839 2

Ремонтират АМ Тракия между Пловдив и Стара Загора

700 000 лв. е индикативната стойност за изграждане на водопровод за Мулдавския манастир „Св. Петка“

Снимка: МРРБ
Снимка: МРРБ
Венцислав Михайлов

До началото на месец ноември, ако времето позволи, ще започне текущ ремонт на деформираната активна лента на АМ „Тракия“ между Пловдив и Стара Загора в посока Бургас. Предвижда се дейностите по 17-километровия участък да бъдат изпълнени в срок от три седмици, при въвеждане на временна организация и реверсивно движение. Очакваната стойност на предвидените за строителни дейности по трасето е 4,5 млн. лв. Те не стартираха през летния сезон, защото опашките, задръстванията и тапите са неизбежни, когато се извършва ремонт.

Това коментира днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при посещението си в Област Пловдив. Там той провери изпълнението на строително-монтажните работи по проекта за рехабилитация и реконструкция на пътя Пловдив - Асеновград.

Пред представители на медиите министърът съобщи, че има огромен напредък в реалното изпълнение на обекта, който е пример как трябва да се изпълнява пътен участък като ново строителство. Работи се поетапно. Първо ще се трасира и изгради новото платно, а след това ще се рехабилитира съществуващото, като изпълнението на дейностите изпреварва определения график, информира той.

Очаква се финансираната със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 реконструкция на пътя да приключи до края на 2018 г. За добра пропускливост на пътя, сигурност и безопасност на придвижване, е необходимо да бъдат изградени локални платна и кръгови кръстовища, които не са включени в проекта по ОПРР. Изграждането им, което ще се финансира със средства от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, ще зависи от провеждането на необходимите за изпълнение процедури, обясни Николай Нанков

Спорен е броят на кръговите движения, които трябва да се изградят. Три са безспорните кръгови кръстовища – при Асеновград, на летището и при околовръстното шосе на Пловдив, което в последствие ще прерасне в пътен възел. Останалите ще ги коментираме с областния управител и кметовете на база анализ на трафика, за да запазим характеристиките на пътя като скоростен и да облекчим жителите на по-малките населени места, коментира министърът, но подчерта, че дискусионните въпроси се изчистват в движение. Цената на тези допълнителни съоръжения ще зависи от проектните им характеристики. За изграждането им ще е необходимо и отчуждаване на частни терени. По думите на областния управител на Пловдив Здравко Димитров процедурите за тях вече са в ход.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството потвърди поетия ангажимент към жителите на Област Пловдив да бъде завършено околовръстното шосе на административния център.

Днес Николай Нанков се включи в храмовия празник на Мулдавския манастир „Св. Петка“. Литургията по случай Петковден бе отслужена от Пловдивски митрополит Николай.

Работи се по захранването на светата обител с вода, което е трудно поради голямата денивелация на терена. Заради разликата във височината на най-ниската и най-високата точка от него от 300 м. е необходимо да бъдат изградени две помпени станции. За тях ще трябва да се осигури и електрозахранване, като най-близката точка е на около 1 км.

Министърът напомни, че липсата на вода е била една от причините за големите щети от пожара в манастира преди седем години, при който изгаря източното му крило.

Срокът за изпълнение на водопровода е близо една година, като дейностите по него ще се изпълняват поетапно. Индикативната стойност на съоръжението, което е на етап идеен проект, е 700 000 хил. лв. След реализацията му ще бъде ремонтиран и пътят до манастира.

Николай Нанков огледа дейностите по възстановяване на пострадалото от пожара крило на манастирската сграда, които се финансират от държавния бюджет.

При посещението си днес министър Нанков бе придружен от заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова и директора на „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – Пловдив.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дикембе Мутомбо (гост)
    Отговор
    1 19:53  14.10.17
    Да. Все гледам да не се оплаквам, ама този участък е пълен т...к. Налага се да карам на ръба на ограничението, само и само да съм в лявата лента, че дясната е съвсем зле.

    И само да напомним кога беше построен - към 2005-та или 6-та. Да живее тройната коалиция!
  • Алфата (гост)
    Отговор
    2 20:41  14.10.17
    А какво правим с участъка м/у 133 и 165 км! Той е завършен по време - Виденово! 1995 г. И там, по лентата със "сложното активно" наименование, могат да ти изпаднат пломби, зъби, камъни, телесни висулки, а и успешно да ти се разглоби МПС-то! Ама викате да се заяждате в по-близко историческо време, че хората помнят, а?! Смешници. Пак заигравка с паметта и народната пара, ама спокойно - никаква няма да я свършите. Пак! Детелината на карловско шосе вече е разбита, а я ремонтирахте преди година. Ама какво да се прави - българска ти му работа. Режем ленти!

Напиши коментар:


Публикувай