86% са чули за Истанбулската конвенция. Това на практика означава почти всички. Сред чувалите 58% не одобряват България да я приеме, а 19% одобряват България да приеме документа. Съотношението е приблизително три към едно. Останалите се колебаят. Във всички социални групи преобладава отрицанието. Известно изключение са привържениците на ГЕРБ, където близо една трета приемат конвенцията, а две пети все пак я отхвърлят. Това сочат данните от изследване на социологическата агенция "Галъп“.
Разбира се, по този въпрос едва ли има огромна запознатост, но в такива обществени дискусии е важно да се провери най-вече какъв образ се е създал. Общият имидж на конвенцията очевидно е негативен за българите.
От темите от последните дни явно сериозно се подкрепят най-вече различните типове проверки на съответните контролни органи – проверки на имущество, проверки на кметове, проверките в железниците и т.н. Например, 78% споделят мнението, че никога не е късно да се проверява нечие богатство. 20% обаче смятат, че вече е много късно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пирон в дървени глави
15:35 13.02.2018
2 гост
http://atlantic-council.bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%B6%D0%B8%D0%B5-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B4/
15:53 13.02.2018
3 Тръмп
16:37 13.02.2018
4 Тръмп
16:39 13.02.2018
5 стоян георгиев
Коментиран от #6, #8
02:05 14.02.2018
6 до Стоян
До коментар #5 от "стоян георгиев":
Защото другарите от Масква така са наредили ...09:15 14.02.2018
7 Стефан
Следващото "проучване" изведнъж ще "установи", че българите (каквото и да значи това) внезапно са започнали да подкрепят конвенцията? Стари изтъркани номера за обработка на общественото мнение и промиване на мозъци...
ПП. Абе, къде са троловете? Що ги няма в тая тема?
14:23 14.02.2018
8 Стефан
До коментар #5 от "стоян георгиев":
Ето тук:http://epicenter.bg/article/Prevoda-na-Istanbulskata-konventsiya/145500/11/0
http://glasove.com/categories/na-fokus/news/istanbulskata-konvenciya
https://bultimes.com/%D0%98%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BB-%D0%B5%D0%B4/
Адвокат Владимир Шейтанов (който измъкна сестрите от Либия):
http://www.skat.bg/products.php?type=10&genre=2131
Георги Марков, конституционен съдия:
http://epicenter.bg/article/Georgi-Markov--S-Istanbulskata-konventsiya-GERB-dadoha-neveroyaten-koz-v-ratsete-na-Ninova/144799/11/0
Професор Пламен Киров, конституционен съдия:
http://glasove.com/categories/na-fokus/news/prof-plamen-kirov-ratificirame-li-istanbulskata-konvenciya-sme-dlyzhni-da-spazvame-vsichkite-j-tekstove
14:29 14.02.2018
9 стоян георгиев
Коментиран от #10, #11
18:56 14.02.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 стоян георгиев
До коментар #10 от "Стефан":
кое да чета бе стефчо?да в българия има манипулатори и манипулирани медии.тва някъде да съм го отричал?аз твърдя че никаде във въпросната конвенция не се говори за хомосексуализъм или за трети пол или нещо такова.да наистина в българия вследствие хибридната воина от изток има манипулатори ,които ти сега ми цитираш.въпроса ми към теб е прост.отвори конвенцията и ми покажи конкретен текст в които се говори за трети пол или има някакво изискване за неговото призанавне.единствения спорен момент с въпросния джендър е обяснен от създателите на въпросната конвенция,които ти пратих и които изрично обяснява че социален пол не е използвано като вид трети пол,а за да се маркират социалните отношения!та чакам да ми дадеш текст от конвенцията дето налага третия пол у нас.чакам....чакам....чакам.може да цитираш георги марков или другите измъдяци дето си ми ги постнал.та чакам!Коментиран от #13
19:25 14.02.2018
13 Стефан
До коментар #12 от "стоян георгиев":
Не, ти си неспасяем!Чети:
"Istanbul Convention and Non-Discrimination of trans people:
The specific mention of sexual orientation and gender identity among the impermissible grounds for discrimination was one of the stumbling blocks in the negotiation of the Convention. Article 4, paragraph 3 includes them and asks States Parties to implement all measures in the Convention without discrimination on grounds of sexual orientation or gender identity. The explanatory report clarifies that in regard to gender identity “transgender or transsexual persons, cross-dressers, transvestites and other groups of persons that do not correspond to what society has established as belonging to “male” or “female” categories” are covered by the non-discrimination provision. Also, migrant and refugee women and those being affected by multiple discrimination are explicitly protected under the Convention."
ЛЪЖЕШ!
Коментиран от #14, #15
19:31 14.02.2018
14 Стефан
До коментар #13 от "Стефан":
Публикувано във факти.бг: Изгледай Адвокат Владимир Шейтанов - обяснява го за такива като теб!19:33 14.02.2018
15 стоян георгиев
До коментар #13 от "Стефан":
кое да чета?даваш ми някакъв текст на англииски които във въпросната конвенция го няма.аз не разбирам ,ти български знаеш или незнаеш?покажи ми къде в конвенцията има текст за които твърдиш ти или адвокат шаламанов или съдия марков или които се сетиш там че озаконява еднополови отношения!!!!ето ти конвенцията в целия и текст,даи ми конкретен отговор.ти както казах не си я чел ,а се напъваш да спориш без да си запознат и тва е толкова смешно че чак жалко.та чакам даи ми текст ,ползваи адвокат шаламанов нали ми го цитираш или еи тия дето си ми дал другите.чакам https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6679109Коментиран от #16, #18, #19
19:47 14.02.2018
16 Стефан
До коментар #15 от "стоян георгиев":
Нямам идея за какъв Шаламанов ми говориш. Да не е оня соросоид, дето беше някакъв министер? Ако слушаш него, гръмни се.Говоря за адвокат Владимир Шейтанов. Въпросната конвенция защитава педерасти, лесбийки и... бежанци.
Ето ти конвенцията: https://rm.coe.int/168046246f
четем:
Глава I. Член 3. Подточка В: "„пол“ означава социално изградени роли, поведения, дейности и характеристики, които определено общество смята за подходящи за жените и за мъжете;"
Глава I. Член 4. Точка 3: "Прилагането на разпоредбите на настоящата Конвенция от страните, по-специално мерките за защита на правата на жертвите, трябва да бъде осигурено без всякаква дискриминация, основана на пол, социален пол, раса, цвят на кожата, език, религия, политически или други убеждения, национален или социален произход, принадлежност към национално малцинство, имуществено състояние, рождение, сексуална ориентация, идентичност, основана на пола, възраст, здравословно състояние, увреждания, семейно положение, статут на мигрант или на бежанец, или друг статут."
Глава III. Член 14. Точка 1: "Страните предприемат, където е подходящо, необходимите стъпки за включване на съобразен с развиващите се възможности на учащите се учебен материал по въпроси като равнопоставеност между жените и мъжете, нестереотипни роли на пола, взаимно уважение, ненасилствено разрешаване на конфликти в междуличностните отношения, насилие над жените, основано на пола, и право на лична неприкосновеност, в официа
Коментиран от #20
20:01 14.02.2018
17 Стефан
http://a-specto.bg/istanbulskata-konvenciya-i-dzhendr-disfunkciya/
20:02 14.02.2018
18 Стефан
До коментар #15 от "стоян георгиев":
Чети и тук и сравнявай:http://epicenter.bg/article/Prevoda-na-Istanbulskata-konventsiya/145500/11/0
А сега ми отговори кое е манипулирано - текстовете, които аз давам, или това, което ти си написал?
20:03 14.02.2018
19 Стефан
До коментар #15 от "стоян георгиев":
Текстът на английски е на една от организациите, участвали в съставянето на конвенцията. ТЕ САМИТЕ ПИШАТ В ПРАВ ТЕКСТ КАКВА Е ИСТИНСКАТА Ѝ ЦЕЛ!20:05 14.02.2018
20 стоян георгиев
До коментар #16 от "Стефан":
шетианов- шаламанов все едно и също.та къде в публикуваните от теб текстове става въпрос за трети пол?къде в цитираните от теб точки пише за трети пол или нещо подобно?покажи ми ?в текстовете дето си ми дал става върпрос за взаимоотношение жени- мъже и няма хомосексуална насоченост.никъде в тази конвенция не се изисква призаване на трети пол или хомосексуални отношения.никъде!!!!не само това съвета на европа е излязъл със специално тълкувание по темата което ти публикувах,точно заради хибридите като теб дето четат конвенцията като дявола евангелието.в нея изрично се обяснява предмета на конвенцията.тва е обяснено и в неиното начало ,а именно че става въпрос за домашно насилие в семеиството.та покажи думата трети пол ,хомосексуализъм или нещо подсказващо че става въпрос за тва както и за изричното му обяснение в конвенцията.не ми цитираи адвокати аз мога да ти дам също 1000 линка с такива искам да ми покажеш къде в нея е описано задължителното приемане на трети пол!та чакам!Коментиран от #24
20:14 14.02.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Стефан
Коментиран от #25
20:24 14.02.2018
23 Стефан
Ами не, с радио повече няма да споря. Имаш достатъчно и достатъчно разумни аргументи. И още 10 пъти по толкова да ти приведа, разлика няма да има - ти просто няма да ги прочетеш.
20:39 14.02.2018
24 Стефан
До коментар #20 от "стоян георгиев":
Принанието, от най-високо място:https://bultimes.com/wp-content/uploads/2018/01/Istanbulska-konvenciq-gei-brakove-Cecka-Cacheva-2.png
20:40 14.02.2018
25 стоян георгиев
До коментар #22 от "Стефан":
пак ли да повтарям написаното от мен?добре.никъде в тази конвенция няма и дума за трети пол ,хомосексуализъм ,еднополови бракове както и за къвто и да се сетиш вид на такива отношения.тва кво казал рекъл някои си е негова работа.исках и още искам да ми покажеш къде в тази конвенция има тия неща !!!!ти се опитваш да ми донесеш от 100 кладенеца вода за да ми обясниш че бялото е черно.аз ти писах още в началото че съм чел конвенцията и на мен разни шаламановци ,шеитановци и марковци няма как да ми ги пробутваш.та чакам къде в нея пише тия работи.социален пол е обяснено в тълкуванието на конвенцията че изрично не става въпрос за нищо извън семеините вземоотношения.та чакам да отговориш на пост номер 5.след него си написал 10-15 поста в които нямаш елементарен отговор на един прост въпрос,но продължаваш да ми пишеш щуротии.както ти казах не ме интерасуват тълкованията на тоя или оня покажи ми конкретно къде пише ,трети пол,хомосексуалисти или има изисквания за такива.никаде не пише че трябва да приемаме задължително бежанци с трети пол и т.н. щуротии.създателите на конвенцията го отричат изрично в приложението дето ти дадох.та чакам.не ми публикуваи цачева мачева или т.н. ,а само тва дето те приканвам в пост номер 5.Коментиран от #26, #27
20:42 14.02.2018
26 Стефан
До коментар #25 от "стоян георгиев":
Страните осигуряват тълкуване, отчитащо особеностите на пола, на всяко от основанията на Конвенцията, а когато бъде установено, че преследването, от което се опасява лицето, е на едно или повече от тези основания, кандидатите следва да получават статут на бежанец съгласно съответните приложими инструменти....тълкуване!
