2 722 44

Фандъкова ще принуждава софиянци да карат супер екоавтомобили

Най-усъвършенстваните коли в момента се произвеждат по стандартите Евро-5, Евро-6 и Евро-6+. Очаква се стандартът Евро-7 да започне да се прилага от 2019 г.

Стефанаки Йоанис

Столичани ще трябва да се изравнят по екостандарти за колите си с най-богатите европейци и ще бъдат допускани в града само с автомобили от най-висок клас или с нулеви емисии на газовете. Това ще се случи, ако се изпълни желанието на кметицата Йорданка Фандъкова, която се подписа под общо писмо с кметовете на Рим, Париж, Амстердам, Мадрид, Копенхаген, Виена, Брюксел и Хелзинки с настояване в ЕС да се въведат единни по-строги мерки за намаляване замърсяването на въздуха от транспорт, пише в. „Сега“. Писмото е изпратено до ЕК и Съвета на ЕС, който след по-малко от два месеца ще мине под председателството на България. Тъй като обявява, че "идните месеци ще бъдат решаващи за въвеждане на амбициозни стандарти за емисиите на автомобилните газове и за ефективни контролни режими", може да се очаква, че България ще стане координатор на тази инициатива.

Кметовете настояват за четири мерки. Първата е до края на 2017 г. да бъдат въведени задължителни автомобилни тестове на европейско и национално ниво, както и строг надзор от организациите, които ги контролират. Втората мярка предвижда да се изработят общи стандарти за допустимите емисии на въглероден двуокис с хоризонт 2025 г. и 2030 г., като целта е постепенно намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства и широко въвеждане на превозни средства с нулеви емисии, в т.ч. от автомобилите. Трябва да се допълнят съществуващите регулации за въглеродни емисии от автомобили със задължителни цели за продажба на превозни средства с нулеви емисии, като се осигури европейски пазар за нулеви емисии. Също така ще се предложи нов ограничителен норматив Евро 7 за автомобилните газове, който да е технологично неутрален и да позволява на градовете в Европа да отговорят на указанията за качество на въздуха на Световната здравна организация.

Ако идеите станат факт, това ще означава подмяна на почти целия автомобилен парк в България. Най-усъвършенстваните коли в момента се произвеждат по стандартите Евро-5, Евро-6 и Евро-6+. Очаква се стандартът Евро-7 да започне да се прилага от 2019 г., като "технологичната неутралност" ще означава, че той ще е еднакъв за бензиновите и дизеловите коли, а не както сега да се допуска разлика между двата типа двигатели.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 09:11  07.11.17
    Това недоразумение се взема доста насериозно !

    Коментиран от #3

  • Антигербафиот
    Отговор
    2 09:15  07.11.17
    Може, къде ги раздават? А между другото от тази есен и колела щяха да се дават под наем уж да не си кара колата човек. Нещо не ги виждам...Не, че зимата някой ще тръгне с колело, де, и това беше поредната "брилянтна" идея.
  • ДДДДД
    Отговор
    3 09:26  07.11.17

    До коментар #1 от "Гост":

    Рано или късно ще стане. Хем искаме европейски заплати ама ако може да не плащаме европейски данъци и такси. То си е за нашето здраве. Не може на светофара да тръгваш в облак дим от поредната кола с изрязани части по двигателя. Колата е привилегия. Като не можеш да си я позволиш няма да я имаш.

    Коментиран от #6, #14

  • Те така е у наше село
    Отговор
    4 09:27  07.11.17
    Глупаци са тези наши управляващи. Пълни неграмотници. За да се намалят емисиите трябва масово да се направят кръстовища на 2 (или 3 ако е необходимо) нива. А не да висим в задръствания и да си пушим с колите на едно място. Или пък да ти свалят скоростта на 30 км/ч. И да караш на 2-ра с по-високи обороти. Абсолютна некадърничка, както и всички около нея.

