43 321 88

Важно! Не загрявайте на място колата, когато е студено

Но тази процедура повече вреди на колата

Стефанаки Йоанис

Повечето шофьори практикуват загряване на колата на място през зимата, за да предпазят двигателя.

Но тази процедура повече вреди на колата, отколкото помага, съобщава радио „Дарик“.

Вижте защо не трябва да загрявате двигателя на колата, когато е студено:

Ако двигателят работи на празен ход в студеното време, освен че напразно изразходва гориво, изразходва и съставки, които помагат на двигателя да работи. Колите работят със смес от въздух и пулверизирано гориво.

През зимата горивото се изпарява по-трудно и колата компенсира чрез добавяне но повече бензин в сместа. Получава се така наречената “богата смес“.

Бензинът е силен разтворител, който може да измие маслото от стените на камерата. Това може да доведе до увреждане, ако двигателят работи на празен ход дълъг период от време в студени условия.

С времето липсата на масло може да доведе до увреждане на цилиндрите и буталата.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 16:18  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Горубляне
    Отговор
    2 16:19  18.12.17
    ГОЛЕМИ ПРОСТОТИИ!!!

    Коментиран от #28

  • 2399
    Отговор
    3 16:26  18.12.17
    И каква е разликата дали колата ще работи на място или да тръгнеш веднага? Я уточнете. Мисля че статията е подвеждаща.
  • Иван
    Отговор
    4 16:29  18.12.17
    Значи ако запалиш и тръгнеш веднага бензина няма да отмие масленият слой от цилиндрите :)?!А как стои въпросът с дизелите?Те да подгряват ли?:).

  • Лошия
    Отговор
    5 16:30  18.12.17
    Това го пише в учебниците още от татово време. Време за подгрев 20-30 секунди да се разнесе маслото. Следва каране на по високи обороти за максимално бързо загряване на мотора.
  • Гошо
    Отговор
    6 16:38  18.12.17
    Едно време имах BMW 316 и в книжката му за експлоатация пишеше, че не трябва да се загрява на място, а да се пали и тръгва, като първоначално се кара на по-ниски обороти. Причината била да се избегне замърсяването от студения двигател или нещо такова!
  • Отговор
    7 16:42  18.12.17
    Абе много ми е интересно каква работа има маслото в горивната камера или бензина в картера.то ако си я докарал до там колата да няма сигменти само от загряването ще го докараш
  • бачо ви с тойотата
    Отговор
    8 16:43  18.12.17
    Статията е вярна, но само за автомобили бе еН ве, но те пък зимата така или иначе не трябва да бъдат палени, безмислено е !

    Коментиран от #39, #87

  • JEEP
    Отговор
    9 16:44  18.12.17
    Какви богати смеси, какви 5 левва. За карбуратора може и да е така с дръпнат смукач, но в новите коли екуто се грижи за тая работа и подава оптималното количество. А бензина само на студено ли е силен разтворител? Ако сегментите са ок, за какво масло в цилиндъра говорим? Нали ако има такова ще пуши яко колата!
  • Един друг
    Отговор
    10 16:47  18.12.17
    Много легенди на едно място, а истината е проста - палиш и тръгваш, защото на свободен ход двигателят достига много по-бавно работна температура, отколкото при натоварване. Единственото е да не се вдигат високи обороти преди стрелката на термометъра да е минала 80 градуса - за тези, които все още имат изобщо термометри.

    Коментиран от #82

  • Хайл
    Отговор
    11 16:49  18.12.17
    Палиш и веднага у лютеницата - това няма да скапе мотора....
  • шофер
    Отговор
    12 16:51  18.12.17
    При движение постъпва повече въздух. "Загряването" е само за да разпличка маслото и помпата да го качи из целия двигател. Това ми го казаха в часовете по теория, когато карах шофьорския курс през далечната 1972 г. Практикувам го винаги. Плюсът на "загряването", е че парното духва топло малко по-бързо.
  • Райко кръвта
    Отговор
    13 17:04  18.12.17
    Я предлагам зимата изобщо да не се гаси мотора и да трака деноноштно
  • Дедо Праз
    Отговор
    14 17:08  18.12.17
    А,като са замръзнали джамовете, с топла вода ли да ги полея? Когато може, паля и тръгвам, но когато са замръзнали прозорците, бръмча на място, докато ги изчистя. Иначе и колкото кемаф не виждаш.

    Коментиран от #35

  • 333
    Отговор
    15 17:21  18.12.17
    Хайде сега всички, които говорят за износени сегменти да си помислят дали сегментите при -10 градуса са еднакви на размер със сегментите при 100. И буталата. Двигателя на студено не бива да работи. При празен ход и маслената помпа върти по-бавно, и често работи по-неравномерно, отколкото на ход. Това, че автомобилите работят с богата смес, когато са студени е факт и за съвременните двигатели със впръскване, не само за карбураторните. Кислородния датчик или ламбда сондата почва да работи след като загрее, за да регулира оптимална горивна смес. Управлението на сместа в автомобила при ниска температура на двигателя обогатява сместта.
  • От опит
    Отговор
    16 17:37  18.12.17
    Аз лично никога не съм загрявал дизела на едно място, паля и тръгвам става вече 8 години и нямам никакви проблеми с колата, Голф 5 2.0 ТДИ ДСГ 2007г. Така, че съм склонен да вярвам на написаното
  • ко каза ко
    Отговор
    17 17:50  18.12.17
    Коли ко да ги праиш. Бетер жените са.
  • сервиз автоматици
    Отговор
    18 17:52  18.12.17
    Много правилна е статията.Когато не е в работна температура(както и много други критерии) двигателя работи в отворен цикъл.Горивната смес не се изчислява от показанията на кисородния датчик или в новите коли датчик горивна стойност.Горивната смес не е 14.7 към 1-въздух към бензин а е 'обогатена' с по-малко единици въздух.Бензина е течно гориво и когато се впръсква в колектора се смесва със струята въздух и става горивна смес.Когато колата работи на свободни обороти в студа и съответно още е в отворен цикъл с богата смес и когато струята на навлизащият въздух не е достатъчно силна да разбие достатъчно капчиците бензин(свободни обороти,незагрят двигател), тези капчици се натрупват по стените на цилиндрите и неутрализират(измиват) изпръснканото масло във всеки един цилиндър.Това става в смукателен и сгъстителен такт.Изцапайте се с двг. масло и пробвайте да се изчистите с бензин.Това се отнася дори и ако използвате масло с нисък визкозитет.Това не се отнася за коли на природен газ и пропан-бутан(но се отнася за пропан-бутан-течна фаза) защото при изгаряне те са сухи горива и влизат в цилиндъра под формата на газ и следователно няма ги тези капцичи гориво който да измиват маслото от стените на цилиндрите.Тези горива обаче имат други недостатъци свързани с по-бързото износване на клапани и легла в цилиндровата глава.Статията не се отнася и за бензинови двг. който са на принцип директно впръскване в цилиндрите защото там бензина при ненатоварен двигател в свобо
  • НЕРАЗБИРАЩ
    Отговор
    19 17:56  18.12.17
    А преди години когато Ален Прост се състезаваше, казваше, че един автомобил загрява м/у 5 и 8 секунди и после яко газ.Демек палиш и тръгваш,А той наистина беше добър и аз му вярвам и гледам да се придържам към тази теория.Например моята кола в движение загрява много по бързо отколкото на място а това също е показател,че е по правилно да палиш и тръгваш.Само споделям не налагам мнение.

