926 26

Президентът за думите на Захарова: Непознаване на историята или провокация

Мартин Христов

Според мен става дума или за дълбоко непознаване на историята, или за опит за провокация. Не мога да гадая, но мисля, че България имаше адекватна реакция”.

Така държавният глава Румен Радев коментира изявлението на говорителя на руското външно министерство Мария Захарова, че съветската армия е спасила българските евреи, съобщи Нова тв.

Припомняме, че преди дни Захарова заяви: „В годините на Втората световна война благодарение на нашите войници се създаде възможност да се предотврати депортацията на българските евреи. По този начин 50 000 души са спасени от неминуема гибел”.

В петък дойде и реакцията от българското външно министерство. „Ние помним историята си. Това е един от най-големите успехи на българската църква, на българските депутати, на българския народ преди всичко”, заяви външният ни министър Екатерина Захариева.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • юрист (гост)
    Отговор
    1 14:27  04.11.17
    Изказването на захарова е чиста провокация! Дано путлеристите в кремъл поне се светнат, че с такива провокации късат завинаги и малкото културни връзки между България и русия. А ако са чак толкова тъпи, че не го схващат, много скоро ще го разберат...Все повече русия се очертава като смъртен враг на историята, културата, етносните традиции и достойнството на българският народ и това вече не може да бъде скрито от руските тролове.

    Коментиран от #3

  • ЦСЗ (гост)
    Отговор
    2 14:36  04.11.17
    Цялата работа беше за паметника не измествайте темата.Помните един луд македонец с един чук строши една плоча и ние вихме като попарени.Та не си играйте на провокации с паметниците а ги хванете тия бояджии,че тука има едни огради и бордюри за боядисване.

    Коментиран от #6

  • Скорпион29 (гост)
    Отговор
    3 14:39  04.11.17

    До коментар #1 от "юрист":

    Колкото пъти напишеш нащо все едно слушам радио свободна Европа а в случая инструкатажа от фондация А.Б

    Коментиран от #4

  • юрист (гост)
    Отговор
    4 14:42  04.11.17

    До коментар #3 от "Скорпион29":

    Фактите са си факти, руснако- ТВОЯТА държава УНИЖАВА ДОСТОЙНСТВОТО НА МОЯТ БЪЛГАРСКИ НАРОД и това НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПОДМИНАТО С ЛЕКА РЪКА! Все по-отвтатителни ми ставате ВСИЧКИ руснаци, защото ВСИЧКИ ВИЕ ПОДДЪРЖАТЕ ВЪНШНАТА ПОЛИТИКА НА ПУТЛЕР , ВКЛЮЧИТЕЛНО И РУСКАТА ВЪНШНА ПОЛИТИКА СПРЯМО БЪЛГАРИЯ! Докато се държите таак, ответната мярка трябва да е реципрочна - УНИЩОЖАВАНЕ НА ВСИЧКИ РУСКИ ПАМЕТНИЦИ В БЪЛГАРИЯ- ТАКА, КОГАТО НИЕ, БЪЛГАРИТЕ, УНИЖИМ ПАМЕТТА НА ВАШИТЕ руснаци, ще разберете как трябва да се държите с нас, българите!
  • юрист (гост)
    Отговор
    5 14:54  04.11.17
    Нека се знае и от българи, и от чужднеци- с изключение на баронеса Юлия Вревская и още 5-6 руски аристократа, НИТО ЕДИН ДРУГ РУСКИ ИМПЕРСКИ ВОЙНИК НЕ Е ЗАГИНАЛ ЗА СВОБОДАТА НА БЪЛГАРИЯ! ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ РУСКИ ИМПЕРСКИ ВОЙНИЦИ, ГЕНЕРАЛИ И ОФИЦЕРИ, КОИТО СА УЧАСТВАЛИ В СРАЖЕНИЯТА В РУСКОТУРСКАТА ВОЙНА ОТ 1877Г., СЕ БИЯТ В ЗАЩИТА НА ДЪРЖАВНИТЕ ИНТЕРЕСИ НА РУСКАТА ИМПЕРИЯ, ЗА ТОВА- ДА СЕ СРИНАТ ПАМЕТНИЦИТЕ ИМ В БЪЛГАРИЯ, ЗАЩОТО ТЕ НЕ СА СЕ БИЛИ ЗА СВОБОДАТА И НЕЗАВИСИМОСТТА НА БЪЛГАРИЯ, НЕ СА ОТДАЛИ ЖИВОТА СИ ЗА НЕЯ
    , А СА ОТДАЛИ ЖИВОТА СИ ЗА ЗАЩИТА НА РУСКИТЕ ДЪРЖАВНИ ИМПЕРСКИ ИНТЕРЕСИ! НИТО ЕДИН ОТ ТЯХ НЕ Е ЗАГИНАЛ В ТАЗИ ВОЙНА, ЗА ДА СЕ ВЪЗСТАНОВИ НА ПОЛИТИЧЕСКАТА КАРТА НА ЕВРОПА ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ! Който ви говори противното, е руски държавен трол!