    Коментиран от #21, #42


  • Гост
    Отговор
    5 09:29  07.11.17
    Фандупкова първо да оправи улиците на мизерната ни столица!
  • Антигербафиот
    Отговор
    6 09:29  07.11.17

    До коментар #3 от "ДДДДД":

    Не слагаш ли каруцата пред коня? Досега все от нас искат да плащаме европейски данъци, без да получаваме европейски заплати. И като се има предвид, че всичко потъва в джоба на гербафията (Освен абсолютния необходим минимум, колкото да работи държавата), какъв точно стимул може да има нормален човек да плаща каквото и да било?
  • goni
    Отговор
    7 09:30  07.11.17
    Най-екологичните возила са каруците!!!:) Изпускат минимално количество метан от ауспусите, ама г-жа Фъндъкова е патентовала устройство, което го връща обратно в двигателите им и повишава мощността на коня!:) Така че копувайте каруци! Коне също!:) Очаква се повишено търсене и сериозно скачане на цените!:)
  • защо
    Отговор
    8 09:35  07.11.17
    цитат: "Служителка в Европейската комисия се изненада от инициативата, защото и сега има общи стандарти, които повечето държави не успяват да покрият. Заради нарушения на Директивата за качество на въздуха 23 държави, сред които и България, са в наказателна процедура, започната от Еврокомисията. Служителката не вижда логика в демарша на деветте кметове и особено в участието на София, която е далеч от жизнения стандарт на развитите столици."
  • ДАДА
    Отговор
    9 09:52  07.11.17
    Много високи данъци трябва да се сложат за замърсяващите возила! Двоен данък за втори автомобил на човек/семейство ! Платен паркиране НАВСЯКЪДЕ по улиците на големите градове! Само с такива мерки ще се усети някакъв резултат в трафика, въздуха и качеството на живот !

    Коментиран от #10, #15, #18, #40, #41, #43, #44

  • Антигербафиот
    Отговор
    10 09:57  07.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    За качеството на живот си прав. Ще се увеличат двойно психичните заболявания, агресията, самоубийствата. Много "здравословно".
  • Кире либерало
    Отговор
    11 09:58  07.11.17
    Тва са мокрите сънища на една тиквена семка.
  • Алфата
    Отговор
    12 10:08  07.11.17
    Тва евро 6+ от де го измислихте? Има EEV, а не 6+! Колкото до 7... Бая ша почакате. ВЕрвайте! След Е 6 работата технологично е гредЪ. Те и за тва електрокаристите толкова се натопорчиха! Иначе съм за: бензин под Е 4 и дизел под Е 5 аут от широк център! Специално София, Пловдив, Варна и Бургас. Вземете го на сериозно - изтровихме се, а за подрастващите не ми се мисли!
  • SDЕЧЕВ
    Отговор
    13 10:30  07.11.17
    Нека да започнат с актуални ГТП т.е. ако на талона колата е Е4 и от ауспуха да излиза Е4. В момента ГТП е проформа. Също да се задействат и мобилни лаборатории по градовете ,като видят някоя димка, стоп палка, тест и номерата в КАТ. Нека това започне да работи , а фантасмагориите за мотокари , когато направим фабрика за тях в Ловеч и ЕС субсидия за всеки един.
  • 14 10:38  07.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 15 10:41  07.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Красимир
    Отговор
    16 10:41  07.11.17
    Прекрасна идея. Надявам се да се въведат час по скоро тези рестрикции. Аз вече съм болен но за другите има хоризонт...
  • SDЕЧЕВ
    Отговор
    17 10:43  07.11.17
    В момента и данъците за МПС са тотална социалка. Скраповете са с минимален данък а Е6 с 400 лева на година. Защо?-шофьорите на Скраповете определят на изборите кой ще им определя данъците за Скраповете. А вдигнеш данъка на плебса ,а си станал извън парламентарен плебс. Противогази му е майката или К-кампс за плебса.

    Коментиран от #19, #20

  • Плащай тогава!
    Отговор
    18 10:44  07.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    Като,си толкова ГОЛЯМ еркек плащай данъци !А замисляш ли се хората окъде ще намерят пари за ЕКО коли?!?!от твойте платени данъци ли ?
  • 19 10:46  07.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ДДДДДД
    Отговор
    20 11:10  07.11.17

    До коментар #17 от "SDЕЧЕВ":

    Затова няма и смисъл да си купуваш нова кола. Плащаш всичко в двоен размер. Затова всеки си купува стара кола. Иска се доста голяма реформа в сектора. Все пак в България е геройство че си си махна катализатора.
  • Емо
    Отговор
    21 11:20  07.11.17

    До коментар #4 от "Те така е у наше село":

    В престой двигателят изхвърля много по-малко газове отколкото като го форсираш... Браво на г-жа Фандъкова, че се включваме в инициативата, това е начинът. От 2 години насам като ми се наложи да изляза с колата, жалузите на вентилацията са сложени на вътрешна циркулация, иначе на 3тата минута започва да ми пари на очите и се усеща смрадта на гадните нафти, които видиш ли "горят по-малко"... И не само колите, а и всички дето се типлята на дърва, въглища, "еко пелети", и тях да ги спират също, който не му харесва да ходи на село, там може!

