5 423 18

Задължителен 5% бакшиш в Кърджали

Стефанаки Йоанис

Такса „5 процента, ама по желание“ въведе кръчма на брега на язовир „Кърджали“.

„Почти винаги оставям бакшиш на сервитьора. Колкото по-добър е в това, което прави, толкова повече му давам. Недоумявам обаче защо някои ресторантьори искат да прибират процент и от заработеното от сервитьорите. Едва ли им дават по 2 000 лева заплата, че да им режат клиентските дарове.

Бях в рибен ресторант на брега на язовир „Кърджали“, под село Енчец. Представям ви касовата бележка. Стана ми интересна онази част, която съм ви заградил. 5 процента! Попитах сервитьора какво е това. Той ми прати жена, която се представи за шефка. Тя ми каза, че тази такса за сервиз не е задължителна. Добре, като не е задължителна, защо е вписана в касовия бон?“, пише до 24rodopi.com възмутен кърджалиец.

Бивш сервитьор в заведението пояснил, че „по този начин шефът знае кой колко бакшиши получава“.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 17:46  24.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пешобакшиша
    Отговор
    2 19:05  24.09.17
    Къф проблемЪ. Влизаш в заведението, сядаш и заявяваш че ти дължат 20 лева защото си уважил тяхното заведение. Пиеш едно кафе и чао.
  • един
    Отговор
    3 19:06  24.09.17
    И голяма работа станала. Като не щеш да плащаш стой си вкъщи и си яж сам.
  • Лост
    Отговор
    4 19:26  24.09.17
    По принцип, бакшиша е 10%, тъй че, 5% не са нищо. НО НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ТЕ ЗАДЪЛЖИ ЗА БАКШИШ.

  • Лост
    Отговор
    5 19:30  24.09.17
    Кат му избухам един стол в носа, ще забрави за ЗАДЪЛЖИТЕЛНИЯ БАКШИШ.
  • Ангел
    Отговор
    6 19:39  24.09.17
    В Щатите от кога е така!!! И там няма недоволни сервитьори или клиенти!!!

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    7 20:17  24.09.17

    До коментар #6 от "Ангел":

    Като ви харесва как е във щатите ,терминал 2 е на вашите услуги.
  • Бил съм там
    Отговор
    8 20:27  24.09.17
    По принцип бакшиша е до 5% ,ако прецени клиента. Ако в менюто има сереиз. ..% той е задължителен. "Пожелателно е да си платим сметката" ако нямаме притенции: )
  • БАКШИШ И ЗА РАБОТНИЦИТЕ
    Отговор
    9 21:50  24.09.17
    Ето заради това няма работници и дано да няма . Целодневно работиш за работодателя си , но бакшиш няма да получиш нито от него нито от клиентите - не си сервитьор в ресторант за да получиш бакшиш . Иначе и работниците работят за работодателя но бакшиш не получават колкото и добре да работят , а същия работодател като отиде довечера на ресторант на драго сърце оставя бакшиш на сервитьора дори и да не е обслужен добре . За това казвам и пожелавам - дай боже по-малко работници за такива работодатели които уважават и признават труда на сервитьора който им донася две три чинии храна и от благодарност се дава бакшиш а за работниците изкарали му печалбата се дава мизерна заплата или наказание във вид на удържане от заплатата . Един сервитьор дали ще работи при такова отношение или такова заплащане ? Без да получава бакшиш както работят работниците ?
  • 10 21:58  24.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • асдсад
    Отговор
    11 21:59  24.09.17
    Абе всички вие дето сте писали тук сте много пр**ти бе, идеята е, че шефчето ще прибира 5% по желание за бакшиш и ако го оставиш оставиш, ама СЕРВИТЪОРА няма да го получи бе, коне с капаци такива !
  • сойкаПРИСМЕХУЛКА
    Отговор
    12 22:27  24.09.17
    За пореден път се изумявам от "гения" на българския пишман бизнесмен.
  • Shmeker
    Отговор
    13 01:26  25.09.17
    Днес бях там. Ходих до тоалетна и гледам единия от сервитьорите като излизаше от там не си изми ръцете.
  • Моби Диков
    Отговор
    14 10:44  25.09.17
    И аз бях скоро там обслужването под всякаква критика ако може на турски ще се разберете в друг вариант трудно, да не забравя и хигиената покъртителна , цените също завишени и 5 % такса за всичко това е "нормалено" от до година 10% Заповядайте отново!

