10 253 75

Всяка втора кола на газ с нелегална уредба

Бутилките не минават преглед, тъй като не съществуват по документи

Стефанаки Йоанис

Всяка втора кола, която е с допълнително монтирана газова уредба, се движи извън закона. Тя не минава годишен технически преглед на горивната система и е потенциално опасна. Проверка на „Монитор“ показа, че от близо 300 хил. автомобила с допълнително поставени уредби на газ, едва 26 999 са вписани в регистрите на Пътна полиция до 2010 година. След това има масово обявяване на автомобилите като бройката им стига общо до малко над 140 хил., което прави едва половината от автомобилите на газ. Така по пътищата в страната се оказва, че се движат близо 160 хил. коли бомби.

„Когато автомобилът е с изрядни документи, в тях е вписано, че колата има монтирана допълнително газова уредба. Така при всеки годишен технически преглед се проверява и тя. Издава се и документ, че системата е изправна и безопасна.

Когато обаче шофьорът не е регистрирал „промяната в конструкцията на автомобила“, както се води по наредбата, то тя не се проверява и в пункта за прегледа“, обясниха пред „Монитор“ от Пътна полиция.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • LPG
    Отговор
    1 08:32  15.01.18
    Само да ви кажа, че когато се подава информация би трябвало да сте си проверили това което пишете!Ако лично не отида при моя газаджия за смяна на филтри и проверка в ГТП ще ми видят ......... колко ми е изправна системата!
  • гост
    Отговор
    2 08:37  15.01.18
    Хахаха... Изрядните документи ли ще спрат бомбата който се правят без никакъв проблем или неправилен монтаж и неправилна поддръжка!
  • Петър
    Отговор
    3 08:39  15.01.18
    Пак някой политик се е при сетил откъде да се свали още една кожа от бедния български народ

    Коментиран от #6

  • СссереМ
    Отговор
    4 08:58  15.01.18
    Ей само бараби в тая държава.Газовите бомби трябва да ги забранят изцяло.

    Коментиран от #7, #34, #38

  • гошо
    Отговор
    5 09:01  15.01.18
    Техническите прегледи не се ли правят от хора които могат да различат газова уредба от резервна гума?
  • 564
    Отговор
    6 09:05  15.01.18

    До коментар #3 от "Петър":

    Да така е всичко се прави за пари.затова народа гледа да е по към сивото.
  • 57647
    Отговор
    7 09:07  15.01.18

    До коментар #4 от "СссереМ":

    Защо мислиш така.на бензин също не си застрахован.
  • АГУ
    Отговор
    8 09:31  15.01.18
    А за емисиите нищо не казвате - защо да казвате, нали ако кажете ще трябва да намалите данъка :)
  • ДДДДДД
    Отговор
    9 09:32  15.01.18
    Системите се проверяват по време на ГТП. Цялата работа е да се дадат едни пари за преиздаване на талоните и пълнене на хазната. Интересно как на моята кола не пише че има ГО, а при ГТП ми вземат 10лв допълнително за ГО и ми издават бележка.

    Коментиран от #16, #63

  • еколог
    Отговор
    10 09:36  15.01.18
    На всички собственици на коли с ГУ държавата трябва им плаща за това че не замърсяват околното среда...
  • ожо
    Отговор
    11 09:40  15.01.18
    Като отидеш на преглед , преглеждащия трябва да може да забележи газовата и след това да я провери и да даде документ за изправност и готово , без да се вдига цената.
    А пък поставените лица които викат "бомба,бомба" , като не знаете за какво става дума не пишете.
  • фауве
    Отговор
    12 09:41  15.01.18
    Всеки втори дизел с крадена нафта иначе няма обяснение защо ги карат тия коли.Който не краде нафта кара на газ.
  • Георги
    Отговор
    13 09:44  15.01.18
    Евро 6 за всички притежатели на изправна газова уредба
  • гост
    Отговор
    14 09:46  15.01.18
    Крайно време е да се забрани извън заводското монтиране на АГУ и да остане само фабричното . Всичко останало е риск както за тези които карат бомби в колите си така и за невинни околни .
    Знам че истината боли но това са фактите.

