особено при служебни командировки, в които билетът се заплащаше от държавата.

Цените на самолетните билети през 80-те години на ХХ в. у нас:

София – Варна (респективно Варна - София): 22 лв.

София – Бургас: 20 лв.

София – Силистра: 22 лв.

София – Търговище: 16 лв.

София – Русе: 16 лв.

София – Горна Оряховица: 12 лв.

София – Видин: 11 лв.

За сравнение влаковият билет втора класа София - Варна редовна цена струваше 10.50 лв.

"Ту-134" беше сред основните самолети във флотилията на "Балкан" както за международни, така и за вътрешни полети

На фона на днешните цени на самолетните билети посочените по-горе може да изглеждат ниски, но не бива да се забравя, че обичайната начална заплата на висшист се движеше между 150 и 200 лв. Т.е. ако тричленно семейство тръгне със самолет за морето, това му струваше около 120 лв. за отиване и връщане, което е значителна на фона на доходите сума.

Особено през лятото билети за Варна и Бургас се намираха доста трудно, разказват още от "Животът днес". В докомпютърната ера купуването на билет за самолета си беше цяло приключение. Мнозина си спомнят бюрото на БГА „Балкан“ за вътрешни линии на софийската улица „Софийска комуна“ 10. Днес улицата се казва „Княз Александър“, а на мястото на билетните каси е разположена сладкарница. Пред врата на бюрото от ранна сутрин се извиваха опашки. Вътре на отделни гишета се продаваха билетите за различните направления, като на самото гише на лист хартия бяха написани датите и часовете за полетите до съответния град за месец напред. Често се означаваше и типът на самолета, с който ще се изпълнява полета. Всеки пътник се записваше в специална тетрадка под пореден номер и получаваше билет, написан на ръка от служителката.

За бързина и улеснение често те не написваха пълните имена на градовете, а София беше „Сф“, Варна – „Вн“, Бургас – „Бс“, Видин – „Вд“ и т.н. За разлика от сега, изгубването или забравянето на хартиения билет създаваше големи главоболия и без този документ просто не можеше да се лети. Друга особеност е, че обикновено от София не можеше да се купи билет и за връщане със самолета. В столичното бюро имаха някаква квота от билети в обратната посока, но тя се изчерпваше много бързо и често се налагаше пристигналият в който и да е град със самолет веднага да отиде в местното бюро на „Балкан“, за да търси билет за връщане.

Затова с голям ентусиазъм беше посрещнато въвеждането на така наречената видеорезервационна система "Габриел“, нещо като прадядо на сегашните дигитални системи за резервация и продажба на самолетни билети. Така или иначе цените бяха твърди и не се влияеха нито от това колко време преди полета е купен билетът, нито от това дали е еднопосочен или двупосочен.

През лятото до Варна и Бургас имаше над 20 полета дневно, при това с всички типове самолети, с които БГА „Балкан“ разполагаше. Естествено, желанието на хората беше да летят с по-големите и бързи машини като „Ту-154“ и „Ту-134“, но при липсата на места, никой не се отказваше и от „Ан-24“. По тези линии летяха също „Ил-18“ и „Як-40“.

По-големи самолети („Ту-134“ и „Ил-18“) изпълняваха вътрешни полети и до Търговище, докато до Русе, Силистра, Видин и Горна Оряховица летяха само станалите нарицателни „Ан“-чета.

Правилата изискваха при вътрешен полет пътникът да е на летището най-късно 20 минути преди часа, определен за излитането. Минаваше се на гише, където се представя билетът и се приема багажът. Всеки получаваше и бордна карта, но без конкретно определено място. Затова когато автобусът, закарал пътниците от терминала до стълбичката на самолета, отвореше врати, наставаше сериозно бутане кой ще влезе в салона по-напред, за да заеме желаната седалка.

По време на вътрешните полети се предлагаха бонбони за смучене, мокри кърпички за почистване на ръцете, кафе, чай и вода.

"Ту-154" - най-големият и най-луксозният самолет на българската гражданска авиация. С него до Варна се стигаше за около 30 минути

Приблизителна продължителност на полетите:

София – Варна:

„Ту-154“ – 35 минути

„Ту-134“ – 40 минути

„Ил-18“ – 50 минути

„Як-40“ – 45 минути

„Ан-24“ – 1 час и 15 минути

До Бургас времетраенето на полета със съответните типове самолети беше с около 5 мин. по-кратко.

От София до Видин „Ан-24“ летеше 35 минути, до Русе – 50 минути, до Горна Оряховица – 40 минути, до Силистра – 1 час и 10 минути, до Търговище – 50 минути.

С изключение на Варна и Бургас, чиито летища бяха свързани с центъра на града с редовна автобусна линия, в останалите градове автобусните връзки бяха предвидени според съответните полети.

До Видин целогодишно се поддържаха два полета дневно – сутрин и вечер; до Горна Оряховица – 3 полета, до Русе – три полета, до Търговище, което практически обслужваше и Шумен и Разград – между 3 полета през зимата и 5 – 6 през лятото, до Силистра – 2 полета.

Поради постоянните зимни мъгли над София и особено в района на летище Враждебна, честа картина беше закъснението и отмяната на полети заради лоши метеорологични условия. Тогава в тесния салон на „Вътрешни линии“ наставаше истинско стълпотворение. Както и пред касата за билети, защото много от пътниците се опитваха да сменят отменения полет с друг – до възможно най-близкия до целта им град.

Днес летището в Русе не обслужва редовни полети, както и летищата във Видин, Горна Оряховица, Силистра и Търговище

Петър Галев, "Животът днес"

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Maxxx
    Отговор
    1 07:50  13.08.17
    Минало бешело, сега се радвайте на Боко тиквата и останалата гей дружинка.....

    Коментиран от #3, #51

  • CKH
    Отговор
    2 07:58  13.08.17
    ЗЛАТЕН ПОЛУВЕК ЗА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА. предателите да на започват с анализите, защото мисля, че след 27 години, 27 ГОДИНИ -ДА, и на децата. които не са живели по онова време е ясно каква е била България и каква е сега.

    Коментиран от #6

  • VMORO
    Отговор
    3 08:22  13.08.17

    До коментар #1 от "Maxxx":

    Боко и Цецка са били членове на БКП. Лиляна Павлова е от виден комунистически род. Повечето партии, особено парламентарно представените такива, са проекти на ДС. От 09.09.1944 година насам червената чума мори България. Бог да ни е помощ!
  • VMORO
    Отговор
    4 08:26  13.08.17
    Чифутската червена сган не пуска кокала вече 73 години. Крайно време е за лустрация!

    Коментиран от #17


  • antropos
    Отговор
    5 08:29  13.08.17
    За кратко време имаше и полети между Русе и Варна, основно летния сезон. Летеше се с Ан-че, за около 20 мин.
  • sfd
    Отговор
    6 08:29  13.08.17

    До коментар #2 от "CKH":

    Не е Полувек за съжаление. Комунизмът придоби малко човешко лице едва към края на периода. Максимум 20 години ! От 70-та до 90-та. И дори през този период ако кажеш, че някой 'отговорен другар' всъщност е пияндур рискуваше да си изгубиш здравето и дори живота по лагери. А деата ти - да получат отрицателна характеристика при кандидатстване във ВУЗ.
  • Гост с име
    Отговор
    7 08:33  13.08.17
    Да не би да се очаква да тръпнем от умиление пред описания ужас. Билетчета написани на ръка, отмемени полети и омразното бутане с лакти за да се докопаш до нещо добро откъдето идва стадния принцип за ганьо и известния лаф "и сам да съм пак ще се бутам". Брр тръпки ме побиват от спомените и дано никой никога не му се налага да живее по тоя скотски начин.

