България беше една от държавите с най-добре развита мрежа за вътрешни въздушни съобщения. До 1990 година БГА „Балкан“ поддържаше редовни целогодишни самолетни линии до Варна, Бургас, Силистра, Търговище, Русе, Горна Оряховица и Видин. През 80-те години на миналия век бяха организирани и полети до Кърджали, които се изпълняваха с вертолет „Ми-8“, пишат от "Животът днес".
В различни периоди от развитието на българската авиация са изпълнявани полети от София до Стара Загора, Пловдив и Плевен, както и от Горна Оряховица до Варна и Бургас.
За относително малката територия на България гъстата вътрешна самолетна мрежа се обяснява с планинския релеф и липсата по онова време на скоростни автомобилни пътища, както и с дългите авиационни традиции на страната. Преди изграждането на съвременните магистрали и първокласни пътища пътуването от София до Варна със съветските автомобили отнемаше поне 8 – 10 часа. Дори до отдалечения на едва 211 км. Видин с автомобил или влак се пътуваше около 5 часа. Затова самолетите бяха много желан транспорт, особено при служебни командировки, в които билетът се заплащаше от държавата.
Цените на самолетните билети през 80-те години на ХХ в. у нас:
София – Варна (респективно Варна - София): 22 лв.
София – Бургас: 20 лв.
София – Силистра: 22 лв.
София – Търговище: 16 лв.
София – Русе: 16 лв.
София – Горна Оряховица: 12 лв.
София – Видин: 11 лв.
За сравнение влаковият билет втора класа София - Варна редовна цена струваше 10.50 лв.
"Ту-134" беше сред основните самолети във флотилията на "Балкан" както за международни, така и за вътрешни полети
На фона на днешните цени на самолетните билети посочените по-горе може да изглеждат ниски, но не бива да се забравя, че обичайната начална заплата на висшист се движеше между 150 и 200 лв. Т.е. ако тричленно семейство тръгне със самолет за морето, това му струваше около 120 лв. за отиване и връщане, което е значителна на фона на доходите сума.
Особено през лятото билети за Варна и Бургас се намираха доста трудно, разказват още от "Животът днес". В докомпютърната ера купуването на билет за самолета си беше цяло приключение. Мнозина си спомнят бюрото на БГА „Балкан“ за вътрешни линии на софийската улица „Софийска комуна“ 10. Днес улицата се казва „Княз Александър“, а на мястото на билетните каси е разположена сладкарница. Пред врата на бюрото от ранна сутрин се извиваха опашки. Вътре на отделни гишета се продаваха билетите за различните направления, като на самото гише на лист хартия бяха написани датите и часовете за полетите до съответния град за месец напред. Често се означаваше и типът на самолета, с който ще се изпълнява полета. Всеки пътник се записваше в специална тетрадка под пореден номер и получаваше билет, написан на ръка от служителката.
За бързина и улеснение често те не написваха пълните имена на градовете, а София беше „Сф“, Варна – „Вн“, Бургас – „Бс“, Видин – „Вд“ и т.н. За разлика от сега, изгубването или забравянето на хартиения билет създаваше големи главоболия и без този документ просто не можеше да се лети. Друга особеност е, че обикновено от София не можеше да се купи билет и за връщане със самолета. В столичното бюро имаха някаква квота от билети в обратната посока, но тя се изчерпваше много бързо и често се налагаше пристигналият в който и да е град със самолет веднага да отиде в местното бюро на „Балкан“, за да търси билет за връщане.
Затова с голям ентусиазъм беше посрещнато въвеждането на така наречената видеорезервационна система "Габриел“, нещо като прадядо на сегашните дигитални системи за резервация и продажба на самолетни билети. Така или иначе цените бяха твърди и не се влияеха нито от това колко време преди полета е купен билетът, нито от това дали е еднопосочен или двупосочен.
През лятото до Варна и Бургас имаше над 20 полета дневно, при това с всички типове самолети, с които БГА „Балкан“ разполагаше. Естествено, желанието на хората беше да летят с по-големите и бързи машини като „Ту-154“ и „Ту-134“, но при липсата на места, никой не се отказваше и от „Ан-24“. По тези линии летяха също „Ил-18“ и „Як-40“.
По-големи самолети („Ту-134“ и „Ил-18“) изпълняваха вътрешни полети и до Търговище, докато до Русе, Силистра, Видин и Горна Оряховица летяха само станалите нарицателни „Ан“-чета.
Правилата изискваха при вътрешен полет пътникът да е на летището най-късно 20 минути преди часа, определен за излитането. Минаваше се на гише, където се представя билетът и се приема багажът. Всеки получаваше и бордна карта, но без конкретно определено място. Затова когато автобусът, закарал пътниците от терминала до стълбичката на самолета, отвореше врати, наставаше сериозно бутане кой ще влезе в салона по-напред, за да заеме желаната седалка.
По време на вътрешните полети се предлагаха бонбони за смучене, мокри кърпички за почистване на ръцете, кафе, чай и вода.
"Ту-154" - най-големият и най-луксозният самолет на българската гражданска авиация. С него до Варна се стигаше за около 30 минути
Приблизителна продължителност на полетите:
София – Варна:
„Ту-154“ – 35 минути
„Ту-134“ – 40 минути
„Ил-18“ – 50 минути
„Як-40“ – 45 минути
„Ан-24“ – 1 час и 15 минути
До Бургас времетраенето на полета със съответните типове самолети беше с около 5 мин. по-кратко.
От София до Видин „Ан-24“ летеше 35 минути, до Русе – 50 минути, до Горна Оряховица – 40 минути, до Силистра – 1 час и 10 минути, до Търговище – 50 минути.
С изключение на Варна и Бургас, чиито летища бяха свързани с центъра на града с редовна автобусна линия, в останалите градове автобусните връзки бяха предвидени според съответните полети.
До Видин целогодишно се поддържаха два полета дневно – сутрин и вечер; до Горна Оряховица – 3 полета, до Русе – три полета, до Търговище, което практически обслужваше и Шумен и Разград – между 3 полета през зимата и 5 – 6 през лятото, до Силистра – 2 полета.
Поради постоянните зимни мъгли над София и особено в района на летище Враждебна, честа картина беше закъснението и отмяната на полети заради лоши метеорологични условия. Тогава в тесния салон на „Вътрешни линии“ наставаше истинско стълпотворение. Както и пред касата за билети, защото много от пътниците се опитваха да сменят отменения полет с друг – до възможно най-близкия до целта им град.
Днес летището в Русе не обслужва редовни полети, както и летищата във Видин, Горна Оряховица, Силистра и Търговище
Петър Галев, "Животът днес"
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Maxxx
Коментиран от #3, #51
07:50 13.08.2017
2 CKH
предателите да на започват с анализите, защото мисля, че след 27 години, 27 ГОДИНИ -ДА, и на децата. които не са живели по онова време е ясно каква е била България и каква е сега.
Коментиран от #6
07:58 13.08.2017
3 VMORO
До коментар #1 от "Maxxx":
Боко и Цецка са били членове на БКП. Лиляна Павлова е от виден комунистически род. Повечето партии, особено парламентарно представените такива, са проекти на ДС. От 09.09.1944 година насам червената чума мори България. Бог да ни е помощ!08:22 13.08.2017
4 VMORO
Коментиран от #17
08:26 13.08.2017
5 antropos
08:29 13.08.2017
6 sfd
До коментар #2 от "CKH":
Не е Полувек за съжаление. Комунизмът придоби малко човешко лице едва към края на периода. Максимум 20 години ! От 70-та до 90-та. И дори през този период ако кажеш, че някой 'отговорен другар' всъщност е пияндур рискуваше да си изгубиш здравето и дори живота по лагери. А деата ти - да получат отрицателна характеристика при кандидатстване във ВУЗ.08:29 13.08.2017
7 Гост с име
Коментиран от #14
08:33 13.08.2017
8 Шегобиец
Коментиран от #9, #13
09:03 13.08.2017
9 Един от соца
До коментар #8 от "Шегобиец":
До месния трол.(Защото той е един с няколко десетки IP адреса и Интернет платен от Позитано с пари на руското посолство)
Пич,
Знам, че това ти е основната опорна точка - "демокрация ни отне много". Няма значение, че по онова време ни се разрешаваше да летим "евтино" до нашето море, но НИКЪДЕ другаде! А сега с малко късмет мога да си намеря билет за 20$ до Париж или всяка друга дестинация в Европа. Или просто да отида на летището и да замина за КЪДЕТО СИ ПОИСКАМ.
И още нещо - въпреки скъпите билети, гражданската авиация тогава бе дотирана на 70% от държавата за да купуваме руските бракми и авиационно гориво от тях. Което бе една от причините за ТРИТЕ банкрута на държавата по време на Соца.
Така, че тролче помисли си (ако имаш малко съвест) дали заради трохите които ти подхвърлят "другарите" има смисъл от толкова лъжи.
Коментиран от #10, #11, #12, #15
09:41 13.08.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ник
До коментар #9 от "Един от соца":
Въобще не си разбрал нищо от статията!- Става въпрос, че тогава държавата създаваше, а сега не!
Аз не помна за последните 30 години всички, които се изредиха да са построили 1 училище, да са създали една програма за обучение на кадри. Да са направили един завод. - Да са помогнали за развитието на една иновация- без значение каква!
До 44 драги страната е аграрна и пълна с неграмотно население. - До 89 година всичко което виждаш сега го направиха онези старите. Пристанища, Летища, Заводи, Университети., Електоцентрали... - Дори курортите ни в по- голямата си част бяха направени именно от тях, като Албена, Дружба, Златни Пясъци, Пампорово, Хисаря и да не ги изброявам всичките. Нямаше безработни, а контрола над мангалите не им даваше възможност да надхвърлят цифрата от 300 хил. Нямаше такива масови кражби и хора да ровят в казаните. Нямаше гладни, не се изоставяха деца, а лудите не се разхождаха по улиците. - Всички работеха и държавата правеше необходимото за да се развиват всички възможни сфери на общественият живот.
Сега имаме .. ? - Имаме крадливи говеда, които управляват държавата, няма наказуемост, нямаме предприятия, затваряме училища, имаме тежка емиграция, отрицателен прираст на населението и затворени заводи! - Нямахме турски партии и София не харчеше бюджета на страната за себе си.
С толкова неграмотно население вероятно сме били между ПСВ и ВСВ
Коментиран от #16, #23, #43
10:16 13.08.2017
13 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #8 от "Шегобиец":
Ти конкретно може и да си видял добро от "социализма", защото от много хора съм слушал как се крадяло в огромни мащаби и пак имало изобилие какво да се краде. Та, така те виждам - крал, крал, но тъй като все оставало за държавата, той бил доволен. Смешното е, че комунистическият режим държеше хората затворени в България, за да не видят "загниващия" Запад... Затова милионите излъгани и водени за носа у нас работеха за нищожните пари, давани от комунистите и се стремяха да станат партийни членове, за да се ползват с още привилегии. Ако бяха могли да заминат спокойно на Запад, сигурно никой нямаше и да помисли да се върне...Аз, тогава дете на 10 години, като ме попитаха - къде ти харесва повече - тук или в България, само си спомних за сивите бетонни сгради, за сивото ежедневие в комунистическата страна, за еднотипните вестници, приличащи на некролози и възхваляващи еднообразно мъдрите комунистически управници... Не, тогавашна България не ставаше за живот...
Коментиран от #24
10:32 13.08.2017
14 ключаря
До коментар #7 от "Гост с име":
Помните ли като Ви писах, че билета на "Балкан" от София до Г.О. струваше 12 лв. и по три пъти на ден - ама тогава 99% гракнахте, че е невъзможно.А до 1985 г. беше 8.00 лева.10:44 13.08.2017
15 ключаря
До коментар #9 от "Един от соца":
Да, бе - дотирана до 70%, ама имало е от къде да е дотирана.То и сега селскостопанската продукция на цяла Германия е дотирана.А относно билетчетата от 20 долага до Париж днес - от три години издържам студент в чужбина - когато започва учебната година и когато завършва - билет от която и да е компания в Европа под 300 евро в едната посока, 6 месеца по-рано - ела ти ми намери.А ако удължат сесия и ти се наложи презаверка под 50 евро смяна на дата - ела и аз ще ти доплатя разликата.
Коментиран от #26
10:51 13.08.2017
16 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #12 от "Ник":
А какво си разбрал ти? "Нямаше, нямаше". Напротив, имаше, но не се говореше масово за това, защото отговорните другари нямаха полза от информиране на населението. Щях замалко да кажа "общественост". Каква общественост през комунизма?! Ако не беше фактическата съветска окупация на България дали България нямаше да е по-добре, а? Пише се в специализираната литература за над 133 млрд. златни лева, задигнати от съветските представители по един или друг начин в онези години. Дали тези пари нямаше да е по-добре да си останат в български ръце?!Създадоха много комунистите, това е вярно, но също и много заграбиха, много унищожиха и не съм склонен да смятам, че в полза на обществото. Сигурен ли си, че без комунизма в България нямаше да има морски курорти? Дали щяхме да произвеждаме самолети? Немците ни продаваха тогава машини и съоръжения, които бяха натоварени на вагони и изнесени в Съюза.
