6 104 22

КАТ с акция "Зима" от 1 ноември, провеждат я на три етапа

Ще се проверяват фарове, чистачки, грайфери на гуми

Венцислав Михайлов

Засилени проверки на пътя започват от тази седмица в рамките на акция "Зима".

Обикновено акцията протича на три етапа. През първата седмица ще се следят велосипедисти и каруци.

По време на втория етап на фокус ще бъде безопасността на пешеходците, а при третия дали автомобилите са подготвени за движение при зимни условия.

От 1 ноември допълнителни патрули на КАТ ще извършват проверки в цялата страна. Униформените ще следят доколко автомобилите са подготвени за управление при зимни условия.

Ще се проверяват изправността на фаровете, чистачките, устройствата за почистване на стъкла и дебелината на грайфера на гумите.

При нарушения ще бъдат налагани санкции.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Zax
    Отговор
    1 12:33  30.10.17
    Какво са се запровеждали пък те ? Зимните гуми (т.е. гуми с грайфер над 4мм) са задължителни след 15.Ноември.

    Коментиран от #11

  • JEEP
    Отговор
    2 12:39  30.10.17
    Едно и също всяка година. Сега ще почнат да пишат за зимните гуми и т.н. Някъде даже прочетох, че полицаите щели да проверяват и парното. Каруците вервАйте ми няма да ги закачат, защото от БХК веднага ще осъдят полицията за тормоз и дискриминация.
  • Петър
    Отговор
    3 13:27  30.10.17
    Да започнат да проверяват дали са регулирани и фаровете, писна ми всякакви морги вечер да ме заслепяват с 'късите' си.

    Коментиран от #5, #19

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    4 14:10  30.10.17
    На каруците какво ще проверяват, дали коня е подкован правилно ли?

  • густо
    Отговор
    5 14:55  30.10.17

    До коментар #3 от "Петър":

    А, които карат на дълги защото им изгорели крушките? А тея със "модулчетата" за дневни светлини вързани на дългите отново? Фалшивите ксенони монтирани на рефлекторен фар? Идиотите, които карат със включени светлини за мъгла или т.нар. халогенки? Май ни трябва една агенция за контрол на светлините по пътищата, защото въпреки че бях върл противник на това, май наистина на селяндурския българин ако не му бръкнеш в джоба, нищо не постигаш...

    Коментиран от #8, #14

  • Гост
    Отговор
    6 15:32  30.10.17
    До гуша ми дойде от тази полицейско-репресивна държава.Освен за наказания за нищо друго не се говори...Полицията в белите страни е в помощ на хората , а нашта се ползва само за сплашване и подчертаване облагите на управляващите.Питат ли се тези управляващи един ден, ако станат обикновени хора какво ги чака или те са доживотно абонирани за власта.

    Коментиран от #9, #12, #13

  • той
    Отговор
    7 18:58  30.10.17
    ....ама не мога да разбера първия етап "... ще се следят велосипедисти и каруци...." За велосипедистите, ясно - гуми светлини и т.н.....а за каруците? къде ще ги следят - на жълтите павета, или преди околовръстното, нали има знаци, че е забранено за каруци? Защо бай м...л е навсякъде?
  • DRL
    Отговор
    8 18:59  30.10.17

    До коментар #5 от "густо":

    Мога да ти кажа че слагането на т.н. модул за дневните светлини е екстра за която ти може да съжеляваш че нямаш. Не виждам какво лошо има в това и въпреки критиките ти е законно!

    Коментиран от #15

  • 123456
    Отговор
    9 19:36  30.10.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Ти нищо не си написъл, ама съвсем нищо, явно не си си подавал носа от БГ. В DE и ES където живях, проверките на пътя са много и ако си глобен и не плащаш ти взимат от банковата сметка.
  • сталин
    Отговор
    10 19:44  30.10.17
    КАКВО Е ВЕЛОСИПЕТ-ПЪТНО ПРЕВОДНО СРЕДСТВО. НЕ Е ПЕШИХОДЕЦ.ТРЯБВА ДА ЗНАЯТ ЗДП .
  • Hhуууй
    Отговор
    11 19:47  30.10.17

    До коментар #1 от "Zax":

