4 460 47

Ограничават старите коли в София с по-големи данъци

Столична община обмисля варианти за пречистването на въздуха

Константин Карагьозов

Столична община обмисля данъците на автомобилите да се изчисляват според това, колко замърсяват в опитите си да направи въздуха в София по-чист. Идеята е да се ограничи използването на стари автомобили, които са доказано по-голям „вредител“ за околната среда, предаде "Нова телевизия".

Наред с това, може да се въведат и стикери, които да показват екологичния клас на автомобилите. Идеите са все още в съвсем начален етап.

От местната управа отчитат, че метрото значително е допринесло както за намаляването на трафика, така и за това на мръсния въздух. Все пак това не отхвърля необходимостта от допълнителни мерки в тази посока.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бензин в кръвта
    Отговор
    1 08:35  21.09.17
    Дизелите - старите печки с двоен данък!!!

    Коментиран от #45

  • УЯЕАИОШЖГТНВ
    Отговор
    2 08:43  21.09.17
    РАБОТАТА ЩЕШЕ ДА Е ЛЕСНА КАТО ГЪБЕНА ЧОРБА АКО НЕ БЯХА МИЛИОНИТЕ ОДЖАЦИ НА КЮМЮР ВЪГЛИЩА И ДЪРВА НО ТЕ ГОРЯТ И СТАРИ ГУМИ , ГАЛОШИ, НАЙЛОНИ И ПРОЧИЕ СВРЪХОТРОВИ.ЗА КАПАК И ГАРНИТУРА 900 САМОЛЕТА НА ДЕН ПРЕЛИТАТ НАД ДЪРЖАВАТА РАЗПРЪСКВАЙКИ ТОНОВЕ ШАНЕЛ НИНА РИЧИ И ПАКО РАБАН. ТЕЦОВЕТЕ СА НА ПЪЛНА ПАРА А ОТ САСИПИЯТА НА БДЖ СЕ ПРЪКТАХА ФИРМИ С ПО 1000 ТИРА. ДЕМЕК ВСИЧКО Е ЕВТИНА ДЕМАГОГИЯ И ЩЕ ВЗЕМАТ ОТ КОГОТО МОГАТ ДА ВЗЕМАТ ,НО ГОЛЕМИТЕ ЗАМЪРСИТЕЛИ ПАК ЩЕ СИ МЪРСЯТ ПО СТАРУМУ.

    Коментиран от #24

  • alf
    Отговор
    3 09:03  21.09.17
    Няма как старата ми фиеста 1.2 да замърсява повече от новия джип на Джаро 4.5 битурбо

    Коментиран от #6

  • 321
    Отговор
    4 09:05  21.09.17
    Стига имитации на действия. Столична община нищо не може да определя при изчисляването на данъците, освен точната цифра или процент в границите определени от закона. Трябва Народното събрание да гласува промяна в закона за местните данъци. Единственото ограничение на общината го виждам през паркирането - за под ЕВРО4 - никакво паркиране в центъра. ЕВРО4 - 5 лева на час; ЕВРО5 - 3 лева на час; ЕВРО6 по сегашните цени, електричките безплатно.

    Коментиран от #7, #26


  • Ессед
    Отговор
    5 09:06  21.09.17
    Браво ще открият топлата вода!!!Че във всички бели държави важи правилото ,който замърсява повече плаща повече. Само при нас е колкото по-нов автомобил толкова повече плащаш щото по призумция имаш кинти да плащаш.

    Коментиран от #10

  • АЛО
    Отговор
    6 09:11  21.09.17

    До коментар #3 от "alf":

    Кюмурената ти печка замърсява като един ТЕЦ ! Не си мисли, че малолитражката не замърсява повече от W12... друг е въпроса, че "новите коли" на автокъщите са без катализатори...
  • Гост
    Отговор
    7 09:38  21.09.17

    До коментар #4 от "321":

    Не си добавил че първо трябва да се делят на бензин/дизел/LPG/CNG и второ да се проверяват автомобилите за НАЛИЧИЕ на работещ катализатор.

    Коментиран от #13

  • Кибик
    Отговор
    8 09:40  21.09.17
    Нищо няма да се промени докато избирате крадливи простаци да ви управляват
  • Къртев
    Отговор
    9 10:07  21.09.17
    Хващам се на бас, че догодина данъците × 2, но в никакъв случай няма да дишаме по-чист въздух.