    Коментиран от #14

  • Шегобиец
    Отговор
    8 09:03  13.08.17
    Аааа тогава е било много лошо!Сега живеем в райската градина,нямаме никакви проблеми и притеснения и се радваме на Слънцето Боко!

    Коментиран от #9, #13

  • Един от соца
    Отговор
    9 09:41  13.08.17

    До коментар #8 от "Шегобиец":

    До месния трол. (Защото той е един с няколко десетки IP адреса и Интернет платен от Позитано с пари на руското посолство) Пич, Знам, че това ти е основната опорна точка - "демокрация ни отне много". Няма значение, че по онова време ни се разрешаваше да летим "евтино" до нашето море, но НИКЪДЕ другаде! А сега с малко късмет мога да си намеря билет за 20$ до Париж или всяка друга дестинация в Европа. Или просто да отида на летището и да замина за КЪДЕТО СИ ПОИСКАМ. И още нещо - въпреки скъпите билети, гражданската авиация тогава бе дотирана на 70% от държавата за да купуваме руските бракми и авиационно гориво от тях. Което бе една от причините за ТРИТЕ банкрута на държавата по време на Соца. Така, че тролче помисли си (ако имаш малко съвест) дали заради трохите които ти подхвърлят "другарите" има смисъл от толкова лъжи.

    Коментиран от #10, #11, #12, #15

  • 10 09:58  13.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 10:02  13.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ник
    Отговор
    12 10:16  13.08.17

    До коментар #9 от "Един от соца":

    Въобще не си разбрал нищо от статията! - Става въпрос, че тогава държавата създаваше, а сега не! Аз не помна за последните 30 години всички, които се изредиха да са построили 1 училище, да са създали една програма за обучение на кадри. Да са направили един завод. - Да са помогнали за развитието на една иновация- без значение каква! До 44 драги страната е аграрна и пълна с неграмотно население. - До 89 година всичко което виждаш сега го направиха онези старите. Пристанища, Летища, Заводи, Университети., Електоцентрали... - Дори курортите ни в по- голямата си част бяха направени именно от тях, като Албена, Дружба, Златни Пясъци, Пампорово, Хисаря и да не ги изброявам всичките. Нямаше безработни, а контрола над мангалите не им даваше възможност да надхвърлят цифрата от 300 хил. Нямаше такива масови кражби и хора да ровят в казаните. Нямаше гладни, не се изоставяха деца, а лудите не се разхождаха по улиците. - Всички работеха и държавата правеше необходимото за да се развиват всички възможни сфери на общественият живот. Сега имаме .. ? - Имаме крадливи говеда, които управляват държавата, няма наказуемост, нямаме предприятия, затваряме училища, имаме тежка емиграция, отрицателен прираст на населението и затворени заводи! - Нямахме турски партии и София не харчеше бюджета на страната за себе си. С толкова неграмотно население вероятно сме били между ПСВ и ВСВ

    Коментиран от #16, #23, #43

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    13 10:32  13.08.17

    До коментар #8 от "Шегобиец":

    Ти конкретно може и да си видял добро от "социализма", защото от много хора съм слушал как се крадяло в огромни мащаби и пак имало изобилие какво да се краде. Та, така те виждам - крал, крал, но тъй като все оставало за държавата, той бил доволен. Смешното е, че комунистическият режим държеше хората затворени в България, за да не видят "загниващия" Запад... Затова милионите излъгани и водени за носа у нас работеха за нищожните пари, давани от комунистите и се стремяха да станат партийни членове, за да се ползват с още привилегии. Ако бяха могли да заминат спокойно на Запад, сигурно никой нямаше и да помисли да се върне... Аз, тогава дете на 10 години, като ме попитаха - къде ти харесва повече - тук или в България, само си спомних за сивите бетонни сгради, за сивото ежедневие в комунистическата страна, за еднотипните вестници, приличащи на некролози и възхваляващи еднообразно мъдрите комунистически управници... Не, тогавашна България не ставаше за живот...

    Коментиран от #24

  • ключаря
    Отговор
    14 10:44  13.08.17

    До коментар #7 от "Гост с име":

    Помните ли като Ви писах, че билета на "Балкан" от София до Г.О. струваше 12 лв. и по три пъти на ден - ама тогава 99% гракнахте, че е невъзможно.А до 1985 г. беше 8.00 лева.
  • ключаря
    Отговор
    15 10:51  13.08.17

    До коментар #9 от "Един от соца":

    Да, бе - дотирана до 70%, ама имало е от къде да е дотирана.То и сега селскостопанската продукция на цяла Германия е дотирана. А относно билетчетата от 20 долага до Париж днес - от три години издържам студент в чужбина - когато започва учебната година и когато завършва - билет от която и да е компания в Европа под 300 евро в едната посока, 6 месеца по-рано - ела ти ми намери.А ако удължат сесия и ти се наложи презаверка под 50 евро смяна на дата - ела и аз ще ти доплатя разликата.

    Коментиран от #26

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    16 10:59  13.08.17

    До коментар #12 от "Ник":

    А какво си разбрал ти? "Нямаше, нямаше". Напротив, имаше, но не се говореше масово за това, защото отговорните другари нямаха полза от информиране на населението. Щях замалко да кажа "общественост". Каква общественост през комунизма?! Ако не беше фактическата съветска окупация на България дали България нямаше да е по-добре, а? Пише се в специализираната литература за над 133 млрд. златни лева, задигнати от съветските представители по един или друг начин в онези години. Дали тези пари нямаше да е по-добре да си останат в български ръце?! Създадоха много комунистите, това е вярно, но също и много заграбиха, много унищожиха и не съм склонен да смятам, че в полза на обществото. Сигурен ли си, че без комунизма в България нямаше да има морски курорти? Дали щяхме да произвеждаме самолети? Немците ни продаваха тогава машини и съоръжения, които бяха натоварени на вагони и изнесени в Съюза. Какво говорим, комунистите взеха властта със съветските щикове. По това време България администрираше една огромна територия в Беломорието и Македония, за които при успешно завършване на войната бе логично да бъдат оставени на България постоянно.

    Коментиран от #20, #29

  • Гост
    Отговор
    17 11:00  13.08.17

    До коментар #4 от "VMORO":

    Ей такива коментари най-много ме изпълват с радост! Колко ли прост и ограничен трябва да си, за да кажеш, че евреите са комунисти?! Да, по онова време имаше диктатура, но България имаше естествен прираст, а сега се топим - ФАКТ!!!

    Коментиран от #27

  • Крум
    Отговор
    18 11:03  13.08.17
    що бе,ти да не мислиш че на запад всичко е добро....я кривни из задните улици или иди в малките градове и виж как се живее....или ти си мислиш.че си успял,няма да остаряваш или боледуваш.няма никога да те набият или ограбят,...почакай да те натисне живота и друга песен ще завъртиш...
  • Жнц
    Отговор
    19 11:04  13.08.17
    То ток нямаше, те за полети говорят. Какво да правя в Г. Оряховица? По добре да пътувам до Испания за 20 евро. Отивайте в Куба, Китай, Северна Кореа
  • Крум
    Отговор
    20 11:04  13.08.17

    До коментар #16 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    Публикувано във факти.бг: що бе,ти да не мислиш че на запад всичко е добро....я кривни из задните улици или иди в малките градове и виж как се живее....или ти си мислиш.че си успял,няма да остаряваш или боледуваш.няма никога да те набият или ограбят,...почакай да те натисне живота и друга песен ще завъртиш...
  • стоян георгиев
    Отговор
    21 11:12  13.08.17
    тва е комунизъм нагледно.самолети за цялата страна с губещ бюджет и супер умряла организация .сега днес маса пенсионер ще изока как тогава можело да идат в русе от софия със самолет само дето почти никои не го е правел ,я заради цената на билета,я заради неразбориите по закупуването му или просто щото не му се е ходело до русе :)))!така бе и с митичната промишленост ,все на загуба,все в липси .уж големи и много заводи ,а в магазина нищо ,уж много се развиваме ,а заплатата 60 долара или два самолетни билета до русе.абе смях,но проивзеждахме наи-много сярна кисилина на човек от населението ,а и имахме ядрена централа ,но нямахме ток.селското стопанство бележеше висоти ,но хората не бяха чували за фреш или за домати през зимата.ако се сравним с наи-бедната страна в европа по онова време гърция,дето не произвеждаше сярна кисилина и нямаше аец ,бяхме за смях .смешни бедни севернокореици със същите смешни прически и панталон с ръб дето мечтаеха за наи-евтините гръцки плетени обувки.щеше да е смешно ако не бе трагично.