    Коментиран от #73

  • гост
    Отговор
    15 09:47  15.01.18
    Крайно време е да се забрани извън заводското монтиране на АГУ и да остане само фабричното . Всичко останало е риск както за тези които карат бомби в колите си така и за невинни околни . Не може да се позволява сульо и пульо да монтират горивни системи !
    Знам че истината боли но това са фактите.

    Коментиран от #54

  • Петър
    Отговор
    16 09:49  15.01.18

    До коментар #9 от "ДДДДДД":

    Точно такова е и моето мнение,смяна на талони,жълти таксита,смяна на лични карти,смяна на регистрационни табели, намаляване на срока на валидност на професионалните шофьорски книжки от 10 на 5 години и това се прави заради крадливи и алчни политици

    Коментиран от #31

  • Пешо
    Отговор
    17 09:54  15.01.18
    До №12 - абсолютно си прав, изкараха ме пълен балък , че зареждам на бензиностанция - предлагаха ми някаква нафта "тънко" , ама не рискувах , пък и 200 л - къде да ги слагам, кой знае после двигателя на какъв хал щеше да е ...

    Коментиран от #42

  • Валентин
    Отговор
    18 09:56  15.01.18
    Защо не пишете как големите вериги магазини перат парите че не влиза нищо в България как не плащат и стотинка данък... А за някакъв голям проблем газови уредби това ли е проблем на България
  • Мартин
    Отговор
    19 09:57  15.01.18
    За мен нещата са прости. Ето и фактите:
    1. Голяма част от газовите уредби не се регистрират; 2. Колите на газ са много, ама много поо-екологични от тези на бензин и дизел.
    Рвшението според мен е следното: Намаляване драстично на данъка за коли на газ (защото са много по-екологични), което ще накара хората да регистрират газовите си уредби. Така всички са доволни - и държавата и хората. И още нещо - ще има и повече коли на газ следователно по-чист въздух.

    Но в България целта не е това. Ще накарат хората да регистрират газовите бутилки, да плащат повече и общо взето да взима държавата още и още пари.

    Коментиран от #61

  • Христо
    Отговор
    20 10:01  15.01.18
    На бившата ми кола монтирах ГИ за 2300лв. Всичко беше точно направено и обезопасено. Минах специален преглед за одобрение на монтажа(тоя дето държавните органи наложиха) за да ми се издаде “сертификат”. Прегледа се състоя в това да се види къде е монтирана бутилката и да се запише номера й. Ако тоя преглед обезопасява газовата, то аз ще си одрежа главата от кръста! Никой няма да се погрижи за твоята безопастност, а се цели вземане на едни пари... сами трябва да се грижим за себе си. През пунктовете за ГТП минават много коли с допълнително монтирани газови, които коли не са минали през специалния “преглед”, но на ГТП ги проверяват за изтичане на газ. Та тая статистика статистиците могат да си я наврат в дупетата! До сега няма нито една гръмнала газова уредба, която е била монтирана нова от газаджии вадещи си хляба от монтаж. Случайте в които са гърмели уредби са мангусти взели уредбата от вторични за 50лв и са я праснали на колата си. Има клипове в които се тества при подпалване на автомобил каква експлозия се получава. Кадърно монтираната уредба не експлодира а изпуща газ(образува се пламък)! Във въпросните тестове се вижда как кола с пълен резервуар бензин експодира много по-силно от кола с газова... Та всеки си преценя на какво да кара и как да се грижи за здравето и живота си.

    Коментиран от #24

  • Христо
    Отговор
    21 10:04  15.01.18
    За данъчните облекчения е ясно защо не се правят - алчни са. В чужбина има облекчения за коли с газови уредби, тук няма, както не ползваш отстъпка за кола над 101 коня отговаряща на евто 3-4-5... Всичко тук се прави за да ни вземат някой лев, боли ги патката за екологията и безопасноста!
  • гост
    Отговор
    22 10:04  15.01.18
    на бензин не е ли потенциална бомба .не може ли да се запали.
    да спират газта ли.аман от популисти .утре ше почнат за електрическите коли да пишат глупости
  • АнТоНиМеН
    Отговор
    23 10:08  15.01.18
    Редно е изменението в автомобила да се отрази и в талона, неуспоримо е, че газовите системи, трябва да бъдат проверявани/сертифицирани, също така редно би било и данъците за тях да бъдат намалени.
    Колата освен удобство е и задължение. За който не може да я поддържа има градски транспорт.
    А за драскащите врабци по-горе, где летите!?
    Професионалните шофьори, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да минават на преосвидетелстване. Същото трябва да се въведе и за останалите шофьори, но в друг срок. Какво ме интересува мен, че "бай Иван" е с 20 години стаж зад волана, а кьорав та кьорав, кара ли кара..... Редовни медицински прегледи и наказателна отговорност за "медиците" пропускащи непригодни водачи!
  • Сссерем
    Отговор
    24 10:09  15.01.18

    До коментар #20 от "Христо":

    Именно заради това ПЪЛНА и безусловна забрана за АГУ-та,дори и заводски сложена,разни "майстори" ще започнат да ги прехвърлят от кола на кола.

    Коментиран от #27, #46, #47

  • къде са
    Отговор
    25 10:12  15.01.18
    Ами къде са тия от ГТП ?
    монтираната газова си лични от космоса !!!!

    да затварят в затворите всички собственици на пунктове, които пускат неизрядни коли- убийци по улиците
    това си е съучастие в убийство !!!
  • свако
    Отговор
    26 10:15  15.01.18
    Хахаха,а колко минават ГТП с не изправни автомобили въпреки по-строгите правила при техническите прегледи.Имаш ли чичо владика минаваш навсякъде.
  • Лост
    Отговор
    27 10:21  15.01.18

    До коментар #24 от "Сссерем":

    Не ти е лесно май да се гонят 2-3 бръмбара в празната ти кратуна а?
    Цяла Западна Европа стимулира преминаването на алтернативни горива с цел екология обаче тука един серсем дето най-вероятно е бил двойкаджия в училище и работи, като чиновник забранява на ляво на дясно всичко!
  • Така е
    Отговор
    28 10:25  15.01.18
    То и цигарите без бандерол се водят нелегални , ама са цигари и вършат същата работа. Така е с нерегестрираните газови уредби.Всичко се свежда до едни пари.Не е позволено да се возиш по евтино. Държавата не дава.
  • Така е
    Отговор
    29 10:25  15.01.18
    То и цигарите без бандерол се водят нелегални , ама са цигари и вършат същата работа. Така е с нерегестрираните газови уредби.Всичко се свежда до едни пари.Не е позволено да се возиш по евтино. Държавата не дава.

    Коментиран от #32

  • PlimP
    Отговор
    30 10:33  15.01.18
    14, крайно НЕпросветен си, фабрична газ предлагат много малко производители, основно са фиат и опел, бенц също подготвят, но ти едвали си виждал такива, щом дзяпаш, значи не си, видима разлика няма да намериш ако найстина е монтирана в завода, а тук в БГ ги монтират разни сервизи с които вносителят има договор и са съвсем далеч от заводски монтирана, която впрочем за нормална колица(100-тина к.с.) е над 2000лв., примерно за мултипла на 20г. един инжектор за оригиналната газ е около 250лв., а те са 4, познай на кво дередже са, да не говорим, че метановата има едно филтърче за скромните 150лв. и тея газови уредби, като се повредят се четат само с диагностиката на дилъра, ако изобщо я имат
  • Стефан
    Отговор
    31 10:34  15.01.18

    До коментар #16 от "Петър":

    Истината за едни е една за други друга. Истината е, че замърсяването е по-малко, по-икономично за собственика. Всеки сам решава как да си поддържа колата. Всипко зависи от собственика на автомобила.

    Коментиран от #62

  • СссереМ
    Отговор
    32 10:35  15.01.18

    До коментар #29 от "Така е":

    Има градски транспорт а лятото велосипеди.