3 Страните предприемат необходимите законодателни или други мерки за разработване на отчитащи особеностите на пола процедури за приемане и служби за подкрепа на лицата, търсещи убежище, както и на насоки, свързани с пола, и процедури за убежище, отчитащи особеностите на пола, включително определяне на статут на бежанец и заявление за международна закрила.
20:47 14.02.2018
27 Стефан
До коментар #25 от "стоян георгиев":
Член 61 — Принцип за забрана на връщането1 Страните предприемат необходимите законодателни или други мерки за спазване на
принципа за забрана на връщането в съответствие със съществуващите задължения
съгласно международното право.
20:48 14.02.2018
28 Стефан
които определено общество смята за подходящи за жените и за мъжете - ето ти я ябълката на раздора!
20:49 14.02.2018
29 Стефан
Айде отивай да си лягаш.
20:54 14.02.2018
30 Стефан
https://www.24chasa.bg/novini/article/6717293
http://zname365.com/%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B1-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D0%B1/
...ако не се отметне, както си му е обичай.
Коментиран от #31
21:22 14.02.2018
31 стоян георгиев
До коментар #30 от "Стефан":
сега значи не успя да откриеш нито едно място в което се говори за трети пол или за хомосексуализъм.такаа до тук вече добре.сега твърдиш че социален пол било някакво разковниче и че трябвало ако подпишем конвенцията да се задължим с приемането на геове като бежанци!!!!!само че чети сега хубаво.по молба на българия написалите конвенцията правят тълкуване на въпросните разковничета и категорично ги отричат в официално обръщение към българия.демек тва дето ти пишат разните там конституционни съдии и други утрепки е пълна лъжа.въпроса е що те и ти с тях лъжете хората?ето ти пак официалното тъкувание на писалите конвенцията от съвета на европа.тва е официален документ и може да се ползва в съда където всичките тия дето тълкуват ненаписани но уж съществуващи хомосексуални задължения да си скъсат дипломите.и тъи като явно не си прочел официалното тълкувание по спорните въпроси на създателите на конвенцията ,ще ти го пратя пак.приятно четене и го прати на цачева или конституционните съдии на българия.те са същите спецове като теб!!!!http://www.mediapool.bg/savetat-na-evropa-v-istanbulskata-konventsiya-nyama-treti-pol-i-seks-urotsi-news274227.html00:17 15.02.2018
32 стоян георгиев
Коментиран от #33
00:35 15.02.2018
33 Стефан
До коментар #32 от "стоян георгиев":
Както казах, трябва да си много самонадеян и неостър трол, имащ за задача непременно да защитава това недоносче, за да наречеш конституционни съдии "бУклуци", които нищо не разбират. Същевременно и жалък и смешен...08:58 15.02.2018
34 Стефан
http://rns.bg/reuters-%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%81%D0%BA/
Коментиран от #35
09:01 15.02.2018
35 стоян георгиев
До коментар #34 от "Стефан":
да,стефи президента ,премиера,конституционните съдии и огромна група от българското общество пишат глупости,ти също.както видя никъде във въпросната конвенция не се говори за трети пол ,ти не успя да намериш ни едно такова място цитираики уж големи адвокати или големи политици.оказа се че всичко тва е жмел!!!!помисли си що го правят?що те вкарват и теб елементарния и агресивен човечец в тоя капан.истината е много проста ,скъпи убавецо,а тя е че се търси конфликт с европа и реалните ни съюзници с цел да е добре на една друга държава ,дето заедно с беларус и азърбаиджан не са подписали конвенцията.та именно тия сили сега вадите от 100 кладенеца вода и бяснявате как педалите с тая конвенция ще ни завладеят.смяххх!истината е че колкото и да се напъваш нямаш ни един реален цитат от конвенцията в които да ми покажеш че се говори за трети пол,а и че жендър там е обяснено точно и ясно за какво се използва и то няма нищо общо със хомосексуализма или транссексуалността.та сега помисили добре кои е трола!!!!смях!12:18 16.02.2018