    Коментиран от #25, #45

  • ключаря
    Отговор
    22 11:17  13.08.17
    С приятели правихме сметка да пуснем редовна линия София- Г.О. Какво излезе: Ако изобщо ти разрешат "лъвовете" - билет с цена 120 лв. в едната посока със собствен 50 местен самолет. Да, ама от една година се появи и друго утежнение на цената за тази дестинация - "Вълкът" взе летище "Г.О." на концесия - как мислите - цената от 120 лв. в този случай нагоре ли ще е или надолу?

    Коментиран от #37

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    23 11:21  13.08.17

    До коментар #12 от "Ник":

    Активното включване на страната във войната след Деветосептемврийския преврат довежда до неконтролируема инфлация. БНБ е принудена да кредитира без никакво покритие, както разходите на правителството, така и тези на съветските окупационни власти в страната. Комунистите превръщат България в аграрна дупка, където населението е принуждавано да дава земи и животни в ТКЗС, както и да полага безплатен труд за да изхранва неграмотната БКП върхушка. Строят се колосални, но неефективни предприятия и заводи, България тихомълком минава през три фалита, то и няма как да бъде, когато землянкаджии избиват цвета на нацията и неграмотни ушанки завземат властта. До последно малоумния народ се прекланяше пред още по-малоумния и неграмотен овчар от Правец. Сега сърбате попарата на комунизма.

    Коментиран от #33

  • Трезвомислещ
    Отговор
    24 11:24  13.08.17

    До коментар #13 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    По- добре е един път да видиш, отколкото сто пъти да чуеш! Ако се беше родил по рано щеше да видиш детски площадки и градинки пълни с деца от пет годишна възраст нагоре , който си играеха до 9-10 часа вечерта без страх! Щеше да видиш пълни училища и детски градини! Кога се увеличава броя на населението можеш да си отговориш сам. В сивите бетонни сгради всеки работещ можеше да си закупи апартамент, с заем от ДСК с лихва 2% без да му се налага да гладува. За кражбите си прав, само, че размера на предишните и сегашните е несъпоставим. Мислиш ли, че сегашния капитализъм има нещо общо с предишния! Във всяка една държава от капиталистическа Европа хората предпочитат живота преди разпадането на вършавския договор. Ако България тогава не ставаше за живот с десет милиона население, какво да кажем сега, когато от България се изнасят с хиляди на година?

    Коментиран от #32, #49

  • ключаря
    Отговор
    25 11:28  13.08.17

    До коментар #21 от "стоян георгиев":

    Стоенчо, Стоенчооо! При три полета на ден София-Г.О. билет се купуваше с "връзки". Влаковият билет 2-ра класа беше 5.60 лв. в едната посока 1980 г., а самолетния 8.00 лв. Ти, лично как би предпочел да пътуваш при това положение - автобус 280 те караше до центъра за 20 мин., а от гарата до центъра със смяна на два трамвая - в най-добрия случай 20 мин. За дотирането се разбрахме, или не сме? Сега защо не дотират - ами щото няма от къде!Пък тогава четири-пет десетилетия - имаше. Абе човече вестниците в Г.О ги четяхме преди вас в София, защото ги качваха на сутрешния полет и преди началото на работното време ги четяхме, а колегите в София се оплакваха, че заради заледяване напр. ги няма в 9 часа по павилионите.

    Коментиран от #34, #53

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    26 11:29  13.08.17

    До коментар #15 от "ключаря":

    Що лъжеш, бе?! Да оставим дежурното "Аз издържам студент в чужбина", който впрочем вероятно и работи там за нелоши пари, но билети до Париж имало евтини, ама чак след 6 месеца! Гледам в този момент с "Уиз еър" и виждам място за 53 лева за кога? За 9 октомври... Не можеш да си планираш изпитната сесия ли или нямаш представа кога ще ходиш до Париж, за да вземеш билет за парижкото летище "Буве"? А с каква заплата го издържаш - сигурно с тази на бивш партиен секретар. Изобщо, бившите комунисти сте голяма работа! Кажете как сте крадяли и как "пак имало". Въпреки вас. Въпреки кражбите ви! Субсидиите и дотациите от бюджета бяха да спонсорират огромните дупки, които оставаха от упражняването на дейност по неефективен начин. И децата на комунистите така се изучиха, че нарочно правят дейността на бизнеса неефективна, за да могат да крадат от него. Вземеш един на работа, той ти докара роднините си.

    Коментиран от #31, #41

  • VMORO
    Отговор
    27 11:29  13.08.17

    До коментар #17 от "Гост":

    Факт е също така, че БСП, СДС, НДСВ, ГЕРБ, ДПС, ПатрЕотите са рожби на ДС. Едни и същи хамелеони управляват България от 1944 година насам. Чеда на различни лобита в БКП. Същите, които ни докараха до 9 000 000, сега ни стапят. Разиграват се разни избори, референдуми и прочее. Как да избирам измежду еднакви? С какво едните са по-различни от другите? Всички се изредиха да управляват. И какво от това? Ченгетата разиграха цирка, наречен приватизация, за да лапнат доходоносните предприятия, а нерентабилните ги унищожиха. Защо "социализЪмЪт" се сгромоляса в Източна Германия, Чехословакия, Унгария, Румъния, Югославия, СССР? Защото бе обречен. Дори учудващо много изкара. Какви по произход са били съдиите от "Народния съд"? Какъв по произход е Маркс? Какъв по произход е Троцки? А Дзержински?

    Коментиран от #66

  • Ощърбий
    Отговор
    28 11:32  13.08.17
    Глупости големи сте писали, стил пропаганда на весник работническо дело. Средната заплата тогава е била 140лв, голямо фърчене е падало шъ знайте!!!
  • Ник
    Отговор
    29 11:33  13.08.17

    До коментар #16 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    Да си беше останал със стария профил " един от соца". - Кому е нужно да емитираш няколко личности? - Какво съм разбрал ли? - А ми аз драги живях по това време и вместо да получавам информация от другите имах възможност да го видя с очите си! - Тогава драги имаше общество сега имаме селяндури и разединен народ. Апропо като си говорим за злато и пари, може би е добре да разбереш как САЩ прибират парите на Франция след десанта в Нормандия и защо Де Гол не спира да крещи върнете ни Парите и се разкарайте от страната ни? - Същото се случва и с Германия! Тоест драги това, което се случва след войната е две големи сили да приберат парите на останалите държави. Руснаците прибират част от парите в СОЦ- лагера, а САЩ прибра парите на онези от другата страна. Да не говорим, че каквото и да се прибрали Руснаците от тук, това което ние взехме от тях е многократно повече! - Всички предприятия бяха построени с руски пари. И персонала, който бе обучен да работи в тях пак бе с руски пари. Разликата между мен и теб е драги, че аз помня времената и видях къде какво се създава. - Видях и какво и как се руши след 89 година. За това не ми обяснявай колко сме по- добре от тогава. - Безпредметно е? - Ти си получил някаква информация от някого, а аз го видях! - Не се е налагало някой да ми обяснява! -Това, за което говоря ще го разбереш едва като минеш 40-50 години... - До тогава ще трупаш опит и ще отсяваш информацията. - Дори образованието ти драги е пак продук