Какво говорим, комунистите взеха властта със съветските щикове. По това време България администрираше една огромна територия в Беломорието и Македония, за които при успешно завършване на войната бе логично да бъдат оставени на България постоянно.
Коментиран от #20, #29
10:59 13.08.2017
17 Гост
До коментар #4 от "VMORO":
Ей такива коментари най-много ме изпълват с радост! Колко ли прост и ограничен трябва да си, за да кажеш, че евреите са комунисти?!Да, по онова време имаше диктатура, но България имаше естествен прираст, а сега се топим - ФАКТ!!!
Коментиран от #27
11:00 13.08.2017
18 Крум
11:03 13.08.2017
19 Жнц
11:04 13.08.2017
20 Крум
До коментар #16 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
Публикувано във факти.бг: що бе,ти да не мислиш че на запад всичко е добро....я кривни из задните улици или иди в малките градове и виж как се живее....или ти си мислиш.че си успял,няма да остаряваш или боледуваш.няма никога да те набият или ограбят,...почакай да те натисне живота и друга песен ще завъртиш...11:04 13.08.2017
21 стоян георгиев
Коментиран от #25, #45
11:12 13.08.2017
22 ключаря
Какво излезе: Ако изобщо ти разрешат "лъвовете" - билет с цена 120 лв. в едната посока със собствен 50 местен самолет.
Да, ама от една година се появи и друго утежнение на цената за тази дестинация - "Вълкът" взе летище "Г.О." на концесия - как мислите - цената от 120 лв. в този случай нагоре ли ще е или надолу?
Коментиран от #37
11:17 13.08.2017
23 Пазарен Либерализатор
До коментар #12 от "Ник":
Активното включване на страната във войната след Деветосептемврийския преврат довежда до неконтролируема инфлация. БНБ е принудена да кредитира без никакво покритие, както разходите на правителството, така и тези на съветските окупационни власти в страната.Комунистите превръщат България в аграрна дупка, където населението е принуждавано да дава земи и животни в ТКЗС, както и да полага безплатен труд за да изхранва неграмотната БКП върхушка. Строят се колосални, но неефективни предприятия и заводи, България тихомълком минава през три фалита, то и няма как да бъде, когато землянкаджии избиват цвета на нацията и неграмотни ушанки завземат властта. До последно малоумния народ се прекланяше пред още по-малоумния и неграмотен овчар от Правец.
Сега сърбате попарата на комунизма.
Коментиран от #33
11:21 13.08.2017
24 Трезвомислещ
До коментар #13 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
По- добре е един път да видиш, отколкото сто пъти да чуеш! Ако се беше родил по рано щеше да видиш детски площадки и градинки пълни с деца от пет годишна възраст нагоре , който си играеха до 9-10 часа вечерта без страх! Щеше да видиш пълни училища и детски градини!Кога се увеличава броя на населението можеш да си отговориш сам. В сивите бетонни сгради всеки работещ можеше да си закупи апартамент, с заем от ДСК с лихва 2% без да му се налага да гладува. За кражбите си прав, само, че размера на предишните и сегашните е несъпоставим. Мислиш ли, че сегашния капитализъм има нещо общо с предишния! Във всяка една държава от капиталистическа Европа хората предпочитат живота преди разпадането на вършавския договор. Ако България тогава не ставаше за живот с десет милиона население, какво да кажем сега, когато от България се изнасят с хиляди на година?
Коментиран от #32, #49
11:24 13.08.2017
25 ключаря
До коментар #21 от "стоян георгиев":
Стоенчо, Стоенчооо!При три полета на ден София-Г.О. билет се купуваше с "връзки".
Влаковият билет 2-ра класа беше 5.60 лв. в едната посока 1980 г., а самолетния 8.00 лв.
Ти, лично как би предпочел да пътуваш при това положение - автобус 280 те караше до центъра за 20 мин., а от гарата до центъра със смяна на два трамвая - в най-добрия случай 20 мин.
За дотирането се разбрахме, или не сме? Сега защо не дотират - ами щото няма от къде!Пък тогава четири-пет десетилетия - имаше.
Абе човече вестниците в Г.О ги четяхме преди вас в София, защото ги качваха на сутрешния полет и преди началото на работното време ги четяхме, а колегите в София се оплакваха, че заради заледяване напр. ги няма в 9 часа по павилионите.
Коментиран от #34, #53
11:28 13.08.2017
26 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #15 от "ключаря":
Що лъжеш, бе?! Да оставим дежурното "Аз издържам студент в чужбина", който впрочем вероятно и работи там за нелоши пари, но билети до Париж имало евтини, ама чак след 6 месеца! Гледам в този момент с "Уиз еър" и виждам място за 53 лева за кога? За 9 октомври... Не можеш да си планираш изпитната сесия ли или нямаш представа кога ще ходиш до Париж, за да вземеш билет за парижкото летище "Буве"? А с каква заплата го издържаш - сигурно с тази на бивш партиен секретар.Изобщо, бившите комунисти сте голяма работа! Кажете как сте крадяли и как "пак имало". Въпреки вас. Въпреки кражбите ви! Субсидиите и дотациите от бюджета бяха да спонсорират огромните дупки, които оставаха от упражняването на дейност по неефективен начин. И децата на комунистите така се изучиха, че нарочно правят дейността на бизнеса неефективна, за да могат да крадат от него. Вземеш един на работа, той ти докара роднините си.
Коментиран от #31, #41
11:29 13.08.2017
27 VMORO
До коментар #17 от "Гост":
Факт е също така, че БСП, СДС, НДСВ, ГЕРБ, ДПС, ПатрЕотите са рожби на ДС. Едни и същи хамелеони управляват България от 1944 година насам. Чеда на различни лобита в БКП. Същите, които ни докараха до 9 000 000, сега ни стапят. Разиграват се разни избори, референдуми и прочее. Как да избирам измежду еднакви? С какво едните са по-различни от другите? Всички се изредиха да управляват. И какво от това? Ченгетата разиграха цирка, наречен приватизация, за да лапнат доходоносните предприятия, а нерентабилните ги унищожиха.Защо "социализЪмЪт" се сгромоляса в Източна Германия, Чехословакия, Унгария, Румъния, Югославия, СССР? Защото бе обречен. Дори учудващо много изкара.
Какви по произход са били съдиите от "Народния съд"? Какъв по произход е Маркс? Какъв по произход е Троцки? А Дзержински?