    Коментиран от #32

  • сервиз автоматици
    Отговор
    20 18:00  18.12.17
    свободни обороти(студен старт през зимата) се впръсква под голямо налягане(вторична бензинова помпа) но в малки дози разбит на съвсем микрометрични капчици точно преди възпламеняване на сместта.Бензиновите ДВГ с директно впръскване но пък имат проблем с натрупване на въглероден нагар и мръсотия от картера(системата за вентилация на картера) на гърба на смукателните клапани в следствие на това че капцичи бензин не минават от там(както при колекторно впръскване на бензина) за да ги измиват във времето.Много рядко взимам отношение в този форум но както предполагах всички мнения пред мен с изключение на 2-3 са пълни глупости.
  • 21 18:33  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ДДД
    Отговор
    22 19:01  18.12.17
    малиии с БМВ тата откачат те така или иначе ги палят 15 мин преди да тъгнат( по богатите 10 мин) без значение сезона
  • Различен
    Отговор
    23 19:01  18.12.17
    Ма голяма простотия е тази статия, а коментарите -два пъти! Та да питам аз, като проЗ човек? При -20 градуса, когато маслото е на желе и маслената помпа работи на слив, какво точно мазане имаме на плъзгащите лагери?? На коляновия вал и на биелите?? Точно никакво мазане! И вие форсирате майсторски и карате яко, защото нЕкой глупендер ви е казал това! Ма голЕм смях! След запалване на двигателя, е желателно, поне малко да поработи на място, та да се затопли и разбие маслото, та да има изобщо някакво мазане на плъзгащите лагери и се създаде масления слой, който предпазва от задиране на коляновия вал в лагерите. Изравняването на температурата и влизането в нормален режим на работа на целия двигател става едва след около 35 минути, но това е за лабораторни условия, разбира се! Да ви светна малко. Плъзгащите лагери на съвременните автомобили са доста сложни. Имаме стоманена черупка, върху която имаме залепен, чрез валцоване слой, като към стоманата е първо чист алуминий, след него е слой от сплав на алуминий, калай 20%, и 1,5% мед! Технологията е създадена 56 година от англичани, след това я открадват руснаците, след това я направихме ние, тук в България, но до там. Дойде 89 година и всичко умрЕ! А трябваше да се произвеждат БЪЛГАРСКИ плъзгащи лагери за завода във Варна, както и за резервни части и Ловеч! Та стига глупости!

    Коментиран от #29, #36, #83

  • MadStar
    Отговор
    24 19:12  18.12.17
    Не мога да се съглася със статията поради простата причина, че когато сместа се възпламени в цилиндъра, дори и да има масло то изгаря, така ,че дали ще го отмива бензина(по ваши думи) или ще го изгаря е все тая :D . Затова от друга гледна точка да тръгнеш преди колата да е работила поне 5 мин. на място това е голяма грешка! Ето защо, дизелите, а вече и повечето бензинови мотори имат турбини. Ако тръгнеш веднага на студен двигател, първото което е маслото не се е втечнило достатъчно и не може да смазва добре втулките на турбото (което причинява износване и след това идва ред на ново турбо) и второ голямата температурна разлика която се получава когато подадете газ на студен двигател кара перките на турбото да загреят по-бързо (следователно да се разширят по-бързо) от другите елементи на турбото и това довежда до проблеми. След това на същия принцип различните метали от които е съставен двигателя, да кажем глава и блок, имат различен коефициент на разширение при дадена температура се разширяват различно, което може да доведе до проблеми с гарнитура на глава, да не говорем, че може да спука главата и куп други проблеми от неизчакването на колата да поработи 5 мин. на място!
  • Хахахаха
    Отговор
    25 19:22  18.12.17
    Браво ! Много умна статия написана от луд еколог, който си няма идея от ДВГ. Според статията двигателя работи на място с богата смес , но като тръгнеш и магически вече сместа не е богата нищо че е минус Х градуса. Хахахаха На място харчи 1-2 литра на час, в движение 10+/100км. В кой случай ще мине повече бензин през инжекторите и "ще измие маслото " повече ? Аз съм закачал диагностика на ламбда сондата , данни в реално време за горивната смес. Закачете и вие и се убедете сами. Проблема с тръгването веднага след запалване при минус 10 е че дори пълна синтетика масло не е достатъчно течно при такива температури и не смазва както трябва.
  • милано
    Отговор
    26 19:33  18.12.17
    По голяма простотия небях чел

    Коментиран от #44

  • onq s konq
    Отговор
    27 19:43  18.12.17
    Ако при загряването на бензинките бензина отмива маслото,то при дизелите е още по-опасно,защото там бензина отмива и маслото,и нафтата и буталата остават само по сегменти.