    Коментиран от #42

  • 30 11:36  13.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ключаря
    Отговор
    31 11:39  13.08.17

    До коментар #26 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    В коя държава учебната година започва или завършва на 9 октомври?Кой студент пътува без багаж?Тази компания, която цитираш е ниско тарифна и има още такси, които не са включени в цената и като добавиш всичко, каква стана тя?Студент на 9 октомври, 9 ноември и 9 декември пътува извънредно! То, който е сложил плюс знае какво съм изпатил - миналата 2016 1-3 септември цената в едната посока София-Амстердам - 403 евро

    Коментиран от #36

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    32 11:43  13.08.17

    До коментар #24 от "Трезвомислещ":

    Аз съм се родил по-рано и съв виждал тези детски градини, дори съм ходил в такава. Помня ги тези неща, но помня и много други - жителство и такива ми ти ограничения. Затова и попитах - дали, ако имахме възможността по-рано да пътуваме на Запад и след като хората осъзнаят лъжите и манипулациите на комунистическата партия, щяха да останат да живеят в границите на НРБ? Защото всички помним уравниловката. Всички помним как беше изключително трудно някой да бъде уволнен поради некадърност или нежелание да работи. Всички помним култа към личността и невъзможността да наложиш собственото си име срещу това на партийния кандидат. Някои добре си поживяха, така е, но това, че си вземал вестника по-рано от другите е дреболия, докато недъзите на "социализма" бяха забележителни. Факт е, че като нямаше вече откъде да се смуче и "социалистическият" режим се сгромоляса... Е, за вас останаха апартаментите...
  • Ник
    Отговор
    33 11:44  13.08.17

    До коментар #23 от "Пазарен Либерализатор":

    Инфлацията драги в край на войната води до инфлация в всички засегнати страни! - Германия, Франция, Холандия, Белгия ... - Всички! - А страната ни драги до ВСВ не е индустриална! - Не си мисли, че някак войната разбива великата Българска промишленост от 5 фабрики за платове. Имаме 2 електроентрали на кръст и нямаме и 20 трактора в цялата страна! Нямаме пътища и населението е основно селско и неграмотно. - Това са фактите драги! А предприятията, на които все още се крепи икономиката са строени именно по време на соца! - Понеже се опитваш да се правиш на икономист, вземи да разгледаш структурата на бизнеса и от какво най- много печели страната. После виж кои са въпросните предприятия и кога са строени! - Няма нито едно ново! - Нито едно!

    Коментиран от #35, #40

  • стоян георгиев
    Отговор
    34 11:45  13.08.17

    До коментар #25 от "ключаря":

    ключарчо ,предполагам че сте чели вестниците преди тези в софия и е било на далавера да пътуваш със самолет и затова както бе през соца е трябвало връзки за билет.нещо дето ти явно много харесваш ама аз не.та само да те питам убавецо как с три полета на ден се потдържа летище,полоса, системи за сигурност,самолети и т.н. обслужващ персонал???откъде идват парите?и през соца нямаше от къде да се дотира убавецо затова фалирахме през 15 години .три пъти за 45 комунизъм.затова ни бяха празни магазините и хладилниците,затова нямахме коли,дрехи и обувки и трябваше връзки за самолетен билет.и не се хващаи с частен бизнес да отваряш гражданска линия от софия до горна оряховица ще фалираш ,дори и вълка да не е взел летището.предства си нямаш от икономика и пари.

    Коментиран от #39, #59

  • стоян георгиев
    Отговор
    35 11:56  13.08.17

    До коментар #33 от "Ник":

    ник ,предполагам бивш ключар,не говори за икономика дето хал хабер си нямаш.българската икономика преди девети септември е в пъти по-печаливша от неправилно структурираната и технологично изостаналата такава през соца.тва да имаш един голям празен магазин на черни връх не те прави печеливш за сметка на един с малко магазинче пълно с ценни нещта в центъра на софия.лошото е че цяло поколение та даже две се загуби да строи този ненужния на черни връх и като се усети трябваше да го разреже за скраб ,щото само тва ставаше от огромната ,но губеща българска индустрия.не случаино правя паралел между българия и гърция .ние имахме кремиковци те закинтос,ние произвеждахме калашници ,те зехтин ,но те бяха в пъти по-богати и печеливши от нас ,а уж бяха наи-бедните в европа.та стига за тези заводи.кремиковци с големината си изпомпа енергията и здравето на поколения българи произвеждаики на загуба десетки години.тази загуба се изправяше от българския народ през мизерията му,щото за да я покрием изнасяхме наи-хубавото си в чужбина.лошото е че не тва бе наи-лошото,а именно че българина се научи да мисли като руснака ,а именно без сметка и че труда е безсмислено усилие което при първа възможност трябва да се спира.сега берем плодовете именно на тази порочност.

    Коментиран от #38

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    36 11:57  13.08.17

    До коментар #31 от "ключаря":

    А кой те кара да пътуваш на 9 октомври? Соча ти друго - че два месеца по-рано може да се купи билета и няма проблем да се заплатят 53 лева, приблизително равни на 20€. Два месеца по-рано съвсем не е шест месеца по-рано. С какво ще пътувате е отделен въпрос - нискотарифна или луксозна авиокомпания, но щом ви се дават пари... Самият багаж е достатъчен за млад човек с малък куфар и раница, така че се чудя какво толкова се жалваш/хвалиш... Самият факт, че студентът е някъде в Европа щеше да е невъзможен при комунистите, освен ако не си от техните...
  • Ощърбий
    Отговор
    37 11:59  13.08.17

    До коментар #22 от "ключаря":

    Ти кат бивше партийно величие требе да знаайш много убаво как се прай бизнес. Ама явно си от дребните тунеядци на ниво партиен секретар дето цел живот една бурма не е завил, и ся комунизма му мноу скъп щото за да не сиди гладен требе да бачка. Мислех си навремето, че бързичко че се отървем от андрешковското, ама явно докато не измрат и последните комуняги нема да има оправия за България. Писнало ми е да чета как некадърници се оплакват, че все някой им пречи, от комшията та до султана на буруней!!!! Но за съжаление 45 години комунизъм роди това! Мрънкачи, некадърни и ръцете да си измият сами!!!!
  • Ник
    Отговор
    38 12:05  13.08.17

    До коментар #35 от "стоян георгиев":

    Стояне... Не съм си сменял "ник-а" просто защото няма смисъл! - Но пък трябва да си спомняш, че всеки път ти правя забележка че си неграмотен! - Ние започваме от различни нива! -Няма как да разбереш за какво говоря просто защото си НЕГРАМОТЕН! Ти нямаш елементарни познания, което издава липсата ти на познания и следователно няма как да водим разговор! - Разбираш ли думите ми?

    Коментиран от #50

  • ключаря
    Отговор
    39 12:13  13.08.17

    До коментар #34 от "стоян георгиев":

    Ще ти отговоря, понеже се правиш на умник, но нямаш грам понятие от поддръжка на летище!Явно! То за твое сведение и сега летището си работи всеки ден и сигурно ще се учудиш е международно - тук могат да кацат и кацат самолети от цял свят - има си митница, "наземни" стюардеси и денонощна поддръжка, както от специалисти, така и действаща кула за РВД.На всичкото отгоре е и едно от най-старите летища в България и основно при Соца за селскостопанската авиация, която мутринските правителства изнесоха в ... Африка. Та, откъде се издържа - ами намира се в централна България и е най-удобната дестинация, пред вид и големия ЖП възел и шосеен транспорт, за всичко искащо да кацне в България и да транспортира в родината.Макар и по рядко кацат чартъри с туристи, както и при лоши метео условия, което и да е летище е равноотдалечено от всички в страната ни.И още нещо - за да те заболи - заплатите в РВД Г.О. започват от четири хиляди и специално там не са държавни служители.

