443 8

Ще сезираме КЗП и през смартфона

Светослава Ингилизова

Гражданите вече могат да разчитат на помощ от Комисията за защита на потребителите и чрез смартфона си. Това е една от възможностите на новото приложение “АЗ-КЛИЕНТЪТ”, което вече е налично в платформите Google play и AppStore. Всеки потребител може да го изтегли оттам свободно и безплатно, стана ясно днес по време на пресконференция в БТА.

Платформата дава възможност на клиент да подаде сигнал през мобилния си телефон, като прикачи и снимка на нарушението. Преди да стигне до КЗП, сигналът ще отива до конкретния търговец. Той има пет дни, за да отстрани нарушението или да компенсира клиента си. След този срок, сигналът ще отиде в Комисията, която ще извърши проверка. Ако търговецът е бил некоректен, той ще бъде санкциониран.

“Най-полезната функция на това приложение е, че ни дава възможност да изпълним една от основните си идеи, а именно превенцията – да съдействаме на гражданите и бизнеса и да вървим все повече към помирение, отколкото единствено към санкции”, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Според него, целта на платформата е да насърчи гражданите да подават сигнали за нарушения, като това трябва да става удобно, бързо и лесно, само с няколко натискания на мобилния телефон.

“Целта на приложението е да успокои пазара и да доведе до намаляване на нелоялните търговски практики”, допълни Маргаритов.

Приложението “АЗ-КЛИЕНТЪТ” е дело на създателите на “АЗ-КМЕТЪТ”. Популярната платформа за подаване на сигнали към местната власт работи на територията на едни от най-големите български градове, сред които Бургас, Враца, Габрово и др.

“Най-стойностното на платформата е, че е абсолютно безплатна за гражданите и им дава възможност бързо и лесно да онагледят случая, съответно да дадат възможност на търговците да прекратят нелоялните практики и да обезщетят клиентите си”, допълни Димитър Маргаритов.

“Целта е чрез “АЗ-КЛИЕНТЪТ” и други приложения, които разработваме, да направим една екосистема, в която гражданинът е в центъра на управлението. Той трябва да може да подава сигнали към контролните органи лесно и бързо и да контролира как тези “задачи”, които им е дал, се изпълняват. Отворени сме към всички държавни институции, които искат да разработят такива приложения”, коментира създателят на приложенията Йонко Лазаров от компанията SOCOURT.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Моника Горанова
    Отговор
    1 00:03  28.11.17
    И какво е новото? Сезирала съм ги през смартфона и преди от сайта им - никакъв резултат. Доколкото ми е известно всяко теглене на такова приложение носи печалба и явно това е целта.

    Коментиран от #8

  • Теодора
    Отговор
    2 08:06  28.11.17
    Поредната безполезна глупост в държавата.
  • Станислава К.
    Отговор
    3 08:29  28.11.17
    Пазарът ще се успокои с контрол, не с приложения. Но г-н Маргаритов няма време от ходене по телевизори да си гледа работата по същество. И вместо да пускате приложения с бизнеса, вижте защо нямаме отговор на жалбите си с месеци или и за това сте се договорили с търговците?
  • Потребител
    Отговор
    4 09:40  28.11.17
    И по милион начини да се свързваме с търговците и КЗП, нищо не става, когато те са свързани помежду си. Три пъти съм писал жалби, нито веднъж не са ми помогнали. Само приказват и се хавлят.

  • Владимирова
    Отговор
    5 10:09  28.11.17
    Оправете си на сайта формата за жалби и сигнали! Не работи!!! На телефона на потребителя също не мога да се свържа...
  • Х.Х.
    Отговор
    6 11:55  28.11.17
    Тц! Не сте схванали идеята! Целта е да се помиряваме сами с търговците и да не досаждаме на КЗП-то! Затова са си спрели формата на сайта и са оставили телефона на заето.

    Коментиран от #7

  • Патриот
    Отговор
    7 00:47  30.11.17

    До коментар #6 от "Х.Х.":

    Те трябва да пречим на държавната службичка докато работи. Тия са толкова беззъби кучета, че няма на къде повече. Сайтове, телефони, приложения... А работата никаква.
  • Делиев
    Отговор
    8 19:57  01.12.17

    До коментар #1 от "Моника Горанова":

    А целта може да е и кражба на лични данни. Някъде четох, че такива приложения са за набиране на данни за потребителите онлайн и за това Google play търпи санкции. Има коментари от хора по повод това приложение, че иска твърде много лични данни.

Напиши коментар:


Публикувай