1 343 26

Северозападът на протест - иска магистрала до София

Мартин Христов

Жители на Северозапада излизат на протест. Недоволството е за подобряване на инфраструктурата в региона.

В 10.30 часа граждани от Видин и региона се събраха на главния път Е-79, за да изразят недоволството си от лошото състояние на инфраструктурата и натоварения трафик към "Дунав мост 2".

Възможно е протестът до причини затруднения при придвижването към града. Не е изключена и блокада на главния път, съобщи БНР.

Заради протест на международния път Е-79 край Видин е разположена жандармерия.

Според Росица Кирова от гражданското обединение "Единни за промяна" основният проблем е, че след изграждането на "Дунав мост 2" не се говори и работи за логичното завършване на това инфраструктурно съоръжение, а именно магистрала, която да свързва Видин със София.

"Трафикът е четири пъти над очакваното, приходите са пет пъти повече от очакваните, за това има ясна статистика, а пътят не отговаря на условията. Смея да кажа, че това е най-натовареното трасе в момента в България по отношение на тежкотоварни автомобили", категорично заяви Кирова.

Жители от Северозапада протестират и с друго искане - те настояват за изграждането на тунел под прохода "Петрохан", за да се съживи икономиката и да се привличат инвеститори в региона.

От Националната гражданска инициатива "Тунел под Петрохан" са внесли в Народното събрание отворено писмо и подписка от името на 16 664 жители на района. Хората настояват до 30 юни да започне процедура за изграждането на пътното съоръжение.

Димитър Николов от Инициативния комитет заяви, че подобно съоръжение ще бъде от полза за цялата икономика на страната, а не само за местното население.

"Ние искаме тунел, както и магистрална връзка София - Монтана - Видин. От една страна този тунел ще спаси Северозапада от изчезване, а от друга би бил безценен подарък за българските превозвачи - ние разполагаме с декларация на най-голямото сдружение на международните превозвачи, които казват, че именно тунел под "Петрохан" трябва за нашите превозвачи, тъй като оттам минава най-големият трафик, който е насочен към ЕС", обясни Николов пред БНР.

Подписката за изграждането на тунел под прохода Петрохан започна още преди година. Тогава имаше и мълчалив протест край пътя София - Монтана, в местността "Малка Бързия", на който жители от Берковица и Монтана символично направиха първата копка на тунела.

Във връзка с протестите председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов заяви, че вече е възложено предпроектно проучване за тунел през прохода Петрохан, който ще скъси пътуването от областите от Северозападна България към столицата. Той добави, че между София и Видин ще има 4-лентов път.

"Говоря за магистралния път Видин-Ружинци- Монтана- Враца- София -Мездра-Ботевград. Т.е. за автомагистрала, за бърз достъп на гражданите на Северозападна България, респективно на Видин, до София. Затова казах и че проходът под "Петрохан" също е важен и сме поръчали идеен проект на тунел под "Петрохан", обясни още Атанасов.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гого
    Отговор
    1 17:00  27.01.18
    Къде е сега селянина от Банкя да каже какви слънчеви пътища имаме а забравих има среща на икономически форум нали сме велика икономика с 3% икономически растеж като в Африка.

    Коментиран от #2, #4

  • гост
    Отговор
    2 17:13  27.01.18

    До коментар #1 от "Гого":

    За съжаление на "Северозапада" никой освен тях и "превозвачите" няма файда от такъв път и най-вероятно няма да го има , поне с държавни средства ! Това значи държавата сама да се откаже от готова магистрала през Ботевград и от допълните приходи по нея по тия 46 км повече само след година при ТОЛ системата и допълните предимства за Ботевградско и Врачанско , заради кефа на Монтана , Видин и "превозвачите" и то с едни грешни 4-500 милиона , с половината от които ще довърши магистралата Ботевград , Враца , Монтрана , Видин ! Единствения начин е концесия , което значи платен път , което елиминира превозвачите и остават "платежоспособните" 60-70 000 от горните райони , демек забрави !

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    3 17:36  27.01.18

    До коментар #2 от "гост":

    46 километра повече са има няма 20 минути и 2-3 лева повече за гориво по магистрала , едва ли това са най-големите проблеми за такъв път , а спестените за държавата пари и пропуснатите приходи са стотици милиони , даже милиард за по-дълъг период !
  • законен
    Отговор
    4 17:42  27.01.18

    До коментар #1 от "Гого":

