973 23

Забраняват паркирането в "синя зона" в София при мръсен въздух?

Предложение: автомобилите да се делят на четни и нечетни номера и се движат в различни дни

Мартин Христов

Предлагат пълна забрана за паркиране в "синя зона" в София в дните, когато се очаква по-високи нива на замърсяване на въздуха. Освен това се предлага автомобилите да се делят на четни и нечетни номера и съответно един ден да се движат едните, другия ден другите.

В момента в общината тече финалното обсъждане на мерките срещу мръсния въздух в София.

Според общинарите четирите станции, които мерят нивата на фини прахови частици в София са крайно недостатъчни, съобщи Нова тв.

Каквото и да решат в Комисията по околна среда обаче, решението трябва да бъде гласувано в Столичния общински съвет.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • СссереМ
    Отговор
    1 14:34  16.01.18
    Трябва постоянна и пълна забрана за коли в синя и зелена зона.

    Коментиран от #8

  • Шопа
    Отговор
    2 14:35  16.01.18
    От глупост на глупост. Как ще следят автомобилите на никой не му идва на ум.
  • Павлов
    Отговор
    3 14:42  16.01.18
    Проблема за мръсния въздух е главно във високите цени на билетите, всичките коли, които се караха един път седмично сега се карат всеки ден. От 1 милион коли преди година и половина сега се движат около 2 милиона и 200 000 - как си мислят от общината че въздуха ще е същия, като преди година и половина??? Това е най-лакомата общинска управа досега...!!!
  • идиоти
    Отговор
    4 14:56  16.01.18
    пълни идиоти са тея; тотална липса на градивно мислене

  • по темата
    Отговор
    5 15:02  16.01.18
    Забранявана се паркирането в Синя Зона, а само неспирното движение, което да не спира автомобилите да вдигат праха, за да правят въздуха в още по-непригоден, с което да се наливат още, и още пари в бездънните софийски мафиоти, наредили се на трибуната до Фандъкова.
  • Morgoth
    Отговор
    6 15:17  16.01.18
    Замърсяването се дължало 60% на колите и 40% на отоплението, ама това било на годишна база. Та сещайте в зимните дни, когато въздуха се вижда, а не само се подушва колко реално от проблема идва от колите. Да не говорим за дискриминацията на хората с малко замърсяващи автомобили на фона на старите дизеларки. Ако ме свалят от колата в половината от дните ще се консултирам с адвокат за да съдя общината.
  • 7 15:19  16.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Подкрепям
    Отговор
    8 15:20  16.01.18

    До коментар #1 от "СссереМ":

    И да вземат и да започнат да мият улиците. То трябва да се трътне от някъде. Докато не ги измият тази прах ще си седи. Кое е толкова сложно???? Не става да минават едип път годишна напролет и да искат да е чисто. И не говоря само за центъра а и за крайните квартали
  • ванко
    Отговор
    9 15:29  16.01.18
    Фини прахови частици не излизат от ауспусите на автомобилите, което некадърните общинари не осъзнават, а са вследствие на голямата мърсотия по улици и тротоарите в София. Разнася се навсякъде и във въздуха, и така дишаме прахоляка, който общината трябва да измие от улиците и тротоарите. Главният виновник е кметицата, която не си върши работата, а чак след това са автомобилите.

    Коментиран от #10

  • Шопа
    Отговор
    10 15:57  16.01.18

    До коментар #9 от "ванко":

