3 064 13

Три версии за катастрофата с автобус на АМ „Тракия” (СНИМКИ)

От "Юнион Ивкони" тепърва ще проверяват дали шофьорът не е взел два тежки курса за ден

Венцислав Михайлов

Часове, след като пълен автобус се обърна в канавка на АМ „Тракия”, все още няма яснота какво е причинило произшествието – преумора, неизправност или недобросъвестен водач на друг автомобил. Единствената добра новина е, че сред 20-те пострадали човека няма тежко ранени.

В понеделник малко след 22 часа рейсът на „Юнион Ивкони” от столицата за Слънчев бряг катастрофира между Зимница и Карнобат. 15 минути по-късно на място са пристигнали 5 екипа от ямболската болница. В резултат там са били приети 13 души, а още 7 са били откарани в Бургас. Никой не е бил в животозастрашаващо състояние. Сред ранените има двама руснаци и германец.

Тази сутрин в МБАЛ-Ямбол остават двама от пострадалите. Директорът й д-р Панайот Диманов се обърна към държавата и МЗ с апел да подпомогнат болницата, която е на стратегическо място, но й липсва ресурс. В спешното й отделение има 4 легла.

Според пътници возилото внезапно тръгнало към канавката и така се оказало на една страна извън пътя. Някои споделят, че по време на пътуването отпред се е чувало тракане, други са категорични, че такова излизане от пътното платно може да се случи само при заспиване на водача. Жена сподели пред камерата на bTV, че същият шофьор по-рано през деня е карал в обратната посока – нещо, което при единствен водач не е допустимо.

Управителят на „Юнион Ивкони” Георги Атанасов каза пред bTV, че според друг пътник кола е засякла автобуса и това е причинило катастрофата – версия, която поне пред нашата камера никой от пътувалите не потвърждава. „Шофьорът беше силно притеснен от случилото се, не можа да даде адекватен отговор”, посочи той.

По думите му служителят е от година и половина във фирмата и е минал изпит, преди да започне да кара пътници. Дали обаче е направил два тежки курса за един ден? Според регистрите водачът би трябвало да е почивал преди качването си на автобуса вчера привечер. „Ако този шофьор е направил услуга на някой свой колега и е поел курс, това ще бъде отразено”, каза Атанасов, който не даде ясен отговор дали има камери, от които да става ясно кой е зад волана.

Автобусът е на 12 години, минал е преглед преди 10 дни. Управителят на превозвача посочи, че преди излизане от автобазата всеки рейс се проверява за неизправности.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Петър
    Отговор
    1 08:50  31.10.17
    Години наред държавата под формата на безгрижие и политиците подплатени от разни лобита на превозвачите си затваря очите за всичко свързано с превоза на товари и хора и даже поощрява правенето на простотии от страна на превозвачите-за износени гуми глобяват водача,а не собственика,да дълъг курс за който на водача няма да му стигне регламентираното време работодателя издава на водача измислена служебна бележка че се е върнал от отпуска и тогава може да кара като луд повече часове,прави водача с такава бележка един курс от Трън до Варна без да спира- това са около 10 часа с камион,товарят го или го разтоварят хвърля старата вече бележка и си написва новата предварително дадена му от шефа на фирмата
  • gost
    Отговор
    2 09:03  31.10.17
    Най-вероятно нямат шофьори и са го накарали да кара и в двете посоки. Трябва фирмата доста сериозно да се провери.
  • СвръхАз
    Отговор
    3 09:17  31.10.17
    Ко да проверяват? На Сокола е
  • ЪРП
    Отговор
    4 09:33  31.10.17
    САМО И ЕДИНСТВЕНО В БЪЛГАРИЯ ШОФЬОРИТЕ НА АВТОБУСИ И ТЕЖКОТОВАРНИ КАМИОНИ ЗВЕРСКИ НАРУШАВАТ ЗАКОНИТЕ И ПРЕВИШАВАТ МНОГОКРАТНО ПРЕДВИДЕНИТЕ ОТ ЗАКОНА ЧАСОВЕ И МАНИПУЛИРАТ УСТРОЙСТВАТА С ШАЙБИ ПО ВСЕВЪЗМОЖНИ НАЧИНИ!!!!!!!! А, ДАЙЯДЖИИТЕ, ЛАПАТ РУШВЕТА И ГО ИЗПРАЩАТ ПО ЖИВО, ПО ЗДРАВО ДА УБИЕ НЯКОЕ СЕМЕЙСТВО НА ПЪТЯ ОТ ПРЕУМОРА!!!!!!!!!!

  • ГОНЯТ РАЗСПИСАНИЕ ПО СМЪРТОНОСЕН НАЧИН
    Отговор
    5 09:43  31.10.17
    НИКОГА НЕ СЪМ ВИДЯЛ СПРЯН АВТОБУС ЗА ПРОВЕРКА ОТ ДАИ ИЛИ КАТ. ПЪК НОЩНО ВРЕМЕ РЕЙСАДЖИИТЕЕ ПРАЯТ КОТ СИ ИСКАТ .

