910 2

Нанков: Саботажът срещу ТОЛ системата е огромен

В момента, в който се произнесе КЗК, минута след това пристига жалба

Венцислав Михайлов

Саботажът за ТОЛ системата е огромен, но значи сме на прав път, ще си я въведем и това е, заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Той коментира темата пред журналисти, след като участва в Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“.

„Фалшиви документи за решение на председателя на УС. Докладвали сме ги, на който трябва. Има независима комисия. Другата седмица АПИ ще отворят ценови оферти. Подведоха ви, че е излязло решение за класирани кандидати. Подписът беше хубаво фалшифициран. Участниците използваха и „ланския сняг“ да обжалват. Саботаж огромен. Има хора, които не искат да се случи. Нормално, значи сме си на прав път и ще си въведем ТОЛ системата и това e“, каза Нанков.

Той подчерта, че очаква обжалване на процедурата. Според него, ако има такова, стартирането може да отнеме време и до началото на 2018 г.

Още в началото на август премиерът Бойко Борисов алармира за проблема, като заяви, че по "най-елементарните сметки", от това, че нямаме ТОЛ система, държавата губи милион и половина на ден. Тогава той изчисли, че 25 хиляди ТИР-а са минали само за три дни и настоя да се подготвят законодателни промени, с които да се ограничи безкрайното обжалване на обществените поръчки.

"В момента, в който се произнесе КЗК, минута след това пристига жалба! Години наред! Обжалване, обжалване, обжалване, обжалване от „Суходолска“ №3. Проверихме жалбоподателя, той мете пред „Пирогов“, нали разбирате? Това е блокаж. Просто не можем да допускаме повече такива пари да се губят", каза тогава премиерът.

Междувременно днес Николай Нанков коментира и пътната инфраструктура, като призна, че малко се е забавила източната дъга на софийското околовръстно шосе.

„С Владая ще имаме проблеми относно организацията на трафика. Ще изнесем Перник през автомагистрала „Люлин“. Правят се ремонти и трябва да се съобразяваме и с технологичните срокове и възможностите на фирмите изпълнител. Трябва да поддържаме тази пътна инфраструктура поне в задоволително състояние. Така е и с АМ „Хемус“, ще ме критикувате защо има постоянни тапи там. Наистина балансът е много тежък и на нас не ни е лесно. Опасен е този, който сега затворихме на 33 км преди дясната тръба на тунел „Витиня“ в посока София, както и този участък до село Разлив, на Потоп. Затворени са в момента“, обясни регионалният министър.

По думите му от бюджета на АПИ има средства, които не са достатъчни, но са за подобни неотложни дейности.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Грую
    Отговор
    1 15:56  26.09.17
    Ако се възлага с обществена поръчка на частни изпълнители наистина ще има борба с всякакви средства за да се спечели изпълнението, а поне се чу за парите, че са достатъчно за да се развихри цялата азиатска ориенталщина пи организирането на подобен избор в България. Няма да се учудя ако накрая спечели някой, който всъщност има фирма за масажи или бръснарски салон, но сега вече ще въвежда тол системата и естествено няма да въведе нищо, а после ще се правят за него предавания на разследващи журналисти та тема 'Кой и как спечели търга и защо нищо пак не стана?"
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    2 16:44  26.09.17
    Абсурдистан

Напиши коментар:


Публикувай