    Коментиран от #23

  • ИВАН
    Отговор
    22 11:44  07.11.17
    Браво на любимата ми кметица, ама да даде и тя пример за екология - да се качи на колело - здравословно е.
  • Борис
    Отговор
    23 11:56  07.11.17

    До коментар #21 от "Емо":

    Неможе 50 и кусур процента от населението на държавата да се нагъчка в София и да искате чист въздух.
  • ?????
    Отговор
    24 12:09  07.11.17
    Кон и каруца = Евро 10+ няма да ни стигнат
  • София
    Отговор
    25 12:25  07.11.17
    Привърженик съм на ГЕРБ,и съм 5т поколение софиянец,гласувал съм за Фандъкова,но Ви гарантирам госпожо Фандъкова,че такова решение ще Ви изяде главата и ако го приемете,ще бъдете последния кмет от ГЕРБ за дълги години напред!Няма как преди тези ограничения да не спрете всички останали коли в широкия център на София,освен на живеещите там,както направиха в Несебър и Пловдив!Забравихте ли,че ние вашите избиратели,плащаме най-големите данъци в България?Запомнете,че няма да Ви го простиме ако приемете това безумие,преди всички ограничения за хората,които не са ваши избиратели!
  • Изроди
    Отговор
    26 12:41  07.11.17
    Стига с тая бедност, бе! Никой не е длъжен да ви чака да забогатеете, че да разкарате печките, с които тровите всичко живо. И не е вярно, че нямате пари за по-ново. Харчите за какви ли не глупости, но таралясникът докато върви, пушлявите. А какво пречи да ремонтирате двигателя, че да не дими като кюмбе?! Милост за децата си поне нямате ли?!

    Коментиран от #28, #38

  • реалиста
    Отговор
    27 13:19  07.11.17
    В България средната възраст на автопарка е 20 г, което означава Евро 2 и то в най-добрия случай, когато кенефа е в добро състояние. Как, след като 90% от хората карат стари коли, над 6-7 години ще ги накарат да слязат от тях и да ги дадат за скрап?????? На това се казва :"Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак." В София новите коли са повече, но все още преобладават старите автомобили, сигруно съотношението е 70 на 30% в полза на старите, пак Евро 2-3.
  • реалиста
    Отговор
    28 13:22  07.11.17

    До коментар #26 от "Изроди":

    Пак не си си пил хапчетата, ти за стандарт чувал ли си? Такива са заплатите, хората са Бедни, според стандартите на ЕС. Не може да сравняваш един германец със заплата средно 3000 евро и един българин със заплата 400-500 евро, средна заплата според стъкмистиката на гейберастите.

    Коментиран от #32

  • гост
    Отговор
    29 13:49  07.11.17
    Ами плюете по нея, ама на последните избори си я избрахте още на първи тур. И иначе да проблема не е в заплатите, в момента поне в моя квартал на семейство се падат по 2-3 коли на стойност 6-10 хиляди хем заемат паркоместа хем тровят. В место това софиянеца може да се принуди да вземе една но нова кола, на който не му изнася да заминава да живее във Видин, там няма регулации. Където и в Европа да идете такова чудо няма, нима европейците не могат да си позволят да купят по няколко и то чисто нови коли на куп, могат но никой няма да им разреши.
  • onq s konq
    Отговор
    30 14:21  07.11.17
    Моля в дискусията да вземат участие само софиянци! Ние селяните ще им гледаме сеира от страни и ще ги опушваме с ТДС-ките на околовръстното докато направим обръч от дим около голямото село.
  • шоп
    Отговор
    31 15:56  07.11.17
    На времето и на Кунева не и хващаха вяра ама затвориха работещи блокове на АЕЦа.Сега си взима еврото в добър размер и кво.Що па Фандъкова да не си осигури старините няма да е вечният кмет.УРА за избралите я.
  • гост22
    Отговор
    32 15:58  07.11.17

    До коментар #28 от "реалиста":

    Да го направят както в другите страни. Искаш да влизаш в централна грацка част. Плащаш си таксата и влизаш. Като караш кола произведена 96 година 5лв, а за кола произведена след 2014 безплатно. Да направят една голяма зона както примерно е на запад и това е. Като имаш работа в центъра с кола плащаш си и отиваш. Като не ти се плаща си хващаш метрото.