    Коментиран от #54, #56

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    40 12:15  13.08.17

    До коментар #33 от "Ник":

    Не смятам, че войната разбива някаква българска индустрия, защото самата България война не вижда. Но колкото до съградените мощности през комунизма... Виж сега, със сигурност едно свободно тогава и независимо Царство България щеше да създаде немалко други индустриални обекти. От 1945 това са 45 години до 1990. Наистина ли мислиш, че български предприемачи нямаше да направят хотели и ресторанти по Черноморието, нямаше да изградят "Нефтохим", имали сме държавни самолетостроителни заводи и е нямало да направим български въздушен флот с български самолети? Хората веднага след войната и при идването на комунистите на власт са питали - властта се сменя, а безплатния обяд от фирмата ще остане ли? Защото чорбаджията давал закуски и безплатен обяд на "изтормозените" работници... Така че е немислимо да хвалим комунизма заради обектите, които съгради. Да, създадоха ги българи за българи, но със сигурност икономиката ни нямаше да остане аграрна и при германците. Наивно е да смяташ, че останалите държави в региона въвеждат нефтени рафинерии, а в България няма да се появи. Наивно е да смяташ, че имаме плажове, налице са туристи с интерес, държавите от региона изграждат туризъм и в България, комунистическа или не) няма да се появят увеселителна и туристическа индустрия. За всичко това щеше да дойде време и без комунистите. Проблемът бе, че прекъснахме добрите връзки със Запада и вместо чужденците днес да познават "Слънчев бряг" както "Сен Тропе" и съответно и парите д

    Коментиран от #47

  • ключаря
    Отговор
    41 12:27  13.08.17

    До коментар #26 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    Какво става с "лъжата" ми?Май слагащите плюсчета са яли моята попара, а не твоите лъжи?

    Коментиран от #46

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    42 12:36  13.08.17

    До коментар #29 от "Ник":

    Няма нужда да еманирам няколко личности, след като съм сам и ти го казвам в прав текст! Ти си живял тогава и си видял какво: - как се строи; - как САЩ заграбват френското злато; - как две големи сили си поделят континента; - как животът на българина е станал за кратко малко по-лек; - как неграмотността е била почти ликвидирана. Да започнем с неграмотността. Уж тя била ликвидирана, пък във форумите се подвизават стотици и хиляди хора, които са възпитани и изучени през комунизма, а са неграмотни или полуграмотни. Помня едната ми баба как се мъчеше да пише, а технически този проблем би следвало да е ликвидиран от комунистите. Нали? Видял си създаденото през комунизма. Не твърдя, че е малко, но съм сигурен, че частната инициатива за 45 години би построила много повече, ако имахме контактите със Запада. За разделението на континента си прав, но аз умишлено избягвам да политизирам темата, защото ще превърнем спора в противопоставяне "АнтиРусия - АнтиСАЩ". Аз просто се спирам на националното благосъстояние на държавите с частна инициатива и наличието на свободен пазар. Заводите не са строени с руски пари. Заводите са купувани изключително срещу български пари и изграждани от държавния бюджет. Това, което руснаците направиха, бе да дават заеми и предоставят технологии, но не безвъзмездно, разбира се. Даваха и нефт, който се заплащаше от българската страна по едни цени и се продаваше за валута. Изградиха и АЕЦ-а.

    Коментиран от #44

  • Ник 2
    Отговор
    43 12:38  13.08.17

    До коментар #12 от "Ник":

    Ами, НЕ, не си прав за "напредъка" след 44-та". След 44-та, ние изоставахме от другите европейски некомунистически държави. Твоето е все едно турчин да излезе и да твърди, че от XIV до XIX век на територията на Б-я цивилизацията е напредвала, а не изоставала, щото видите ли в XIX век хората са имали вестници по кръчмите и един грамотен да го чете пред цяло село, докато в X в. писмеността е била достъпна само в двореца и манастирите. Едно е напредък, друго е "изоставащ напредък". Пигмеите също са напредвали през своето съществуване във вековете. Били сме прогресивна държава до XIV век (когато сме създавали и ИЗНАСЯЛИ култура за европейските народи) и в края на XIX, първата половина на XX век когато за десетилетия сме станали от последната избавила се от турска зависимост държава, в най-развитата и богата такава на полуострова. От средата на XX век позволяваме едно и също и не си вземаме урок - позволяваме на "приятели", "приятелски народи", да ни крадат и употребяват за своя изгода. Крепим удавници на раменети си - за да не потънат те, гълтаме вода ние.
  • ключаря
    Отговор
    44 12:45  13.08.17

    До коментар #42 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    Ти как мислиш - процентно, осемнадесет годишните сега по грамотни ли са от онези през 1980 година?

    Коментиран от #48

  • Ник 2
    Отговор
    45 12:45  13.08.17

    До коментар #21 от "стоян георгиев":

    Абсолютно сте прав, г-н Георгиев!
  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    46 12:51  13.08.17

    До коментар #41 от "ключаря":

    Е, не излъга ли, че нямало билети до Париж от по приблизително 20$? Нямало според теб билети или се купували 6 месеца по-рано. Да, но съвсем ясно ти доказах, че билети има, струват приблизително 20$ и до датата на заминаване остават по-малко от два месеца. Могъл си да си нагласиш така нещата и спрямо 1-3 септември и пак щеше да платиш толкова. Минусите и плюсовете не ме интересуват. Слагат ги хора, които са пораснали през комунизма и са свикнали с мазни усмивки и ръкопляскания да се слагат на всеки пред портретите на Ленин, Горбачов, Гошо Тарабата и Тато. Там винаги царува единодушие и никога няма опозиция. Бивши комунисти няма!
  • Ник
    Отговор
    47 12:55  13.08.17

    До коментар #40 от "Дали щяха да се върнат от Запада":

    Задръж малко! - Първо аз не казвам, че нямаше лоши черти от старият строй! - Второ дай да не говорим като Бойко Борисов - Магистрали! ... Ние нямаме заводИ за самолети, а имаме една фабрика с относително положителен резултат! - По време на ВСВ нашите пилоти са с немските Месершмит, а не с нашите велики самолети! - Не си мисли че щяхме да дръпнем много напред, просто защото тук наоколо имаме достатъчно примери! - Турците започнаха своето развитие едва след Юзал и Демирел, а Гърците започнаха да мърдат малко преди нас, просто защото ЕС започна да налива пари там 10 години по- рано. - Гърците дори нямаха и толкова пътища колкото ние имахме през 80 години. Сега понеже не могат да върнат налетите пари започнаха да разпродават острови - тоест територия и да ограничават социалните разходи. Както и факта, че под диктата на задлъжнялостта си се превърнаха в бежански център. - Ако все пак имаш някоя жива баба или дядо, нека да ти обяснят кога за пръвпът в България има телевизия, колко хора са имали ръчни часовници, колко фабрики са имали и колко хора са имали образование! Живеем по западен стандарт вече 30 години и резулатите са налице! - Повече неграмотни, по-малко производство, повече цигани и турци, по- малко училища, повече емигранти, по- малко население. По- голям внос ( отрицателно търговско салдо) и повече дългове! Повече хора, които ровят в кофите за боклук, повече бездомни! Повече корупция, повече чиновници и разбира се продажба на национа

    Коментиран от #52, #55, #57

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    48 13:06  13.08.17

    До коментар #44 от "ключаря":

    А защо говорим за 18-годишните през 1980 и тези сега? Защо не вземем тези от 1990? И защо ти изпращаш синчето в прогнилия Запад, вместо да го оставиш у дома, а?
  • Ник 2
    Отговор
    49 13:19  13.08.17