    Прав си човече, миене трябва и то редовно. Да се следят камиони, багери и всякакви видове строително пътна и земекопна техника когато напуска/излиза от обекта измил си си е калта от гумите и шасито. Да не говорим, че повечето строително - ремонтни работи по сгради и др. обекти не се затварят по начин който да ограничава прахоляка.
  • Прост
    Отговор
    11 16:31  16.01.18
    Какви коли? Въздуха мирише на кюмюр!
  • Пепо
    Отговор
    12 16:35  16.01.18
    Та има ли някой само с една кола?! Това с номерата нема да промени нищо.
  • 13 16:39  16.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Друг
    Отговор
    14 17:18  16.01.18
    Ex кумунизъм много лошо беше миеха улиците 2 пъти в седмицата хората се отопляваха нат ток, парно, подово, калорифери, радиатори. А сега беден е народа беден топлят се с каквото намерят горят туби,гуми всякакви пласмаси и проблема не е само в софия
  • 15 17:26  16.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • за толкова крадене толкова напъване
    Отговор
    16 17:27  16.01.18
    Бюджетът на София събира се от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИ през 2010 година ще бъде 1.2 милиарда лева за 2011 г. 1,3 млрд. лева. за 2012-г. 1,272 млрд. лв за 2013 г. 1.190 млрд за 2014 г. 1,465 млрд. лева. за 2015г 1.49 млрд. лв за 2016г. 1.26 млрд. лева за 2017г с 63 млн. лв. повече от м.г. и възлиза на общо 1325 млрд. лв за 2018г над 1,43 млрд. лв. Това е със 104,9 млн. лв. повече от заложеното за 2017 г. Вноската за Евросъюза е от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИ Метрото е на 80-85% БЕЗВЪЗМЕЗДНО от Еврофондове!!! Цялото СИЕ на Фандъкова може ли да покаже де факто нещо по тая сметка!!! какво ОЩЕ има да изплащаме рали Дакар,Боевски или ....
  • Лъжа
    Отговор
    17 17:43  16.01.18
    Отворете https://airsofia.info/ и вижте какво е положението около София. Вероятно колите от "синя зона" са замърсили въздуха в Драгоман, Сливница и Своге. Пълни глупости. Отоплението на въглища и дърва прави мизерията. От април до октомври дните с въздух извън норма се броят на пръсти, въпреки трафика. Всичко е от печките, а не от колите.
  • Аве Фюрер
    Отговор
    18 19:43  16.01.18
    А как столична високомалоумна община ще обясни високото замърсяване по празниците при липса на автомобили ? И с какво затваряне на синя зона ще оправи нещата когато тази зона е една много малка част от София ? Това просто са поредните опити да се прикрие некадърното ръководство в ощината и истинските замърсители от околната индустрия .
  • Гошо
    Отговор
    19 21:42  16.01.18
    Към всички: успокойте се, моля. Както обикновено, авторът на статията е спестил важна информация с цел да звучи по-скандално. Това са едни от многото предложения на граждани във връзка с мръсния въздух и тепърва ще бъдат обсъждани от общината. Нищо не е прието все още. Сред предложенията има и много такива, насочени срещу отопляването на твърдо гориво, горенето на боклуци и т.н., така че това не е акция на общината, насочена единствено към автомобилния транспорт, както ни се представя в статията.

    Коментиран от #21


  • До кога БЕ
    Отговор
    20 18:30  17.01.18
    А КОГА ЩЕ ЗАБРАНЯТ ПАЛЕНЕТО НА ПЕЧКИ , КЮМБЕТА И ДОМАШНИ КОТЛЕТА В КОИТО СЕ ИЗГАРЯТ ВСЯКАКВИ БОКЛУЦИ И ОТ КОИТО В СЪЩНОСТ ИДВА ТОВА ЗАМЪРСЯВАНЕТО ???? А ????? КАЛТА ПО УЛИЦИТЕ , И ТЯ ЛИ ИДВА ОТ КОЛИТЕ НИ ?????
  • До кога БЕ
    Отговор
    21 18:33  17.01.18

    До коментар #19 от "Гошо":

    Е МИ ДА ВЗЕМАТ ДА НИ ЗАБРАНЯТ И НАС НА КРАЯ И ДА СЕ СВЪРШВА С ТОЯ ЦИРК.
  • hmhmhm
    Отговор
    22 23:15  17.01.18
    Вие общинарите предлагам да се хвърлите от язовирната стена на язовир Искър и повече никога да не ви видим и да незавърсявате света с глупавите си идей
  • koko
    Отговор
    23 15:02  21.01.18
    Малко отдалеч да почнем. С02 се счита за замърсител. По последните данни и доклади на European Environment Agency в България, подобно на много други страни, над ►50%◄ от емисиите са от енергийната индустрия - https://goo.gl/rsFN8z. Тези емисии са резултат от горенето на твърди горива. В България по-малко от 50% от националното потребление на ток се обслужва от АЕЦ (дори оперативно да има нищожни С02 емисии, С02 отпечатъкът на АЕЦ по време на строеж и евентуалното прекратяване на експлоатацията имат сериозен принос). Останалите над 50% потребление се осигуряват по електродобивни методи с изгаряне на твърди горива/биомаса/отпадъци, които освен С02 емисси внасят твърди частици и серни съединения, които са част от причинителите на смога. .. .. На второ място по емисии е индустриалният сектор заедно с продуктовото му потребление. .. .. Транспортът според профилните данни, цитирани в първия документ, представлява около 13% от общите емисии - https://goo.gl/BYYLWX. .. .. Нямам информация какъв брой автомобили дневно оперират в централните части, но дори и да ни подарят по една Тесла (ако си представим, че производството и рециклирането им не беше свързано с огромни количества вредни емисии), пак щяхме да окажем въздействие с по-малко от 10% на вредните въздушни емисии. .. .. Този план с паркирането е или, за да се прибират повече пари за зона, или за да се замажат очите на хората, докато тежките бизнесмени експлоатират мощностите с най-голям емисионе

Напиши коментар:


Публикувай