    Коментиран от #34

  • ахааааа
    Отговор
    33 16:03  07.11.17
    газовата уредба не решавали проблема при бензиновете .да гледат качеството на горивото че модерните коли с нашето гориво бързо сдават багажа
  • реалиста
    Отговор
    34 16:05  07.11.17

    До коментар #32 от "гост22":

    Никъде няма подобно нещо, просто в Лондон, примерно, таксите за паркиране са много по-големи, това важи за всички автомобили, все пак там не се карат толкова стари коли, но няма как да сложиш една бариера и да един полицай да ти взима такса за преминаване, нали се сещаш, какво ще стане, това е неприложимо на практика. По скоро е проложим германският модел, по нова кола, по малки данъци, стара кола, големи данъци. Тия истории с влизането на автомобили с евро незнам си какво са пълни глупости.
  • реалиста
    Отговор
    35 16:10  07.11.17
    Плаща се за паркиране в централната зона, не за преминаване! То и сега в София се плаща за паркиране в централната част, нали има сини зони и незнам си какви зони. Цялата история е, че се чудят как да вземат едни пари пак, а ефекта ще е нулев, както винаги. С пръдня боя не става, не се ли вдигне дохода на населението, хората ще продължават да търкалят старите гурели, това са фактите.
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    36 17:40  07.11.17
    Скрий се бе самоковско такова!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Най-гадния кмет дето София е имала някога! Тази да се маха, защото наистина се е взела насериозно! Улиците по крайните квартали са като след война, нищо не се пипа, докога бе даскалицо?????
  • Бесен Язовец
    Отговор
    37 17:41  07.11.17
    В София минаваме на коне за да изпълниме договорката на крадливата слугиня на тая ако и направят ревизия трябва да лежи във Сливен 2200 г.+ 10 доживотни
  • МАК
    Отговор
    38 22:12  07.11.17

    До коментар #26 от "Изроди":

    Я се скрий някъде !! Има достатъчно хора, които си подържаме печките на добро ниво и не пушат!! Недей да слагаш всички под общ знаменател!! А относно новите коли дръж си ги няма как да има надеждността на колата която притежавам аи е лесна за ремонт и не скъпи части!!нова кола НЕ!! Боклуци до гаранция и това е да си ги държат!!!
  • Боне Крайненеца
    Отговор
    39 14:52  09.11.17
    Боже, колко мъка има по тоя свят, Боже!...
  • Север
    Отговор
    40 07:53  10.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    Ей, зомбирано, ти, Фъндъкова и всякакви античовешки антибългарски подлоги не се ли усещате, че алчните ви гърла прекаляват с простотиите ви? Ей, никой не е длъжен да плаща "Сини зони" и всякакви рекет простотии на паразитите администрация, търтеи седнали на стол и раждащи простотии, за да си осигурят пари, за себе си! Когато минималният доход на всеки работещ, при тия пазарни цени стане 2500 лева на човек, тогава плямпай за екоколи, електроавтомобили и не намесвай тия тъпи изрази "евронормативи" и други! Няма евро, има някакви паразитчета бюрократи по Брюксел и в отделните страни, които си договарят паразитните интереси и не им пука за нас, освен като източник на доходи за тях, за да лапат колосални средства наготово като бюрократи. Не прекалявайте с арогантния си рекет! Засега България е под закрила, но ако така я караге гробавите и такива като теб, закрилата може да се оттегли... А оттегли ли се, ще стане живота ви ад, няма да имате даже зони, камо ли сини зони. Ей, алчни, продажни като теб, кога ще вземете да мислите комплексно, а не от позиции на алчните си кратуни? Тази държава не бе създадена за такива като теб, ББ, Фъндъкова, Нинова и хиляди като тях, бе създадена за хора, не за алчни паразити.