    Коментиран от #43

  • газпром
    Отговор
    33 10:36  15.01.18
    А добро утро открихте топлата вода
  • 34 10:38  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Yafa
    Отговор
    35 10:49  15.01.18
    Всяка година едно и също! Един милиард бюджет не и им стигна, добавиха сто милиона и пак....
    На годишният преглед, там не са кьорави, ме проверяват с газ-анализатор за отечки, още какво да проверят - налягането, което ми подава ОМВ, което също подлежи на контрол, дали гори бурно или бавно, с жълт или син пламък?
  • Бръм
    Отговор
    36 10:49  15.01.18

    До коментар #34 от "Аъилазмея":

    ДА!
  • гост
    Отговор
    37 10:51  15.01.18
    А като минат преглед и замерят емисии и излезе, че колата от Евро 3 е станала евро 6, каквито са повечето коли на газ, това ще ли се впише в документите и да се намалят данъците на това МПС?

    Коментиран от #41

  • 38 10:55  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • чичо Манчо
    Отговор
    39 11:16  15.01.18
    И каква е разликата?
    - В документа.

    Ами те и без документ работят.
  • ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП
    Отговор
    40 11:23  15.01.18
    НЕГРАМОТНО И НЕКОМПЕТЕНТНО ИЗКАЗВАНЕ от страна на служителя на КАТ. Това, че уредбата не е вписана в талона, не значи, че не минава техн.преглед. Когато колата се яви на такъв, задължение на председателя е да провери АГУ съвместно с цялостната проверка на автомобила. Когато уредбата е монтирана до 30.03.2014,и е преглеждана по време на предишния ГТП, тя е вписана в системата на ДЕМАКС и се проверява на всеки следващ ГТП!!! Ако е неизправна, автомобила се спира от движение ДОКАТО НЕ СЕ ОТСТРАНИ ПРОБЛЕМА ИЛИ НЕ СЕ ДЕМОНТИРА УРЕДБАТА! Ако уредбата е монтирана след тази дата, тя подлежи на ПЪРВОНАЧАЛЕН ПРЕГЛЕД НА АГУ, който могат да правят само някои пунктове, и който се прави еднократно, след което всяка година уредбата отново подлежи на преглед заедно с автомобила. НЕВПИСВАНЕТО НА УРЕДБАТА В ТАЛОНА И РЕГИСТРИТЕ НА КАТ НЕ Я ПРАВИ НЕЛЕГАЛНА И НЕПРОВЕРЯЕМА!!!!
  • ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП
    Отговор
    41 11:31  15.01.18

    До коментар #37 от "гост":

    Твърдението, че когато се сложи уредба на газ, автомобила става по-екологичен, категорично не е вярно!!! Това беше така само за старите карбураторни двигатели! В двигател с ламбда сонда, който е в изправност, монтирането на газова уредба в началото дава същите стойности на вредните емисии, а в последствие след известен пробег дори може да се влошат. Това става заради увреждането на самата ламбда сонда и цялостно на електронните елементи по двигатела- дебитомер, датчици, компютър- в случай че не е настроен оптимално за работа на газ, това се случва! СТАНДАРТИТЕ ЕВРО 3,4,5,6,... не могат да се завишат от това, че автомобила е пригоден за работа с газ. Това са само заблуди сред непрофесионалната част от населението....

    Коментиран от #44, #52, #60

  • Голям прос
    Отговор
    42 11:35  15.01.18

    До коментар #17 от "Пешо":

    Препродай нафтата бе? Уф! На мен що не ми дават така?
  • 43 11:37  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • иван
    Отговор
    44 11:46  15.01.18

    До коментар #41 от "ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП":

    Напълно си в грешка, новите газови инжекциони, нямат нищо общо със старите газови уредби, моята е с OBD връзка към компютъра на колата, вървежа е почти като на бензин, нямам посочените от теб проблеми с дебитомери и ламбда сонди, на прегледа закачват газ анализатор, отделяните вредни газове бяха с доста ниски стойности, даже и хората в пункта се учудиха.
  • незнайко
    Отговор
    45 12:00  15.01.18
    Каква промяна в конструкцията, какви пет лева ? За кави бомби се говори ? Защо не пуснат статистика колко "бомби" са гръмнали за година ? ВСИЧКО СЕ ПРАВИ ДА СЕ ВЗЕМАТ ПАРИ ОТ НАРОДА. Всички знаем как правят проверките на газовите уредби и ни вемат парите !!! Да изравнят бензина с гязта, да видим тогава дали някой ще кара на газ ???
  • 46 12:15  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 47 12:21  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • СссереМ
    Отговор
    48 12:33  15.01.18