    Коментиран от #15

  • Гост
    Отговор
    10 10:12  21.09.17

    До коментар #5 от "Ессед":

    Защото като имаш по-малко пари и караш по-евтина кола, защото се чудиш как да изкараш прехраната на семейството си трябва, но все пак правиш всичко възможно, за да ходиш на работа, да плащаш повече?!
  • Дедо Грую
    Отговор
    11 10:14  21.09.17
    Всчко това е предпоставка за допълнително отупване на брашнения чувал. Дреме им на крадците за екологията. Хората са бедни и за това са принудени да карат стари коли и да се отопляват на твърдо гориво. Колата не е лукс, а необходимост. Да вдигнат доходите на хората и всичко ще си дойде на място!

    Коментиран от #27

  • Къртев
    Отговор
    12 10:21  21.09.17
    А, ей ся ми светна. Ами Борисов нали обеща средна заплата 1500лв. Ето общинската администрация е уредена.
  • 321
    Отговор
    13 10:24  21.09.17

    До коментар #7 от "Гост":

    Няма нужда на нищо да се делят. Става дума най-вече за отделяне на СО2. Той се отделя при изгаряне без значение на горивото. За катализатора закона е ясен - при липса колата е неизправна - тоест се спира от движение. Просто трябва контрол. Ако го има половината автопарк в България отива на скрап. А колата, особено за София си е чист лукс, никаква необходимост не е. Транспорта е доста добър. За 50 лева пътуваш навсякъде цял месец. Ама друго е всеки член на семейството да си има собствен автомобил и да не налага да минеш 100 метра до спирката. Ако е вярна тезата за бедните хора /в София/, то тогава нямаше да има задръствания, защото всички щяха да се возят с градския транспорт. Автомобилът на месец винаги излиза като разходи поне 4-5 повече от картата за всички линии.
  • София
    Отговор
    14 10:28  21.09.17
    Нека първо да спрем безплатния достъп до центъра на София на автомобилите с провинциални номера,спрем отоплението на твърдо гориво и след това да вдигаме данъците,които и без това са най-високите в държавата.Защото останалото е геноцид над малкото останали софиянци!

    Коментиран от #16, #23, #30

  • Е ДА ДЕ
    Отговор
    15 10:35  21.09.17

    До коментар #9 от "Къртев":

    Заради това ще си плащаме...
  • ЗАЩО
    Отговор
    16 10:37  21.09.17

    До коментар #14 от "София":

    Варненският ми майбах ли ти пречи "гражданино" ?

    Коментиран от #19, #46

  • Ники
    Отговор
    17 10:44  21.09.17
    Твърдо съм ЗА да се вдигнат цените за старите коли, както и да минават на 6м. на преглед ! А в момента колкото по-нова ти е колата - толкова по-голям данък ?!? Що за безумие ? То затова се напълни със селяндури каращи 20годишни бракми ауди-та и бмв-та по 300кс. на гассссс !!!Автоморгите да ликуват !

    Коментиран от #21

  • Всичко е ясно
    Отговор
    18 10:54  21.09.17
    То наистина е много трудно да се измисли: просто се въвеждат европейските (германските) изисквания за нивото на изгорелите газове и съответните методи за контрол и санкциониране на всички нива... Нали всеки ден ревем как било в Европата, ами те така е: като си без катализатор/DPF филтър оставаш на трупчета и толкоз!
  • 19 10:58  21.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • onq s konq
    Отговор
    20 11:00  21.09.17
    Ас викам и тея къде пушат цигари да ги глобяват !
  • Иво Георгиев
    Отговор
    21 11:10  21.09.17

    До коментар #17 от "Ники":

    20-годишни коли, ама запазен и поддържан екземпляр струва почти колкото чисто нова на любимата ти френска/италианска/испанска/румънска/британска/американска/корейска/японска марка, нали?! 20-годишни коли, ама здраво германско желязо! 20-годишни коли, ама с 300+ конски сили! Или с други думи, кисело е гроздето, нали?!
  • Хан Крум
    Отговор
    22 11:15  21.09.17
    ОК, НО ЦИГАНИТЕ ДА ПЛАЩАТ И ТЕ!!!!
  • Густо Майна
    Отговор
    23 11:17  21.09.17

    До коментар #14 от "София":

    Значи гражданино столичанин ти имаш толкова права върху централната градска част в столицата, колкото и аз от Пловдив! Реципрочното важи и за теб! Така че 'ай без прокламации за утопична дескриминация, става ли?!

    Коментиран от #47

  • гост
    Отговор
    24 11:38  21.09.17

    До коментар #2 от "УЯЕАИОШЖГТНВ":

    Решението е суперлесно дори за дървени философи като теб , нямаш 15-20 годишен таралясник , НИЩО не могат да ти вземат . И без това повечето време само заема място в квартала да не може да се размине човек !
  • ПенаОтНощнатаСмена
    Отговор
    25 11:42  21.09.17
    въпроса е да се ВЗЕМАТ ЕДНИ ПАРИ :D
  • гост
    Отговор
    26 11:43  21.09.17

    До коментар #4 от "321":

    Ами не мислиш ли , че точно това ЕВРО 1,2,3,4,5,6 дето го пише официално в талона е предостатъчен критерии за определяне на данък и е ИЗЦЯЛО в правомощията на общината , включително да забрани изобщо някои в рамките на града , а на други да увеличи/намали данъка , както един куп градове в Европа ?