    Нещо си в грешка....зимните гуми нямат ограничение в дълбочината на грайфера....имат само други(освен зимни) и е 4мм или повече. Т.е. зимните гуми не са задължителни ако имаш лерни с мин. Дълбочина от 4 мм.....
  • подкови
    Отговор
    12 20:00  30.10.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Ще проверяват конските подкови колко са износени и дали имат дебелина 4 мм. и дали коня е употребил алкохол
  • Полюция
    Отговор
    13 20:02  30.10.17

    До коментар #6 от "Гост":

    Полицаите са еничарите на властта
  • като гост
    Отговор
    14 21:14  30.10.17

    До коментар #5 от "густо":

    До Nr.5 Подкрепям с две ръце написаното от теб! От първата до последната буква. Все едно аз съм го писал. Капка надежда ,че и друг мисли като мен! Нооо...като видя,че отрицателните оценки на коментара са почти колкото положителните се приземявам - никаква надежда няма за тази територия...
  • като гост
    Отговор
    15 21:17  30.10.17

    До коментар #8 от "DRL":

    Законно е ,когато модула включва "късите светлини" Може да направиш справка със закона. Ако ми покажеш къде пише ,че могат да се ползват "дълги светлини" имаш каса бира от мен!

    Коментиран от #18

  • Клъвтунь
    Отговор
    16 21:39  30.10.17
    Не,на каруците проверката ще се състои в това дали са оборудвани със светлини,аптечки триъгълници и тем подобни както и влекача за инструмент...
  • Антон 1
    Отговор
    17 22:19  30.10.17
    Ами добре е да проверяват кариците за светлоотражатели ! Няма майтап ,ще спасят доста животи ! Не знам защо се подигравате за тая работа , след като и те са участници в движението !
  • като гост 2
    Отговор
    18 11:32  31.10.17

    До коментар #15 от "като гост":

    Ето ти извадка от ЗДвП. чл. 70 (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. Допълнителни разпоредби ... § 6. По смисъла на този закон: ... "59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му." И ако си направиш труда да прочетеш директивите на ООН и Европейската комисия, ще видиш, че там има изисквания за интензитет / сила на светлината. Точно поради този факт на единият от автомобилите съм с 30% дълги и мога смело да твърдя, че се вписвам в нормите, но също както много от Вас се дразня на тези които си настройват модулите над тези 30%! Лошото е че нямаме техническа полиция като в Германия! Но нека помислим и по друг въпрос, този свързан с фаровете на автомобили с десен волан? и как те ни заслепяват!

    Коментиран от #20


  • JEEP
    Отговор
    19 11:13  01.11.17

    До коментар #3 от "Петър":

    Да започнат да спират от движение тарикатите с китайския ксенон. Няма такова вадене на очи. Според закона това е промяна в конструкцията на фара = спиране от движения. Аман от псевдо гъзари.
  • JEEP
    Отговор
    20 11:18  01.11.17

    До коментар #18 от "като гост 2":

    Я застани срещу колата си, на нивото на отсрещния шофьор, да видиш колко е гот с тия 30%. Отвратително дразнещо е. Точно за такива като тебе и разните фенове на ксенона съм си поръчал по-мощен ледбар, че допълнителните халогени на ролбара нещо не ви стигат.

    Коментиран от #22

  • Петърчо
    Отговор
    21 20:45  01.11.17
    какво трябва да значи ДЕБЕЛИНА на грайфера нещо не разбирам да вземете да пообясните в статията да не се окажа неподготвен за зимата
  • Гост2
    Отговор
    22 16:05  17.11.17

    До коментар #20 от "JEEP":

    Не ми се мисли как хората отцеляват в Америка, те там автомобилите се броят на пръсти, а и не само там. Интересното в случая е, че и доста голяма част от японските, които се карат и в Европа ползват 30% от дългите за дневни и то фабрично. А сега господин лед бар да ти обясня, не не заслепява и не дразни колкото се вживяваш, но няма как да знаеш, след като не си тествал. Да тествал съм на нивото на фара и не дразне. Не дразни повече от лед /заводски вградени/, както и от къси ксенон или лед светлини. Сега ако мислеше малко щеше да стигнеш до извода, че когато стойш в някое спортно купе и си ниско долу единствено габарити няма да те заслепяват, да ти обясня ли защо? Факт е, че никога, никой не ми е пресветквал когато съм бил на дневни, познай защо?!?!?! А за такива мъже като теб дори не си правя труда да пускам ЛЕД-а, стига им да пусна дългите на би-ксенона! Между другото явно не си чел цялото ми мнение или пе си го усвоил с ум!

Напиши коментар:


Публикувай