Коментиран от #66
11:29 13.08.2017
28 Ощърбий
Средната заплата тогава е била 140лв, голямо фърчене е падало шъ знайте!!!
11:32 13.08.2017
29 Ник
До коментар #16 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
Да си беше останал със стария профил " един от соца". - Кому е нужно да емитираш няколко личности?- Какво съм разбрал ли? - А ми аз драги живях по това време и вместо да получавам информация от другите имах възможност да го видя с очите си!
- Тогава драги имаше общество сега имаме селяндури и разединен народ.
Апропо като си говорим за злато и пари, може би е добре да разбереш как САЩ прибират парите на Франция след десанта в Нормандия и защо Де Гол не спира да крещи върнете ни Парите и се разкарайте от страната ни? - Същото се случва и с Германия!
Тоест драги това, което се случва след войната е две големи сили да приберат парите на останалите държави. Руснаците прибират част от парите в СОЦ- лагера, а САЩ прибра парите на онези от другата страна.
Да не говорим, че каквото и да се прибрали Руснаците от тук, това което ние взехме от тях е многократно повече! - Всички предприятия бяха построени с руски пари. И персонала, който бе обучен да работи в тях пак бе с руски пари.
Разликата между мен и теб е драги, че аз помня времената и видях къде какво се създава. - Видях и какво и как се руши след 89 година.
За това не ми обяснявай колко сме по- добре от тогава. - Безпредметно е? - Ти си получил някаква информация от някого, а аз го видях! - Не се е налагало някой да ми обяснява!
-Това, за което говоря ще го разбереш едва като минеш 40-50 години... - До тогава ще трупаш опит и ще отсяваш информацията.
- Дори образованието ти драги е пак продук
Коментиран от #42
11:33 13.08.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 ключаря
До коментар #26 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
В коя държава учебната година започва или завършва на 9 октомври?Кой студент пътува без багаж?Тази компания, която цитираш е ниско тарифна и има още такси, които не са включени в цената и като добавиш всичко, каква стана тя?Студент на 9 октомври, 9 ноември и 9 декември пътува извънредно!То, който е сложил плюс знае какво съм изпатил - миналата 2016 1-3 септември цената в едната посока София-Амстердам - 403 евро
Коментиран от #36
11:39 13.08.2017
32 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #24 от "Трезвомислещ":
Аз съм се родил по-рано и съв виждал тези детски градини, дори съм ходил в такава. Помня ги тези неща, но помня и много други - жителство и такива ми ти ограничения. Затова и попитах - дали, ако имахме възможността по-рано да пътуваме на Запад и след като хората осъзнаят лъжите и манипулациите на комунистическата партия, щяха да останат да живеят в границите на НРБ? Защото всички помним уравниловката. Всички помним как беше изключително трудно някой да бъде уволнен поради некадърност или нежелание да работи. Всички помним култа към личността и невъзможността да наложиш собственото си име срещу това на партийния кандидат.Някои добре си поживяха, така е, но това, че си вземал вестника по-рано от другите е дреболия, докато недъзите на "социализма" бяха забележителни. Факт е, че като нямаше вече откъде да се смуче и "социалистическият" режим се сгромоляса... Е, за вас останаха апартаментите...
11:43 13.08.2017
33 Ник
До коментар #23 от "Пазарен Либерализатор":
Инфлацията драги в край на войната води до инфлация в всички засегнати страни! - Германия, Франция, Холандия, Белгия ... - Всички!- А страната ни драги до ВСВ не е индустриална! - Не си мисли, че някак войната разбива великата Българска промишленост от 5 фабрики за платове. Имаме 2 електроентрали на кръст и нямаме и 20 трактора в цялата страна! Нямаме пътища и населението е основно селско и неграмотно. - Това са фактите драги!
А предприятията, на които все още се крепи икономиката са строени именно по време на соца! - Понеже се опитваш да се правиш на икономист, вземи да разгледаш структурата на бизнеса и от какво най- много печели страната. После виж кои са въпросните предприятия и кога са строени! - Няма нито едно ново! - Нито едно!
Коментиран от #35, #40
11:44 13.08.2017
34 стоян георгиев
До коментар #25 от "ключаря":
ключарчо ,предполагам че сте чели вестниците преди тези в софия и е било на далавера да пътуваш със самолет и затова както бе през соца е трябвало връзки за билет.нещо дето ти явно много харесваш ама аз не.та само да те питам убавецо как с три полета на ден се потдържа летище,полоса, системи за сигурност,самолети и т.н. обслужващ персонал???откъде идват парите?и през соца нямаше от къде да се дотира убавецо затова фалирахме през 15 години .три пъти за 45 комунизъм.затова ни бяха празни магазините и хладилниците,затова нямахме коли,дрехи и обувки и трябваше връзки за самолетен билет.и не се хващаи с частен бизнес да отваряш гражданска линия от софия до горна оряховица ще фалираш ,дори и вълка да не е взел летището.предства си нямаш от икономика и пари.Коментиран от #39, #59
11:45 13.08.2017
35 стоян георгиев
До коментар #33 от "Ник":
ник ,предполагам бивш ключар,не говори за икономика дето хал хабер си нямаш.българската икономика преди девети септември е в пъти по-печаливша от неправилно структурираната и технологично изостаналата такава през соца.тва да имаш един голям празен магазин на черни връх не те прави печеливш за сметка на един с малко магазинче пълно с ценни нещта в центъра на софия.лошото е че цяло поколение та даже две се загуби да строи този ненужния на черни връх и като се усети трябваше да го разреже за скраб ,щото само тва ставаше от огромната ,но губеща българска индустрия.не случаино правя паралел между българия и гърция .ние имахме кремиковци те закинтос,ние произвеждахме калашници ,те зехтин ,но те бяха в пъти по-богати и печеливши от нас ,а уж бяха наи-бедните в европа.та стига за тези заводи.кремиковци с големината си изпомпа енергията и здравето на поколения българи произвеждаики на загуба десетки години.тази загуба се изправяше от българския народ през мизерията му,щото за да я покрием изнасяхме наи-хубавото си в чужбина.лошото е че не тва бе наи-лошото,а именно че българина се научи да мисли като руснака ,а именно без сметка и че труда е безсмислено усилие което при първа възможност трябва да се спира.сега берем плодовете именно на тази порочност.Коментиран от #38
11:56 13.08.2017
36 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #31 от "ключаря":
А кой те кара да пътуваш на 9 октомври? Соча ти друго - че два месеца по-рано може да се купи билета и няма проблем да се заплатят 53 лева, приблизително равни на 20€. Два месеца по-рано съвсем не е шест месеца по-рано. С какво ще пътувате е отделен въпрос - нискотарифна или луксозна авиокомпания, но щом ви се дават пари... Самият багаж е достатъчен за млад човек с малък куфар и раница, така че се чудя какво толкова се жалваш/хвалиш...Самият факт, че студентът е някъде в Европа щеше да е невъзможен при комунистите, освен ако не си от техните...