    До коментар #24 от "Трезвомислещ":

    Жалко за теб ако сега си трезвомислещ. Ако сега се изнасят с хиляди на година, през годините за които говориш беше забранено изнасянето, щото за една година щяха да останат само няколко хиляди тук, а другите милиони да ги няма. Пълни училища и градини с деца, и млади хора които да са щастливи от живота и онова което имат, ще видиш и днес - посети циганските села из страната. Не говоря за гета, а села, цигански. Задружни, щастливи и работят. Може не винаги да е законно, но за тях е работа. За тях ние сме средство за препитание. Щастливи са, не щото са особено богати или щото децата им (малки и пораснали) имат всички последни технологични играчки, а щото са заедно в мизерията си и изплуват заедно през нея. Целите за които се борят са им постижими. Даже да са в дрипи, еднакви с години, наследствено предавани от по-стари на по-млади, наотразяващи последния писък на модата в мола - но това не им пречи, не ги прави нещастни. Като погледнеш старите филми - ами работническата класа дето управлява 50 години, тръгна от това дередже (бедни, нямащи нищо, дрипави хора, получиха апартаменти, работа, социален статус в градовете) и каквото можа раб.класа - стори до 90-те, после каза "не става, предаваме се". За тези нрави ли ми говориш? Това ли е пример за подражание. Ами щото ги помня, затова НЕ ГИ ЩА обратно. А на който днес още (или вече) му липсват, може би циганското е генетично заложено в кръвта му и е време да се прибере у дома. Циганските села наистина са весели и
  • стоян георгиев
    Отговор
    50 13:21  13.08.17

    До коментар #38 от "Ник":

    така е почваме от различни нива.за теб е голяма работа да има огромен пушещ завод ,макар и на загуба.за мен тва е реална катастрофа .икономическа,екологична,морална .дали имам елементарни познания се вижда при дискусия,а аз няма никога да си позволя в такава да твърдя малоумия като твоите въпреки че пиша без главни букви.тва дето твърдиш че предприятията са били основата на една икономика не винаги е вярно.в българия от българските предприятия о българия губеше ,през соца.тва ти го твърдя отговорно.няма българско предприятие дето да произвежда нещо конкурентно или ценно при една пазарна икономика .запомни ни едно.стари технологии ,слаб мениджмент,демотивирани работници ,плачевна организация .дори и да бе внесено нещо по-ново при конкуренция отиваше директно в кофата за боклук.та тва ти е нивото убавецо.
  • митница Олтоманци
    Отговор
    51 13:21  13.08.17

    До коментар #1 от "Maxxx":

    А , ТИ НА КОЙ /Я ИСКАШ ДА СЕ РАДВАМЕ ??? НА ХАМЕЛЕОНА НИНОВА - ПЕТРОЛНАТА КОНТРАБАНДИСТКА ЗАЕДНО С ИВАН КОСТОВ И ПРИВАТИЗАТОРКА НОМЕР 1 НА ГОЛЕМИ ФИРМИ И ЗАВОДИ ???
  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    52 13:22  13.08.17

    До коментар #47 от "Ник":

    Виж сега, далеч не смятам предишния държавен строй за единствено лош, но огромната му грешка беше, че не допусна Запада. Имаше интерес към смесени предприятия с чужди инвеститори, имаше възможност да навлязат германски вериги за търговия на дребно, имаше възможност да се допусне Свободния пазар под някаква форма и това щеше да доведе до раздвижване и ухищожаване на уравниловката. Част от това се случи чак с прословутия Указ 56 през 1988 и на практика нямаше голям ефект върху икономиката на "социалистическа" България. Всъщност точно преди ВСВ в света се развива Голямата Депресия, поради което благосъстоянието на повечето държави по света се унищожава. Но до Първата световна война България се развива най-бързо в региона на Балканите. Имали сме самолетно производство, което при достатъчно инвестиции и интерес би могло да създаде цяла флотилия от пътнически и товарни самолети. Например. Или достатъчно на брой рудници и добивни кариери, разработвани предимно от германци. Някои от немските съоръжения отпреди 9-ти септември още си стоят и се ползват лез никакъв ремонт. Много неща сме могли, ама...
  • Ник2
    Отговор
    53 13:25  13.08.17

    До коментар #25 от "ключаря":

    До ключаря от Г.О. Ключар, ти наясно ли си какво значи да се дотира? И в днещно време може да се дотира. Намаляват ти заплатата на половина и я дават на Пешо да си купи евтин билет за Г.О. Това ли е за теб признак за просперитет?
  • стоян георгиев
    Отговор
    54 13:31  13.08.17

    До коментар #39 от "ключаря":

    както ти казах ,хал хабер си нямаш.рвд убавецо е съвсем отделна служба от летището,тя е дори отделна от българската държава и печели по междхународни стандарти на транзитно преминаващите над българия самолети.та тя няма връзка с летищо в горна оряховица.тлетището в горна оряховица без интензивен трафик няма как да е печалившо и никога не е било,макар че се намира по средата на останалите,което е смешно предвид че летищата на българия не извършват редовни полети помежду си ,а пътуват основно до софия.освен това българия е малка страна ,а горна оряховица ги няма в живите ни като трафик ни като икономика и в скоро време не се очаква тва да се промени.та твоя си работа имаш ли пари прави квото ти се прави,само че няма да спечелиш от самолетна линия софия горна оряховица със сигурност.

    Коментиран от #58

  • Дали щяха да се върнат от Запада
    Отговор
    55 13:37  13.08.17

    До коментар #47 от "Ник":

    Колкото до нашата "демокрация" и "живот по западен модел", те нямат много общо със Запада. У нас се случи геноцид и разграбване на натрупаните активи, както и безконтролно се въдят малцинствата, което показва, че единствено за тях това е добър начин на живот и те никога досега не са видели такова замогване и благини. Така се случи! В разумните държави си продадоха добре държавните компании, всичко беше съхранено и добре запазено, докато у нас се продаде на парче и окраде. За това не споря. Нашето БТК се продаваше в началото на 90-те за над милиард долара, после реално се продаде за около 200 милиона евро. Чехия например нямаше да допусне такъв резил. При всички положения обаче, демокрацията по принцип е по-добра, при условие, разбира се, да бъде наистина демокрация, а не имитация като у нас. У нас е демократично да просиш, да те бият и убиват, да не ти плащат и тем подобни права, като виновните си остават невинни, а битият - бит... Нашето не е демокрация и "живот по западен модел"...
  • Ник 2
    Отговор
    56 13:39  13.08.17

    До коментар #39 от "ключаря":

    Ключар, с този коментар ми се сгромоляса в ощите. Ти не знаеш какво пишеш. Май не правиш разлика между "какво ти се иска да е" и реалност. Не ставаш за четене.
  • Ник 2
    Отговор
    57 13:59  13.08.17

    До коментар #47 от "Ник":

    Не виждам нищо "западно" в нашия стандарт. Живеем като хора получили свободата си и не знаещи какво да правят с нея. Не сме само ние така. Научили сме да гледаме тези преди нас и така да се поставяме все на последно място. Ако се огледаш сред по-близки и по-далечни страни ще видиш този дявол и сред други. Ако пък погледнеш в по-близки и по-далечни времена - ще го видиш навсякъде. Страдаме 25 години, заради грешките на тези преди нас. Но от грешките, които допускаме тези 25 години, ще страдат тези след нас.
  • ключаря
    Отговор
    58 15:42  13.08.17

    До коментар #54 от "стоян георгиев":

    Ама да си ....... не е лесно!Казах ти - летището работи и сега, в този момент и е печелившо.Иначе надали "Вълкът" щеше да го вземе.А само преди дни завърши серията от карго-полети на свежо ядрено гориво за АЕЦ- а строен от парите на баща ти, ако е бил трудов човек.Относно РВД - всеки знае от какво печели - от трафик, на пътя на който е Г.О..А за разбитата икономика на Г.О. ще ти кажа следното - все още единственият голям завод за захар е в Г.О., все още единственият комбинат на Балканите, вкл. и турция е в Г.О..Най-голямата шивашка промишленост е в Г.О. - производствената сграда на "Аполон", шиещ преимуществено свои модели и такива на "Пиер Карден" е призната за на й-красива производствена сграда в България.А шивашките фирми в Г.О. са повече от гънките на мозъка ти - "Сенатор", "Канберов и Парушев и Ко" само допълват картинката.А онази фирма за бельо и бански, където обличаше "Шоуто на Слави" - помниш ли я?