    Коментиран от #28, #29

  • гост
    Отговор
    27 11:51  21.09.17

    До коментар #11 от "Дедо Грую":

    Айде бе , верно ли ? Ами ти бе дедо , как живя 45 години БЕЗ тая "необходимост" ??? Да не би тогава да не ходеше на работа или София беше много по-малка или имаше метро , пък и останалия градски транспорт по-добре работеше ?? Айде стига глезотии , две трети от Европа ходи на работа с градски транспорт и даже с велосипеди зимата , само тука за тарикатите било "необходимост"
  • 321
    Отговор
    28 12:51  21.09.17

    До коментар #26 от "гост":

    Не, нали това обяснявам. В закона си има отстъпки от данъка при по-високите ЕВРО, но те са записани в закона - общината само изпълнява. Общината не може да променя закони. Това се прави от Народното събрание по инициатива на Министерски съвет. В момента този закон за местните данъци има точка, която казва, че общината е компетентна да определи данъчната ставка на киловат в границите - например между 50 ст. и 1 лев. Столична може да приеме 75 ст., а във Варна да е 1 лев. Но не може общината да каже - понеже автомобилът е над 20 години данъкът е двоен.

    Коментиран от #33

  • 321
    Отговор
    29 12:57  21.09.17

    До коментар #26 от "гост":

    Иначе съм твърдо ЗА да се увеличи данъка за по-замърсяващите автомобили. Но процедурата е - МОСВ подготвя проект за изменение на закона, съгласува го с Министерство на финансиите, сдружения на общините и т.н. Изпраща го в МС, а от там в НС. Какво ще решат депутатите е 5,6,7 - мо. Общината може да въздейства, чрез системата за паркиране и чрез ограничаване на движението в определени зони за даден вид автомобили - според еврото. Но последното веднага ще се тълкува като дискриминация - ограничаваме по-бедните да влизат в центъра, което разбира се не е вярно, защото могат да влязат с метро или велосипед.
  • 321
    Отговор
    30 13:04  21.09.17

    До коментар #14 от "София":

    Не, първо трябва да изгоним селяните от Чибаовци, Чепинци, Негован, Радуй, Големо Малово, Казичене, Кривина и други твърдини на шопската простотия и наглост, включително на бивши села като Слатина например.
  • Гост за малко
    Отговор
    31 13:11  21.09.17
    Аз съм с 3 литра мотор, обаче карам на газ и замърсявам по-малко от някой нов курник с 1.3 литра дизел евро 11. Много е просто - да сложат ставка на бензиностанциите - тип общински данък за продадено гориво и по този начин ще си вземат парите от замърсителите - газ ставка с коеф. 1, бензин - 1.5, дизел - 3. Така който колкото замърсява, толкова ще плаща. Иначе ще ми чарджват личната кола задето карам по 3000 км. на година /газ/, вместо служебната, на която правя 30 000 км на дизел. Да помислят нещо за отопляването на дърва, че покрай циганските катуни е целодневна мъгла през зимата.
  • Головкин
    Отговор
    32 13:32  21.09.17
    Да вземат да сложат едни таксички и на мариците, че по-големи замърсители от тях в България май няма.

    Коментиран от #34

  • Hajmana
    Отговор
    33 13:39  21.09.17

    До коментар #28 от "321":

    А тези отстъпки за по-високо ЕВРО нали знаеш че важат за автомобили до 100 к.с.И каква е логиката за моята кола с ЕВРО5 и мощност 163к.с, отделяща значително по-малко вредни емисии от някоя трошкаа от 80те с 60 к.с, да плащам данък от близо 300лв. а гореспоменатата трошка да плаща 10 и да оставя след себе си диря от масло и сажди.Много справедливо.Значи веднъж плащаш сума пари за нови технологии ауспуси, филтри и т.н., а после за компенсация, плащаш и данък,, като за Ферари.
  • tost
    Отговор
    34 13:48  21.09.17

    До коментар #32 от "Головкин":