    Коментиран от #7, #8

  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    6 15:20  04.11.17

    До коментар #2 от "ЦСЗ":

    На "паметника" не му е там мястото. Можем да го подарим на РФ(в знак на приятелство), можем да съберем всички подобни бетонни нелепици в нещо като музей(чудя се кой ли ще го посещава?!?), можем просто да ги разрушим(най-евтино и практично).
    Няма база за сравнение между българските войнишки гробища и разни съветски монументи. Колко жертви даде СССР на територията на България? Нито една. Българите проляхме реки от кръв за своето обединение. Пет войни водихме за 60 години. Уви, русите всякога бяха против нас. Русите всякога бяха ортаци с "краварите", "англосаксонците" и французите. Що така? Питам и отговор не ща. Всичко е кристално ясно.

    Коментиран от #10

  • Дедо Гошо (гост)
    Отговор
    7 15:27  04.11.17

    До коментар #5 от "юрист":

    Сигур като манечук сате били бая у тиквата.Бая щуротии си написал.Сигур финланские ,румънските и други воиници и те са мрели за тейните държави а не за таз пуста свобода на България.
  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    8 15:30  04.11.17

    До коментар #5 от "юрист":

    Прекаляваш. Паметниците посветени на жертвите на войната от 1877-1878 година нямат нищо общо с комунистическите гротески, които БКП издига. Разликата е огромна.

    Коментиран от #9, #13

  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    9 15:32  04.11.17

    До коментар #8 от "ВМОРО":

    Първите трябва да се пазят и поддържат, а вторите - право на боклука.
  • Дедо Гошо (гост)
    Отговор
    10 15:34  04.11.17

    До коментар #6 от "ВМОРО":

    Сугур бая си се напушил щом тие така "кристално ясно".Леко с наркотиците.Те руснаците че са се огелпили нещо е ясно ама и ние несме баш китка за мирисане.

    Коментиран от #12

  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    11 15:39  04.11.17
    Не употребявам и никога не съм употребявал/пробвал наркотици. Рядко пия.
    Посочи къде съм объркал.

    Коментиран от #15

  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    12 15:45  04.11.17

    До коментар #10 от "Дедо Гошо":

    В своята външна политика руснаците многократно ни предават. Ако бяха заложили на София, вместо на Белград и Атина, сега можехме да сме съюзници. Във всяко едно отношение. А сега - ...
  • юрист (гост)
    Отговор
    13 15:47  04.11.17

    До коментар #8 от "ВМОРО":

    Не, не прекалявам! Дошло е време всеки да научи ИСТИНАТА за руските воини в рускотурската война от 1877г.! Време е да отвърнем с шамар на всеки, който се гаври с достойнството и честта на българският народ! Стига толкова комунистическа соц пропаганда! В България трябва да има паметници ЕДИНСТВЕНО на баронеса Юлия Вревская- светла й памет, и другите 5-6 руски аристократи, защото те са ЕДИНСТВЕНИТЕ РУСКИ ПОДАНИЦИ НА ИМПЕРСКА РУСИЯ, КОИТО ДОБРОВОЛНО- БЕЗ ДА БЪДАТ ЗАДЪЛЖЕНИ, НАИСТИНА СА ДАЛИ ЖИВОТА СИ ЗА ЧУЖДАТА ИМ ДЪРЖАВА БЪЛГАРИЯ! Техните имена са записани със златни букви в българската история, в българската историческа памет и в съзнанието на българите, но ВСИЧКИ ДРУГИ руски воини от рускотурската война от 1877г., са обслужвали единствено руските държавни имперски интереси на руската империя!

    Коментиран от #14

  • ВМОРО (гост)
    Отговор
    14 15:59  04.11.17

    До коментар #13 от "юрист":

    Имало е моменти, когато тези интереси са съвпадали. Първите десет руско-турски войни са именно такива моменти.

    Коментиран от #17

  • Дедо Гошо (гост)
    Отговор
    15 16:00  04.11.17

    До коментар #11 от "ВМОРО":

    Епа ние сме царе на сабарянето без значение дали е нужно или не.Утре ке скочат и на памртника на царя освободител .Ча бая кръв сме пролели е много верно ама и от онез бая измреха.Па тва че руснаците били се против нази и са дружки с разни франки саксонци и кравари сие бая посничко.Да си русофил сигур нее арно ама русофоб ми се види по келяво.

    Коментиран от #18

  • юрист (гост)
    Отговор
    16 16:01  04.11.17
    Колко от руските имперски войници по време на рускотурската война от 1877г, биха се записали ДОБРОВОЛЦИ да дойдат да освобождават България, БЕЗ ДА СА ИМАЛИ ЗАДЪЛЖЕНИЕТО за това, БЕЗ ДА СА ЗАДЪЛЖЕНИ ОТ РУСКАТА ИМПЕРИЯ да участват във войната като руски войници, защитаващи РУСКИТЕ ДЪРЖАВНИ ИМПЕРСКИ ИНТЕРЕСИ? Отговорете си на този въпрос и ще имате отговор на въпроса за кого и в защита на какво са се били и са загивали масово руските имперски войници по време на рускотурската война от 1877г.!

