10 946 52

Шофьори: Модерното робство е при нас

Мария Атанасова

Съюзът на българските транспортни работници се възмути на новините за "бяло робство" на работещите българи и румънци във Великобритания.Според синдикалната конфедерация модерното робство е в България.

В официално тяхно обръщение към медиите те изтъкват, че работното ежедневие на транспортните работници в страната ни се доближава до "робство".

"Шофьорите на камиони са превърнати в "бели роби" и то от български работодатели. Очакваме британските институции да се мобилизират, без да обърнем внимание на проблема в собствената ни страна", пише в писмото на синдиката.

От сдружението обясняват, че не еднократно са алармирали за нечовешките условия на труд в сектора, но никой не обръщал внимание.

В страната ни всички работещи в транспорта,с изключение на заетите в градския транспорт, работят в ужасни условия, казват от синдиката. "За водачите на камиони няма "кампуси" с мухъл, защото те спят в кабината, която е два на два метра. За сравнение дори за лишените от свобода би следвало да се предвижда по-голямо лично пространство.

Нямат течаща вода, защото никои не е подсигурил места за санитарни нужди около пътя. Няма постоянно електричество, защото автомобилите не са пригодени за квартири", изтъква синдикалната конфедерация. От сдружението допълват, че условията са съвсем неприемливи, защото няма постоянно отопление, топла храна, защото храненето в заведение или приготвянето на топла храна е неописуем лукс, които те могат да си позволят веднъж седмично.

Синдикалистите се ядосват, че не се обръща внимание на условията, в които работят българските работници. "Какво внимание се обърна на водачите на таксита или куриерите, които работят в условия по-лоши дори от тези в селското стопанство", питат от СБТР.

Заплатите в сектора били минимални, а пари за командировки били регламентирани само с "юнашката" дума на работодателя.

От синдикатът напомнят, че хората се сещат за тези работници само, когато заради преумората от 15-часовите работни дни стане трагедия.

Та питаме уважаеми представители на медиите, защо не обърнете внимание на всички тези групи, които под носа ви работят, като "бели роби", а се заехте да решавате проблемите на Великобритания и да търсите отговорност там? Защо не попитахте работодателите в страната ни, какви са основните им доводи да са против директивата за командироване на работници и защо трябваше на 20.12.2017г., съда в Страсбург да реши, че и ние сме хора и се нуждаем от минимални условия за живот?

От синдиката призоваха първо да погледнем в собствената си страна и след това да търсим отговорност на другите европейски страни, за нарушените от тях трудови права.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Борис (гост)
    Отговор
    1 19:23  13.02.18
    Точно това са заслужили шофиорите ,щом мълчът и продължават да работят.

    Коментиран от #4, #26, #42

  • Петър (гост)
    Отговор
    2 19:24  13.02.18
    Да, статията е много насочена конкретно, знаете ли колко човека държат авто транспорта в България и кои са тия и защо не им дреме
  • ЕNZO (гост)
    Отговор
    3 19:33  13.02.18
    ...........
  • Петър (гост)
    Отговор
    4 19:38  13.02.18

    До коментар #1 от "Борис":

    Борко, ти къде работиш-защото съм убеден че и ти имаш шефове джендъри
  • Гост (гост)
    Отговор
    5 19:46  13.02.18
    Що говорите глупости не ми е ясно,имате ли си идея разходите на една транспортнс фирма?Квото не ти оберат спедиторите го обира крадливото племе наречено “ШОФЬОР” И те милите им било тооолкова тежко докато точст горивото че и на всичкото отгоре трябва милите и туби да мъкнат,че подле да го продават че и цената да е дъс 10 стотинки над бензиностанцията.Ох тая шофьорска мъка!!!

    Коментиран от #8, #46

  • турбо (гост)
    Отговор
    6 19:58  13.02.18
    Гореизказалия се нормален ли си?
  • Гост (гост)
    Отговор
    7 20:01  13.02.18
    Да напълно,що не ти харесва остината ли бе шофьорче?

    Коментиран от #9

  • 8 20:06  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Петър (гост)
    Отговор
    9 20:10  13.02.18

    До коментар #7 от "Гост":

    Взвми се стегни и спри да плескаш глупости, нема да ти споменавам претоварване, всеки дълъг курс шофьора кара с бележка от фирмата че е бил отпуска за да може да кара повече часове, за нечитави гуми на шофьора му пишат акт, а не на фирмата и още куп простотии мога да ти изредя
  • 10 20:15  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Българин беден (гост)
    Отговор
    11 20:16  13.02.18
    Българска работа, ням коментар . Всичката ни работа е уродлива. Вижте немските шофиори ,е как няма да се гордеят със заплатите ди от 3 , 500 евро . Даже сега над 4000 евро,но бачкат хората
  • Гост (гост)
    Отговор
    12 20:20  13.02.18
    Да евала на немските работници,бачкат и взимат пари.РАБОТЯТ и взимат,ама РАБОТЯТ.Тука искат хем да си клатят краката и да. се жалват по опашките колко им е трудно хем да вземат немска заплата!

    Коментиран от #24

  • 13 20:36  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Петър (гост)
    Отговор
    14 20:44  13.02.18

    До коментар #10 от "Гост":

    Ако взимаш бележка преди курс че си се върнал от отпуска си джендър, а ако не взимаш ми е чудно как караш, може и на магнит да си по границите

    Коментиран от #16

  • 15 20:45  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост (гост)
    Отговор
    16 20:52  13.02.18

    До коментар #14 от "Петър":

    Никога и по никакъв повод не съм слагал магнит,маниполирал тахограф както аз така и моите шофьори а те са 9 на брой.на всичките 10 камиона са сложени нови гуми и всичките ми шофьори ме носят на ръце заради условията които им създавам.
  • 17 21:07  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 123 (гост)
    Отговор
    18 21:24  13.02.18
    Когато започнете да карате като хората, тогава ще ревете! Шофьор и полицай се става заради далаверите, малцина си обичат професията.
    Аз лично познавам поне петима тираджии, които работят обратното на статията, но пък точат нафта като за световно. И естествено, много, ама много са зле! Типично по нашенски...
  • 19 21:30  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • СтарТИРаджия (гост)
    Отговор
    20 21:40  13.02.18

    До коментар #10 от "Гост":

    "Шефче" не ставаш! Изпусни парата и хлопвай кепенците. Само не знам на кой ще продадеш двумилионниците?!
  • 21 21:47  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • До всички шефове на.... (гост)
    Отговор
    22 21:58  13.02.18
    ...транспортни фирми. Ами откажете се от бизнеса си щом се оплаквате. Като не ви харесва преустановете дейност. Насила никой не ви кара да съществувате
  • 23 22:05  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • СтарТИРаджия (гост)
    Отговор
    24 22:09  13.02.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Да те светнем как се работи в германско! 3300-3500 бруто заплата. На края на месеца в картата 2600-2700 чисто. Събота и неделя си в квартирата си. Ако ти е кеф, палиш си колата и два дни воаяжи. Ако си към веригите всяка нощт си в леглото, в къщи. Работно облекло и предпазни - фул! Камиони пет годишни макс, в перфектно състояние с всички екстри - задължително автоматици, климатроници, стационарни климатици, микровълнови, смартфон, служебен таблет. Ад блу-то РАБОТИ, не е шунтирано с емулатор! Поддръжка само в оторизирани сервизи - пълна липса на "майстори" измислени! Композицията се мие задължително веднъж седмично в сухо време и при всяко просъхване на пътя есен и зима! А да и нещо, на което в голяма степен се крепят в БГ тежките всъдеходи, любовници и др. "шефски" екстри: хората осигуряват на къде 1500! А тукашният прошляк пише за държавата 500 лв. и всичко друго в графа командировки, т. е. можем да те минем винаги, съвсем законно!
    И сумите които ти ги пиша са в ЕВРО, панимаеш ли бе смешник?! Само като се сетя, държавата, ако подкара с дебелия разни пимкаджии, петкоангеловци, дискордистанци, биометаджии, макдаци и др., и др., подобни как всичко ще се нареди, и ще се плаща, както и където трябва, но... За съжаление колеги те пък си кихат, където трябва, за да е такова положението! И точно това кихане по високите етажи, тези комисионни от едни големи фирми, че и чужди към определени разпределители на порции - е това ни е.а.а мамата повсеместно! Що да давам

    Коментиран от #25

  • 123 (гост)
    Отговор
    25 22:15  13.02.18

    До коментар #24 от "СтарТИРаджия":

    Тогава защо го правиш? Честно, кажи ни!
    Искаш ли аз да ти отговоря?
  • Иво (гост)
    Отговор
    26 22:20  13.02.18

    До коментар #1 от "Борис":

    Борис,
    а ти какво заслужи ? Три думи, две грешки....
  • 27 22:21  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Сенко (гост)
    Отговор
    28 23:28  13.02.18
    От всичките коментари едно разбрах,че от българина абсолютно нищо читаво не става. Българска работа
  • 29 23:46  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост (гост)
    Отговор
    30 00:07  14.02.18
    Към стария тираджия.Не се гордея че съм по стар тираджия от теб бих искал да съм на 20г.Имах 4 тира и накрая разходите ми станаха повече от приходите.Продадох ги и сега работя в Германия но не шофьор.Няма тука такава заплата 3/4000 евро.Иначе каквото пише колегата за условията и работата като шофьор са вярни НО за НЕМСКИТЕ транспортни ф/ми.Човек който знае езика без проблем ще си намери работа САМ без БГ мушеници.Англичаните не са виновни БГ ф/мите които изпращат на работа в тях е проблема.Веднъж се плаща на чуждата ф/на която намира работа после нашите тарикати след това данъци усигоровки и.т.н. и за заплата не остава

    Коментиран от #36, #40

  • Бързи и шумни (гост)
    Отговор
    31 01:14  14.02.18
    Свиквайте че тези наши комуняги няма да ни дадат високи заплати.
    Хем сте ги избрали хем се оплаквате? Ами избирайте не комунисти де . Щом сме в европа , изберете десните европейци за да променят нещо. Те ще си крадат , такъв ни е манталитетът , но нещо да променят. Комунистът е консервативен и не реформиран . Едвали нещо ще видим с тези сегашните. Отнасяте се безотговорни на изборите , и ето ви резултатите. Румънците се отдалечават от нас много бързо,който не го забелязва знчи е олигофрен. Винаги новото идва с нови хора, а не като при нас със стари пачаври нов б...к .
  • Ники (гост)
    Отговор
    32 02:04  14.02.18
    Да станеш тираджия е най-сигурния начин да си пропуснеш живота.Идваш си отупват те от парата на бързо и шут в кабината при навигейшата,а жената с гаджето лайф децата също лайф....

    Коментиран от #48, #52

  • 33 03:04  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 34 03:19  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Юбряяяяяя (гост)
    Отговор
    35 06:05  14.02.18
    Не е ли робство да нработиш за 5-600 а да те осигуряват на 300 и накрая да вземеш 120 пенсия?! Повече от робство си е а и геноцид срещу народа който бяга, не се раждат деца и скоро тук ще вилнеят цигани и турци!
  • Някой (гост)
    Отговор
    36 06:19  14.02.18

    До коментар #30 от "Гост":

    Човече, ти си потресаващо неграмотен...вЕрни, мОшеници, Осигуровки...За пунктуация и запетайки сигурно никога не си чувал...Чети повече, ако въобще четеш, доста помага!
  • Шофьор (гост)
    Отговор
    37 06:38  14.02.18
    Няма грам истина в тази статия,получаваме едни от най-високите заплати в Европа,кабините са такива заради изискванията за Европа за дължина на композициите,но дори и в тези кабини има телевизор,хладилник,печка и удобно легло!Ако някой кара Камаз,това си е негов проблем.
  • 666 (гост)
    Отговор
    38 06:56  14.02.18

    До коментар #34 от "До гост":

    Колега,след като не ти харесва работата много лесно можеш да я смениш,естествено за по добре платена.Ти сам избираш да си КРАДЕЦ а не работник!
  • 39 07:22  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Стар ТИРаджия (гост)
    Отговор
    40 09:03  14.02.18

    До коментар #30 от "Гост":

    Ами карайте си сами един камион бе! Най-много два. Като вторият го даваш франчайз общо взето, като мен. И чакаш хилядарка от него в левове. Аз така процедирам в момента. Колегата работещ на втората машина е печен, сам си планира дейностите. Аз си получавам "наема", правя си кинти достатъчни за семейството на моята композиция и те така! А в момента работа бол! Заради "умни и не наяли се шефчета"! Стига да не си лаком и да ти се бачка. И последно - карам 9 год. автомобил на газ (така съм го взел - оригиналка) и жиея в средностатистически апартамент! Предпочитам да инвестирам в децата!!! А германският "доклад" е от личен опит в германска (ти го каза) фирма.

    Коментиран от #43

  • 2 000 000 KM (гост)
    Отговор
    41 09:08  14.02.18
    Лелеее тая статия е абсолютен пример за пълен фейк!!! Ама абсолютен!!!
  • 42 09:15  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Петър (гост)
    Отговор
    43 09:21  14.02.18

    До коментар #40 от "Стар ТИРаджия":

    Евала,обяснил си го като за ученик в първи клас,един колега шофьор искаше увеличение на заплатата,а шефа и собственик му дрънка глупости как нямал пари за това нещо,колегата го пита като няма пари как ходи по морета и планински курорти тегли му една и напусна,след един месец шефа започна сондиране чрез мен дали колегата няма да иска да се върне,върна се-но с по голяма заплата
  • Темида (гост)
    Отговор
    44 09:24  14.02.18
    Учителите и Лекарите за сметка на това вземат огромни заплати и работят в чисти нови лъскави работни среди..............
    Дано изчезне нацията ни!
  • Роман дизел (гост)
    Отговор
    45 09:55  14.02.18
    Чия шейна е карал министъра на транспорта?Бог вижда всичко бави но не забравя!
  • 46 11:04  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • али (гост)
    Отговор
    47 12:07  14.02.18
    НЯКОЙ ПИСА ДА ГЛЕДАМЕ КАТО ГЛАСУВАМЕ.АМИ КОЛЕГА ИДИ ДА КАРАШ В ИВКОНИ ТА ДА ВЗЕМАШ ЗАПЛАТА И ДА КАРАШ ИЗРЯДЕН АВТОБУС.АЗ СЪМ ЕДИН ОТ ИЗЛЪГАНИТЕ.ЗАПЛАТА НАПОЛВИНА ОТ ОБЕЩАНОТО И ЗА ДВА МЕДЕЦА ТРИ ПЪТИ ОСТАВАХ НА ПЪТЯ С ПЪЛЕН АВТОБУС.ЗА ГУМИ И ПОДРЪЖКА НЕ ГОВОРЯ.
  • Илиян (гост)
    Отговор
    48 15:54  14.02.18

    До коментар #32 от "Ники":

    Колега много си прав, но като искаш да взимаш що годе читави пари и да издържаш семейство трябва да се измъчиш ти, за сметка на другите.
  • монк (гост)
    Отговор
    49 19:28  14.02.18
    Предлагам за една седмица всички шофьори,да си вземат почивка, дори и тези в градския транспорт и тогава да ви видя,какво ще пеете
  • Пират (гост)
    Отговор
    50 06:00  15.02.18
    Уважаеми колеги, щом ви е тежка работата и са ви малко парите, вземете си по едно такси и работете на спокойствие. Няма шеф, няма работно време, вечер в къщи при жената и децата, ракия, салата, на пиацата вестник и лафче с колегите.
  • будист (гост)
    Отговор
    51 09:28  15.02.18
    докато не спре експлоатацията на българина, нещата няма да се оправят. Не случайно хората са се вдигали на революции през вековете и инаги всичко е било заради мачкане на обикновения работещ човек от чорбаджиите, срещу мизерно заплащане. Хората в нормалните държави затова са спокойни, защото получават справедливо заплащане. Комунизма е яхнал тази вълна преди години и причината пак е била същата. Толкова ли е сложно да се проумее това не мога да разбера.
  • Ма много си въртял бе (гост)
    Отговор
    52 00:56  16.02.18

    До коментар #32 от "Ники":

    Златна уста имаш Ники, някой път може да ти я разбият без да искаш - много ясно, че всеки чекне чужди крака и хич не му дреме от кого са децата щом жената е доволна и си е купила рокля, кола, апартамент и не ти иска пари за училище, детска градина или те кара да си оставаш вкъщи!!! Ние да не сме станали ТИРаджии от хубаво бе?! Щом има кой да върши мръсната работа мен вече ми е кеф да си карам къде ми кажат - тва е положението! Който иска да му е хубаво "вкъщи" да се жени за чужденка - другите вадим "С" категория и си ползваме оправданието да не виждаме вещицата, поне 2-3 месеца...

Напиши коментар:


Публикувай