  • Мими Сервитьорката
    Отговор
    15 12:24  02.02.18
    Бакшиша трябва да е задължителен!!!Много хора се оплакват,че гледали кисели физиономии в сферата на обслужването.Всяко удоволствие се заплаща!!!Тогава всички ще са щастливи.И вратата да ти отвори някой е услуга!!!Който не иска да си плаща,да си стои вкъщи!!!

    Коментиран от #16

  • Теди
    Отговор
    16 13:26  22.09.18

    До коментар #15 от "Мими Сервитьорката":

    Мимче, никой не е казал, че не трябва да се плаща труда на хората! Въпросът е кой трябва да го плати? Отговорът е ясен-РАБОТОДАТЕЛЯТ!! Работодателят е този, който трябва да оцени труда ти достойно и справедливо, а не да шикалкави:"Ами ,аз ще ти плащам малко, но ще получаваш бакшиши". Това вменява отговорността на клиента реално да ти плаща на ръка заплатата, която трябва да получиш по принцип от работодателя! Това според теб справедливо ли е? Ти като отидеш в магазина оставаш ли 10-15% бакшиш за това, че са те обслужили приветливо, не те лъжат в рестото, стоката е прясна, подредено е всичко добре и ти лесно се ориентираш и т.н. Тези хора не полагат ли труд според теб?. Ама не оставяш, нали?Приемаш го като правото, което имаш като клиент. Ако се продава развалена стока, ще информираш съответните органи, защото можеш да се натровиш, ако служителката те лъже в рестото, в най-добрия случай ще е помолиш да ти върне цялата сума и да не си позволява да те лъже друг път. Приемаш, че правата ти на клиент са нарушени защото някой си е позволил да не обяви цялата цена, а на касата те таксуват двойно-примерно. Подаваш оплакване.Приемаш в реда на нещата да ти да не даваш " бакшиш" и въпреки това да получаваш качествена услуга.(Включително и продавачките да се любезни и усмихнати)! Защо при сервитьорките да е различно?Защото работодателя им дава мн.малко?А защото им дава малко?Защото разчита че клиента е ДЛЪЖЕН ДА им плати?А защо клиента да плаща, при условие ,че т
  • теди
    Отговор
    17 18:18  22.09.18
    ...при условие, че в цената му е включено и обслужването!Примерно:аз ако в къщи си направя кафе ще е 10 стотинки.Като отида на заведение ще платя 3 лв.!Реално 2, 9 лв. плащам за това, че някой друг ли го прави, сервира, отсервирвира, да ми е топло и уютно...Защо допълнително още трябва да плащам?!?Реално РАБОТОДАТЕЛЯ трябва да ти плати за това, че ти 12 часа си на крак, че се претърчаш като кон, за това че усмихнато и лъчезарно посрещаш клиентите и т.н. , а не аз!Аз си плащам цената на кафето, в която трябва да е включен и твоят труд!АЗ не съм виновна, че работодателят те ЛЪЖЕ и не желае да ти даде полагащото се, ами ти пробутва реплики, че всички други ти са длъжни, само не и той!Това е порочна практика, която трябва да спре!Бакшиш може да оставиш само, ако поискаш и имаш финансовата възможност за това(в крайна сметка аз съм си преценила финансите и пия кафе за 3 лв., а не коктейл за 10, може просто да нямам повече от 3 лв., аз не крада и не искам ТИ да ми плащаш сметката, защо ти ще искаш отгоре НАД сметката обаче). Пак казвам, работодателят е този, който трябва да си плати справедлива заплата, а не да те ЛЪЖЕ!!!!
  • Теди
    Отговор
    18 18:46  22.09.18
    И още нещо:работила съм като сервитьорка и говоря от личен опит.Има клиенти, които смятат за това, че ще ти оставят бакшиш могат да се държат непристойно, да те обиждат, опипват, отправят сексуални намеци и т.н. И после да ти хвърлят 5-10 лв. и да смятат, че са свършли "доброто дело" на деня и са дали "благодеяние" на бедната сервитьорка.А, не, мерси! Предпочитам РАБОТОДАТЕЛЯТ да ми плаща нормална и достойна заплата, където всичко е ясно и регламентирано, да ми стигат норманло парите, да няма бакшиши и да мога да откажа обслужване на такъв "клиент"!!!

Напиши коментар:


Публикувай