2 287 18

Наказват учителката, нарекла деца със СОП „зверски опасни”

Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна
Светослава Ингилизова

Учителката, която в коментар в социалната мрежа нарече децата със специални потребности „зверски опасни”, днес ще бъде извикана в детската градина във Варна, в която работи, съобщи бТВ.

Очаква се отпускът на Христина Шиндова да бъде прекратен и да бъде свикан педагогически съвет и етична комисия към детското заведение, която да реши какво ще бъде наказанието за учителката.

Общинските власти във Варна проверяват случая, а от образователното министерство заявиха, че смятат за недопустимо изразяването на мнения, които дискриминират хората с увреждания.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Но е така
    Отговор
    1 15:42  25.08.17
    Хората с увреждания са вече дискриминирани. Те имат нужда от специални грижи, които обикновеното образование не може да им даде. Както е във филма Код Меркурий се вижда и в САЩ тези деца са в специални заведения, където им се обръща специално внимание и се успява да бъдат научени на нещо. В обикновен клас, с обикновени деца тормозът ще се бъде в двете посоки и вместо да се приобщават, по-скоро ще бъдат отхвърляни, тормозени или ако са агресивни може и да са опасни. Като знаем нивото на обществото в България, без какпа толеранс, то нещата са и много зле. И точно, защото са хора с увреждания, то трябва да им се обръща специално внимание в специализирани училища. По-скъпо е, но по-полено за децата, за родителите им и след това за обществото.
  • антиобразователно министерство
    Отговор
    2 16:11  25.08.17
    "Деца със СОП“ е доста широко понятие и включва и случаи, които наистина са „зверски опасни”. Тази учителка е човек, който познава проблема отблизо и казва просто истината. Това не може да се класифицира като дискриминация на хората с увреждания, защото няма претенциите да е обобщение за всички случаи.Истината е, че "приобщаващото образование" е една безумица, която дискриминира често обикновените деца и създава притеснения на родителите им. В резултат на това възникват конфликти между родителите на нормалните деца и децата със СОП, а директорите са между чука и наковалнята и трябва да взимат трудни решения, които винаги ощетяват една от страните в конфликта. Дискриминация е отношонието на "оговорните лица" към жената, която си е позволила да каже истината за проблема. Пречи им да го заметат под килима и да си измият ръцете с дежурното понятие "дискриминация".
  • Лена
    Отговор
    3 16:11  25.08.17
    Изказът на учителката можеше да бъде по - мек, но по същество е ПРАВА.Става дума само за децата с метален дефицит и то за някои,но наистина могат да бъдат опасни и съм имала не един такъв случай...За самите деца със СОП понякога е опасна училищната среда.Чиновниците се активизираха и намериха виновник в лицето на учителката за решаване на проблема.По сталински няма човек- няма проблем.А истината е специални условия в специална среда!

    Коментиран от #11

  • Лена
    Отговор
    4 16:12  25.08.17
    Метален дефицит

  • Лена
    Отговор
    5 16:14  25.08.17
    Явно авторедактор ми поправя ментален на метален аман
  • Лена
    Отговор
    6 16:19  25.08.17
    И трябва да сме много внимателни при термини или квалификации на деца със СОП,защото родителите са много чувствителни, и с право.Какво значи нормални деца!Аз бих казала обикновени и деца със СОП.

    Коментиран от #8

  • Истината боли
    Отговор
    7 16:28  25.08.17
    Напълно съм съгласна с младата учителка, специализираното обучение не значи по-лошо за децата със СОП, напротив, само специализираното и индивидуално насоченото обучение може да дръпне интелектуалното им развитие по-близо до това на връсниците им.В общообразователния клас всички деца имат право на еднакво внимание от учителя и защо дете със СОП трябва да имат претенции за повече внимание и да дърпат класа назад.
  • до Лена
    Отговор
    8 16:36  25.08.17

    До коментар #6 от "Лена":

    Лена, Вие хубаво бихте казали "обикновени деца", но знаете ли, че има родители, които и за такъв израз биха скочили срещу Вас - как така ще наричате техните необикновени, гениални деца "обикновени"? Така че... езикът е много разтегливо понятие. Включително и на въпросната учителка. А аз от опит знам, че на учителите не се препоръчва да имат мнение и да изразяват позиция. Не сте ли го забелязали?

