856 5

Превозвачи поискаха от Борисов да ги защити пред Макрон

Мартин Христов

От Съюза на международните превозвачи изпратиха писмо до министър-председателя Бойко Борисов преди срещата му с френския президент Емануел Макрон. В него те настояха премиерът да обърне специално внимание на няколко конкретни въпроса, свързани с българската икономика.

„Последните законодателни промени в Република Франция и последвалите предложения за промяна на общоевропейското законодателство, анонсирани като противодействие на социалния дъмпинг, представляват механизъм, с който се упражнява нелоялна конкуренция с транспортните фирми и категорично противоречат на правото на ЕС, в това число на директивите, сочени за основание за тези промени, заяви председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

По неговите думи, автомобилният сектор е в криза заради силните удари, насочени по българските фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на стоки.

Рестриктивните мерки срещу българските превозвачи, предприети на национално ниво в така наречените „големи” държави членки, се пренасят и на общоевропейско ниво. Недостатъците в правната рамка дават възможност за нарушаване на основни права и свободи, заложени в Договора за функциониране на Европейския Съюз, а именно предоставените в него свобода на предоставяне на услуги и свобода на движение, се казва в писмото на превозвачите.

Те посочват, че по този начин се отнема конкурентното предимство не само на българските превозвачи, но и на всички останали от Централна и Източна Европа, което според думите на Траков в никакъв случай не би могло да бъде счетено справедливо, ефикасно и социално отговорно намерение за регулиране на правната рамка от страна на Комисията.

Значителна част от БВП се формира именно от транспортния сектор.

Съюза на международните превозвачи настоява на предстоящата среща с френския президент да се представи с достатъчна категоричност въпроса, свързан със социалните правила на ЕС в сектора на автомобилния транспорт и спешно да се обърне внимание на правната рамка, заложена в Директива 2006/22/ЕО в сектора на автомобилния транспорт.

Законодателното предложение на Европейската комисия, продиктувано от желанието на Франция да ограничи българските превозвачи от достъп до общоевропейския пазар, според него прекрачва така наречените „червени линии”, тъй като никой не отчита факта, че разпоредбите за командироване и административните изискания не съответстват на изключително мобилното естество на работа на водачите в международния автомобилен транспорт.

„Сега е моментът правителството да защити българския транспортен бизнес”, коментира председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Несправедливите социални и пазарни правила в отделните държави членки се пренасят и на общоевропейско ниво. Те образуват правна рамка, която нито е всеобхватна, нито е съгласувана с всички държави, членуващи в съюза. Това води до създаване на несправедлив, небезопасен и социално неустойчив сектор на автомобилния транспорт. Именно това е и главната цел да бъде създаден дисбаланс между Изтока и Запада на ЕС, който в крайна сметка цели унищожаването на българския превозвач.

Социалният стълб на т.нар „Автомобилен пакет” е обект на бурни дискусии в Европа, предвид целите на отделни държави членки като Франция, Германия и Австрия.

В Съюза на международните превозвачи членуват над 380 транспортни фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари на територията на Европейския съюз. То е и най-голямото в страната. Разпознато е и на европейско ниво.

Търговските дружества, членуващи в съюза, са обединили усилия да защитават правата и законите интереси на фирмите в сектора. Членовете на съюза осигуряват над 10 000 работни места, като над 8000 от тях са позиция „шофьор, товарен автомобил /международни превози/. По официални данни на Националния статистически институт в страната наети на същата длъжност има още 51 668 заети лица.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Mmmm
    Отговор
    1 12:03  25.08.17
    Проблемът е че българските превозвачи работят на ниски цени и подбиват западните разценки. Изучиха ги на бай ганьовски манталитет ,а и много спомага по един български диспечер в която и да е чужда фирма......и хоп ,тарикатлъкът е готов ,абе хубава работа,ама българска,пък нека чуждите превозвачи да се сърдят,че пазарът е подбор,важното е българският шеф да е на кяр!Точно така биват използват българските шофьори за облагодетелстването на някой друг......тъжно,но истина!
  • Mmmm
    Отговор
    2 12:25  25.08.17
    Разликата в заплатите и командировките на българските и западните шофьори е огромна.При нас е 460 лева плюс някакви командировъчни,а при тях е около 2350 евро заплата плюс командировъчни,които получават в края на работният месец, а не като нас чак в края на следващият.......хайде всеки сам да сметне къде са ползите и предимствата.Освен всичко,когато българският шофьор се пенсионира(ако доживее)ще вземе едни мизерни 200 лв,а колегата му на запад,ще живее с едни 1200 евро пенсия примерно!
  • Mmmm
    Отговор
    3 12:26  25.08.17
    Разликата в заплатите и командировките на българските и западните шофьори е огромна.При нас е 460 лева плюс някакви командировъчни,а при тях е около 2350 евро заплата плюс командировъчни,които получават в края на работният месец, а не като нас чак в края на следващият.......хайде всеки сам да сметне къде са ползите и предимствата.Освен всичко,когато българският шофьор се пенсионира(ако доживее)ще вземе едни мизерни 200 лв,а колегата му на запад,ще живее с едни 1200 евро пенсия примерно!
  • 321
    Отговор
    4 14:41  25.08.17
    Абе ти чел ли си какво иска Макрон. Нашите превозвачи са съвсем прави. Франция иска като се работи на територията на Франция, българската фирма да плаща осигуровки и данъци на френската държава, които са в пъти по-високи. По този начин искат да елиминират единственото предимство на нашите фирми - малко по-ниски цени поради, по-ниските заплати. Това е цинизъм, защото преди години ни забраниха да имаме различни цени за чужденци и българи, тъй като се ощетявали чужденците. Следващата стъпка е да поискат като дойде чужденец да пие една бира на морето, данъка ДДС да се превежда на чуждата държава, защото чуждия гражданин е получил парите си от нея. Дано наистина нашите министри да разбират какво точно се иска и да имат национална отговорност да откажат.
  • Mmmm
    Отговор
    5 18:48  25.08.17
    До 321 АБЕ ЩЕ ВИКАШ....!ЗАРАДИ ХОРА С ТАКОВА МИСЛЕНЕ НИЕ ЩЕ ПРОДАЛЖАВАМЕ ДА ВЗЕМАМЕ 230 €,ЗАПЛАТА,И ДА ОПРАВЯМЕ ЧУЖДАТА ИКОНОМИКА!

Напиши коментар:


Публикувай