    Коментиран от #70

  • ключаря
    Отговор
    59 15:58  13.08.17

    До коментар #34 от "стоян георгиев":

    А сега нещо, което сигурно никога не си знаел за Г.О. - първият международен мострен панаир не е бил в Пловдив, дано си от там, а е бил в Г.О. - още стоят панаирните палати на "Форд" и "Пежо"- там се помещава в част онзи завод - най-голям на Балканите за складова Техника - толкова голям, че турчин, който водих там цъкаше като стенен будилник поне 10-15 минути.Десетилетия по-късно след като икономиката на Г.О се разбива умишлено - както от капиталисти, така и от комунисти, и то само с една цел - страх от събралата се и консолидирана работническа сила на едно място, по-голяма от тази в София по онова време.Ти си чувал за Венецианската република, но за Калтинската в рамките на България трудно ще чуеш и сега.И запомни едно нещо, което е безспорен факт - Българската царска икономика е била известна с четири неща по света до 1944, три от които са започвали с думата Горнооряховско, Горнооряховски и пак Горнооряховско.Най-вече икономиката ни е била известна с 1.Горнооряховския мострен панаир, след това с продуктите продавани и печелили там, а именно розовото масло и 2.Горнооряховският суджук и 3.с онова, което е сред седемте ....., но ще те оставя да ровиш в интернет
  • Антикомист1
    Отговор
    60 16:29  13.08.17
    И пак, и пак, и пак излиза този безпредметен спор "за" или "против" на времето на социалистеското ни развитие – добре ли живяхме. Отговора на въпроса: "къде социалистическа държава е прокопсала и хората там са щастливи", е пределно ясен: "НИКЪДЕ". Това е сатанинска идеология, която ти отнема всичко човешко, обезличава те и отгоре на всичко те държи на екзистенц-минимума, за което иска да си й безрезервно благодарен. Държи хората далеч от Бога и ги атеизиара, като ги превръща в неверни и индиферетни душици, които се спасяват по единично с връзки, рушвети и шуробаджанащина. ЗАТОВА ВРЕМЕТО НА ИЗБАВЛЕНИЕТО ИДВА ТОЛКОВА БАВНО И НЕСИГУРНО.
  • BORO
    Отговор
    61 16:32  13.08.17
    И пак, и пак, и пак излиза този безпредметен спор "за" или "против" на времето на социалистеското ни развитие – добре ли живяхме. Отговора на въпроса: "къде социалистическа държава е прокопсала и хората там са щастливи", е пределно ясен: "НИКЪДЕ". Това е сатанинска идеология, която ти отнема всичко човешко, обезличава те и отгоре на всичко те държи на екзистенц-минимума, за което иска да си й безрезервно благодарен. Държи хората далеч от Бога и ги атеизиара, като ги превръща в неверни и индиферетни душици, които се спасяват по единично с връзки, рушвети и шуробаджанащина. ЗАТОВА ВРЕМЕТО НА ИЗБАВЛЕНИЕТО ИДВА ТОЛКОВА БАВНО И НЕСИГУРНО.
  • konservator
    Отговор
    62 16:39  13.08.17
    И пак, и пак, и пак излиза този безпредметен спор "за" или "против" на времето на социализма у нас – добре ли живяхме. Отговора на въпроса: "къде социалистическа държава е прокопсала и хората там са щастливи", е пределно ясен: "НИКЪДЕ". Това е сатанинска идеология, която ти отнема всичко човешко, обезличава те и отгоре на всичко те държи на екзистенц-минимума, за което иска да си й безрезервно благодарен. Държи хората далеч от Бога и ги атеизира, като ги превръща в неверни и индиферетни душици, които се спасяват по единично с връзки, рушвети и шуробаджанащина. ЗАТОВА ВРЕМЕТО НА ИЗБАВЛЕНИЕТО ИДВА ТОЛКОВА БАВНО И НЕСИГУРНО.
  • konservator
    Отговор
    63 16:40  13.08.17
    И пак, и пак, и пак излиза този безпредметен спор "за" или "против" на времето на социализма у нас – добре ли живяхме. Отговора на въпроса: "къде социалистическа държава е прокопсала и хората там са щастливи", е пределно ясен: "НИКЪДЕ". Това е сатанинска идеология, която ти отнема всичко човешко, обезличава те и отгоре на всичко те държи на екзистенц-минимума, за което иска да си й безрезервно благодарен. Държи хората далеч от Бога и ги атеизира, като ги превръща в неверни и индиферетни душици, които се спасяват по единично с връзки, рушвети и шуробаджанащина. ЗАТОВА ВРЕМЕТО НА ИЗБАВЛЕНИЕТО ИДВА ТОЛКОВА БАВНО И НЕСИГУРНО.
  • 64 16:41  13.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Милен
    Отговор
    65 17:15  13.08.17
    Споровете са безмислени, защото сякаш никой не разбира, че Гърците се освобождават от Турците само след два века робство, ние след цели 5 (ПЕТ) века, а след това се натресохме на руските евреи. Не вярвам някога Мавзолеят на Ленин да последва съдбата на Г. Димитров. Онзи е праведен евреин. Капиш! Иначе, тези спомени са приятни за някого, но си спомнете, че основно пасажерите бяха комуняги - партийни функционери, секретари, доносници. Родителите ми никога не са се возили на самолет. Нямаха пари за това или никой не ги е допускал?! Няма-няма, но всяка година на море БЕЗ заеми. А къщата - триетажна, я построиха само със заплатите си. Парадокси и противоречия да искате!!! Въпреки тези и още много, много хубави спомени, запомнете, че: комунизнът, социализмът, диктатурата, нацизмът, фашизът и демокрацията са творение на ционистите-евреи. И ако не вярвате има доста интересни лекции на равини, в окупирана Палестина, върху тази тема.

    Коментиран от #67

  • Гост
    Отговор
    66 17:47  13.08.17

    До коментар #27 от "VMORO":

    Абе ти верно ли си с толкова промит мозък? Изобщо прочете ли си мнението преди да го публикуваш? Значи хем комунизма учудващо много е изкарал, хем сега пак БКП управлява? Много силни тези комунисти бе - ни НАТО, ни ЕС може да ги бутне в една "богата" 7-милионна България? А това за евреите-комунисти, направо ме довърши! Аз освен Израел, друга официална еврейска държава не знам. И викаш там управляват ИКП (Израелската комунистическа партия) - хахахахахаха Да, има евреи с комунистически възгледи, но най-известния от тях е Айнщайн. Но едва ли си го чувал, след като смяташ, че комунизма е виновен за всичко зло по света!
  • ключаря
    Отговор
    67 19:21  13.08.17

    До коментар #65 от "Милен":