11:57 13.08.2017
37 Ощърбий
До коментар #22 от "ключаря":
Ти кат бивше партийно величие требе да знаайш много убаво как се прай бизнес. Ама явно си от дребните тунеядци на ниво партиен секретар дето цел живот една бурма не е завил, и ся комунизма му мноу скъп щото за да не сиди гладен требе да бачка.Мислех си навремето, че бързичко че се отървем от андрешковското, ама явно докато не измрат и последните комуняги нема да има оправия за България.
Писнало ми е да чета как некадърници се оплакват, че все някой им пречи, от комшията та до султана на буруней!!!! Но за съжаление 45 години комунизъм роди това! Мрънкачи, некадърни и ръцете да си измият сами!!!!
11:59 13.08.2017
38 Ник
До коментар #35 от "стоян георгиев":
Стояне...Не съм си сменял "ник-а" просто защото няма смисъл!
- Но пък трябва да си спомняш, че всеки път ти правя забележка че си неграмотен!
- Ние започваме от различни нива! -Няма как да разбереш за какво говоря просто защото си НЕГРАМОТЕН!
Ти нямаш елементарни познания, което издава липсата ти на познания и следователно няма как да водим разговор! - Разбираш ли думите ми?
Коментиран от #50
12:05 13.08.2017
39 ключаря
До коментар #34 от "стоян георгиев":
Ще ти отговоря, понеже се правиш на умник, но нямаш грам понятие от поддръжка на летище!Явно!То за твое сведение и сега летището си работи всеки ден и сигурно ще се учудиш е международно - тук могат да кацат и кацат самолети от цял свят - има си митница, "наземни" стюардеси и денонощна поддръжка, както от специалисти, така и действаща кула за РВД.На всичкото отгоре е и едно от най-старите летища в България и основно при Соца за селскостопанската авиация, която мутринските правителства изнесоха в ... Африка.
Та, откъде се издържа - ами намира се в централна България и е най-удобната дестинация, пред вид и големия ЖП възел и шосеен транспорт, за всичко искащо да кацне в България и да транспортира в родината.Макар и по рядко кацат чартъри с туристи, както и при лоши метео условия, което и да е летище е равноотдалечено от всички в страната ни.И още нещо - за да те заболи - заплатите в РВД Г.О. започват от четири хиляди и специално там не са държавни служители.
Коментиран от #54, #56
12:13 13.08.2017
40 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #33 от "Ник":
Не смятам, че войната разбива някаква българска индустрия, защото самата България война не вижда. Но колкото до съградените мощности през комунизма... Виж сега, със сигурност едно свободно тогава и независимо Царство България щеше да създаде немалко други индустриални обекти. От 1945 това са 45 години до 1990. Наистина ли мислиш, че български предприемачи нямаше да направят хотели и ресторанти по Черноморието, нямаше да изградят "Нефтохим", имали сме държавни самолетостроителни заводи и е нямало да направим български въздушен флот с български самолети? Хората веднага след войната и при идването на комунистите на власт са питали - властта се сменя, а безплатния обяд от фирмата ще остане ли? Защото чорбаджията давал закуски и безплатен обяд на "изтормозените" работници...Така че е немислимо да хвалим комунизма заради обектите, които съгради. Да, създадоха ги българи за българи, но със сигурност икономиката ни нямаше да остане аграрна и при германците. Наивно е да смяташ, че останалите държави в региона въвеждат нефтени рафинерии, а в България няма да се появи. Наивно е да смяташ, че имаме плажове, налице са туристи с интерес, държавите от региона изграждат туризъм и в България, комунистическа или не) няма да се появят увеселителна и туристическа индустрия. За всичко това щеше да дойде време и без комунистите. Проблемът бе, че прекъснахме добрите връзки със Запада и вместо чужденците днес да познават "Слънчев бряг" както "Сен Тропе" и съответно и парите д
Коментиран от #47
12:15 13.08.2017
41 ключаря
До коментар #26 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
Какво става с "лъжата" ми?Май слагащите плюсчета са яли моята попара, а не твоите лъжи?Коментиран от #46
12:27 13.08.2017
42 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #29 от "Ник":
Няма нужда да еманирам няколко личности, след като съм сам и ти го казвам в прав текст! Ти си живял тогава и си видял какво:- как се строи;
- как САЩ заграбват френското злато;
- как две големи сили си поделят континента;
- как животът на българина е станал за кратко малко по-лек;
- как неграмотността е била почти ликвидирана.
Да започнем с неграмотността. Уж тя била ликвидирана, пък във форумите се подвизават стотици и хиляди хора, които са възпитани и изучени през комунизма, а са неграмотни или полуграмотни. Помня едната ми баба как се мъчеше да пише, а технически този проблем би следвало да е ликвидиран от комунистите. Нали?
Видял си създаденото през комунизма. Не твърдя, че е малко, но съм сигурен, че частната инициатива за 45 години би построила много повече, ако имахме контактите със Запада.
За разделението на континента си прав, но аз умишлено избягвам да политизирам темата, защото ще превърнем спора в противопоставяне "АнтиРусия - АнтиСАЩ". Аз просто се спирам на националното благосъстояние на държавите с частна инициатива и наличието на свободен пазар.
Заводите не са строени с руски пари. Заводите са купувани изключително срещу български пари и изграждани от държавния бюджет. Това, което руснаците направиха, бе да дават заеми и предоставят технологии, но не безвъзмездно, разбира се. Даваха и нефт, който се заплащаше от българската страна по едни цени и се продаваше за валута. Изградиха и АЕЦ-а.
Коментиран от #44
12:36 13.08.2017
43 Ник 2
До коментар #12 от "Ник":
Ами, НЕ, не си прав за "напредъка" след 44-та". След 44-та, ние изоставахме от другите европейски некомунистически държави. Твоето е все едно турчин да излезе и да твърди, че от XIV до XIX век на територията на Б-я цивилизацията е напредвала, а не изоставала, щото видите ли в XIX век хората са имали вестници по кръчмите и един грамотен да го чете пред цяло село, докато в X в. писмеността е била достъпна само в двореца и манастирите. Едно е напредък, друго е "изоставащ напредък". Пигмеите също са напредвали през своето съществуване във вековете. Били сме прогресивна държава до XIV век (когато сме създавали и ИЗНАСЯЛИ култура за европейските народи) и в края на XIX, първата половина на XX век когато за десетилетия сме станали от последната избавила се от турска зависимост държава, в най-развитата и богата такава на полуострова. От средата на XX век позволяваме едно и също и не си вземаме урок - позволяваме на "приятели", "приятелски народи", да ни крадат и употребяват за своя изгода. Крепим удавници на раменети си - за да не потънат те, гълтаме вода ние.12:38 13.08.2017
44 ключаря
До коментар #42 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
Ти как мислиш - процентно, осемнадесет годишните сега по грамотни ли са от онези през 1980 година?Коментиран от #48
12:45 13.08.2017
45 Ник 2
До коментар #21 от "стоян георгиев":
Абсолютно сте прав, г-н Георгиев!12:45 13.08.2017
46 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #41 от "ключаря":
Е, не излъга ли, че нямало билети до Париж от по приблизително 20$? Нямало според теб билети или се купували 6 месеца по-рано. Да, но съвсем ясно ти доказах, че билети има, струват приблизително 20$ и до датата на заминаване остават по-малко от два месеца. Могъл си да си нагласиш така нещата и спрямо 1-3 септември и пак щеше да платиш толкова.Минусите и плюсовете не ме интересуват. Слагат ги хора, които са пораснали през комунизма и са свикнали с мазни усмивки и ръкопляскания да се слагат на всеки пред портретите на Ленин, Горбачов, Гошо Тарабата и Тато. Там винаги царува единодушие и никога няма опозиция. Бивши комунисти няма!
12:51 13.08.2017
47 Ник
До коментар #40 от "Дали щяха да се върнат от Запада":
Задръж малко!- Първо аз не казвам, че нямаше лоши черти от старият строй!
- Второ дай да не говорим като Бойко Борисов - Магистрали! ...
Ние нямаме заводИ за самолети, а имаме една фабрика с относително положителен резултат! - По време на ВСВ нашите пилоти са с немските Месершмит, а не с нашите велики самолети!
- Не си мисли че щяхме да дръпнем много напред, просто защото тук наоколо имаме достатъчно примери! - Турците започнаха своето развитие едва след Юзал и Демирел, а Гърците започнаха да мърдат малко преди нас, просто защото ЕС започна да налива пари там 10 години по- рано. - Гърците дори нямаха и толкова пътища колкото ние имахме през 80 години. Сега понеже не могат да върнат налетите пари започнаха да разпродават острови - тоест територия и да ограничават социалните разходи. Както и факта, че под диктата на задлъжнялостта си се превърнаха в бежански център.
- Ако все пак имаш някоя жива баба или дядо, нека да ти обяснят кога за пръвпът в България има телевизия, колко хора са имали ръчни часовници, колко фабрики са имали и колко хора са имали образование!
Живеем по западен стандарт вече 30 години и резулатите са налице!
- Повече неграмотни, по-малко производство, повече цигани и турци,
по- малко училища, повече емигранти, по- малко население. По- голям внос ( отрицателно търговско салдо) и повече дългове!
Повече хора, които ровят в кофите за боклук, повече бездомни!
Повече корупция, повече чиновници и разбира се продажба на национа
Коментиран от #52, #55, #57
12:55 13.08.2017
48 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #44 от "ключаря":
А защо говорим за 18-годишните през 1980 и тези сега? Защо не вземем тези от 1990? И защо ти изпращаш синчето в прогнилия Запад, вместо да го оставиш у дома, а?13:06 13.08.2017
49 Ник 2
До коментар #24 от "Трезвомислещ":
Жалко за теб ако сега си трезвомислещ. Ако сега се изнасят с хиляди на година, през годините за които говориш беше забранено изнасянето, щото за една година щяха да останат само няколко хиляди тук, а другите милиони да ги няма. Пълни училища и градини с деца, и млади хора които да са щастливи от живота и онова което имат, ще видиш и днес - посети циганските села из страната. Не говоря за гета, а села, цигански. Задружни, щастливи и работят. Може не винаги да е законно, но за тях е работа. За тях ние сме средство за препитание. Щастливи са, не щото са особено богати или щото децата им (малки и пораснали) имат всички последни технологични играчки, а щото са заедно в мизерията си и изплуват заедно през нея. Целите за които се борят са им постижими. Даже да са в дрипи, еднакви с години, наследствено предавани от по-стари на по-млади, наотразяващи последния писък на модата в мола - но това не им пречи, не ги прави нещастни. Като погледнеш старите филми - ами работническата класа дето управлява 50 години, тръгна от това дередже (бедни, нямащи нищо, дрипави хора, получиха апартаменти, работа, социален статус в градовете) и каквото можа раб.класа - стори до 90-те, после каза "не става, предаваме се". За тези нрави ли ми говориш? Това ли е пример за подражание. Ами щото ги помня, затова НЕ ГИ ЩА обратно. А на който днес още (или вече) му липсват, може би циганското е генетично заложено в кръвта му и е време да се прибере у дома. Циганските села наистина са весели и13:19 13.08.2017
50 стоян георгиев
До коментар #38 от "Ник":
така е почваме от различни нива.за теб е голяма работа да има огромен пушещ завод ,макар и на загуба.за мен тва е реална катастрофа .икономическа,екологична,морална .дали имам елементарни познания се вижда при дискусия,а аз няма никога да си позволя в такава да твърдя малоумия като твоите въпреки че пиша без главни букви.тва дето твърдиш че предприятията са били основата на една икономика не винаги е вярно.в българия от българските предприятия о българия губеше ,през соца.тва ти го твърдя отговорно.няма българско предприятие дето да произвежда нещо конкурентно или ценно при една пазарна икономика .запомни ни едно.стари технологии ,слаб мениджмент,демотивирани работници ,плачевна организация .дори и да бе внесено нещо по-ново при конкуренция отиваше директно в кофата за боклук.та тва ти е нивото убавецо.13:21 13.08.2017
51 митница Олтоманци
До коментар #1 от "Maxxx":
А , ТИ НА КОЙ /Я ИСКАШ ДА СЕ РАДВАМЕ ??? НА ХАМЕЛЕОНА НИНОВА - ПЕТРОЛНАТА КОНТРАБАНДИСТКА ЗАЕДНО С ИВАН КОСТОВ И ПРИВАТИЗАТОРКА НОМЕР 1 НА ГОЛЕМИ ФИРМИ И ЗАВОДИ ???13:21 13.08.2017
52 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #47 от "Ник":
Виж сега, далеч не смятам предишния държавен строй за единствено лош, но огромната му грешка беше, че не допусна Запада. Имаше интерес към смесени предприятия с чужди инвеститори, имаше възможност да навлязат германски вериги за търговия на дребно, имаше възможност да се допусне Свободния пазар под някаква форма и това щеше да доведе до раздвижване и ухищожаване на уравниловката. Част от това се случи чак с прословутия Указ 56 през 1988 и на практика нямаше голям ефект върху икономиката на "социалистическа" България.Всъщност точно преди ВСВ в света се развива Голямата Депресия, поради което благосъстоянието на повечето държави по света се унищожава. Но до Първата световна война България се развива най-бързо в региона на Балканите. Имали сме самолетно производство, което при достатъчно инвестиции и интерес би могло да създаде цяла флотилия от пътнически и товарни самолети. Например. Или достатъчно на брой рудници и добивни кариери, разработвани предимно от германци. Някои от немските съоръжения отпреди 9-ти септември още си стоят и се ползват лез никакъв ремонт. Много неща сме могли, ама...
