356 10

София и 8 столици искат от ЕК мерки за намаляване на замърсяването от транспорт

Три са основните действия, за които кметовете на градовете настояват в писмото си към европейските институции

Венцислав Михайлов

София, заедно с още 8 европейски столици - Рим, Париж, Амстердам, Мадрид, Копенхаген, Виена, Брюксел и Хелзинки, изпрати общо писмо до европейските институции, в което се настоява за въвеждане на единни мерки за намаляване замърсяването на въздуха от транспорт.

Това съобщиха от пресцентъра на столичната община.

В писмото, изпратено едновременно до Съвета на ЕС и до Европейската комисия, кметовете на градовете отбелязват, че транспортът е един от секторите, при които количествата на емисиите на парникови газове продължават да нарастват. Според тях, преустановяването на тази тенденция се състои в предприемане на конкретни, единни мерки, които да намерят последващо отражение и в националните законодателства. Кметовете на градовете посочват още, че ако мерките не се вземат в спешен порядък, има риск ангажиментът, поет със Споразумението от Париж за намаляване дела на въглеродните емисии от транспорт с 95% до 2050 г., да не бъде постигнат.

Три са основните действия, за които кметовете на градовете настояват в писмото си към европейските институции:

До края на 2017 г. да бъде финализирана европейската реформа за типово одобрение, като бъдат въведени задължителни автомобилни тестове на европейско и национално ниво, както и строг надзор от организациите, отговорни за контрол върху тестовете на емисии на превозните средства на национално ниво.

Да се изработят общи стандарти за допустимите емисии на въглероден диоксид с хоризонт 2025 г. и 2030 г., като целта е постепенно намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства и широко въвеждане на превозни средства с нулеви емисии, в т.ч. от автомобилите.

Да се допълнят съществуващите регулации за въглеродни емисии от автомобили, със задължителни цели за продажба на превозни средства с нулеви емисии, като се осигури Европейски пазар за нулеви емисии.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Много автомобили
    Отговор
    1 11:55  03.11.17
    Много интересно. София, и страната ни като цяло, промотират използването на автомобили. Данъците са смешно ниски и обществения транспорт не е добре оптимизиран. По цяла Европа се борят с авбомобилния трафик като правят ползването на автомобили скъпо и неудобно. Така коли имат хората, които наистина имат нужда от такива, и не ги карат в градовете. Решението е просто - няколко пъти по-високи данъци и такси за паркиране във всички градски зони, не само централните.

    Коментиран от #8

  • Край
    Отговор
    2 12:00  03.11.17
    Простоватите българчета и хитрите им управници допуснаха в България да се кара по улиците откровена скрап. Българите имат най-старите коли в ЕС НО за сметка на това са повече на 1000 жители от колите на Дания, Норвегия, Унгария, Словакия, Румъния, Хърватия и пр. София е задръстена с коли -с непроходими тротоари и улици. И с това писмо Фандъкова иска ЕС да е лошия - ЕС да ни принуди да вземем разумните решения да ограничим бангиите. Като че ли ЕС ни прави техническите прегледи и пуска всичко наред.

    Коментиран от #4

  • София
    Отговор
    3 12:03  03.11.17
    Нека София последва примера на стария Несебър и стария Пловдив.Най-малко,защото е по-стар град от тях и това е единствения начин за намаляването на замърсяването на въздуха.Нека не откриваме топлата вода,а да се ползваме от световния опит!
  • София
    Отговор
    4 12:06  03.11.17

    До коментар #2 от "Край":

    Отиди и виж какво се кара в южна Италия и в Франция а при франсетата няма и технически прегледи!

  • Край
    Отговор
    5 12:06  03.11.17
    Българите си раздадоха дипломи за "вишо" на всички за да не работят. Българите си буквално отмениха техническите прегледи за коли за да може и последния клошар да се вози на "кола". Българите си катерят колите по тротоарите "щото няма къде". Българите не знаят че кофите за боклук имат капаци за да се затварят. Българите си хвърлят тоалетните чинии и дограмата с пироните до кофите. Българите пият най-евтината бира от найлонови шишета пред неизмазания си блок. Да изреждам ли още... За нищо не ставаме.

    Коментиран от #6

  • София
    Отговор
    6 12:10  03.11.17

    До коментар #5 от "Край":

    Съжалявам,не мога да се съглася с Вас.Не всички сме такива,каквито описвате Българите!
  • Край
    Отговор
    7 12:16  03.11.17
    Що бе София не си съгласен/съгласна не виждаш ли че не можем да ди наложим елементарна самодисциплина. Властта смята че ние искаме да си живеем в блатото и не иска да налага санкции за нищо. 200 лв. е глобата за паркиране на тротоар. Фандъкова ако я разведа из стрелбище за две преки ще събере 10-12 хил. лева глоби. Не го прави защото мисли че няма после да я изберат и няма да може да раздава обществени поръчки. Някой може ли да даде смислено обяснение на факта че имаме повече коли от Датчани и Унгарци и Норвежци - я ги виж къде им е БВП на глава от населението - виж нашия. ИЗВОДА Българина е дебил се налага от самосеби си.

    Коментиран от #9

  • стига бе
    Отговор
    8 12:22  03.11.17

    До коментар #1 от "Много автомобили":

    Добре бе някой от вас бил ли е в задръстване в Лондон и Рим защото аз см бил.Та там най краткото задръстване е 2-3часа,а съм чакакл и по много повече.Инфраструктурата е развита в пъти повече от при нас.
  • jambazina
    Отговор
    9 13:47  03.11.17

    До коментар #7 от "Край":

    Не е дебил българина, кучето скача според тоягата. София не се разширява, а се сгъстява, градския транспорт не е на нива, освен това е скъп съизмеримо разходите за придвижване с автомобил и паркиране.
  • Йорданка Фандъкова
    Отговор
    10 23:33  03.11.17
    Банана, банана за бензина и дизела! Спешно!

Напиши коментар:


Публикувай