1 312 4

Магистралата Русе - Велико Търново готова до 2022 г.

Цената за изграждането на магистралата да бъде около 2 млрд. лв.

Снимка: БТА, Архив
Снимка: БТА, Архив
Константин Карагьозов

Магистралата "Русе - Велико Търново" може да е готова до 2021 - 2022 година. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", заяви пред БНТ, че срокът до 2021 - 2022 година е напълно изпълним срок за изграждането на инфраструктурния проект.

Според Атанасов за сега се очаква да излезе оценката за въздействието на околната среда (ОВОС) на инфраструктурния проект. По думите му се очаква цената за изграждането на магистралата да бъде около 2 млрд. лв. Атанасов посочи и че се надява средствата да бъдат събрани в въвеждането на ТОЛ системата за таксуване на тежкотоварните автомобили.

Изграждането на магистралата от Русе до Велико Търново е обвързано и с изграждането на три нови моста над река Дунав. За това вече е подписано междуправителствено споразумение между България и Румъния. Според Атанасов най-наложително е да се изгради втори мост над Дунав до Русе.

Относно условията в страната след обилния снеговалеж в повечето области Атанасов подчерта, че водачите трябва да бъдат внимателни и всички коли да бъдат оборудвани със зимни гуми. По думите му почистването на пътната мрежа от сняг е задоволително и засега няма основания за налагане на санкции на снегопочистващите фирми.

Стана ясно още, че АПИ и Институтът по пътища и мостове изготвят подробен анализ на опасните пътни участъци в страната. Според Атанасов обаче големият брой на инциденти на пътя се дължи не е само обществен, но и институционален проблем. Той добави, че в опасни участъци като този до Ловеч, край село Микре, където скоро имаше тежка катастрофа с жертви, основният проблем е нарушаването на Закона за движение по пътищата. Решението на проблема е изграждането на магистрала.

Атанасов обяви и че в АПИ ежедневно се подават между 15 и 20 фалшиви сигнала за закъсали автомобили. В тези случаи агенцията е длъжна да реагира мигновено, което затруднява дейността ѝ, защото сигналите идват от различни места на територията на страната.

България


Още по темата

  • Строим по 500 м. аутобани на ден

    Строим по 500 м. аутобани на ден

    Приблизително по 500 м магистрални пътища на ден ще строим догодина, пише „Монитор“ позовавайки се на разчета на регионалното ...
    6.12.2017
    1 391
    5

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гоол
    Отговор
    1 11:01  28.11.17
    Кога ще е готова Хемус, иначе тази магистрала кого ще свързва. Започва лапането.
  • гост
    Отговор
    2 11:56  28.11.17
    Ще свързва тировете от Турция за Румъния, но като стигне до Велико Търново после как ще слезе надолу към Турция? Хемус е належаща, Струма е належаща и също така четири лентов път по цялото Черноморие. Пловдивското околовръстно плаче за разширяване, там се пъпли на втора сутрин и вечер, кой да мисли за проблемите на хората?
  • Гост
    Отговор
    3 12:25  28.11.17
    Има остра нужда от магистрала там.Аз пътувам редовно по този път и е ужас.Турски тирове хвърчат като луди по няколко в колона без никаква дистанция.На няколко пъти съм се разминавал на боя разстояние от тях,защото секат завойте и не им пука
  • Радо
    Отговор
    4 14:11  28.11.17
    Магистралите в Южна българия са най-важните и с приоритет, особено тази за Гърция, и разните му там тангенти, южни допирателни откъм около околовръстното на софето...а Северната Б-я, кучета я яли.

Напиши коментар:


Публикувай