2 955 22

Не ви ли омръзна да погребват децата ни?

Сигнал за корупционни схеми в пловдивска автошкола

Мария Атанасова

Изпитът за шофьорска книжка в известна пловдивска автошкола може да бъде взет срещу сумата от 200 лева. Това твърди пред местното издание "Марица" мъж, пожелал името му да остане в анонимност. Господинът разказва, че съвсем наскоро е разбрал как ученици са взели кормуването си срещу въпросната сума.

Ето какво споделя самият той за корупционния кръг:

"Схемата е следната - подкупът се дава на инструктора или на собственика на автошколата преди изпита. Уговорката е, че ще се използва, ако се наложи. Изчаква се жребият на изпитващи, преценява се дали са податливи на подкуп и се действа. Групите се разделят и печелившата започва в 13:00 часа. Занижен контрол! А уж има камери! Децата допускат грешки и се пускат на пътя ... Не ви ли омръзна да погребват децата Ви? Срам! 200 лева струва един ковчег! Дете ,току-що навършило 18, се научава как се дава подкупи, но не и да шофира безопасно!​ ... Кървави пари ..."

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Мария Атанасова
    Отговор
    1 09:47  17.02.18
    Поздрави за хубавата статия. Браво авторке.
  • ключаря
    Отговор
    2 09:50  17.02.18
    Не съм съгласен!Изпитите за шофьор в България, а и в по-голямата част от света са направени като изпит за космонафт. Единственото, което се изисква е интелигентност на средно ниво - от там нататък всичко се учи на пътя, в движение.
  • Петър
    Отговор
    3 09:51  17.02.18
    Стига с тия шофьорски курсове, повече беля правят десетките хиляди купени висшисти-но по бавно и във времето
  • Петър
    Отговор
    4 10:05  17.02.18
    Като цяло статията е правилна,ама защо се акцентира само към прословутите шофьорски курсове,тоя дето е преписал на матурата не е ли убиец,тоя дето е дал 200лв в университета за да вземе изпита по бизнес администрация не е ли убиец?

    Коментиран от #16


  • Коко
    Отговор
    5 10:06  17.02.18
    Шофирането изисква максимално внимание от страна на шофиращия, познаване възможностите на колата и толерантност на пътя!!! Колкото и да си добър шофьор ако в момента, в който трябва да реагираш си цъкаш на телефона, полза от опита ти няма.
  • ключаря
    Отговор
    6 10:21  17.02.18
    Абе, ей,! Елате на мене си, бе, като сте ходили на курсове и вече и другите да отидат, да си минат и те по тъпнята, сакън да не се минете и само вас да прекарат. Я се замислете - циганите в България "вземат" книжките срещу 200 лева и хукват по Европа - и за ваш ужас карат и се оправят добре съвсе ниската си интелигентност и простотията си от катуна. Значи - тия курсове в България, в Германия в Естония - все тая.
  • Има ковчези и по 150лв
    Отговор
    7 10:25  17.02.18
    Аз карах и взех изпит на "ръчка" Форд 1987г. Ескорт хечбек. След 4 месеца кормуване се наложи да карам автоматик с десен волан - работата го изискваше, не искам да ви плаша каква я свърших, но се разминах с уплаха... Не е само това - може да си знаеш правилата, може да си съвестен и внимателен, обаче ако никога не си карал на сняг и лед - как ще се оправиш с "първия път" ?? Ами нощем ами в дъжд ами ако колата ти е с проблем?? Проблема с инцидентите е комплексен - браво за статията, но това е просто дъска от ковчега. Ще палим свещи, ще носим цветя, ще целуваме икони - така е в БГ, помощ няма. Чалгата и простотията окупираха Обществото, живеем без съвест и култура - не са виновни само шофьорските изпити !!!
  • гмг
    Отговор
    8 10:54  17.02.18
    Не съм много съгласен със статията. Това имаш ли книжка или не няма да промени факта, че ти си негоден за шофьор, а именни желанието да настъпиш колата и да летиш с 200 незнайно защо. Има донякъде и факта, че тези без книжки карат по-внимателно заради страха да не ги хванат случайно, че са без книжка( не всички за съжаление), а след като я вземат се имат за състезатели вече и стават белите. Проблемът е фундаментален: манталитетът на шофиране и това вечно бързане за някъде. А относно курсовете те са крайно недостатъчни и не се отделяникакво внимание на точно най-рисковите моменти - изпреварванията извън града. Аз на курса едвам успях да направя 1 изпреварване такова, а именно в тези маневри стават тежките катастрофи.
  • 9 10:56  17.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • El comandante до да мрът
    Отговор
    10 11:01  17.02.18
    Лошото е че умират и невинни за джигитите и на мен ми е през.......
  • Alfa Romeo
    Отговор
    11 11:16  17.02.18
    Стига сте обвинявали инструктурите и обучението! Никой не ги учи да карат с превишена скорост, да изпреварват неправилно и да са нагли! Липсатс на контрол е проблема! Куките гледат само за телефон и колан!!!!
  • ключаря
    Отговор
    12 11:40  17.02.18
    Яд ви е, че съм прав! Дори един не посмя да се "хване" за космонаФта! Така е, от курсовете и изпитите имат нужда само заинтересованите и институциите.Пък във вашата Америка, това, дето го "учите" на курсовете ви го казва някой "вече с книжка" и след това само с едно градско я вземате и Вие - демек, инструктора може да е приятел или баща ви например.
  • инструктор
    Отговор
    13 12:09  17.02.18
    много глупава и тенденциозна статия... абе не разбрахте ли,че с 30 часа кормуване и с назубрени листовки не става..... ситуациите на пътя са безкраино много и трябва време за да се добие опит..........
  • Жалко
    Отговор
    14 12:35  17.02.18
    Масовото мнение тук е: Божа работа и карай на късмет! Това отговорност, колегиалност, образованост са второстепенни неща... Ами заслужаваме си 'Войната по пътищата'! И така, докато не се затрие простото ни племе!
  • 15 14:45  17.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пешко
    Отговор
    16 17:08  17.02.18