    До коментар #47 от "Do seracha":

    Ще ти зам и 5 к,ама какво можеш?Като ти гледам правописа надали е нещо ралично от чобанин,квалифицираните и кадърни граждани (какъвто не си) вземат и повече пари.Никой не ти е виновен.
  • куку руку ку
    Отговор
    49 12:34  15.01.18
    Публикувано във факти.бг: Бутилките не минават преглед, тъй като не съществуват по документи.
    Сериозно? Точно бутилките са единственото нещо в газовата уредба, което има паспорт. И да, не минават преглед на 5 години, както беше едно време, но затова пък са с пределен срок на експлоатация (10 години) от датата на производство. А самата газова уредба влиза в оборудването на автомобила и не минава отделен преглед, поради синхронизацията със европейското законодателство.
    Факти, проверявайте си писанията бре!
  • Алфа Ромео
    Отговор
    50 12:41  15.01.18
    Моята газова е легална има си паспорт, ама голям праз, на техническа преглед никой не ми проверява уредбата, само удрят някви печати и драскат в паспорта....
  • Бай бай
    Отговор
    51 12:45  15.01.18
    От нас ли ще избиват заплатите на милиционерите
  • Еколог
    Отговор
    52 12:46  15.01.18

    До коментар #41 от "ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП":

    Много некомпетентно изказване... За това си има измервателни уреди а не празни приказки
  • Бобо
    Отговор
    53 12:51  15.01.18
    Е така ще вдигнат заплатите на полицаите
  • Бай АГУ
    Отговор
    54 13:11  15.01.18

    До коментар #15 от "гост":

    Факт е ,че въобще не си запознат с фактите.А сега,влез във Гугъл и провери кое гърми по силно.Един литър бензин или един литър газ.

    Коментиран от #71

  • krrrr
    Отговор
    55 13:11  15.01.18
    каквото с хората , това и с нас , от както се помня , карам на ГАЗ
  • Да ама надали
    Отговор
    56 13:12  15.01.18
    Оф кви сте Миндили-всеки втори няма Застраховка а всеки трети мина преглед при Кума или докато пътува за Германия,всеки четвърти
    без книжка .Ви сте тръгнали да гледате Аджаба колата с какво върви.Аман от незначителни новини.Но фатката е да се коментира да има навалица,уж ви четат новините.Алъш вериш да има.Безделници(демек Ден за Ден)
  • konservator
    Отговор
    57 13:21  15.01.18
    Абе, как не могат да напишат една нормална статия. Просто кажете сухата статистика и не правете никакви изводи.
  • Driving pleasure
    Отговор
    58 13:58  15.01.18
    Глупости! Текезарката е с газова има си книжка и всичко останало, но не съм сменял талона - за къв бяс да подаря на КАТ още 50-60 кинта след като май само Община варна е приела намаляване на данъците при алтернативно гориво - къв ми е стимула!

    При ГТП винаги ме питат има ли газ не за друго ми да ми вземат още 5 кинта горник иначе за техническата изправност както е написал и LPG в първия пост сам си се грижа щото в крайна сметка моя живот е застрашен ако пренебрегна поддръжката и!
  • яаяй
    Отговор
    59 14:06  15.01.18
    от къде на къде добавянето на нещо към автомобила е промяна на конструкцията , значи прокарвам една тръба и свързвам един кабел и как промених конструкцията
  • Работещ в пунк за ГТП
    Отговор
    60 14:19  15.01.18

    До коментар #41 от "ПРЕДСЕДАТЕЛ В ПУНКТ ЗА ГТП":

    Г-не сменете професията. И на новото място четете и учете повече, а по-малко говорете за да не се излагате.
  • 321
    Отговор
    61 14:53  15.01.18

    До коментар #19 от "Мартин":