    Мариците не се пипат,щото са на нашите братя,краварите от САШ
  • До Hajmana
    Отговор
    35 13:54  21.09.17
    Трошката е купена в повечето случаи от необходимост и липса на средства. Съмнявам се някой да има финансовата възможност и да си пази трошляка вместо да закупи нещо икономично, комфортно, с добра мощност, повишена безопасност и т.н. Подобен данък аз го приемам като рекет над по-бедните. Виж, ако се въведе само за новорегистрираните автомобили би било по-скоро превантивна мярка. Вариант е също да се въведе данък, базиран на изминати километри, установени при техническия преглед и твърда ставка за притежанието на автомобила. И без това и в момента са обвързани - без данък няма преглед. Така ще плащат наистина тези, които потребяват - истинска пазарна икономика. Другото е социално подпомагане от страна на по-малко потребяващите към големите потребители.
  • Необходимост
    Отговор
    36 15:29  21.09.17
    На седмица ми излиза по 20 лв газ из града, а и карам много извънградско. Колкото и пъти да съм го смятал ми излиза по евтино да си търкалям японската пиличка в комфортната и среда с контролирана температура от колкото за почти същите пари в града и много повече за извън града да се возя на някакви рециклирани бараки, ако няма място прав, с гнусен и мръсен въздух в тях, с хора болни и кашлящи неясно какви зарази, джебчии и подобни гадове. Отдавна трябваше да се направи това с данъците, както е в белите държави. Според мен трябва да е комбинация между евро норма и обем на двигателя.
  • Нафарфорий
    Отговор
    37 15:44  21.09.17
    А мене общината ли ме издържа, че да ми казва какво да карам и какво не? Да не говорим, че качеството на новите автомобили е под всякаква критика!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Гоуст
    Отговор
    38 16:27  21.09.17
    За да ограничите старите коли и да пречистите въздуха просто вдигнете заплатите. От там всеки ще почне да кара нови коли ЕВРОнорма 5-6... а бе чиста работа :)
  • Random
    Отговор
    39 16:52  21.09.17
    Емигрирам на изток. След като имаш 20 000 значи можеш да намериш 200лв на година за данъка. А и данъците се делят на 3(до 5г,5-14 и 14+)- може спокойно да си вземете кола 2003-2004 и данъка да ви е същия като на 1980. Стига ревахте, достатъчно е "данък лукс" да се вдигне на 130+к.с. и гоуф 3-ките рязко ще намалеят.
  • gost
    Отговор
    40 17:29  21.09.17
    Колите удобно са виновни. Липсата на зеленина и работещите тецове хич не се вземат под внимание.
  • МАК
    Отговор
    41 02:02  22.09.17
    А защо някои не изреве от господата управляващи за качеството на Горивата??ако горивата почнат да се правят на ниво Германия или Австрия в пъти по малко ще замърсяват колите поне!!Никои не споменава този факт!!а за глупостите че старите коли замърсяват -да до някаква степен е така но всичко опира до истинска качествена подръжка с висок клас консумативи!!днеска бях във Пловдив извинявам се ама един с в пъти по ново Ауди 2004 - 2005 2,5 тди на кръстовище светва зелено и гарантирам ,че този ме СКРИ от димна завеса от черно сив пушек!! та такива трябва да бъдат спирани от движение!! съжалявам но моя ФВ дето не на 20 години такива работи отзад няма,така че не годините са определящ фактор а качествената подръжка!!а при повечето хора тя липсва,затова ще има пушещи добре бензинови(повредени на газ) и дизелови коли!!
  • Патриот
    Отговор
    42 12:11  22.09.17
    Аз предлагам да се увеличат налозите на всички молове, магазини, кафенете, платени ракниг построени върху зелени площи. След като унищожават екологията, природата защо за тях няма санкции, а отново воачите ще подпомагаме "Софийският "бюджет?
  • MANGO
    Отговор
    43 21:02  22.09.17
    ПРОДАДОХТЕ И ПРЕДАДОХТЕ БЪЛГАРИЯ! БЪДЕТЕ П Р О К Л Е Т И !!!

  • Гого
    Отговор
    44 22:42  22.09.17
    Достатъчно е да спрат димящите дизели и да има субсидия за поставяне на газова уредба и ще има осезаема разлика всеки втори кара нафтова печка с крадена нафта.
  • Марио
    Отговор
    45 13:24  23.09.17

    До коментар #1 от "Бензин в кръвта":

    Има дизела с евро 5 и 6 стикер мойто момче.Не всички са стари.Даже повечето са нови
  • София
    Отговор
    46 08:50  25.09.17

    До коментар #16 от "ЗАЩО":

    И селския ти майбах и ти ми пречите!
  • София
    Отговор
    47 08:56  25.09.17

    До коментар #23 от "Густо Майна":

    Густо майна,нямам нищо против да си плащам,когато идвам под тепенцата Ви-реципрочно!В Лондон не утопична дискриминация,а в София е?Няма как да имаме еднакви права,защото аз си плащам данъците тук,а ти там!!!

Напиши коментар:


Публикувай