9 672 32

Предлагат данъчни облекчения в София за автомобилите на газ

Дизелов автомобил с по-малък по мощност двигател замърсява много повече от по-мощен автомобил с газова уредба

Венцислав Михайлов

Общинският съветник Стефан Марков се обяви за въвеждането на данъчни облекчения за хората, които карат автомобили с газови уредби. Според него трябва да има промени в данъчните ставки на база замърсяване. По думите му тези, които замърсяват най-много околната среда, трябва да плащат повече от тези, които я щадят, заяви Марков пред комисията по екология към Столичен общински съвет по време на обсъждането на мерките за чист въздух в София.

Той даде пример, че най-висока данъчна ставка трябва да бъде наложена за старите дизеловите автомобили, които най-много замърсяват околната среда. Марков уточни, че все пак има дизелови автомобили, които отговарят на по-високи екологични стандарти, които следва да се ползват с данъчни облекчения. Той заяви, че за по-ниско замърсяващите автомобили с газови уредби трябва да се плаща най-нисък данък. В момента голяма част от годишния данък за автомобила се определя от броя на конски сили. Има обаче много примери, в които дизелов автомобил с по-малък по мощност двигател, замърсява много повече от по-мощен автомобил с газова уредба, аргументира се Стефан Марков.

Общинският съветник допълни, че задължително трябва да се запазят облекченията за електрически превозни средства - автомобили, скутери и т.н., за да се стимулира този начин на предвижване, когато човек може да си го позволи, тъй като все още не са достъпни масово ценово.

Стефан Марков добави още, че с просто око е видно, че най-големият замърсител е битовото отопление. Поради тази причина, според общинския съветник, трябва да се мисли за законово решение как общините могат да санкционират и контролират какво точно се изгаря в печките за отопление. "Както не може да се изхвърлят боклуци на улицата, защото ще те глобят, така да не може да ги "хвърляш" във въздуха, тъй като подобни действия са за сметка на околните", заяви Марков и допълни, че поради тази причина общините трябва да имат работещи механизми и законови правомощия за подобен вид контрол.

Според общинския съветник, както е в западните страни, трябва да се предвидят и мерки към контролирането на замърсяването от индустриалните предприятия. Затова той предлага при максималните завишения на замърсяване да има инструмент за временно прекратяване на изгаряне, където такова се извършва без значение дали е в норма или не.

"Чистият въздух е отговорност на всички граждани, бизнес и институции", категоричен бе Стефан Марков.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:37  23.01.18
    Защо само в София ?

    Коментиран от #6

  • БРАВО !!!
    Отговор
    2 14:42  23.01.18
    БРАВО !!! НАЙ НАКРАЯ едно адекватно предложение ! но нямам вяра да мине !!!!!
  • Чоша
    Отговор
    3 14:42  23.01.18
    И пак само за София , а за другите градове замърсяване не съществува ли ???!
  • Ванко
    Отговор
    4 14:46  23.01.18
    Най-накрая някой с разум на ръководен пост да проумее, че на колите с АГУ трябва да се налагат най-ниските данъчни ставки, след електромобилите разбира се. Данъкът трябва да се определя по степен на замърсяване, а не по смешните конски сили.

    Коментиран от #9, #10


  • КОЮ
    Отговор
    5 14:46  23.01.18
    иди си на село ,там на чудото като се топлиш няма да мислиш за екология и най- накрая ще затворят черната безна наречена ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ
  • d3v1lStaR
    Отговор
    6 14:46  23.01.18

    До коментар #1 от "гост":

    Защото тук положението е наистина тревожно сериозно, а и защото компетентността на този общински съветник е само в управлението на СО - все пак е само на 1 място Общински съветник. Никак не са лоши неговите идеи, като аз бих подкрепил и такава, а именно да се спират от движение автомобили до отстраняване на проблема, които не отговарят на заводските данни за вредни емисии, например изхвърлят с 10% повече, от това, което производителят е дал. Това означава, че системите за пречистване и отвеждане на изгорелите газове са или премахнати ( ,,за да върви повече"), или са за подмяна. Знам, че са скъпи - като не Ви се плаща за това, нека се измисли вариант нашите трошки и стари коли да се изпращат в друга страна от 3-тия свят и да се продават там, а не да тровят нас.