    МАРТИН- ПРЕЗИДЕНТ!!! БРАВО! Ама в България проблемите не се решават, а се пълни хазната за да има държавни пари за крадене, че от Европата полека затварят кранчето... И запомнете приятели, в нашата мила Родина най-големите проблеми не са корупцията, престъпноста и безработицата, а газовите уредби, табелите за камери и размера на кешово плащане за услуги!
  • Петър
    Отговор
    62 14:59  15.01.18

    До коментар #31 от "Стефан":

    Ама аз казвам че на държавата изобщо не и дреме за замърсяването,а иска пари,пари и още пари от бедния народ без да си е мръднала пръста същата тая държава гражданите и да станат малко поне платежоспособни
  • ддф
    Отговор
    63 15:07  15.01.18

    До коментар #9 от "ДДДДДД":

    ГО, газова Оредба ли е?
  • Гост
    Отговор
    64 15:34  15.01.18
    За тези, които казват, че колата на газ НЕ е по-екологична от бензиновият еквивалент........малко данни.
    Който разбира английски в нета има подробна таблица с измерванията на замърсяване при ауспуха.

    By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine
    powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for:
     CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle,
     HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle,
     NOx by 41% in urban cycle and by 77% in extra urban cycle and
     CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.
  • 65 16:18  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Алфата
    Отговор
    66 16:45  15.01.18
    Значи така написана статията ни казва буквално, че на автомобил с АГУ, при посещение на пункт за ГТП служителите установяват и съответно проверяват, само описана в документите на колата АГУ! В противен случай излиза, че те изобщо не виждат, че има монтирана такава???!!! Ако официално и писмено не са уведомени! Много интересен казус.
  • Алфата
    Отговор
    67 16:45  15.01.18
    Значи така написана статията ни казва буквално, че на автомобил с АГУ, при посещение на пункт за ГТП служителите установяват и съответно проверяват, само описана в документите на колата АГУ! В противен случай излиза, че те изобщо не виждат, че има монтирана такава???!!! Ако официално и писмено не са уведомени! Много интересен казус.
  • Алфата
    Отговор
    68 16:45  15.01.18
    Значи така написана статията ни казва буквално, че на автомобил с АГУ, при посещение на пункт за ГТП служителите установяват и съответно проверяват, само описана в документите на колата АГУ! В противен случай излиза, че те изобщо не виждат, че има монтирана такава???!!! Ако официално и писмено не са уведомени! Много интересен казус.
  • Алфата
    Отговор
    69 16:46  15.01.18
    Значи така написана статията ни казва буквално, че на автомобил с АГУ, при посещение на пункт за ГТП служителите установяват и съответно проверяват, само описана в документите на колата АГУ! В противен случай излиза, че те изобщо не виждат, че има монтирана такава???!!! Ако официално и писмено не са уведомени! Много интересен казус.
  • Алфата
    Отговор
    70 16:48  15.01.18
    Абе Факти по 4-5 пъти Ви въвеждам кодове, все ме изхвърля с/мата, а накрая 4-ри пъти едно и също?! Аааа.
  • 71 16:53  15.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • МАК
    Отговор
    72 00:42  16.01.18
    Има газ има проблем,няма газ няма проблем!!Айде!!
  • 73 16:53  16.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Истината
    Отговор
    74 10:58  18.01.18
    Банкрутирали псевдоеколози, които не могат да си позволят да си карат колата на бензин. Ще ти докарат от 9 извора вода с обяснения как газта била по-доброто гориво от бензина и дизела. И после се почват някакви ревове по форумите, за мисфайъри, гасене на цилиндри, тресене, загуба на мощност и прочие. Иначе ние, които си караме колите с горивото, за което двигателите им са разработени, ние сме били идиоти и какви ли още не. Защото не сме били искали да ни е еФтино. Ако исках да ми е еФтино щях да хвана автобяса или да вървя пеша. Като говорим за бай ганьовщина...
  • Санди
    Отговор
    75 20:41  18.01.18
    Чудно обаче как е изчислено,че общо автомобилите на газ са 300 хил..То като ще е за сензацията пишете 1 милион автомобила,поне да е рошавичка гаргата.

Напиши коментар:


Публикувай