    Съжалявам, но не лесно и да си неук - Гърция се освобождава не след два века турско робство, а след пет века такова - само 45 години преди нас
  • Шаран БГ
    Отговор
    68 19:25  13.08.17
    Всеки си има своя гледна точка и собствени критерии за живота. Вижте фактите! За годините от 1944 до 1964. Следвоенни години, насаждане на съветския модел на живот, създаване на ТКЗС-та, строежи на пътища, ж.п.линии, заводи.Нормално е на някой да не му харесва--- Белене, Скравена, Перник. От 1965 до 1985 година, вижте статистиката : колко лични домове са построени,колко "зайчарници" /панелки/ в големите градове, колко заводи, които даваха продукция и работа на обикновения човек.Каква е детската раждаемост? Каква бе продукцията от ТКЗС-тата? Във всеки окръг имаше най-малко един голям консервен комбинат. Друг е въпроса къде отиваше продукцията. Както и сега не питам, къде отива продукцията на военните ни заводи.До три дни бе срокът за изплащане на месечните заплати !! Ако не се спазеше-да му мислят, като почнеш от профсъюзно , административно и партиино ръководства - та стигнеш до БНБ!!!Такова безумие - да работиш като роб и да не ти се заплаща труда, никой не си го е помислял в социалистическа България. Да, през границите можеше да се отиде само до социалистическите страни от обикновения човек. Лъскавите капиталистически бяха само за управляващите.! Армията бе армия, милицията -милиция, имаше ред и дисциплина. Ще напсува циганин доктор, учител или ,не дай Боже , милиционер или партиен ръководител. Жална му майка ! Сега бият, колят,, за цигара убиват..Вярно е, че и преди 30 години имаше престъпност и никой никого не информираше! Ама всеки си отиваше по
  • Шаран БГ
    Отговор
    69 19:36  13.08.17
    "майтапния " ред. Със самолетите летеше всеки, който имаше нужда-за лични цели - сам си плащаш, за командировки - предприятието, завода.Сега мога да летя по целия свят, но в моята Родина възрастните хора ровят в контейнерите за смет. Голяма част от тях са с по 200 лева месечна пенсия, като "строители на развития социализъм, с идеята да измрат колкото се може по-бързо!! Че помнят дъртаците и лошото, но и хубавото !!
  • стоян георгиев
    Отговор
    70 21:08  13.08.17

    До коментар #58 от "ключаря":

    сега не ме караи да ти извадя статистика кво е икономическото положение на зоната горна оряховица и региона барабар с плевен.летището го взема вълка за да го разреже предполагам ,щото ще го купи за един лев.ако летището бе печелившо отдавна да е взето.иначе бая безсмислени работи се построиха с труда на баща ми маика ми и дядовците и бабите ми.те затова и се чудеха и чудят що им са такива пенсиите.в горна оряховица няма достатъчно натовареност за летище .за сравнение мога да ти кажа че летището в пловдив едвам изкласва въпреки огромната разлика между пловдив и горна оряховица и споко ако ако летището в горна се затвори рвд няма да изчезне или да намали персонала си ,само само няма да бъде вече в горна оряховица.

    Коментиран от #71

  • ключаря
    Отговор
    71 21:54  13.08.17

    До коментар #70 от "стоян георгиев":

    Много си зле откъм летищна култура. За икономиката на Г.О. да не говорим. Та за летището - "Вълкът" не може да нареже летището и да продаде нарязаното защото - първо, той не е купил летището, а го взел на концесия, която се следи изкъсо освен от държавата/дали влага договореното/, но и от ЕС защото летището е международно.Както не веднъж съм писал тук през м. май вълците в региона си изкривяват вратовете и вият нагоре и на изток защото Гергевските агнета отлитат за арабските държави.И второ - огромната разлика между икономиките на двата града е само в твоята глава и не почива на никакви икономически и туристически основи.Ако само чукнеш в нета ще се удивиш, че най-исканата и посещавана дестинация на Б-я не е София, нито Пловдив, нито Варна, нито Бургас, а за ужас на жителите на тези градове най-посещаваната и най-желаната дестинация е ..., не е Г.О., а е В.Търново, а пък то е на 7 км от Г.О..Искам да ти кажа, че където е текло пак ще тече и ще тече в Г.О., защото там е текло.Родната къщата на Буров е само на 5 м. от моята и от много негови наследници съм го чувал - все хора строили икономиката на Б-я.

    Коментиран от #72

  • стоян георгиев
    Отговор
    72 00:53  14.08.17

    До коментар #71 от "ключаря":

    да видим дали няма да може.взел го е на концесия за да го разпердушини като стотици други неща взети в българия на концесия .летището сега се дотира от държавата ,заедно с това на пловдив макар че е дадено на концесия .спре ли дотирането ще хвърчи имущество ,после ще се уволнява персонал,а накрая ще фалира фирмата концесионер.горе долу тва е сюжета навсякъде дето стъпи някои като вълка.международното летище в горна оряховица с големия велико търново до него на година има около 1000 пътника....смяхххх.сега и статистиата за велико търново и региона и град пловдив и региона.ето ти ,чети. http://www.nsi.bg/bg/content/11408/%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE търново,русе,габрово ловеч и плевен заедно нямате брутния вътрешен продукт на пловдив,за горна оряховица въобще не говоря.та както казах ви няма в живите като икономика.та въпреки над 6 си млрд.бвп пловдивското летище е губещо,но горнооряховското ще бъде печелившо.наздраве ключарче и тва че къщата ти е близо до тази на буров не те прави да разбираш от икономика за съжаление.

    Коментиран от #75


  • гост
    Отговор
    73 09:31  14.08.17
    Споровете за това какво е щяло да стане, ако не сме минали под руско влияние, а под западно и как е щяло да продължи развитието на Царство България след WWII са доста безсмислени поради много взаимосвързани фактори, трудно поддаващи се на анализ. Още след Първата Световна родствените зависимости на европейските монархиите умират заедно с монархиите. Втората Световна слага началото на зависимостта на Европа от изнесения в САЩ капитал. Разбира се, за период от 45 години част от страните, минаващи под руско влияние не са зависими от този капитал, но пък зависимостта и за тях става пълна след падането на комунизма. Всеки, необременен мисловно може лесно да провери какво е началното и крайното състояние за периода на царство, социализъм и капитализъм и сам да си направи изводите. Като освен икономическите показатели, трябва да се отчетат фактори като урбанизация, демография, социална политика, образование, медицина, международно положение и т.н. Сляпото и едностранно сравняване и заключения са за плитките мозъци. Лично за мен, сегашното състояние на България е пряко следствие от влиянието на западните интереси, вкл. и тези на капитала след 89-та. Защо? Ами колкото и да плюете по социализма, той не разрушава базата която наследява от царството, а я развива и модернизира дотолкова, че 20 години по-късно икономически, социално, военно и най-общо казано ДЪРЖАВНО България е в апогея си. 20-години след падането на социализма, всичко е разбито и окрадено. Българи

    Коментиран от #74

  • гост
    Отговор
    74 09:34  14.08.17

    До коментар #73 от "гост":

    ...п.с. имаше и още, но нещо копирането ми се бъгна и не ми се пише наново...схванехте логиката
  • ключаря
    Отговор
    75 15:45  14.08.17

    До коментар #72 от "стоян георгиев":

    Уж все си прав в коментарите си, пък само минуси събираш! Или пък не е лесно а си пророк в собствената си държава, а?
  • Шаран БГ
    Отговор
    76 08:40  15.08.17
    Извинете, какво му е международно на "международното" летище в Калтинец? Нито нужната дължина на пистата /ако се засили малко по-вечко някой аероплан и ще забие нос в Янтра - на изток , а на запад може и до Циганово да стигне/ нито нужната настилка, нито съответните писти за рулиране на самолетите, за хангари да не говорим. АН-чета винаги може да приюти !!! Не разбирам много от въздухоплаване, но знам какво представляват летищата в Сарафово, София, Варшава, Шереметиево в Москва, Милано, Барцелона, Будапеща,Шьонефелд у Берлин,Рузине в Прага........На онова ,на "майната"си у Франкфурт, не съм бил ! Тези дни се каня ....внуците са някъде там.

Напиши коментар:


Публикувай