София и Русе с най-мръсен въздух по показател фини прахови частици. Оказва се, че у нас и тази норма се превишава. Източниците на замърсяване с малки фини прахови частици са същите като тези на по-големите битови изгаряния, трафик и промишленост. Организмът ни има защита, обясняват лекарите. Почиства се например чрез кашлица пише Нова тв.
Големите фини прахови имат вреден ефект върху организма, но малките, достигайки по-периферно, и в кръвообращението, съответно оказват влияние и по-дълго в организма. На тялото си можем да помогнем, когато в дните с мръсен въздух, не излизаме.
Официалните уреди за мерене на малките фини прахови частици в страната са девет. Този в София е разположен в парк, близо до малка улица. Все пак средно за месец януари е измерил концентрации от над 60 микрограма на кубичен метър.
В Русе близо 40 микрограма на кубличен метър. По закон е важно средно за годината концентрациите да не минават 25 микрограма на кубичен метър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ми хайде
15:07 11.02.2018
2 Варна
- Там РЗИ-та просто се правят на луди, а всичко покрито с прах от въглища, тор, цимент , сода ... - Картината е Страшна!
А Агрополихим направи планина от Фосфоргипс непосредствено до завода, която сигурен съм се вижда и от космоса.
Коментиран от #8
15:08 11.02.2018
3 профТрънков
19:58 11.02.2018
4 БУДНАТА СЪВЕСТ
20:09 11.02.2018
5 дааааааааа
20:38 11.02.2018
6 РАМБО
Ти не си в ред !
Кога и с какво дойде при Мариците и къде видя въглищния прах ???
Май прах има само в главата ти !
Коментиран от #7
21:29 11.02.2018
7 Анонимен
До коментар #6 от "РАМБО":
За прах не знам но в Раднево редовно е обгазено но вие там сте свикнали с миризмата на сяра.21:49 11.02.2018
8 гост
До коментар #2 от "Варна":
В Гълабово вали сняг от сяра, колите се покриват с бял прах, явно не е проблем това. В Димитроврад завод Неохим започва да пуши стабилно жълт пушек през уикенда и след 17ч., явно им е разрешено. 90% от дизеловите коли нямат пречистващи инсталации, умишлено изрязани - те затова са и махнати от белите страни, защото вече не са за употреба или подлежат на скъпи ремонти. Ала у нас на никой не му дреме, никакви проверки не се правят, камо ли да се спират такива коли от движене или да бъдат обложени с много висок данък.15:42 13.02.2018