    Коментиран от #8, #12

  • IvanS
    Отговор
    7 14:48  23.01.18
    Абе кой нормален човек дето се топли на дърва, ще си запуши комина и кюнците с гуми и стари дрехи хвърлени в котела си? Бойко като прие Меркел в Бояна защо беше напалил камината?
  • Ванко
    Отговор
    8 14:50  23.01.18

    До коментар #6 от "d3v1lStaR":

    Много правилно, да се слагат катализатори на колите, а който неможе - има влакове и градски транспорт. То в последно време всички станаха "гъзари" - всеки на собствен автомобил се качил !!!
  • Maрио
    Отговор
    9 14:51  23.01.18

    До коментар #4 от "Ванко":

    Абсолютно точен коментар!!!
  • гост
    Отговор
    10 15:31  23.01.18

    До коментар #4 от "Ванко":

    Така е, но да не забравяме, че колите с АГУ използват облекчение чрез ниския акциз на горивата пропан-бутан/метан. Ако се намалят данъците на колите следва акциза да се вдигне, а надали някой иска това. Нека просто да се плаща според замерените норми, има си цфрите за всеки Евростандарт от 1 до 6, мери се на ГТП и данъка се плаща според отчетеното, защото е вярно, че ако на кола с Евро 3 й сложиш газ то тя става много по-чиста. Дизелите са проблем, само те да се изчистят с афтърмаркет дпф (дори субсидиран от държавата) би имало невероятен успех. Но у нас никой няма да направи това. Западняците мислят за това още като се забележи такъв тренд, или това у нас би трябвало да стане преди 10г., колкото по-чиста (съответно нова) толкова по-малък данък, ограничения на дизелите. Сега 70% от колите са изкормени дизели, които ни тровят директно пред домовете ни, а хората са горди, че са ги изкормили. Манталитетът е присъщ на идиоти и затова спомага държавата като не им убива мераците отрано. Моята кола има данък колкото на 10 стари, дизелови голфа с Евро 1, а аз съм Евро 4. Това справедливо ли е?
  • СофияНОИ
    Отговор
    11 15:42  23.01.18
    Както е вярно че 15-20 годишен дизел на 550 000 реални км. замърсява пет пъти повече от 20 годишен автомобил с газово - то също толкова е вярно че една камина замърсява пък 15 пъти повече от 40 годишен дизел! - трябва да се измисли някакъв начин инспектори от общината да обикалят домовете и където се установи че отоплението не е на ток 200% данък от тези на ток с климатици!
  • Нереално
    Отговор
    12 16:16  23.01.18

    До коментар #6 от "d3v1lStaR":

    А какво става, когато заводските данни за вредни емисии са нереални (както вече има такива разкрития), а и направени при идеални условия и хубави горива? С нашите "хубави горива" как очаквате вредните емисии да са в норми?
  • Tihomir
    Отговор
    13 16:46  23.01.18
    Научете се да пишете...
  • ЩГТ
    Отговор
    14 17:37  23.01.18
    Публикувано във факти.бг: Общинският съветник Стефан Марков Публикувано във факти.бг: заяви Марков пред комисията по екология към Столичен общински съвет по време на обсъждането на мерките за чист въздух в София просто защото става въпрос за общинския съвет в София , а не този в друг град или село
  • Kapo
    Отговор
    15 17:40  23.01.18
    Здравейте, предложението е адекватно, но има и още нещо. Аз не съм съгласен, че само старите автомобили с дизелови двигатели замърсяват въздуха. Виждал съм по улиците как по - нови автомобили от ауспусите им излиза черен дим. Това замърсяване се получва от неправилна поддръжка на автомобилите. Проблем с горивните системи и други, които могат да се изброят. Дали ще е стар или по нов автомобил, като го имаш трябва да го поддържаш.
  • Миле
    Отговор
    16 17:46  23.01.18
    Всяка една идея е хубава стига да има контрол.
  • Пендъо
    Отговор
    17 18:22  23.01.18
    Евалата на съученика ми батко ви стефан марков ако се кандидатира за кмет ще гласуваме за него
  • Георги
    Отговор
    18 20:42  23.01.18
    Брей, той тоя Стефан Марков открил топлата вода! Публикувано във факти.бг: тези, които замърсяват най-много околната среда, трябва да плащат повече от тези, които я щадят. А бе аланкоолу, хората в западните държави са го измислили още в миналия век! Разгеле и ние стигнахме до това прозрение като се напълнихме с бараки и софиянци взеха да дишат "свободно".
  • 19 20:53  23.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • LPG
    Отговор
    20 21:14  23.01.18
    Алелуя най накрая !
  • lako
    Отговор
    21 21:25  23.01.18
    Е че като колата е на газ какво и пречи да се кара през повечето време на бензин ?
  • фдфдфдфдфдф
    Отговор
    22 22:45  23.01.18
    Как ще намалявате данъка на колите с бомба в багажника , опасността да се взриви човек е по голяма от колкото снормално гориво
  • Дебелия
    Отговор
    23 22:58  23.01.18
    До един от коментарите! Бате имаш ли си на идея колко от новите дизелови аута се "чипосват' само и само да са първи на светофара? И като даде газ отзад нищо не се види! До Общинския. Предложи ми друга алтернатива и спираме кюмура! С ток не става немаме нормални 220 волта! Направи справка в ЧЕЗ за околията на София! Ама на теб ще ти кажат че всичко е ред!!?
  • JJIvanov личен опит
    Отговор
    24 02:28  24.01.18
    Браво засега единствените ЕКО безвредни автомобили са тези с АГУ на газ бутан пропан и на метан.. Без катализатори с аоще по безвредни. Нужно е да имат традиционни жълти фарове
  • Немаме пари за оцеляване
    Отговор
    25 02:32  24.01.18
    ПО повод поредна нагла атака на орг престъпници на власт срещу бедните оставени без доходи българи АМАн от нагли престъпници крадящи десетки милиарди годишно от народа.. ОПасно е да се карат автомобили с холограми оръжия налепени на предни стъкла.Превозват с тях грамови масови убиици до 2 метра дълги ..Виждат с е като обем пред водача..
  • некойси
    Отговор
    26 08:22  24.01.18
    И какво стана сега ... "газовите бомби" и прочие епитети дето се изредиха ще спасяват големите градове. Истината е че дори и при изгарянето на газ добивана от нефт се изхвърлят предимно вода и нищожни количества CO2. Колкото и противниците на електромобилите да реват че видите ли били мръсни понеже ползвали ток от тецовете ... е тецовете не вкарват смога директно в града.
  • МАК
    Отговор
    27 22:54  24.01.18
    Не съм съгласен!!данъчно облекчение за добре подържаната кола,а не за повредените с газ таралясници,който нормално не излизат от завода и не е предвидена за това!!изключвам фабрично сложените!!

    Коментиран от #28

  • гост
    Отговор
    28 14:27  25.01.18

    До коментар #27 от "МАК":

    Всичко опира до ГТП: те трябва да отчитат отработените газове: не го правят, само за пред камерата, без да има реални данни. те трябва да констатират изправност на МПС: не го правят, кола без прагове, вежди, прекъсваща, пушеща и шумна няма как да премине в чужбина, а у нас това е ежедневна гледка. те трябва да следят за измами: не го правят, самите те издават фалшиви данни в талона за преглед. Уви у нас нищо не е по закон и изискване, та каквито и промени да правят пак ще си е същото, защото същите хора ще си правят същите измами и фалшификации.

  • Driving pleasure
    Отговор
    29 21:07  25.01.18
    Пак идиотщини! Замърсяването е функция на изгореното гориво - изгореното гориво е фумкция на мощността - колкото по-мощет толкова повече замърсява - и в момента замърсителите плащат повече - повече като данък и повече като идат на бензионстанцията и заредят от което заредено гориво 50% са акцизи, които са имено за екология!!! И от там насетне въпросът е какво замърсяване ще таксвува тоз борсук! CO2 емисиите ли, които са по-ниски при дизела и между другото, които спаднаха в световен мащаб последните няколко години заради доста по-масовото навлизане на дизели, или ще таксуваш на база финни частици щото тва "замърсява по-малко" е прекалено общо и никаква работа не върши!!!
  • ГОСТ
    Отговор
    30 18:31  30.01.18
    Защо ли имам странното чувство, че и по 5 катализатора да си сложим на колите разликата в чистотата на въздуха ще е пренебрежимо малка, ако изобщо има такава... Зад някои товарни камиони се движи облак от дим и прах по-голям от самия камион... Освен това 3-ма от съседите ми са с парно на въглища, познайте какво се случва всяка вечер като си запалят парното... трябва не просто катализатори ами направо инсталации за пречистване на въздуха да си инсталираме на колите!!!
  • Ице
    Отговор
    31 19:18  10.08.18
    Добро утро ганьовци.
  • Владо
    Отговор
    32 20:01  10.09.18
    Отдавна трябваше да не се правят на глухи за автомобилите с газови уредби. На годишните прегледи мерят газове на бензин , а ние караме само на газ! Било екологично но на някой не му изнася. Крайно време е да ни чуят.

Напиши коментар:


Публикувай