    Коментиран от #9

  • Лена
    Отговор
    9 16:44  25.08.17

    До коментар #8 от "до Лена":

    Е ,стандартни ли да ги наричаме ?Нормални- значи другите са ненормални.Аз самата съм учителка и защитавам колежката.Просто това,че от неопитност си позволи да използва по-силни думи,възбуди тази реакция.И даде възможност на МОН да си измие ръцете!Колежката е права!

    Коментиран от #13

  • Пешо
    Отговор
    10 16:58  25.08.17
    Много странно ми се вижда това с интеграцията на деца с проблеми! Децата мислят първосигнално и едно дете с някакви увреждания за тях е различно и отношението към него също е различно. Така се получава напрежение и за двете страни.
  • Някой си
    Отговор
    11 17:03  25.08.17

    До коментар #3 от "Лена":

    Цитирам думи от друг неин коментар, който не се отрази никъде-"........Акцентирах върху проблема за недостатъчното и адекватно обръщане на внимание към тези деца със СОП.Ако не се направи така, че да се работи с тях и да им се помага, не ни очаква нищо добро.Написах го по-остро, защото по този начин предизвиках това....да се обърне внимание.Ако го бях поднесла нежно и внимателно, вероятно никой нямаше да го отрази......"
  • по темата
    Отговор
    12 20:49  25.08.17
    Кой по-добре може да познава тези деца, ако не учителката, която е с тях от години, а сега щели да я наказват защото била казала истината! Не е ли по добре да накажат малоумните тъпанари, решили това с бързината, с която винаги действат преди да помислят. Та тези ако са съдии ще екзекутират човека преди да са го осъдили, само за да угодят на тълпата.
  • Адолф
    Отговор
    13 21:30  25.08.17

    До коментар #9 от "Лена":

    Да, напълно правилно. Едните са нормални, а другите ненормални. Така е и в научната литература, само че вместо думата "ненормални" се използват други термини със същото значение. Едното развитие е в норма, а другото е патология. Псевдотолерантността, която води до масова глупост, напоследък сътворява какви ли не квалификации и определения, като "специални деца" например. Няма нищо специално в тези деца, те просто са деца с увреждания от всякакъв тип. Нуждаят се от квалифицирани грижи и терапии, но в специализирани заведения, с необходимите специалисти, които могат да осигурят най-добрите грижи и да развият максимално потенциала им. Със сигурност, поне 80 процента от тях, нямат място в масово училище.

    Коментиран от #15

  • Гост
    Отговор
    14 21:59  25.08.17
    Сега е момента за стачка на учителите...

  • Абсолютно правилно
    Отговор
    15 22:39  25.08.17

    До коментар #13 от "Адолф":

    Точно така! Само МОН се прави на ударени, т.к истината боли. Цялата политина на МОН от години е грешна. Но тяхната цел не е образованието, а д асе намалят парите. Затова закриха помощните училища. Прехвърлиха тази тежка задача на обикновените учители и деца, които нямат подготовката (учителите) и мотивацията (децата) да се се справят с този проблем. И така както и другите дейности: тръгване на училище на 4 години, целодневно обучение и други, които са неосигурени материално и с подходящи кадри, така и тук нещата не се получават. Докога образованието ще бъде изнасилвано от псевдо специалисти в МОН?
  • МАК
    Отговор
    16 00:18  26.08.17
    Я тези министерски боклуци да оставят жената, че казала грозната истина! Майка ми е детска учителка и им наввират в групатс деца съд СОП. Нямат място сред нормалните деца! Трудно се владеят тези деца и буйстват некотролируемо! Аман от боклуците некадърни който приемат такива работи! Това само в парцаландия може да стане!!!
  • Гост
    Отговор
    17 08:06  26.08.17
    Много се говори за приобщаващо образование, но като стане въпрос да се прави кесията се стяга, а това без допълнителни пари не става. Работя с деца със СОП, но във чужбина. Там те са в класа, но заедно с асистент до себе си, който гу учи по индивидуалната им програма и се занимава с тях, когато имат пристъпи на агресия или тревожност. Когато е възможно, детето със СОП участва в дейностите на целия клас. Така никой на никого не пречи, а всички са заедно. Приобщаването по нашенски е глупавшо и опасно и няма как да работи.
  • Биоложка
    Отговор
    18 11:15  26.08.17
    Таралежите се раждат без бодли, а учителите - без зъби! Тази учителка не е без зъба и здраво захапа проблема.Адмирации!!!!

Напиши коментар:


Публикувай