    Нали сега са много модерни природозащитниците , що не казват , че там има национален парк и едни от най-големите природни забележителности , Белоградчишките скали , Магурата , един куп средновековни манастири , да не говорим , че над Берковица може да се направи ски курорт колкото Банско , що не ги пазим от "замърсяване" ??
  • Варна
    Отговор
    5 18:07  27.01.18
    Подкрепям ги хората защото там наистина е плачевно! - Така трябва да правят всички от северна България. Въпросът е в това, че парите от ЕС ще са до 2020 и вече са разпределени. - Каквото беше беше! Парите са изхарчени, откраднати и потънали в небитието. Предвид дълговата ни позиция и предстоящият нов заем за около 2 млрд. и дупките в бюджетите по всички направления ... - Шансовете да се подобрят нещата в Севера клонят към нула! Трябва всички градове да излязат на улицата и да дирят сметка на селянина от Банкя къде точно се изхарчиха парите ! - Вече свикнахме и приемаме за нормално онзи който е на власт да се облагодетелства в едно с ближните му... Цял ден слушаме за обществени поръчки свързани с Пеевски и други приближени на Борисов...

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    6 18:09  27.01.18
    Ако "монтанчани" И "берковчани" са си направили тънката сметка да станат новите "перничани" и да ходят всеки ден на работа в София , докато си живеят в Берковица и Монтана , не са познали !!!
  • гост
    Отговор
    7 18:12  27.01.18

    До коментар #5 от "Варна":

    Всъщност това което трябва да правят е да видят ти от Варна ли си или от Воронеж примерно и кой ти праща копейките да пишеш глупости тука !!!

    Коментиран от #8, #10

  • ???
    Отговор
    8 18:38  27.01.18

    До коментар #7 от "гост":

    Всъщност, това което трябва да се направи е да ти спрат стотинките на номента, а не да се чак 2020 година, когато спрат европарите! Второто нещо е да си наемат ( тези които ти плащат), някой по-кадърен блогар, който да лъже и маже по-правдоподобно и уйдурмите му да хфащат дикиш, защото ти тотално загуби битката с норманите хора, които са отвратени от тоталната липса на справедливост.
  • българина
    Отговор
    9 18:57  27.01.18
    който чака на еврофондове и заповеди от юнкер 10 г е така, как ли за 45 г сме направили 20 000 км пътища и 500 км магистрали, 6 блока и 10 теца и от 5 млн на 9 млн????? и то без европа и въпреки Русия! ами и имаше кой да мисли за тази държава. герб не стават за нищо, 2018 Румъния ще пусне в експлоатация 1000 км магистрали, а ние имаме 780 км! бб е див селяндур и българоубиец
  • 10 19:44  27.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • един
    Отговор
    11 19:46  27.01.18
    до 5 Варна
    Абсолютно си прав.Но като са си купили и съда и прокуратурата не виждам някой да може да направи нещо.А народа отдавна не мисли за съжаление той върви по един лош път който не води на никъде.
    СТАНИ СТАНИ ЮНАК БАЛКАНСКИ,ОТ СЪН ДЪЛБОК СЕ СЪБУДИ.

    Коментиран от #12

  • Варна
    Отговор
    12 19:57  27.01.18

    До коментар #11 от "един":

    Вярвам че скоро нещата ще се наредят!
    - Напрежението в страната расте с изключение на Шопия понеже там се харчат парите ни. - Това обаче не решава проблемите и хората губят търпение. Дупките и тоталната разруха по институциите води до допълнителни нерви... - Съсипването на икономиката по райони, безхаберието и раздаването на държавни активи помежду приятели (на властта) допълнително качва градуса и скоро това ще се отприщи.
    Мисля че този път протестите след 2013 ще бъдат значително по- масови и по- тежки. - Този път мисля, че ще има бити хора от държавният апарат. Замазването на проблемите и лъжите колко добре се движим към светлото бъдеще започват да не вършат работа!
    Ще има шамари и то вероятно големи!
  • един
    Отговор
    13 20:17  27.01.18
    до Варна
    Дано да си прав,а и силно се надявам.Но всички знаят поговорката"прост народ(а в нашия случай и беден) слаба държава".Никой ли до сега не разбра,че всички са от едно котило и само играят театро пред бедния народ(пък той и на всичко отгоре им вярва).Докато не се промени БЪЛГАРСКОТО мислене,няма да се оправим.
  • кукер
    Отговор
    14 20:32  27.01.18
    Последното въстание в Северозапада е от 1923 година. Държавната армия е избила маса народ. Затова Северозападът не обича Симеон, наследник на чуждата за България, и погубила хиляди български живота, династия Кобурггота. Сега, като гледам, разгрявките за ново въстание са в ход. И забележете характерното за Северозапада начин на водене на война от от тракийско време. Отпред са воините, а отзад са жените, които насърчават храбрите и проклинат страхливците, които отстъпват. Такъв страхливец понякога жените го убиват с тояги, за да не всее паника в останалите воини. Забелязахте ли, че проблемите на България с тези отчаяни хора вече започнаха. Идва ново видинско царство.

    Коментиран от #19

  • 15 21:04  27.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    16 21:25  27.01.18
    Абе разправям Ви аз, че път с минимум две ленти в посока (не уточнявам типа му, ама трябват две платна) е най-належащ точно там: Видин - Ботевград, ама Тато тръгнал Хемус да прави?! Където минават по "20 коли и 10 камиона" на ден! Ако не се вземат мерки и то веднага, м/у Ботевград и Видин, след две години, и този път няма да го има! Просто ще се е разпаднал от тези 3 к + камиона на ден!

    Коментиран от #17, #18

  • 17 21:59  27.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    18 22:44  27.01.18

    До коментар #16 от "СтарТИРаджия":

    Бравоооос !! 6+ по география и неграмотност !!! Викаш Видин - Ботевград не е по Хемус , а ?? да не би да реши , че Петрохан и Ботевград са едно и също ?? Ми да беше погледнал барем чичко Гугъл , за такива като тебе е , а за "стар" , че и "тираджия" си трай , че голям смях , хахах !!! И кво викаш , то който влезе през Видин , само в София отива , тва цела Северна България като почнеш от Плевен , та до Варна нема нужда за там да отива път , а ??

    Коментиран от #20

  • гост
    Отговор
    19 22:54  27.01.18

    До коментар #14 от "кукер":

    Тва сънува ли го или сега го измисли ?? Че и до траките стигна , сигурно лично си ги гледал , а ?? Още малко и "антифашистките" лозунги ше извадиш , пазиш ли си ги ??
  • Стар ТИРаджия
    Отговор
    20 10:40  28.01.18

    До коментар #18 от "гост":

    Гостенино, не само съм в час, но за разлика от теб съм в час и с пътната номерация! Анадъму? Да, Видин - Ботевград НЕ Е по Хемус - я да видим сега, кой е зле с ориентация и география?! Споменал съм за участък от главен път в момента I-1 или евро Е79. Хемус, след Ботевград заминава в съвсем друга посока.До Ябланица върви като I-3, 4 и Е83 и 772! От там се разделя към Варна и Русе, да. И понеже нямам поглед в/у нещата, за да се "заям", ще те жегна, че от Ябланица има поне два пъти по-голяма нужда от магистрала към Русе, отколкото към Варна! Никой не се вълнува от това, къде ти ще шпориш личния си дръгел. Път се строи основно по икономически причини! Капиш бе Колумб?!

    Коментиран от #21, #22

  • гост
    Отговор
    21 12:51  28.01.18

    До коментар #20 от "Стар ТИРаджия":

    А след Ботевград по Хемус ли ще караш или през тука обсъждания "Петрохан" , запознатия ?? Или още не си разбрал , че "северозападните" точно това искат , да се направи нов път през Петрохан , вместо вече строящия се Видин-Ботевград ?? И то със средства от бюджета , а не с европейски , щото Европа не я интересуват местни пътища водещи за никъде !!
  • гост
    Отговор
    22 12:57  28.01.18

    До коментар #20 от "Стар ТИРаджия":

    Пак повтарям , да не кажеш , че не си разбрал , пътя който има смисъл и който вече се строи е Видин-Ботевград ! Оттам кеф ти за София , кеф ти за Варна или Русе !! Глупости за Петрохан , особено пък тунели за стотици милиони при положение , че има готова магистрала през Витиня са меко казано дебилни !

    Коментиран от #23

  • Стар ТИРаджия
    Отговор
    23 13:27  28.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    Значи трябва да си..., за да вярваш, че някой ще ти прокопае 20+ км магистрален тунел със всички пропорционални връзки към Монтана и т. нар. Северна тангента - пак труден, подпланински терен! Ако Тато и малките хелоуинчета постъпят мъдро с парите за доизграждането на Хемус, а не импулсивно с цел "гласуване" , както и с икономисаните от неусъществимия тунел под Кресна, могат да изградят двуплатнови пътища, и към Видин, и Белокопитово, и Бяла! Дублиращи съществуващите такива с малки корекции и изваждането им от населените места. За нашият трафик ще са идеални и челния удар ще е сведен до минимум!
  • ТОМИ
    Отговор
    24 23:24  28.01.18
    Протестът не е само за пътища, в държавата една икономическа група иска да махне групата на бате Бойко. Протестът се организира от богати хора. Трябва разкриване на нови работни места, може от частници, може и от държавата.

    Коментиран от #25

  • 25 15:12  29.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Циганина
    Отговор
    26 08:32  30.01.18
    Не северозапада да иска магистрала,а хората на Бо-ко искат магистрала , за да усвоят няколко ,,милиончета ,, парички , той Бо-ко стана Експерт по строителство на Магистрали,,,

Напиши коментар:


Публикувай