    Коментиран от #19

  • юрист (гост)
    Отговор
    17 16:03  04.11.17

    До коментар #14 от "ВМОРО":

    НЕ, НЯМАЛО е такъв момент! С рускотурската война от 1877г. русия цели да овладее черноморските проливи Босфора и Дарданелите. Как точно това съвпада с възстановяването на българската държавност върху 100% от българското етническо землище, населявано с над 90 % българско етническо население?
  • юрист (гост)
    Отговор
    18 16:10  04.11.17

    До коментар #15 от "Дедо Гошо":

    “...Публикувано във факти.бг: .Па тва че руснаците били се против нази и са дружки с разни франки саксонци и кравари сие бая посничко...“ Когато фактите говорят , и руските дедогошовци замлъкват разобличени! 23 Тайната конвенция между Русия и Австро-Унгария * Будапеща, 3/15 януари 1877 г. Допълнителна конвенция ЧЛЕН III. Е. c. императорът на Австрия и така нататък. и краля на Унгария и Е. в. императорът на цялата Русия при тяхното посещение в Райхщат по принцип се съгласява със следните точки: при териториални промени или разпадане на Османската империя се изключва формирането на голяма обединена славянска или друга държава... http://istmat.info/node/27176
    Рейхщад, 26 юни / 8 юли 1876 г. Райхщадско споразумение между Русия и Австро-Унгария I. Записване на руската страна .... Решено беше 2. Относно бъдещето: б) Ако християните печелят: Властите ще действат съвместно, за да решат последствията от войната.
    Те няма да допринесат за формирането на голяма славянска държава... http://istmat.info/node/27175 ТОВА са твоите любими руснаци!
  • Дедо Гошо (гост)
    Отговор
    19 16:13  04.11.17

    До коментар #16 от "юрист":

    Може би никой неке ти отговори на тоз въпрос.Руски войници доброволци е имало ,имало е и офицери .Абе замете четете малко бе .Па тоя интернет не е само да пишете щуротии.Аман от незнаещи.

    Коментиран от #20

  • юрист (гост)
    Отговор
    20 17:11  04.11.17

    До коментар #19 от "Дедо Гошо":

    “...Публикувано във факти.бг: .Руски войници доброволци е имало ,имало е и офицери...“ Избройте ги поименно, моля и спрете да пишете на български диалект. Може и да сте филолог, но прекалявате с перченето. По-добре ни разкажете за малката и голямата носовка и кога изчезват 14тте времена на българските глаголи, кога отпада двойнственото число в новобългарският език и други интересни факти от българската филология- по- интересно е за неизкушените от нея, отколкото демонстрацията Ви за комуникация на диалектна форма на българският език...

    Коментиран от #21

  • XXX (гост)
    Отговор
    21 18:57  04.11.17

    До коментар #20 от "юрист":

    Колкото си лекарка... - Толкова си и Юристка!
    А колкото си юристка - толкова си и историчка!

    Хич те няма ей!
    - Наистина трябва да четеш, а после и да осмислиш онова което четеш!
    Но най напред трябва да спраш с въобръжаеми мъж и да си намериш такъв. - Там в Шопия има много гастрольори и все някой ще се излъже стига да спреш с глупостите да спреш да се тръшкаш с това Аз- Аз -Аз... - Щото миличка наистина много не си в час!
  • 681 БЪЛГАРИЯ (гост)
    Отговор
    22 23:23  04.11.17
    Не е провокация . Тъпата ку..а не знае историята !!!

    Коментиран от #23

  • 23 09:10  05.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Български Патриот (гост)
    Отговор
    24 08:08  06.11.17
    Ей тролче комунистическо, съветско, ти не измествай темата,тя е за поредната вулгарна обида на русняците към българите и България, а що се отнася за паметника на окупаторите от червената армия, да си го демонтират и да си го носят у Русия заедно с русофилчетата и комунягите, и там да му се кланят ако искат. Жалко че не можем да го взривим като мавзолея!

    Коментиран от #26

  • Тази отново бълвочи (гост)
    Отговор
    25 06:39  10.11.17
    На фона на Лавров и Путин, тази "пикла без цицки", хич не се вписва в картинката с неадекватните си изказвания по редици теми. А нашето МВнР, много точно й е отговорило - https://m.fakti.bg/bulgaria/268719-vanshno-ne-savetskata-armia-e-spasila-balgarskite-evrei-
  • от 80-те % ли си или от "лошия мат'рял"? (гост)
    Отговор
    26 06:46  10.11.17

    До коментар #24 от "Български Патриот":

    Такива "пейтриъти" като тебе и благодарение на такива като тебе ни ръководят от '89-та. Та вече 28 години "цъфтим" и ни "връзва".

Напиши коментар:


Публикувай