13:22 13.08.2017
53 Ник2
До коментар #25 от "ключаря":
До ключаря от Г.О.Ключар, ти наясно ли си какво значи да се дотира? И в днещно време може да се дотира. Намаляват ти заплатата на половина и я дават на Пешо да си купи евтин билет за Г.О. Това ли е за теб признак за просперитет?
13:25 13.08.2017
54 стоян георгиев
До коментар #39 от "ключаря":
както ти казах ,хал хабер си нямаш.рвд убавецо е съвсем отделна служба от летището,тя е дори отделна от българската държава и печели по междхународни стандарти на транзитно преминаващите над българия самолети.та тя няма връзка с летищо в горна оряховица.тлетището в горна оряховица без интензивен трафик няма как да е печалившо и никога не е било,макар че се намира по средата на останалите,което е смешно предвид че летищата на българия не извършват редовни полети помежду си ,а пътуват основно до софия.освен това българия е малка страна ,а горна оряховица ги няма в живите ни като трафик ни като икономика и в скоро време не се очаква тва да се промени.та твоя си работа имаш ли пари прави квото ти се прави,само че няма да спечелиш от самолетна линия софия горна оряховица със сигурност.Коментиран от #58
13:31 13.08.2017
55 Дали щяха да се върнат от Запада
До коментар #47 от "Ник":
Колкото до нашата "демокрация" и "живот по западен модел", те нямат много общо със Запада. У нас се случи геноцид и разграбване на натрупаните активи, както и безконтролно се въдят малцинствата, което показва, че единствено за тях това е добър начин на живот и те никога досега не са видели такова замогване и благини.Така се случи! В разумните държави си продадоха добре държавните компании, всичко беше съхранено и добре запазено, докато у нас се продаде на парче и окраде. За това не споря. Нашето БТК се продаваше в началото на 90-те за над милиард долара, после реално се продаде за около 200 милиона евро. Чехия например нямаше да допусне такъв резил.
При всички положения обаче, демокрацията по принцип е по-добра, при условие, разбира се, да бъде наистина демокрация, а не имитация като у нас. У нас е демократично да просиш, да те бият и убиват, да не ти плащат и тем подобни права, като виновните си остават невинни, а битият - бит... Нашето не е демокрация и "живот по западен модел"...
13:37 13.08.2017
56 Ник 2
До коментар #39 от "ключаря":
Ключар, с този коментар ми се сгромоляса в ощите. Ти не знаеш какво пишеш. Май не правиш разлика между "какво ти се иска да е" и реалност. Не ставаш за четене.13:39 13.08.2017
57 Ник 2
До коментар #47 от "Ник":
Не виждам нищо "западно" в нашия стандарт. Живеем като хора получили свободата си и не знаещи какво да правят с нея. Не сме само ние така. Научили сме да гледаме тези преди нас и така да се поставяме все на последно място. Ако се огледаш сред по-близки и по-далечни страни ще видиш този дявол и сред други. Ако пък погледнеш в по-близки и по-далечни времена - ще го видиш навсякъде. Страдаме 25 години, заради грешките на тези преди нас. Но от грешките, които допускаме тези 25 години, ще страдат тези след нас.13:59 13.08.2017
58 ключаря
До коментар #54 от "стоян георгиев":
Ама да си ....... не е лесно!Казах ти - летището работи и сега, в този момент и е печелившо.Иначе надали "Вълкът" щеше да го вземе.А само преди дни завърши серията от карго-полети на свежо ядрено гориво за АЕЦ- а строен от парите на баща ти, ако е бил трудов човек.Относно РВД - всеки знае от какво печели - от трафик, на пътя на който е Г.О..А за разбитата икономика на Г.О. ще ти кажа следното - все още единственият голям завод за захар е в Г.О., все още единственият комбинат на Балканите, вкл. и турция е в Г.О..Най-голямата шивашка промишленост е в Г.О. - производствената сграда на "Аполон", шиещ преимуществено свои модели и такива на "Пиер Карден" е призната за на й-красива производствена сграда в България.А шивашките фирми в Г.О. са повече от гънките на мозъка ти - "Сенатор", "Канберов и Парушев и Ко" само допълват картинката.А онази фирма за бельо и бански, където обличаше "Шоуто на Слави" - помниш ли я?Коментиран от #70
15:42 13.08.2017
59 ключаря
До коментар #34 от "стоян георгиев":
А сега нещо, което сигурно никога не си знаел за Г.О. - първият международен мострен панаир не е бил в Пловдив, дано си от там, а е бил в Г.О. - още стоят панаирните палати на "Форд" и "Пежо"- там се помещава в част онзи завод - най-голям на Балканите за складова Техника - толкова голям, че турчин, който водих там цъкаше като стенен будилник поне 10-15 минути.Десетилетия по-късно след като икономиката на Г.О се разбива умишлено - както от капиталисти, така и от комунисти, и то само с една цел - страх от събралата се и консолидирана работническа сила на едно място, по-голяма от тази в София по онова време.Ти си чувал за Венецианската република, но за Калтинската в рамките на България трудно ще чуеш и сега.И запомни едно нещо, което е безспорен факт - Българската царска икономика е била известна с четири неща по света до 1944, три от които са започвали с думата Горнооряховско, Горнооряховски и пак Горнооряховско.Най-вече икономиката ни е била известна с 1.Горнооряховския мострен панаир, след това с продуктите продавани и печелили там, а именно розовото масло и 2.Горнооряховският суджук и 3.с онова, което е сред седемте ....., но ще те оставя да ровиш в интернет15:58 13.08.2017
60 Антикомист1
16:29 13.08.2017
61 BORO
16:32 13.08.2017
62 konservator
16:39 13.08.2017
63 konservator
16:40 13.08.2017
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Милен
Иначе, тези спомени са приятни за някого, но си спомнете, че основно пасажерите бяха комуняги - партийни функционери, секретари, доносници. Родителите ми никога не са се возили на самолет. Нямаха пари за това или никой не ги е допускал?! Няма-няма, но всяка година на море БЕЗ заеми. А къщата - триетажна, я построиха само със заплатите си. Парадокси и противоречия да искате!!!
Въпреки тези и още много, много хубави спомени, запомнете, че: комунизнът, социализмът, диктатурата, нацизмът, фашизът и демокрацията са творение на ционистите-евреи. И ако не вярвате има доста интересни лекции на равини, в окупирана Палестина, върху тази тема.
Коментиран от #67
17:15 13.08.2017
66 Гост
До коментар #27 от "VMORO":
Абе ти верно ли си с толкова промит мозък? Изобщо прочете ли си мнението преди да го публикуваш?Значи хем комунизма учудващо много е изкарал, хем сега пак БКП управлява? Много силни тези комунисти бе - ни НАТО, ни ЕС може да ги бутне в една "богата" 7-милионна България?
А това за евреите-комунисти, направо ме довърши! Аз освен Израел, друга официална еврейска държава не знам. И викаш там управляват ИКП (Израелската комунистическа партия) - хахахахахаха
Да, има евреи с комунистически възгледи, но най-известния от тях е Айнщайн. Но едва ли си го чувал, след като смяташ, че комунизма е виновен за всичко зло по света!
17:47 13.08.2017
67 ключаря
До коментар #65 от "Милен":
Съжалявам, но не лесно и да си неук - Гърция се освобождава не след два века турско робство, а след пет века такова - само 45 години преди нас19:21 13.08.2017
68 Шаран БГ
19:25 13.08.2017
69 Шаран БГ
19:36 13.08.2017
70 стоян георгиев
До коментар #58 от "ключаря":
сега не ме караи да ти извадя статистика кво е икономическото положение на зоната горна оряховица и региона барабар с плевен.летището го взема вълка за да го разреже предполагам ,щото ще го купи за един лев.ако летището бе печелившо отдавна да е взето.иначе бая безсмислени работи се построиха с труда на баща ми маика ми и дядовците и бабите ми.те затова и се чудеха и чудят що им са такива пенсиите.в горна оряховица няма достатъчно натовареност за летище .за сравнение мога да ти кажа че летището в пловдив едвам изкласва въпреки огромната разлика между пловдив и горна оряховица и споко ако ако летището в горна се затвори рвд няма да изчезне или да намали персонала си ,само само няма да бъде вече в горна оряховица.Коментиран от #71
21:08 13.08.2017
71 ключаря
До коментар #70 от "стоян георгиев":
Много си зле откъм летищна култура.За икономиката на Г.О. да не говорим.
Та за летището - "Вълкът" не може да нареже летището и да продаде нарязаното защото - първо, той не е купил летището, а го взел на концесия, която се следи изкъсо освен от държавата/дали влага договореното/, но и от ЕС защото летището е международно.Както не веднъж съм писал тук през м. май вълците в региона си изкривяват вратовете и вият нагоре и на изток защото Гергевските агнета отлитат за арабските държави.И второ - огромната разлика между икономиките на двата града е само в твоята глава и не почива на никакви икономически и туристически основи.Ако само чукнеш в нета ще се удивиш, че най-исканата и посещавана дестинация на Б-я не е София, нито Пловдив, нито Варна, нито Бургас, а за ужас на жителите на тези градове най-посещаваната и най-желаната дестинация е ..., не е Г.О., а е В.Търново, а пък то е на 7 км от Г.О..Искам да ти кажа, че където е текло пак ще тече и ще тече в Г.О., защото там е текло.Родната къщата на Буров е само на 5 м. от моята и от много негови наследници съм го чувал - все хора строили икономиката на Б-я.
Коментиран от #72
21:54 13.08.2017
72 стоян георгиев
До коментар #71 от "ключаря":
да видим дали няма да може.взел го е на концесия за да го разпердушини като стотици други неща взети в българия на концесия .летището сега се дотира от държавата ,заедно с това на пловдив макар че е дадено на концесия .спре ли дотирането ще хвърчи имущество ,после ще се уволнява персонал,а накрая ще фалира фирмата концесионер.горе долу тва е сюжета навсякъде дето стъпи някои като вълка.международното летище в горна оряховица с големия велико търново до него на година има около 1000 пътника....смяхххх.сега и статистиата за велико търново и региона и град пловдив и региона.ето ти ,чети.http://www.nsi.bg/bg/content/11408/%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE
търново,русе,габрово ловеч и плевен заедно нямате брутния вътрешен продукт на пловдив,за горна оряховица въобще не говоря.та както казах ви няма в живите като икономика.та въпреки над 6 си млрд.бвп пловдивското летище е губещо,но горнооряховското ще бъде печелившо.наздраве ключарче и тва че къщата ти е близо до тази на буров не те прави да разбираш от икономика за съжаление.
Коментиран от #75
00:53 14.08.2017
73 гост
Всеки, необременен мисловно може лесно да провери какво е началното и крайното състояние за периода на царство, социализъм и капитализъм и сам да си направи изводите. Като освен икономическите показатели, трябва да се отчетат фактори като урбанизация, демография, социална политика, образование, медицина, международно положение и т.н. Сляпото и едностранно сравняване и заключения са за плитките мозъци.
Лично за мен, сегашното състояние на България е пряко следствие от влиянието на западните интереси, вкл. и тези на капитала след 89-та. Защо? Ами колкото и да плюете по социализма, той не разрушава базата която наследява от царството, а я развива и модернизира дотолкова, че 20 години по-късно икономически, социално, военно и най-общо казано ДЪРЖАВНО България е в апогея си. 20-години след падането на социализма, всичко е разбито и окрадено. Българи
Коментиран от #74
09:31 14.08.2017
74 гост
До коментар #73 от "гост":
...п.с.имаше и още, но нещо копирането ми се бъгна и не ми се пише наново...схванехте логиката
09:34 14.08.2017
75 ключаря
До коментар #72 от "стоян георгиев":
Уж все си прав в коментарите си, пък само минуси събираш!Или пък не е лесно а си пророк в собствената си държава, а?
15:45 14.08.2017
76 Шаран БГ
08:40 15.08.2017
77 Krasi
21:11 04.06.2020