    Коментиран от #40, #47

  • ГОСТ
    Отговор
    28 19:48  18.12.17

    До коментар #2 от "Горубляне":

    за тебе простотия с японската кола ама вземи немска да ти стане ежедневие:)
  • 29 20:00  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 30 20:24  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Лудия
    Отговор
    31 20:31  18.12.17
    Аз карам автомобил на 20 години и ми е все тая дали ще работи на място или не! Ако не му изнася заминава за желязо, и идва другия дваисетак! На времето един приятел редовно блокираше двигателите на татковите автомобили! Сутрин пали в якия студ, и газ на първа или втора да загрее по бързо!
  • Бесен Язовец
    Отговор
    32 20:40  18.12.17

    До коментар #19 от "НЕРАЗБИРАЩ":

    Е как може да го слушаш, те хората неслучайно са му дали това име.
  • Спиро
    Отговор
    33 20:46  18.12.17
    И от кога Дарик станаха авто експерти? Вместо да казват какво НЕ трябва да се прави, да бяха казали какво ДА се прави. Да натоваря студен двигател с масло станало на дъвка на дъното на картера ли?
  • Радо
    Отговор
    34 20:55  18.12.17
    При повечето нови агрегати има пръскалки за охлаждане на буталата а излишото масло слиза по малак канал кадето се стича от канала към масленият сигмент и се задържа по хонинга на цилиндъра. Освен това при възпламеняване на горивото до отвеждането на газовете от цилиндара температурата е толкова висока че няма как масото да издаржи и другото което е един от трите сегмента се казва масло събиращ което подсеща че там не би трябвало и да има масло.
  • Теслата баце
    Отговор
    35 20:55  18.12.17

    До коментар #14 от "Дедо Праз":

    Я моите ги чукам с теслата коги са замръзнале!😁😁😁

    Коментиран от #43

  • 333
    Отговор
    36 21:06  18.12.17

    До коментар #23 от "Различен":

    Ако маслото ти е станало на желе при -20, караш с неподходящо масло. Плъзгащите лагери нямат нищо стоманено.

    Коментиран от #69

  • тираджия
    Отговор
    37 21:23  18.12.17
    Защо пишат такива тъпотии да дразнят истинските шофьори. Когато не разбираш нещо не се изказвай публично. Да обясня на автора, работата на празен ход в студено време се практикува за да се повиши температурата на двигателя. Най добрата работа на ДВГ е при температура 80-90гр. Когато го стартираш при минусова температура и тръгнеш веднага се получава непълно изгаряне на горивото колата няма максимална мощност води до загуби на гориво и износване на двигателя.
  • Бат Мишо
    Отговор
    38 21:55  18.12.17
    как да работи студен дълго на място като температурата е 1800 градуса в цилиндъра гати анти статията слушайте е такива експерти да ви иде колата на надин аз си загрявам москвича 30 години и още не съм сменял ризи и вади компресия 8 на 300000
  • 39 21:56  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 40 21:57  18.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бат Мишо
    Отговор
    41 21:58  18.12.17
    да да форсирайте на макс студен мотор оборотомера в лютеницата и ще настане едно мазане..... на ръчичките на гладни монтъори
  • ms23
    Отговор
    42 21:58  18.12.17
    Печка на webasto 30мин. преди да тръгна и всичко е топло а разхода е 300-400гр.
  • Дедо Праз
    Отговор
    43 22:02  18.12.17

    До коментар #35 от "Теслата баце":

    Пръстите ми мръзнат мъжката, на тЪслата на дръжката. Пробвай с кирката, на вереф ;).
  • и аз
    Отговор
    44 22:24  18.12.17

