1 298 11

Експерти: Трябва повече полиция на пътя край Микре

Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Анатоли Стайков

Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” по bTV Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.

„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.

Снимка: bTV

Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.

И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.

Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.

Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.

Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.

Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.

Снимка: БТА

Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Варна
    Отговор
    1 10:03  18.11.17
    Нищо подобно! -Просто трябват нормални пътища!
  • Иванчо
    Отговор
    2 10:12  18.11.17
    Тия няма да разберат, че ако ще и целия ресурс на МВР да изкарат на улицата с патрулки, ако ще и 100 000 камери да сложат, и 100 глупави промени да направят в закона, няма да престанат инцидентите. Причината за тях е липсата на елементарна мисъл и акъл сред 80 % от шофьорите. Затова трябва да се вдигнат изискванията за придобиване на книжка - минимум средно образование, както и лице с шофьорски стаж под 5г. да няма право да управлява автомобил с мощност, по голяма от 70 к.с., примерно.
  • hemus
    Отговор
    3 10:17  18.11.17
    Липсата на магистрала Хемус е също една от причините за мн жертви в този район (Ловешка област) , понеже съм от Ловеч от 20 години и повече чакаме да построят тези прословути 60 км от Ябланица до пътен възел Плевен-Ловеч . До колкото знам и за тази година не са предвидени пари по бюджет 2018 за нейното довършване , предполагам че и до година ще същото положение :(
  • ЯК КАРАЧ
    Отговор
    4 10:26  18.11.17
    Публикувано във факти.бг: Трябва да има много повече камери и,,,,,,,,,,,,,, ПЪЛНИ ТЪПОТИИ, ИЗМИСЛЕНИ ОТ НЯКОЙ УЯДЕН БЮРОКРАТ- ТРЯБВА ДА ИМА МАГИСТРАЛА С ПОНЕ ПО 2 ЛЕНТИ В ПОСОКА, ЕЙ ТОВА ТРЯБВА ЗА ТАМ.

  • mediator37
    Отговор
    5 10:36  18.11.17
    Присъединявам се към мненията. Лентата за изпреварване е лентата на живота. Трябват магистрали и скоростни пътища с по две ленти в една посока.
  • Янко
    Отговор
    6 11:08  18.11.17
    Абе какви глупости леят тези малоумници - камери, полицаи, простотии. Катастрофата е станала при навлизане в насрещното и челен удар. Магистрала трябва с отделни платна за движение във всяка посока и такива инциденти просто няма да има.
  • Ghost1
    Отговор
    7 11:11  18.11.17
    И 1000 полицая да сложат няма ли промяна в инфраструктурата, разбирането и културата на шофиране нищо няма да се промени. Това не го ли разбраха. Тръгнали с полицаи да решават отново проблемите . В Англия да не би да решават тези проблеми с пплицаи, защото не може да видиш по пътищата им толкова полицаи, а имат пари там за тях не че нямат. Ама то безразсидни хора с полижаи ще ги въдвлриш.
  • ку ку руку
    Отговор
    8 11:23  18.11.17
    Мани,мани от такива експерти.Фаровете спасявсли според тия,както и знака за камерата като го скрихте спаси много животи и гражданската за коли които не се ползват.Те тия ''експерти" ни убеждават във всякакви измислици.
  • Колев
    Отговор
    9 12:56  18.11.17
    Какво ще помогнат коланите на автобусите когато на повечето са двуточкови и обхващат само кръста.Травмите са лицеви защото седалките в автобусите по закон се намират 40см.една от друга и удара е неизбежен.И друго според мен трябва да се има в предвит,че това са болни хора и по трудно се предпазват.Възможно е да има и трети участник в ПТП но той да е избягал.Жалко за загиналите.
  • 10 15:22  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 16:10  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай