3 290 25

Застраховател очаква "Гражданска отговорност" да поскъпне с около 10%

До средата на годината вече ще бъде въведена системата "бонус - малус", при която нарушителите на пътя ще плащат многократно по-висока полица

Снимка: Shutterstock.com
Снимка: Shutterstock.com
Венцислав Михайлов

Поскъпване с около 10% на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" прогнозира в предаването "Хора, пътища, автомобили" по "Хоризонт" Стоян Проданов, който ръководи една от големите компании в бранша.

Моето очакване е за поскъпване в рамките на тези проценти, които виждаме последните 4- 5 години. Трудно може да се очаква много голям скок, при положение че конкуренцията в сектора е висока. Същевременно при този брой пътно-транспортни произшествия, при щетите, които се плащат, трудно може да очакваме намаление на цената, смята застрахователят.

Според Проданов, до средата на годината вече ще бъде въведена системата "бонус - малус", при която нарушителите на пътя ще плащат многократно по-висока полица от коректните водачи. В момента моделът на системата все ще се изработва.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 09:06  29.01.18
    Тя вече поскъпна с 15% без никакво основание. Само спекулациите за промени увеличиха цената за година. Явно ни мислят всички за идиоти щом нямат никаква идея кое ще се промени, но знаят вече цената с колко ще се вдигне.
  • Бонус Малус
    Отговор
    2 09:14  29.01.18
    Но и за системата се говори от поне десетина години. Явно някой не (му се) работи както трябва. "И докато се наведа да го хвана, охлювът се шмугна в храстите". :)
  • аман вече
    Отговор
    3 09:40  29.01.18
    " Моето очакване е за поскъпване в рамките на тези проценти, които виждаме последните 4- 5 години" - Какво налага ежегодното поскъпване на застраховката под най-различни предлози? Защо Комисията за застрахователен надзор допуска това? Или има някакви невидими "стимули" да го прави?
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    4 10:06  29.01.18
    "При този брой ПТП и щетите който се изпкащат" Хайде хайде всички знаем на какви суми оценявате...

  • Гост
    Отговор
    5 10:23  29.01.18
    До средата на годината, ама друг път!! Да оставим настрана факта, че ако я направите, както е замислена досега, на автомобила, нищо няма да постигнете!!! Така и не се научихте за толкова години!!! Уж хора интелигентни, с титли, запознати с истинското застраховане в нормалните държави и въпреки това - недоносени наредби, закони, постановления и т.н. Едно време, като ни приеха в ЕС, си казах: Ето сега, за има-няма 5 години ще станем нормална държава. Леле какъв наивник съм бил...

    Коментиран от #24

  • Гост
    Отговор
    6 10:26  29.01.18
    Колкото до поскъпването, да, трябва да има, но за тези, които са недисциплинирани и системно нарушават правилата за движение! Не ви излизат сметките, защото едни си карат както знаят, а другите им плащат масрафите! Докато примерните водачи не се надигнат в протест срещу тази уравниловка, ще продължават да плащат повече от колкото трябва!
  • Гост
    Отговор
    7 10:29  29.01.18
    Отделно, високи са разходите, защото много автомобили се карат извън територията на България и когато стане ПТП, там цените на части, услуги, а не дай Боже и пострадали хора, са далеч над тези в България. Да оставим настрана и фалшивите ПТП-та с румънски и италиански граждани...

    Коментиран от #25

  • Гост
    Отговор
    8 10:32  29.01.18
    Всички тези разходи в десетки и стотици хиляди евра за едно произшествие се плащат от българските застрахователи, респективно от българските водачи.
  • семи проф
    Отговор
    9 10:45  29.01.18
    Мутро бандитите в действие държащи засрохователния бизнес ...Господа БАНДИТИ ако всички шофьори бяха изрядни ..нямаше да има произшествия нямаше да има и нужда от вас ...Вие сте за това да обслужвате неизрядните водачи . Ще върнете ли парите на изрядните шофьори като не сте дали и стотинка по тях . Не търсете под вола теле .Този народ го нападнаха всякакви паразити особенно преза управлението на Мутро тиквата .Крайно време е да заиграят Брадвите
  • onq s konq
    Отговор
    10 10:48  29.01.18
    Язе не плащам на беенвето гражданска щото съм си от село!Да му мислат гражданите!Кога измислат селска застраховка ше е лошо щото беенвето е къде 300 коня и ше излезе скъпо!Дано се не сетат!
  • 555
    Отговор
    11 11:06  29.01.18
    Поста ,,Гост " много се активирал да внушава неща в които никой няма да повярва ...явно ще си заработи ,, пържолка"

    Коментиран от #12

  • Гост
    Отговор
    12 11:27  29.01.18

    До коментар #11 от "555":

    Това дали вярваш или не е без значение! Това са факти! Никой не ангажирам с мнението си!

    Коментиран от #16, #18

  • супер е в българия
    Отговор
    13 11:30  29.01.18
    Системата е бонус-фалус! Бонуса за тях, фалуса за нас.
  • ГГГГГ
    Отговор
    14 11:37  29.01.18
    2017 год. 4 вноски- 45+35+35+35 2018 год. 4 вноски- 55+44+44+44 Прогнозира "чиляка, ама със задна дата д....а и кръвопиици
  • Алекс
    Отговор
    15 12:08  29.01.18
    От една страна е логично по-скъпата гражданска за нарушителите да започне да дава резултати, като те се откзват да плащат и би трябвало и да не шофират. От друга страна ще стане така че тези които най-много нарушават, ще са склонни и на още едно нарушение, при което ще карат без да плащат ГО. И като направят ПТП пострадалия няма да може да бъде обезщетен от виновника, за което ще плаща фонда, в който средствата се набират от тези които си плащат и се получава затворен кръг. Защото ще трябва да се вдигне вноската за плащащите и каращи без нарушения. Така се получава, когато държавата липсва и отказва да прилага законите. Или ги прилага избирателно.

    Коментиран от #17

  • гост
    Отговор
    16 12:10  29.01.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Значи съгласен съм , че застраховката трябва да е на водача , а не на автомобила , за него си има каско по желание ! Даже има държави където регистрационния номер е на водача и може да кара с него няколко автомобила , не едновременно естествено ! Но това не спасява поскъпването ! Даже само в България да караш , това не гарантира , че няма да имаш произшествие с автомобил от друга държава и това само ще зачестява за в бъдеще , иначе трябва да затворят границите за чужди автомобили ! А техните цени няма да се съобразяват с нашите ! И е крайно време нашенските "шофьори" да осъзнаят , че автомобила не е само гориво и "някакъв" сервиз и че в цял свят данъците и застраховките са голяма част от "експлоатацията и това , че не ти стигат парите не е довод , че някой трябва да ти "осигури" привилегията да имаш собствен автомобил и хора на запад с десет пъти по-големи доходи не си го позволяват !
  • Гост
    Отговор
    17 12:12  29.01.18

    До коментар #15 от "Алекс":

    И това е вярно, но ако стане като в Германия /управлението на МПС без гражданска отговорност е криминално престъпление/, започнат да ги вкарват по затворите и полагат обществено полезен труд, бързо-бързо ще променят начина си на мислене.
  • гост
    Отговор
    18 12:22  29.01.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Преди няколко години имаше изследване на Аутобилд за разходите на среден германец за автомобил , не ми се търси сега , ама резултата беше нещо от рода на 600-650 000 (!!!!) евро за около 40 г (средния "работен" живот) и от тях само около 150 000 за самите автомобили и горе долу толкова за "сервиз и гориво" , всичко останало са данъци и застраховки !!!! Иначе почти всеки работещ там може да си купи "премиум" , ама да му плати данъците и застраховките , НЕ !!!!

    Коментиран от #19

  • Гост
    Отговор
    19 12:27  29.01.18

    До коментар #18 от "гост":

    Точно така е! Не току така, когато сравняват автомобили или дават оценка на някой конкретен модел, едни от най-важните параметри са разход /в пари/ на километър и цената на застраховките и данъците.
  • Майора
    Отговор
    20 12:36  29.01.18
    Никой не казва, че поскъповането е заради задължения на ЛевИнс и ДаллБоггЖивотИздраве по зелена карта за над 60 млн.Сега всички компании ще трябва да вдигнат цените за да съберат за задълженията на двете полукухи компании иначе фалит и нещата стават страшни.
  • Гнида
    Отговор
    21 12:54  29.01.18
    Мнооого търпелив народ !

  • 555
    Отговор
    22 15:05  29.01.18
    До там ли я докара,, гост '..да прави коментари и сам да си ги коментира после .....с една дума като оня от Нареченски бани който сам си задавал въпроси и после си отговарял на тях ....,..Не знаех че в Германия е привелегия да имаш личен автомобил ....сигурно и климатици си нямат ....Заработи си още една пържолка ....намерил с кой да сравнява България

    Коментиран от #23

  • Гост
    Отговор
    23 15:32  29.01.18

    До коментар #22 от "555":

    Ако искаш да имаш прогрес, трябва да се мериш с по-добрите, от които да взимаш и пример! Да не искаш да се сравняваме с Ботсвана или Сомалия?! Ако искаш да живееш като тях, ок, но едва ли повечето наши съграждани ще те подкрепят!
  • гост
    Отговор
    24 16:45  29.01.18

    До коментар #5 от "Гост":

    Аз работих и учих в Германия точно когато се заговори за прием и се бях обзаложил, че няма да ни приемат, защото знам какво е положението в двете страни и като цяло в ЕС. Абсурдното е, че нищо не се промени, законите не се приравняват, няма приемственност и добри практики. Всичко е само за икономическа изгода на ЕС, но не и за нас. В момента ние сме сметището на ЕС и законите се коват за този, който има изгода от тях, а не за народа. Това на фона на председатеството ни е пълна доза идиотизъм.
  • Патриот
    Отговор
    25 19:01  29.01.18

    До коментар #7 от "Гост":

    Да имаш да взимаш ако във Франция със Пасат 92-ра година някой ти даде 2000 евро за отстраняване последиците от удара. Е нали държавата ни се управлява от бивш застраховател. Кяка няма да скачат? Плащат си и всичко му е позволено на бизнеса в ущърб на българският народ.

Напиши коментар:


Публикувай