  • Север
    Отговор
    41 08:06  10.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    С такива алчни и продажни кратунки, като твоята и на Фъндъчкова, ако ще електромобили да карат всички, пак ще е мръсен въздуха и природната среда - мисленето ви е такова. Защото създавате простотии рекет и неправилна организация на нещата, толерирате вредното, а после се правите на светци и спасители. Ако такива като теб, нея и хиляди тук на постовеге не бяха се раждали, щеше да е милион пъти по-добре за нас хората. Как така аз българина, част от общината, който си е купил автомобил, който плаща Гражданска и данък и винетка ще плащам и за правото да паркирам колата? Тя да не лети? Ами да си купя НЛО тогава няма да плащам нищо на вас уродливите алчни човечета - нито сте създали тая планета, нито нещо в космоска сте създали алчни примитивни паразитчета такива, че и данък искате? Може и за час да изчезнете и ти и тая и скапаната държавица, подиграваща се с Българското от векове. Защо мислиш сте още живи? Защото сте под закрилата на много създания, по-могъщи от скапаната ви продажна армия и политици. Защото сте пазени, но защо ли е така като ви гледаме какви алчни паразити сте доста? Заради добрите сте и вие още живи, не заради такива като тая и теб - запомни го! И си размърдай бръмбарите над раменете...
  • Лазар
    Отговор
    42 08:18  10.11.17

    До коментар #4 от "Те така е у наше село":

    Не са нужни кръстовища на няколко нива. Нужно е правилно мислене на всеки индивид! А това не може да стане, насила, а само със самосъзнателно поведение. Но тук приматското мислене е в изобилие даже на министерско и депутатско ниво, а какво да говорим за катуни хвърлящи ПВЦ-та по горите. Тук животинското е преобладаващо в повечето от населението, няма как да е добър резултата. Нужно е да се осъзнае, че автомобила е с основната си цел - превоз на товари и пътници. А много хора го имат за удоволствие и пърпорят за едно кафе на 10 км...и горят и цапат. Не ДВГ е страшното, а мисленето на приматите в човешки вид - те се забавляват със злото, което сеят. Ако обаче възприемат Аутоса като превоз на товар и не пърпорят за кеф, тогава ще се намали и мръсотията. С електроавтомобилите ще е същия ад - топлинната енергия ще промени и останалото тук. Едното зло, води до друго - заради приматсккото мислене на повечето хора. Фъндъкова е част от такова, нищо че плямпа за екология. Не разбира последиците от тия неща.
  • Север
    Отговор
    43 08:32  10.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    Те отчитат дейност и лапат парички - не очаквай да им пука за нас! Инициативата на подобни човекоподобни твари, като на снимката води до ада за милиони невинни души тук. Тая натегачка, на заплата, даже не мисли, че с 500-600 лева нетна заплата не можеш си плаща храна, тоци, вода, дрехи, обувки, такси жилище и данъци, разпределени, а камо ли да си купиш за 60000 нов електромобил. Тая бюрократка, враждебен слугинаж, даже не предполага какво е да гледаш семейство с 1 заплата, като доста хора. Тая фукла натегачка, даже не може да калкулира какво е да заобиколиш с колата си 2 км всеки ден и да гориш бензин, защото и е кеф да направии улицата и то широка еднопосочно влизане, а позволява разминаването в 2 посоки? Тая глобалистична слугиня даже не може да мисли от човешка гледна точка, а само бюрократични алинеи в чинията и? Тя запита ли се - как изведнъж от 2019 г. цяла държава с ниски доходи на 85% от населението ще си позволи електроавтомобил? Да не би да струва 4000 лева?
  • Север
    Отговор
    44 08:43  10.11.17

    До коментар #9 от "ДАДА":

    Хей, зомби, я попитай тая фукла на снимката реално, защо вдигнаха толкова високо цените на билетчетата на градския транспорт? Били купили автобуси ли? Че нали лафят за стимулиране на пътуваане в градски и ЖП транспорт? С високи цени на билета ли се стимулира? Че е по-евтино май да пътуваш с лек автомобил малолитражка, вместо с тоя рекетьорски транспорт? Я попитай тая, гербавка, ако бяха цените по 50 ст., вместо по 1 лев, нямаше ли повече хора да пътуват? Вярно щеше да се изплати инвестицията повече години, но оборота щеше да е по-висок. Колко години тия гърбави и предните опрощаваха на пътуващи без билет циганета гратиса? Сега се правят на светци, а на дръвника трябваше да са, заедно с предните на власт! И армията ви е като тия - продажна слугинажна сбирщина. Какво очаквате да се получи, като мисленето ти и нейното и на повечето хора тук, е такова, скапано? Как ще ти намали мръсотията, когато повечето хора не слизат от колите си за щяло и нещяло? Вече ги мързи 1 км пеш да извървят.

Напиши коментар:


Публикувай