    До коментар #4 от "Петър":

    Адашче не си много прав за матурите и университета значи. Когато препишеш на матура си вземаш дипломката и отиваш или на полето да береш домати или ягоди или ставаш продавач. Но като си купиш книжка и отвън те чака 300hp тунинговано подаръче от гаджето или мощният джип на тати : тогава е страшно

    Коментиран от #18, #19

  • Густо Майна
    Отговор
    17 17:26  17.02.18
    Пресен пример от днес: пътя Пловдив - Пазарджик. Аз си карам "кротко" 110-120, наперен младеж с ТТ (може би на неговата възраст) ме духна с къде 160! Гепил осевата и си цепи, барем мигач да беше пуснал, за да е по-видим! Макар, че шосето е доста широко , никаква сигнализация, никакво чувство за самосъхранение, никакво УВАЖЕНИЕ към другите! Какви курсове, изпити и др. подобни, когато семейния софтуер е хакнат безвъзвратно непоправимо?!
  • 18 19:41  17.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Петър
    Отговор
    19 20:35  17.02.18

    До коментар #16 от "Пешко":

    А като препишеш на матурта и станеш доктор или учител не ставаш ли убиец?
  • Генко Гинкин
    Отговор
    20 12:11  18.02.18
    Какъв космонаФт, бе ключарю! КосмонаФт... Ако си ходил на училище, шофьорският курс изобщо няма да те затрудни! Ще прощаваш.
  • Радка Пиратка
    Отговор
    21 12:27  18.02.18
    Преди 30г.карах шофьорски курс. Продължителност-два месеца. В групата имаше едно неграмотно цигане. На изпита не можа да си реши листовките и-сбогом, Гергино. Днес май повечето сме неграмотни циганета и като така-инструктори и изпитващи да стоят гладни ли? Тутакси определят тарифата и насам, народе!
  • Генчо Ген
    Отговор
    22 14:55  18.02.18
    Добро утро, драги зрители ...опорочения първичен контрол ( изпита) не може да бъде компенсиран с вторичния контрол (КАТ на пътя), нагледно каруцата не може да е пред коня ( нар.поговорка) иначе корупцията е рак разяждаща всички морални механизми в "обществото"...айде някои поне могат да четат иди-дойди ами тия дето не могат ( тъмнозелените ака по-опечените) те как вземат ?? P.S. И да, също си взех изпита на листовки 1994-та срещу подкуп - лист азбест за котлона на инструктора защото не ми стигаше все 1 точка на листовки ....

Напиши коментар:


Публикувай