    До коментар #26 от "милано":

    Публикувано във факти.бг: По голяма простотия небях чел
  • Боко
    Отговор
    45 22:27  18.12.17
    Може и подгреви да има в някой автомобил не спорете за глупости,
  • механика
    Отговор
    46 22:30  18.12.17
    Някой е чул ама не е разбрал... Да , не е добре да запалим колата при -10 и да я 4акаме 20 минути да загрее . Но не поради глупавите причини изтъкнали в статията . Идеята е че двигателя се пали, из4аква се 20-30 секунди да подкачи масло и да заработи равномерно след което се потегля.Защо? Защото работейки на място колата загрява много по бавно,отколкото ако е натоварен двг-то.А работейки студен двигателя има по голямо износване ..
  • Патето Яки
    Отговор
    47 22:32  18.12.17

    До коментар #27 от "onq s konq":

    Магаре не гледай какво пише в тази статия, дръж на място бмв-то 2-3 минути на малки обороти и след това газ на всички скорости. Всяка машина има нужда първо да си раздвижи и смажи чарковете без натоварване.

    Коментиран от #53

  • Кито Потам
    Отговор
    48 22:37  18.12.17
    Като се СЪМНЕ спирам двигателя и знам, че жена ми няма да закъса с колата! Живея в Москва - тука бензина е с цена за литър, а не като в БГ - ако вярваш! Докато течеше проверката на Марешки се оказа, че много бензиностанции предлагат гориво с ДО 60% ПРИМЕСИ!! Тука примесите са по-скъпи от горивото и на никой не му е изгодно да меша с добавки... Тааа за ко ми беше коментара?! Ааа да - с времето, липсата на продажба, може да намали цената, освен ако не сте успели да задържите колата до ГИЛФ категорията ))))
  • Slави
    Отговор
    49 22:39  18.12.17
    Да, вярно е, обаче когато повече от -20, палиш някой дизел и веднага караш с 3000 оборота, и след това правиш спукана глава или гарнитура.
  • Джогана
    Отговор
    50 22:43  18.12.17
    Смях на парцали
  • Ибре
    Отговор
    51 22:50  18.12.17
    Я па кат излазям с коньовите ич не ги чакам, ко ши загряват!?! Качвам са, викам дий Вихаре, ма той термостата си е наред, ем ти топли на гъзо, ем не гори много - 15 кила сено на 100км. Ко искаш, почти икономичен е кът бензинова туйота ино и 6 с газов инджекцион. Мда и такива ти му раоти чуек ко да распраям в тоя студ бало сии капацити.
  • JPower
    Отговор
    52 23:10  18.12.17

    До коментар #39 от "Public Owner":

    В тоз сайт гласуват деца по на 14год.
  • onq s konq
    Отговор
    53 23:11  18.12.17

    До коментар #47 от "Патето Яки":

    Не учи учьонава както казват чукчите бе паток,обичам си БМВ-то на макс и го пришпорвам чак след 4-5 км когато стрелката на водата излезе от синьото квадратче!Тогава и звукът на двигатела става съвсем друг -без грам потракване,тих и равномерен,също като 6 цилиндрова бензинка.Е,докато трае "процедурата" по загряването на дв-ла се влача като черво и виждам в огледалото как зад мене се чудят дали да ме разминат щото виждат наточено БМВ,блестящо като излъскан немски ботуш,доволно щироки гуми и не са сигурни дали няма да рипна в лявата лента без мигач,но накрая се престрашават и го правят.И чувствам как се радват,но за кратко,щото после ги подкарвам всичките ОТДЯСНО:)

    Коментиран от #58

  • Шаран БГ
    Отговор
    54 23:44  18.12.17
    Не беше ли "Трабант"-а с масло в бензина ? А бре Стефанаки, от къде преписа тая статия? Нещо не е на ред. Имам в гаража един кабел.Едната шашма вкарвам на нейното място в блока на двигателя, другата в котака с 220 V. Това при -5 С и по-надолу в термометъра в гаража Значи на вън е по-студено !!!. За около 15-25 минути охлаждащата течност в двигателя се затопля, позатопля се и блока. Някъде около 50 С градуса. Врътвам ключа, паля , включвам парното, вентилаторчето на 2 степен и изкарвам каруцата. Докато затворя и заключа гаража, докато отново седна, докато сложа колана, докато пусна радиото-показателя за температурата вече гони 70 С градуса. Кое къде и как се смазва - да му мислят масторите ! Има хора- учили са, знаят, разбират, вероятно и работят в тази област - те най-добре ще обяснят процесите при ниски температури в тези железа - автомобилните мотори ! Едно време, шофьорът с вътрешна срязана гума закована с две летвички от едната страна, наливаше на три пъти гореща вода у двигателя. След първата порция гореща вода, изчакваше малко да се изтече отдолу и чак тогава завиваше пробката на руската машина. Нямаше антифризи, нямаше капризи. След работа развиваше пробката и внимаваше да не го опари водата. О,времена- о, нрави !!
  • Вики
    Отговор
    55 00:05  19.12.17
    Навремете карбубаротора преди 30 години така се е загрявал - НО сега какво е най-доброто януари сутрин при минус 12 минус 15 за пълен електронен инжекцион и двигател с масло пълна синтетика Кастрол 5/40 Лонг Лайф? - доколкото ми казаха точно това масло пълна синтетика спомага за бързия и безболезнен за двигателя старт януари сутринта?! Кара се първите 10 км. или до загряване на 60 градуса на 2000 об. максимум.
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    56 00:32  19.12.17
    старите коли е добре да се подгравят но новите не
  • Гочоолу
    Отговор
    57 02:27  19.12.17
    Има и по-полезен метод от този, в статията. Но е за предприемчиви хора. Ще ви опиша кое е по-полезното: Слизате, отваряте капака на двигателното, сваляте клемата от акумулатора! Изваждате манивелата и почвате за въртите по 3 минути серия! После 10 секунди се ослушвате, дали не е запалил двигателя! После пак 3 минути яко въртене и така на серии! След 15 минути пипате двигателя и трябва да е подгрял! После си пипате челото и вие трябва да сте подгрели! Е, после слагате клемата на акумулатора, сядате в колата и потегляте с мръсна газ! Двигателя ви ще е топъл, но и вие ще сте доста горещи... Може и да "благославяте", както Камата съдията, това ще ви повдигне още адреналина! Метода е много ефективен - не ви трябва сутрешен джокинг и фитнес...
  • офффффф
    Отговор
    58 06:44  19.12.17

    До коментар #53 от "onq s konq":

    Бемвисти и като рипнеш у левата лента без мигач лъскавия ти ботуш ще замине на кино поредния силно комплексиран с бмв и с хеликоптер да си трескам те у вратите и ревете като момичета аре седи мирен
  • 59 06:56  19.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 60 07:02  19.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • БМВ х5
    Отговор
    61 07:39  19.12.17
    Зимата го паля и тръгвам веднага. Защото , ако се забавя започвам да на стигам и БУТАМ комшиите с Тойотите , аудитата и прехвалените джипове с по три ръчки и без гуми , където са като магарета на лед. Двигателя си се чувства супер , не мърка(щото не е котенце ) а рмъж и като раздразнен звяр.Зимата е тук . Наслаждавате и се.
  • Мони
    Отговор
    62 07:47  19.12.17
    Ами Аз имам две инженерни дипломи свързани с двигатели с вътрешно горене и не съм съгласен с написаното в статията. Нека автора да покаже колко разбира от двигатели и къде е учил двигатели та да видим дали е писал глупости или Аз греша.

    Коментиран от #63, #66

  • Дядо Ставри
    Отговор
    63 08:16  19.12.17

    До коментар #62 от "Мони":

    Слушай инжинере какво ще ти кажа. Практиката без теорията е тъмно а теорията без практиката е нищо така че твоите дипломни си ги постави в ануса. Жалко че е пълно с такива кафеджии като теб.
  • 64 09:26  19.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Stefko 88
    Отговор
    65 09:31  19.12.17
    Осъзнавате ли каква глупост сте написали? Що не предложите да палят огън под колата може га е по-безвредно а? Палете си колите и оставете да поработят , маслото да си влезе в работен режим , мотора да покачи навсякъде и се возете на воля. Дизела загрява по-бавно освен това много дизали са с турбо нека да поработят повече на място и не фурсирайте мотора за да загрява по-бързо така го чупите.
  • Stefko 88
    Отговор
    66 09:38  19.12.17

    До коментар #62 от "Мони":

    Е Мони аз съм също с тапия и съм автомонтьор 15години и ти казвам, ч не е така като в статията. Поне много знаеш сигурно ги и знаеш ониябтръби пеките над гърнетата дето отиват към гофрираните маркучи...... даааааа за някои автомобили е предвидено да се захранват с по+топъл въздух. За някои обаче ! Липсата ти на практика дава резултат затова като ти се строши чайника дето караш ходиш при такива като мен глупаци с по една тапия за да не те бие жена ти ,че пак си строшил колата.
  • Хибридния
    Отговор
    67 09:54  19.12.17
    А аз с хибрида какво да правя, като не ще да пали и тръгвам на ток от батерията и после си пали двг-то и винаги загрява по време на двежение? "Факти", уточнявайте ги тези неща, за да знаем и ние нещо с хибридите!
  • ДО бачо ви с тойотата
    Отговор
    68 10:18  19.12.17
    До "бачо ви с тойотата" Бачо, ти най-добре знаеш! на 1л/1000км масло! На Тойотата масло не се сменя, то изгаря! А зимата не се кара, че тънкото фолио от което е направена, ще прогние и ща станеш "Флинстоун"! През зимата се карат немски автомобили, те са направени за експлоатация, не като онези китайски боклуци! Като завали сняг, по улиците само БМВта се движат, ако не си забелязал!

    Коментиран от #70

  • Различен
    Отговор
    69 10:50  19.12.17

    До коментар #36 от "333":

    Я пак??? А какъв е външния слой на плъзгащият лагер?? Сигурно е от кашкавал? Вземи един нож и пробвай да насечеш лагера, ама от вън, не от вътре! И ще разбереш, че е от дЖилезо! А че съм написал за маслото, че е на желе, е образно казано, за да си представят нЕкой хора, че е гъсто! Ама ти как да разбереш, като си 2 клас!
  • Различен
    Отговор
    70 10:53  19.12.17

    До коментар #68 от "ДО бачо ви с тойотата":

    Бе я пак?? Имам два японски автомобила. И двата имат гаранция против корозия 12 години. Та какво каза за немските бракми??
  • волен сидеров
    Отговор
    71 11:41  19.12.17
    Грък -какво да му кажеш повече....
  • 72 12:02  19.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Роман дизел
    Отговор
    73 12:26  19.12.17
    Така се кара чужда кола и чужда жена.От вратата за краката.
  • вземи учебник и чети
    Отговор
    74 20:00  19.12.17
    Стефанаки....Стефанаки..., Автомобила задължително трябва да поработи 2-3 минути на място преди потегляне и една от причините е да достигне маслото до всички точки на които му е позволил производителя,а има и още няколко причини,но ако искаш да знаеш повече вземи книги/учебници се казват/ и чети.
  • Смуки
    Отговор
    75 20:21  19.12.17
    Живея в къща с гараж, сутрин я паля и отварям гаража, прибирам се и си пия ядно кафе блаженно. Излизам колата топла и си потеглям. Вече 6та година не съм правил мотора! :)
  • Язе
    Отговор
    76 20:49  19.12.17
    Колата си я паля и оставям да работи 2-3 мин на място да разнесе масло навсякъде.Не я газирам докато не видя една чертичка за загряването на маслото.Заради турбото.За тези 2-3 мин е започнала да размразява и стъклата.
  • PlimP
    Отговор
    77 09:31  21.12.17
    боже кви глупости, слушайте дарик, палиш и яко газ, така било полезно и по-бързо загрява
  • The TRAPPER
    Отговор
    78 10:54  21.12.17
    Пичове, това което съм научил в живота е че всичко си иска загряване. Аз колата си я загрявам 2мин. , преди да почна да пия загрявам с 2 бири и 3 вотки , и преди да подхвана жената - загрявам с комшийката. И досега не съм имал никакви проблеми с нищо. Според мен всяко нещо си иска загрявката.
  • Таралежа
    Отговор
    79 02:57  24.12.17
    Пълни глупости измивали цилиндъра хаха това бутало да не седи на едно място докато горивото се впръсква
  • 80 13:46  24.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Борче
    Отговор
    81 22:19  07.06.18
    Искам да попитам: Колко от вас са виждали 5W40 как изглежда на -10 градуса. После пак може да си говорим за увреждане на двигателят.
  • 666
    Отговор
    82 09:29  09.06.18

    До коментар #10 от "Един друг":

    Принципно по-цилиндрите има финни прорези така наречения "хонинг"който служи да задържа масло за да може да се смазват сегментите
  • Маслен филтър
    Отговор
    83 10:46  10.06.18

    До коментар #23 от "Различен":

    Пич,ти с какво масло караш,бе?Синтетиката и полусинтетиката не стават на геле,така че там проблем няма.
  • Тонино
    Отговор
    84 15:00  21.06.18
    супер глупостите, преди 10 години си купих чисто нова кола карах я 540000 км всяка зима съм я загрявал поне между 20 и 30 минути всяка сутрин и колата си имаше перфектна компресия за протокола колата беше Kia cerato

  • Гост и то просъ
    Отговор
    85 18:38  26.06.18
    50г. карам самолети и автомобили леки и товарни .За пръв път чета такава глупост от компетентни драскачи .За сведение 123 ката в някой има отопление на 220 v
  • А БЕ
    Отговор
    86 17:08  04.07.18
    ГОЛЕМИ ПРОСТОТИИ , А ПЪК ТОЗ СВОБОДЕН ХОД Е ОЩЕ ПО ГОЛЯМА ГЛУПОСТ , ИМА НИСКИ И ВИСОКИ ОБОРОТИ !
  • Варненски
    Отговор
    87 19:57  10.07.18

    До коментар #8 от "бачо ви с тойотата":

    Здравей бачо с тойота! Сега един шофьор на БМВ да ти обясни как се пали зимата :) Първо пускам печката Webasto. След като загрее леко паля двигателя и тръгвам, като внимавам да не превишавам 2000 оборота преди стрелката за температурата да е излязла от синия сектор с цел да се пази турбото. В най-лошия случай при много ниски температури това отнема до 5 минути. Ако улиците са непочистени просто карам внимателно. И да добавя, че колата е вече стара 2001г., но не се спира в нито една зима. И е само задно. Нямам xdrive. И пак си обикалям България. Със здраве от мен и без аварии!
  • abv
    Отговор
    88 00:56  14.07.18
    Виждам, че тук всички са разбирачи, но да кажа и моето мнение. Износването на двигателя се получава най вече от студените стартове. Когато двигателя работи на място, той не получава допълнително натоварване от масата на автомобила и пасажерите. Когато тръгнем със студен двигател износването е най голямо. За всички тук да кажа че маслата имат една характеристика наречена вискозитет. Тя е различна при студен и загрят двигател. Личен опит: Карам западен автомобил на 18 г. Авто мобила е на 150000 км. Винаги го оставям да работи 2-3 минути и тръгвам леко без да товаря автомобила с големи обороти. Преценете сами дали е правилно , но на 9000 км от смяната маслото 5w40 пълна синтетика почти не е мръднало.Изводите оставям на вас.

Напиши коментар:


Публикувай