    Коментиран от #6

  • ЪРП Плюс
    Отговор
    6 09:55  31.10.17

    До коментар #5 от "ГОНЯТ РАЗСПИСАНИЕ ПО СМЪРТОНОСЕН НАЧИН":

    Нека да добавим, че за това вина имат алчните собственици на фирмите! Хем ревът, че няма шофьори, хем дават ниски заплати и в същото време експлоатират като животни тези които все още не са избягали в чужбина. Защото "навън" вземат пъти по-големи заплати, но и спазват почивките! Имах комшия, светла му памет, който повече от месец караше за голяма автобусна компания в режим 6:00 тръгва, а в 22:00 се връща. За съжаление натоварен от финансови проблеми и зверската експлоатация на работодателя една сутрин в 5 часа вземайки душ преди работа почина. :(
  • тасс
    Отговор
    7 10:18  31.10.17
    При бай Тошо немаше таквиз работи като сега при бай Х...!
  • Джак
    Отговор
    8 11:04  31.10.17
    Има в делото чувствителна тема : етнос. Истината няма да излезе на яве. Сигурен съм че шофьорът не е виновен както се опитва да бъде внушено. Не бъдете овце, четете между редовете!
  • Потърпевш
    Отговор
    9 12:00  31.10.17
    Не пътувайте с тази компания. За пет години аз лично съм преживял четири инцидента с техен автобус. Мои приятели имат подобен опит. От 2014та година взехме решение и никой от нас или нашите семейства не ползва услугите на тази компания.
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    10 12:15  31.10.17
    Като всяка една професия в БГ различна от доктор, адвокат или мазна държавна служба, абе тип "учи мама, за да не работиш" и тази е принизена до ниво малоумие! По комунизма имаше един лаф: няма простак да не е станал шофьор! Да ама /сега/ не! Камионите вече не са 5 тонни газки. Ако си малоумник, на една съвременна евро 6-ца не можеш да се оправиш с всичките и системи! Трафикът е в пъти, пъти по - натоварен. На първо място правилникът за движение - като Отче наш! В едно с местните допълнения по различните релации! Перфектен усет при товарене, разтоварване и как трябва да се укрепват различните стоки! Цели учебници има по темите! Един шофьор трябва да има добра компютърна грамотност, да е в час с географията, да се ориентира по карти и джипиес. Да поназнайва поне един език, плюс родния! Да знае всякакви ограничения за товарни по държави и периоди! Да може да стикова събиране на адреси със срок доставка, в едно с два дни забрани за пътуване някъде, например с "началника"... Тахографа! За да няма после щастливи държавни контролни изедници някъде! Да шофира максимално икономично. Да подреди маршрута така, че разстоянието, а и пътните такси да са минимални! А всичко това съчетано с 24 тона товар... Знаете ли как става, а?! Да стигнеш навреме! И нямаш право в един завой да влезеш неправилно! 40 тонна композиция не се шофира, като беемвето! Отгоре на всичко трябва много добре да познаваш транспортните документи, какво къде и как да вписваш, подписваш, подпечатваш,

    Коментиран от #13

  • СтарТИРаджия
    Отговор
    11 12:34  31.10.17
    А си и МОЛ по време на превоза, а понякога стоката или съоръженията е в милиони евро! Западните колеги започват работа в държавите си с 2500 евр. стартови и поне половин година продължаващо обучение във фирмата. Пропорционалният "кадър" в БГ не може да вземе и 800 лв., третират го като куче, виновен е на шефове, "органи", диспоненти, товародатели... Не се прибира в къщи по 5 - 6 дни, макар, че работи в БГ, а голяма част от времето е нелегален: я поредната шайба е изхвърчала през прозореца, я сме на магнит, ако камиона е от евро 4 нагоре! Защото шефа дава поредния зор. Кара се с гуми тип галоши, ако гръмне някоя - оправяй се, ако може безплатно! При каквито и да са нарушения, доказване на вина няма - шофьора е виновен по презумпция! Той винаги е по средата, т. е. изкупителната жертва! Същото е положението и при работа в Европа за наши фирми. Отиваш за три месеца, държат те пет! 1700-1800 евро максимум. Въртят и сучат всякак поне една заплата да ти я "удържат"! Осигуряват те на 600 лв. Другите са командировъчни!!! Къде сте бе НАП?! Спиш само в кабината, дори и в базата - ако фирмата има такава. Там се възпозваш само от безплатна баня и пералня. Западните ти колеги, особено работещите в системата на глобални компании / ВАГ например/ се разсписват на 5 хил. евро и отгоре. Камионите им - камиони, седмичните почивки в къщи, ако не - не и в камиона! Там обаче нашенци са нежелани! Защото сме шампиони в оакван.то!
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    12 12:57  31.10.17
    А в тази държава всичко е проституция, наистина! При нас нищо читаво няма. Казвам Ви като шофьор, простичко: абе поогледайте се като пътувате - нямаме табела или знак да не са накривени на някъде. Нямаме една свястна ускорителна лента на многолентов път - всичките са АКТИВНИ конфликтни зони! Имаме умопомрачително глупави ограничения на скоростта по пътищата. Да сте видели в БГ някой да се мори да чертае странична линия на шосе?! Прави се само веднъж: при ново строителство или след ремонт, а след това само осевата... чат-пат! АМ "Хемус" да Ви прилича на такава?! Това е една пътна тресачка! Къде се е чуло и видяло да се свалят камиони от магистрала и да се пратят по къра /стария път през Витиня/ или препоръчително през Своге... да напукат на хората къщите! Това са все подобаващи примери за менталния капацитет на хората, които въртят държавата! С една дума - некадърници! Същите тези са много угодни за собственици на фирми от типа на Юнион-Ивкони. Ха познайте защо?! Същите тези превозвачи са много против за ТОЛ с-мата например иначе в Австрия кихат безропотно, по 0,40 евр. на километър! На същите тези, а и други "големи" е позволено да осигуряват на 400-500 лв. Защо така? От къде да влязат оборотни пари в търговията при умишлено поддържани ниски доходи? Сега виновен ще е шофьора, естествено! Ще си измият ръчичките. Автобусът е 12 год, т. е. с шайби. Шайбите са "хвърчали на някъде". Недоразумението ДАИ ще хване дядовият! Е разбира се, ще има и определена санкц
  • 13 08:52  01.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай